Kysymys ateistilta uskovaisille

Mursunorsu

Eli kysymys kuuluu: Miten te uskovaiset suhtaudutte, elämään muualla avaruudessa? On hyvin todennäköistä, että emme ole ainut elävä olento avaruudessa, mutta raamattu ei silti käsittääkseni ota asiaan mitään kantaa.

14

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitukset

      Se ottaa kantaa siinä mielin,että siellä on joukkoja,jotka Jumala on jo asettanut heidään paikoillensa.Ei ilmavalta ole tyhjä.Siellä toimivat niin,Jumalan enkelit,mutta myöskin lusiferin.Mutta ei kovin kauaa tuo viimeinen porukka ole vallassa.Todellista uskovaista saatana tulee "korkokengissä"pyrkiä ihmistä lankeamaan.Sitten heidät ,jotka on viety ylös,silloin saatana heitetään alas.Koska sillä on oikeus vielä syyttää ihmisiä Jumalan edessä.Kun se alas heitetään ja tulee ihmisen muotoon-on itse saatana.Ts.antikistuseksi maan päällä hieman aikaa.Ts 3.5 vuotta.

    • suhteellinen

      Niin kauan kuin tiede ei anna päteviä todisteita elämän olemassa olosta muualla avaruudessa, pitänee olla siinä käsityksessä, ettei elämää muualla ole. Toki voi uskoa, että olemassa olo on hyvin todennäköistä, mutta samoinhan voi sanoa Jumalastakin.

      Kysymyshän on verrattavissa esimerkiksi kysymykseen, joka olisi esitetty ihmisille esimerkiksi 1400-luvulla: Miten suhtaudutte autoon? Nythän me tiedämme, mitä siihen voi vastata. Ehkä samoin voidaan joskus sanoa mielipiteitä maapallon ulkopuolisesta elämästä. Toistaiseksi jokainen kristitty ja ateistikin on tässä asiassa vain sen uskonsa varassa.

      • Hyvä "suhteellinen".

        Kirjoitit: >>Niin kauan kuin tiede ei anna päteviä todisteita elämän olemassa olosta muualla avaruudessa, pitänee olla siinä käsityksessä, ettei elämää muualla ole.


    • Threemoles

      On hieman vaikeaa suhtautua johonkin sellaiseen joka ei ole vielä tiedossa olevaa.

      • Mursunorsu

        JOS avaruudessa olisi elämää, miten suhtautuisitte?

        Ja sanoisin vielä, että aivan vähän aikaa sitten löytyi maan kaltainen planeetta, joka kiertää auringon kaltaista tähteä. Lisäksi uusin Tiede-lehti (muistaakseni tiede) kertoo, että Marssista on löytynyt hyvin varmoja jälkiä elämästä. Mutta kysymys kuitenkin sanalla: "jos"


      • Threemoles
        Mursunorsu kirjoitti:

        JOS avaruudessa olisi elämää, miten suhtautuisitte?

        Ja sanoisin vielä, että aivan vähän aikaa sitten löytyi maan kaltainen planeetta, joka kiertää auringon kaltaista tähteä. Lisäksi uusin Tiede-lehti (muistaakseni tiede) kertoo, että Marssista on löytynyt hyvin varmoja jälkiä elämästä. Mutta kysymys kuitenkin sanalla: "jos"

        Ensin tietenkin täytyy asettaa jossittelullekkin tietyt rajat. Jolloin voisi päätyä hyvinkin sellaiseen ajatelmaan, jotta niiden sisällä pitäisi myös kyetä luomaan jonkinlainen epätäsmällinen teoria, joka kuvaa auttavasti niitä mahdollisia elämän muotoja, joita itse katsoo yleisen jossittelun arvoisiksi. Tällä hetkellä lienee ihmisen tekemillä optisilla laitteistoilla voidaan havaita vasta noin 13 miljardin valovuoden päässä olevia kohteita sellaisella tarkkuudella, ettei ole pienintäkään mahdollisuutta nähdä kohteen yksityiskohtia joista kävisi selville kiistattomasti sen koko olemus ja koostumus. Kummeksuen voidaan tietenkin ajatella myös, miksi kaikkinainen kaikkeus saa kokoajan uusia mittasuhteista juuri sen teknisen ja taktisen kehityksen myötä jota ihminen itse koko ihmiskuntana ja älyllisenä olentona edustaa. Sitten on vielä kantona kaskessa tuo sana elämä
        ja sen laajenpi ja oikeanpi merkitys, joka on jäänyt analysointia vaille kokonaan. Mutta, jos sinulla
        on jokin teoria ko. asiasta. Niin laitappa näytille, nii kahotaan sitä sitte.


