Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos seurakuntalaisilla rahat riittävät, niin rakentakoot mitä haluavat.
Myös tontin vuokraaminen pilkkahintaan on poissa kaupunkilaisten kukkarosta. Saamatta jäävät vuokrarahat otetaan sitten veronmaksajilta, ellei kaupungin menoja sitten leikata vastaavalla summalla.
Vähintäänkin vastaavat vuokraehdot tulisi tarjota myös muille yhdistyksille.
20.04.2012 10:34
Suomalaisessa yhteiskunnassa kirkoilla ja uskontokunnilla on vielä erityisasema yhteiskunnan valvontakoneiston silmissä.
Poliisin ja sosiaaliviranomaisten tulisi seurata tiukimpia uskontokuntia yhtä valppaasti kuin esim. moottoripyöräjengejä.
Yksikin lapsen elämän pilaaminen on liikaa!
Jokaisella meistä on oikeus ihmisarvoiseen elämään!
Luonnollisesti ymmärrän, että tiivis yhteisö voi antaa myös turvallisuutta ja läheisyyttä, mutta se myös houkuttelee joitain yksilöitä muiden alistamiseen ja hyväksikäyttöön.
20.04.2012 10:28
"siinähän se lukee! se on tämä meidän sukupolvi. amen."
Kuten se on ollut jokainen sukupolvi vuodesta 30 vuoteen 2012. Ja kaikki seuraavat sukupolvet maailman tappiin?
Souds legal.
Ugh!
20.04.2012 10:16
"Mielenkiintoista kuulla, mitä Jeesus vastaa tuomiopäivänä niille, jotka sanovat hänelle, että sen vuoksi emme voineet uskoa sinuun, koska puheesi takaisintulosi ajankohdasta eivät pitäneet paikkaansa."
Meillä ei ole mitään syytä uskoa, että sellainen päivä joskus koittaisi.
Ihan hypoteettisesti tarkastellen asia varmaan menisi seuraavasti:
Jos Jeesus olisi reilu jätkä, hän tunnustaisi että: "Minun moka, sori kaverit, eiköhän lähdetä oluille. Faijan piikkiin!"
Jos Jeesus olisi mulkero, hän todennäköisesti syyttäisi minua koko sopasta ja varmaan laittaisi tulijärveen. Jos ei muuten, niin peittääkseen virheensä.
Luulen kuitenkin, että Mustanaamio olisi reilumpi kuin Jeesus, joten eiköhän aleta uskomaan Vaeltavaan Aaveeseen!
20.04.2012 10:14
Kannattaa käydä kirkossa.
Nimittäin katsomassa kuinka paljon seurakuntalaisia on ihan tavallisessa jumalanpalveluksessa, ihan tavallisena sunnuntaipäivänä.
Katsokaapa myös minkälaista väkeä siellä on.
Ps. Ne teinit siellä takarivissä ovat rippikoululaisia, joiden on pakko käydä tietty määrä kirkonmenoissa.
20.04.2012 10:03
Iloinen ja tyytyväinen ateisti minä olen.
En usko minkään "tunnetuista" jumalista olevan olemassa enkä usko myöskään muuhun yliluonnoliseen.
En luonnollisesti voi tietää, onko maailmankaikkeudessa olemassa jotain, mistä meillä ei ole mitään havaintoa. Se jokin voi olla mitä tahansa, jotain mitä emme pysty edes kuvittelemaan. Mutta koska siitä ei todellakaan ole mitään havaintoja, niin en ryhdy edes arvailemaan.
Otetaan sitten kantaa kun havaintoja saadaan. Siis luotettavia havaintoja.
Tällä palstalla on tarkoitukseni saada aika kulumaan ja seurata sekä käydä keskusteluja. Väittely on mukavaa puuhaa.
Tietysti aina joskus pitää myös nousta puolustamaan sorrettuja sekä tuoda esille uskontojen aiheuttamia yhteiskunnallisia epäkohtia.
18.04.2012 22:32
Ei Jeesuksen sanoille anneta mitään arvoa uskovaisten porukoissa.
Onhan Jeesus käskenyt luopumaan kaikesta omaisuudesta, kääntämään poskia, rakastamaan lähimmäisiä, olemaan armollinen jne....
Ja ilman mitään vaikutusta.
18.04.2012 13:12
"Olisi Jeesukseltakin kohtuullista kertoa edes yksi pitävä takaraja tuolle tulemiselleen."
Kyllähän Jeesus kertoi: Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Sekä: Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.
18.04.2012 12:48
"Herran tuleminen on varma."
Katsotaan mitä Pyhä kirjanne vastaa tähän tulemisen ajankohdasta:
Matt 24:34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Mark 13: 29-30 Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Luuk 21: 3-32 Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Mark 1:1 Hän sanoi vielä: "Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan."
