Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. "Mutta sitä olen miettinyt, miten heille paremmin voitaisiin tarjota mahdollisuuksia eheytymiseen."

Minä olen miettinyt, että mitä jos jätettäisiin homot rauhaan.

Annetaan ihmisille oikeus olla sellaisia kuin he ovat!

Miksi minun pitäisi muuttaa jonkun muun aikuisen kuin itseni käyttäytymistä?
  2. "Helvettikö ei ole oikeuden mukainen ja jokainen ei sinne kuuluisi tekojensa puolesta?"

No, helwettiähän ei oikeasti ole olemassa, joten keskustelemme vain konseptista, joka ei ole oikeudenmukainen. Mistään teosta ei ole oikein rangaista epäinhimillisellä kidutuksella eikä iankaikkisesti.

Jopa meidän ihmisten oikeudentaju kieltää julmat rangaistukset. Paheksumme niitä maita, jossa kidutusta harjoitetaan. Pidämme sellaiseen syyllistyneitä hirviöinä, ja aiheesta.

Lisäksi meidän lajimme pyrkimys oikeudenmukaisuuteen sekä reiluuteen saa aikaan sen, että rangaistuksen tarkoituksena on ojentaa ja oikaista, ei kostaa. Iankaikkinen helvetti on selkeä kosto. Sillä ei pyritä muuhun kuin pelotteluun ja kärsimyksen loputtomaan tuottamiseen. Se on julma ja epäoukeudenmukainen ajatus.

"Jokainen vanhempi on varmasti voinut havaita, että lapset oppivat tekemään pahaa ja ainoastaan hyviä tapoja joudutaan terästämään yhä uudestaan ja uudestaan."

Kahden lapsen vanhempana olen huomannut, että lapsilla on taipumus tehdä hyvää.

Koska lapset ovat aktiivisia, impulsiivisia ja heidän elämänkokemuksensa on vielä vähäinen, heille sattuu ajattelemattomuudesta tai itsekontrollin puutteesta johtuvia erehdyksiä.

Vanhempien tehtävänä on opettaa ja kasvattaa lapsiaan antamalla heidän ymmärtää tekojensa seuraukset ja antamalla heille positiivisia esimerkkejä hyväksyttävästä käytöksestä.

Lapsen mahdollinen "pahuus" on hätähuuto. Hänen elinympäristössään on jotain vialla. Valitettavan usein vika löytyy vanhemmista.

"Jos ihmiset olisivat pohjimmiltaan hyviä, niin hallituksia ja lakeja ei tarvittaisi. Ihmisiä luonnostaan houkuttaa rikkoa sääntöjä ja ajatella: ”Eihän tämä ole iso asia kun vertaan itseäni muihin ihmisiin ja enhän ole tehnyt rikoksia.” "

Pääosa ihmisistä elää lainkuuliaisesti siksi, että se on heidän mielestään oikein; ei suinkaan rangaistuksen pelosta.

Rikoslaki ja rangaistukset on laadittu sitä pientä vähemmistöä varten, joka ei muuten ymmärrä elää ihmisiksi.

"Mutta jos pelkkä laki määrittelisi mikä on oikein ja väärin, niin silloin Adolf Hitler toimi lain puitteissa aivan oikein."

Ihan niinkuin kristittyjen mielestä heidän jumalansa toimii aivan oikein tuomitessaan pääosan maapallolla elävistä ja eläneistä ikuiseen rangaistukseen.

Lajinkehitys on antanut ihmisille laumassa elämiseen liittyviä ominaisuuksia. Osa perustuu yhteisön antamaan turvaan ja osa yksilön henkilökohtaiseen säilymiseen ja suvunjatkamiseen.

Siksi me olemme ristiriitaisia ja tekomme ovat joskus itsekkäitä ja joskus uhrautuvia. Eri yksilöissä ominaisuudet ovat sekottuneet erilailla.

Uhrautuvaisuuteen ja "hyvyyteen" liittyvät ominaisuudet sanelevat meille moraalisäännöt, jotka ovat olleet olemassa jo ennen kuin nykyiset uskonnot on edes keksitty ja ne ovat lähes samanlaisia joka puolella planeettaamme, paikallisesta uskonnosta riippumatta.

Itsekkyyteen liittyvät ominaisuutemme taas aiheuttavat ristiriitoja. Onneksi olemme eläneet yhteisöissä jo niin pitkään, että olemme luoneet kulttuureja, joiden ansiosta pääosa ihmisistä pystyy hillitsemään alkukantaiset viettinsä.

Moraali ei tule uskonnoista, vaan pikemminkin uskonto on seurausta ihmisen perimässä olevasta moraalista.

Uskonto on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi hallita massoja ja sitä se on vieläkin. Ehkä sivistyksen lisääntyessä ja ihmisten tietomäärän enetessä ja levitessä emme enää tarvi keinotekoisia uskomusjärjestelmiä.
  3. "Henkisestä terveydestä en tiedä, en ole käynyt testeissä."

Minä olen käynyt entisen työni vaatimuksesta useassakin latvapuolen testissä ja terveen kirjat sain joka kerta.

Joten sekin puoli on kunnossa.

Elämälle kiitos!