Mihin muuhun kuin uskoon perustuu agnostikon väite "jumalan/jumalien olemassaolosta ei voi saada tietoa" ? Kertokaa toki...
Agnostismi on uskonto?
9
178
Vastaukset
Mitä merkitsee sana uskonto eli miten se määritellään?
- atte anus
Mihin muuhun kuin uskoon perustuu ateistin väite "jumalia ei ole"?
Kertokaa toki... - Thronos
atte anus kirjoitti:
Kertokaa toki...Harva ateisti varmaan väittää yksioikoisesti että jumalia ei ole. Ainakin minä sanon vain etten usko yhdenkään jumalan josta olen kuullut enkä yhdenkään jonka itse kuvittelen olevan oikeasti olemassa.
Jos tuolla ulkona pakkasessa ja lumituiskussa minua vastaan tulee ihminen joka kysyy: "Uskotko että minulla on samassa takintaskussa elävä olmi, panamalainen myrkkysammakko, tukaani ja varsieväkala?" Niin varmaan sanoisin että en usko. En kuitenkaan sanoisi että TIEDÄN ettei ole, sillä voisihan hän olla tulossa varkaista jostakin eläinnäyttelystä ja kala ja olmi vielä jotenkuten sinnittelisivät hengissä.
Juuri sillä samalla lailla en usko mihinkään jumalaan. Thronos kirjoitti:
Harva ateisti varmaan väittää yksioikoisesti että jumalia ei ole. Ainakin minä sanon vain etten usko yhdenkään jumalan josta olen kuullut enkä yhdenkään jonka itse kuvittelen olevan oikeasti olemassa.
Jos tuolla ulkona pakkasessa ja lumituiskussa minua vastaan tulee ihminen joka kysyy: "Uskotko että minulla on samassa takintaskussa elävä olmi, panamalainen myrkkysammakko, tukaani ja varsieväkala?" Niin varmaan sanoisin että en usko. En kuitenkaan sanoisi että TIEDÄN ettei ole, sillä voisihan hän olla tulossa varkaista jostakin eläinnäyttelystä ja kala ja olmi vielä jotenkuten sinnittelisivät hengissä.
Juuri sillä samalla lailla en usko mihinkään jumalaan.Uskovainen ei voi sanoa: Minä tiedän että jumala on, vaan minä uskon että jumala on?
Ateisti: Minä uskon ettei jumalia ole, eikä minä tiedän että jumalia ei ole.
Tieto ja usko on eri asia.- Hihhulihihhii
atte anus kirjoitti:
Kertokaa toki...Mihin muuhun kuin uskoon perustuu joulupukinkieltäjien väite "joulupukkia ei ole"?
Kertokaa toki...
Mihin muuhun kuin uskoon perustuu lentävien yksisarvisten kieltäjien väite
"lentäviä yksisarvisia ei ole? Kertokaa toki...
Jos sinä säälittävä jälkeenjäänyt kuuppajumi et kykene ymmärtämään mitä eroa on sanoilla
usko ja uskonto, niin älä turhaan vaivaa tällä totaalisen surkealla ymmärryskyvyttömyydelläsi
ihan tervejärkisiä ihmisiä, jotka kykenevät ymmärtämään eri käsitteiden selkeät erot. missxcessive kirjoitti:
Uskovainen ei voi sanoa: Minä tiedän että jumala on, vaan minä uskon että jumala on?
Ateisti: Minä uskon ettei jumalia ole, eikä minä tiedän että jumalia ei ole.
Tieto ja usko on eri asia."Ateisti: Minä uskon ettei jumalia ole, eikä minä tiedän että jumalia ei ole."
Kyllä sen voi tietääkin eräiden jumalien suhteen, kuten raamatun.atte anus kirjoitti:
Kertokaa toki...Mitä merkitsee sana uskonto eli miten se määritellään?
Selvitä tuo itsellesi, niin sinulla on mahdollisuus ymmärtää, että agnostismi tai tai ateismi eivät ole uskontoja. Riippuen tietysti siitä, oletko sinä älynlahjoiltasi niin korkealla tasolla, että olet kykenevä ymmärtämään noin yksinkertaisia asioita.
Hankkikaa elämä. Seuraavaksi punaisen pitäminen lempivärinä on varmaan uskonto.
Järkeen ja päättelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa712705- 552657
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun162066- 401999
- 491974
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2751944Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211261- 371076
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo01010Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.95966