Siis vaara ohi!
Itse asiassa se on ollut ohi jo parituhatta vuotta.
Jeesuksen ja opetuslasten sukupolvi on mennyt jo manan majoille ja Jeesusta kuuntelevan joukon jokainen heppu on jo kohdannut kuoleman. Eikä Jeesus tullut, lupauksestaan huolimatta.
Koska järkevimät ihmiset huomasivat ristiriidan jo varhain ja kyselivät: "4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti."
Kuten aloittajan Raamatunlainauksesta huomaatte, niin Pietari ei selitä asiaa, vaan höpisee ympäripyöreitä siitä, että ei pidä olla liian malttamaton.
Se on ymmärrettävää, sillä Jeesuksen sukupolvi ei ollut vielä kadonnut ja seisojia oli vielä jäljellä, Pietari itse mukaan lukien.
Mutta nyt ei enää ole!
Ja Jeesusta ei ole näkynyt eikä kuulunut.
18.04.2012 12:46
"Nämä artikkelit kumoavat evoluutioteorian;"
Te uskikset olette sitten lutusia hyväuskoisuudessanne.
17.04.2012 13:19
Minä näen joka yö unia.
Ovatko ne todiste unimaailmasta, vai normaalia öistä aivotoimintaa?
Ps. Jos ei usko joulupukkiin, ei saa lahjoja. Kaikille ei käy hyvin!
17.04.2012 11:58
"ONKO Diktatuuri iNNiä myös suomalaisten ateistien mielestä."
No ei!
On yhtä vajaalatvaista kuluttaa hyviä elinpäiviä jonkun tyrankin palvontaan kuin mielikuvitusolentojen miellyttämiseen.
14.04.2012 09:23
Päinvastoin kuin aloittaja, en voi väittää tietäväni, mitä muut ihmiset ajattelevat hädän hetkellä. Tiedän vain, mitä olen itse ajatellut ja kokenut.
Olen ollut muutaman kerran ns. hengenpaikoissa, joten tiedän miten niissä reagoin.
Jumalat eivät ole tulleet mielen reunoillekkaan.
Jos tilanne on sellainen, jossa voi itse tehdä jotain, niin koko olemus terästyy tilanteesta selviämiseen. Siinä ei katsella filminauhoja eletystä elämästä tai tuhlata aikaa yliluonnollisiin olentoihin vetoamalla, vaan aistit terävöityvät ja kaikki tarpeeton häviää mielestä. Olo on kuin teräsmiehellä.
Jos tilanteessa ei voi tehdä mitään, niin ajatukset käyvät nopeasti läpi mahdolliset toimintamallit ja jos niitä ei ole, niin mieli rauhoittuu ja tulee tyyni, hieman haikea olo, että tässäkö se nyt sitten oli ja nytkö se päättyy.
Olen lentänyt melkoisen paljon ja olen kahdesti luullut koneen putoavan. Toisella kerralla kyseessä oli pienehkössä koneessa tooooodella pitkä ilmakuoppa pimeässä ja pilven sisällä ja toisessa ankaraan ukkosmyrskyyn joutuminen koneen vielä noustessa.
Vaikka koneet eivät pudonneetkaan maahan asti tunnelma oli aito, ainakin minun mielessäni.
Eikä jumalia tarvittu.
13.04.2012 12:19
Minä olen luonnollinen ilmiö.
07.04.2012 08:38
No ei.
Vaan syy-seuraus -suhteeseen, johon joskus, vain joskus, sattuma vaikuttaa.
06.04.2012 22:34
Tämä atesti uskoo syy - seuraussuhteeseen sattumalla maustettuna.
06.04.2012 21:09
Pääsiäinen on vahvasti plussaa: Pari vapaapäivää ja mahdollisuus olla läheisten seurassa!
Uskontojutut eivät pääse pääsiäistäni pilaamaan.
06.04.2012 12:33
Ateismi ei ole tieteellinen käsitys mistään. Ateismi on sitä, että ei usko jumaliin (minä en muuten usko muuhunkaan yliluonnolliseen).
Ateismi siis käsittelee uskoa, tiede käsittelee tietoa.
Tiede on sitä, mitä ja miten me saamme selkoa maailmankaikkeuden ilmiöistä ja miten pystymme käyttämän tietoamme hyväksi.
Ainoastaan psykologia ja sosiologia sivuavat uskontoja, eivätkä nekään käsittele kysymystä jumalien olemassaolosta.
Jumaljutut ovat uskonasioita; ihan oma kategoriansa.
Ilmeisesti siitä syystä, että tiede selvittää luonnollisella tavalla asioita, jotka uskonnot ovat selittäneet yliluonnollisiksi ja paljastaa monia uskontojen väitteitä kiistatta vääriksi, uskonnot kokevat tieteen vaaralliseksi ja vastutettavaksi asiaksi.
Lisäksi monet uskovat tuntevat sisimmässään olevansa hölmöjä uskoessaan tarinoihin ja henkiolentoihin. Se on aivan luonnollista häpeämistä. Siksi he haluavat vetää myös omalla järjellään ajattelevat ihmiset samaan nolojen uskojien joukkoon väittämällä, että ateismi on uskonto.
06.04.2012 11:55
Tervehdys taas hyvä raamis.
Sinulla tuntuu olevan etsivä ja ajatteleva mieli.
Tunnut myös olevan vielä nuori ihminen tässä maailmassa.
On hienoa, että et tyydy vain muiden sinulle sanelemiin "totuuksiin", vaan pohdit syntyjä syviä myös itsenäisesti.
Siinä on kuitenkin vaaransa.
Ajan kuluessa mietintäsi etenee syvemmälle ja syvemmälle maailmankaikkeuden kysymyksiin. Kyseenalaistat yhä uusia ja uusia asioita, joiden tunnet olevan hataralla pohjalla.
Voi olla, että jossain vaiheessa elämäsi mullistuu ja vanhat arvosi romahtavat. Se voi tehdä kipeää, etenkin jos aikaisemmat mielipiteesi ovat olleet kovin vahvoja.
Toisaalta uusi elämäsi voi olla yllättävän antoisaa, vapauttavaa ja rikasta.
Ps. Anteeksi, että kirjoitin melko kärkevästi tuolla ylempänä Raamatun virheistä.
Olen ollut nyt muutaman vuoden täällä kirjoittelemassa vakionikillä ja sinä aikana olen ottanut tähänkin kysymykseen useasti kantaa. On turhauttavaa kirjoittaa samasta asiasta yhä uudelleen ja uudelleen ilman, että viesti menee perille.
Ymmärrän kyllä, että sinulle kysymys voi olla uusi etkä todennäköisesti ole osallistunut sen käsittelyyn aikaisemmin. Juuri siksi haluan pyytää anteeksi turhan kireitä kommentteja.
06.04.2012 11:35
"et voi ymmärtää Raamattua oikein, jos et ole uskossa, ja tälle asialle en vaan voi mitään, Jeesuksen opetuslapsetkaan eivät ymmärtäneet kirjoituksia, ennen ku Pyhänenki tuli heihin."
Nythän me keskustelimme siitä, onko Raamatussa ristiriitaisuuksia. Taisimme tulla siihen johtopäätökseen, että niitä on. Raamattu ei siis ole erehtymätön, vaan siinä on erehdyksiä ihan itsessäänkin.
Se, että ihminen ei voi ymmärtää Raamattua ilman Pyhänhengen apua on melko hyvä selitys.
Siinä on vain pari muttaa......
Yksi ongelma on siinä, että eri ihmisille se Pyhähenki selittää Raamatun eritavalla. Joidenkin henki sallii homot ja naispapit, toiselle ei sallita edes televisiota tai muun puolueen kuin keskustan äänestämistä, noin kärjistäen ilmaistuna.
Seuraamalla eri lahkojen keskustelua, selviää hyvin miten jokaisella on oma erilainen käsityksensä uskonnostaan, yleensä se oikea:). Jollain enemmän toisella vähemmän, mutta kullakin omansa.
Jumalalla ei siis ole yhtä tahtoa. Eikö se ole selvä merkki siitä, että uskonelämykset tapahtuvat ihan vaan henkilön oman päänupin sisässä, ilman yhteistä ulkopuolista vaikuttajaa.
Toinen ongelma on siinä, että edes Pyhähenki ei saa ristiriitaisuuksia katoamaan. Se voi saada lukijan valikoimaan tekstinsä ja ignoroimaan omaan pirtaan sopimattomat kohdat, mutta Raamatun virheet säilyvät.
Kolmas ongelma on se, että jos Jumala haluaa saada ihmiset uskomaan itseensä, niin silloin nimenomaan uskomattoman pitäisi saada Raamatusta itselleen hyvä ja markkinoiva kuva kyseisestä uskonnosta. Nyt kun uskonnon pääteos on luokattoman huonosti toimitettu, niin se karkoittaa selväpäiset lukijat luotaan. Ainoastaan jo valmiiksi hurahtaneet löytävät sieltä haluamaansa sisältöä.
"Tämä kai täytyy olla selityksenä sille, että ihmiset eivät usko Raamattua."
Ei ole järkevää uskoa kirjaa, joka on täynnä ristiriitoja, virheitä ja moraalittomuutta. Jonka aatemaailma on pääosin auttamatta vanhentunut ja jonka hyvätkin ajatukset voi lukea paremmistakin lähteistä.
06.04.2012 10:25
41 / 151