Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. Uskonnottomuus on kuin kesäinen ilta järven rannalla saunan jälkeen. Voi istua saunan rapuilla, katsella tyyntä järvenselkää ja kuunnella kuikan huutoa.

Elämä on hyvää, eikä siihen tarvita jumalia.
  2. Viestisi on hieman vaikeaselkoinen. Kannattaisi varmaan jatkossa miettiä mitä haluaa sanoa ja sitten muotoilla se kaikessa rauhassa.

Evoluutioteoria ei todista mitään jumalien olemassaolosta. Se saattaa kumota joitain vanhoja uskomuksia, mutta jumalien olemassaolosta se ei todista mitään.

Kirjoitit, että vajakki on se, jolla ei ole tietoa, vaan kuvitelmaa.

Mitä tietoa sinulla on jumalastasi? Se mitä raamatussa on kirjoitettu? Ymmärräthän, että jos jotain kutsutaan tiedoksi, se pitäisi voida varmentaa jostain muualtakin kuin siitä itsestään.

Usko on toinen asia. Voit aivan hyvin uskoa, että raamattu on jumalasi sanaa ja sellaisena totta. Siihen meillä muilla ei ole mitään sanottavaa. Sinun ei edes tarvitse perustella uskoasi, riittää että itse uskot.

Jos kuitenkin ryhdyt perustelemaan sitä väitteillä, jotka muiden mielestä eivät ole loogisia, varaudu kritiikkiin.

Sitten vielä siitä universumin balanssista.

Vaikka koko aurinkokuntamme häviäisi, se ei vaikuttaisi universumin balanssiin tuon taivaallista. Se, että heikennämme omia elinmahdollisuuksiamme on ihmiskunnalle ongelma, mutta planeetan historiassa se on vain häviävän pieni hetki, josta se toipuu pian ja elämä etsii uusia muotoja ja mahdollisuuksia.

Ja ihan lopuksi Darvinismista.

Mikä ihme teitä oikein riivaa. Evoluutioteoria ei todellakaan ole elämäni pääsisältö eikä suuri rakkauteni. Se on vain yksi teoria monien muiden joukossa. Teille kreationisteille/vast se tuntuu olevan yksi maailmankaikkeuden tärkeimmistä asioista, mutta ei minulle. Vähän hämmentää tuo teidän innostuksenne asiasta.
  3. *****
  4. Rovasti oli junassa menossa pääkaupunkiin. Häntä vastapäätä oli karjalaisukko, joka aina silloin tällöin otti pienet siivut teräviä pullostaan.
    Rovasti oli ankara raittiusmies ja katseli miehen tekemisiä paheksuen. Rovastin mielipaha kasvoi kasvamistaan ja kun ukko taas kerran nosti pullon huulilleen, hän ei voinut olla puuttumatta asiaan.
    Hän aloitti: "Kuulkaas hyvä mies. Minä olen jo kohta kuusikymmentä vuotta vanha, enkä vielä koskaan ole viinaa maistanut........"
    Ukko katsoi rovastiin, löi korkin kiinni ja sanoi: "Etkä muuten maista nytkään!"