      • Mursunorsu
        Threemoles kirjoitti:

        Ensin tietenkin täytyy asettaa jossittelullekkin tietyt rajat. Jolloin voisi päätyä hyvinkin sellaiseen ajatelmaan, jotta niiden sisällä pitäisi myös kyetä luomaan jonkinlainen epätäsmällinen teoria, joka kuvaa auttavasti niitä mahdollisia elämän muotoja, joita itse katsoo yleisen jossittelun arvoisiksi. Tällä hetkellä lienee ihmisen tekemillä optisilla laitteistoilla voidaan havaita vasta noin 13 miljardin valovuoden päässä olevia kohteita sellaisella tarkkuudella, ettei ole pienintäkään mahdollisuutta nähdä kohteen yksityiskohtia joista kävisi selville kiistattomasti sen koko olemus ja koostumus. Kummeksuen voidaan tietenkin ajatella myös, miksi kaikkinainen kaikkeus saa kokoajan uusia mittasuhteista juuri sen teknisen ja taktisen kehityksen myötä jota ihminen itse koko ihmiskuntana ja älyllisenä olentona edustaa. Sitten on vielä kantona kaskessa tuo sana elämä
        ja sen laajenpi ja oikeanpi merkitys, joka on jäänyt analysointia vaille kokonaan. Mutta, jos sinulla
        on jokin teoria ko. asiasta. Niin laitappa näytille, nii kahotaan sitä sitte.

        elämän näin: Elollisessa on materiaa, se voi vaikuttaa ympäristöönsä, se voi havainnoida ympäristöään, se on lisääntymiskykyinen tai jollakin muulla tavalla pystyy mahdollistamaan itsensä/jälkeläistensä säilymisen itsenäisesti siihen asti kunnes, jokin ulkoinen taho tekee sen elämän mahdottomaksi.

        Eli tämä on minun määritelmäni, eikä se ole välttämättä täydellinen, mutta sillä mennään tällä palstalla, kunnes katson tarpeelliseksi muuttaa määritelmää. Maanpäälliselle elämällehän on eri määritelmät (löytyy vaikka wikipediasta).


      • ei tietoatietoa

        Jumaliin?


      • Threemoles
        ei tietoatietoa kirjoitti:

        Jumaliin?

        En viittaa.

        Harvinainen on tänä päivänä sellainen aikuinen joka ei ole vielä lukenut jumalista.


      • Threemoles
        Mursunorsu kirjoitti:

        elämän näin: Elollisessa on materiaa, se voi vaikuttaa ympäristöönsä, se voi havainnoida ympäristöään, se on lisääntymiskykyinen tai jollakin muulla tavalla pystyy mahdollistamaan itsensä/jälkeläistensä säilymisen itsenäisesti siihen asti kunnes, jokin ulkoinen taho tekee sen elämän mahdottomaksi.

        Eli tämä on minun määritelmäni, eikä se ole välttämättä täydellinen, mutta sillä mennään tällä palstalla, kunnes katson tarpeelliseksi muuttaa määritelmää. Maanpäälliselle elämällehän on eri määritelmät (löytyy vaikka wikipediasta).

        Elikä, jokin orgaaninen aine jo sinänsä edustaa sinulle elämää. Tuon mukaan kaikkinainen kaikkeus
        pitää elämää sisällään, mutta ei sellaista jota täällä maan päällä voidaan havaita paljain silmin, ja jota me kaikki ihmisetkin edustamme omalla tavallamme. Tosin, mehän sitä määrittelemme aivan omista lähtökohdistamme. Joka voi olla vain sittenkin yksi pienenpieni osatotuus varsinaisesta totuudesta ko. asian kohdalla.


    • joh. 14:6

      on luonteeltaan henkinen ja Raamattu varoittaa meitä avaruuden henkivalloista. Ufot ovat eräs Saatanan suosikkitemppu ihmisten eksyttämiseksi.

      Ef.6:12 "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."

      Ef. 2:1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. 2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä

      • Sinä siepattu

        ole joutunut abduktion kohteeksi viime yönä?


      • sinäkö siepattu
        Sinä siepattu kirjoitti:

        ole joutunut abduktion kohteeksi viime yönä?

        sinusta voi olla otettu näytteitä tai ihosi alle on asennettu implantti. Jos olet mies sinusta on voitu ottaa spermanäyte mutta jos olet nainen sinua on kenties humanoidi kiksauttanut.


      • TYRTYR
        sinäkö siepattu kirjoitti:

        sinusta voi olla otettu näytteitä tai ihosi alle on asennettu implantti. Jos olet mies sinusta on voitu ottaa spermanäyte mutta jos olet nainen sinua on kenties humanoidi kiksauttanut.

        Voihan se humanoidi pukkia miestä perseeseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe