Onko ateilla tsäännsejä saada henkäystäkään kristillisestä pääsiäisen sanomasta.
Vai taipuuko mieli transkendenttiseen negatiivisuuteen ja vikojen etsintään tästäkin
Pyhästä. Mikä on päänsisäisen pääsiäisen etumerkki ? Plussaa vai miinusta ?
Vaiko, jos se on turhuutta ateisteille, se on sitä myös muille ihmisille ?
Pääsiäisen anti ateistille ?
27
189
Vastaukset
- ...
Mitä positiivista kristillisessä pääsiäisessä on, pelkkää kidutusta ja sekoilua.
"Onko ateilla tsäännsejä saada henkäystäkään kristillisestä pääsiäisen sanomasta."
Minulle pääsiäisellä on ihan eri sanoma. Kristillinen snoma on ihan yhdentekevä, koska en siihen usko.
"Vai taipuuko mieli transkendenttiseen negatiivisuuteen ja vikojen etsintään tästäkin
Pyhästä. "
Ei.
"Mikä on päänsisäisen pääsiäisen etumerkki ? Plussaa vai miinusta ?"
Minulla ei ole päänsisäisiä etumerkkejä.
"Vaiko, jos se on turhuutta ateisteille, se on sitä myös muille ihmisille ?"
Mistä minä sen tietäisin, mitä se on muille ihmisille. Muut ihmiset saavat ihan itse päättää.- peppe
Kristillinen sanoma? Riiputettua lihaa ristillä, sitäkö sitten pitäisi ihannoida.
- dghsd
Ai tostako se lihan riiputtaminen sen mureuttamiseksi on keksitty? No on kristinuskosta sitten jotain hyötyäkin ollut!
Hyvä, että lihaa riiputettiin. On sitten ehtoollisella tarjolla mureampaa ristuksen ruumista. - Seppoab6
dghsd kirjoitti:
Ai tostako se lihan riiputtaminen sen mureuttamiseksi on keksitty? No on kristinuskosta sitten jotain hyötyäkin ollut!
Hyvä, että lihaa riiputettiin. On sitten ehtoollisella tarjolla mureampaa ristuksen ruumista.Olette väärässä!
Mutta tuore liha on biodynaamista ja sitä mitä petoeläimet syövät pääsääntöisesti muissakin tapauksissa.
Jeesus eli, kun hän tarjosi lihaista varrasta suuhun pantavaksi ja sitten nestettä juotavaksi.
Opetuslapset ovat olleet nuoria poikia ja elivät vielä ainakin 70 luvulle jälkeen Jeesuksen.
On ymmärrettävä nämä asiat kronologisesti ja sellaisina kuin ne raamatun mukaan tapahtui.
Tosiuskovaisen tavalla. - lihaa vartaaseen.
Seppoab6 kirjoitti:
Olette väärässä!
Mutta tuore liha on biodynaamista ja sitä mitä petoeläimet syövät pääsääntöisesti muissakin tapauksissa.
Jeesus eli, kun hän tarjosi lihaista varrasta suuhun pantavaksi ja sitten nestettä juotavaksi.
Opetuslapset ovat olleet nuoria poikia ja elivät vielä ainakin 70 luvulle jälkeen Jeesuksen.
On ymmärrettävä nämä asiat kronologisesti ja sellaisina kuin ne raamatun mukaan tapahtui.
Tosiuskovaisen tavalla."Opetuslapset ovat olleet nuoria poikia ja elivät vielä ainakin 70 luvulle jälkeen Jeesuksen."
Olivatpas pitkäikäisiä! Tuohon aikaan keski-ikä oli todennäköisesti jossain 30-40 vuotta, kovin vanhoiksi ei yleensä ehditty elää. Lapsikuolleisuus oli valtava, taudit levisivät tai saattoi tapahtua onnettomuuksia. Jos näitä onnistui välttelemään 80 vuotta, niin sitä voi sanoa ihmeeksi.
- etsilviisii...
Jotkut uskovaisethan sanovat että ateistien pitää mennä kristillisinä pyhinä töihin ja vain uskovaisille kuuluu vapaapäivä. Eli ei meille suotaisi henkäystäkään.
Se ,että ilman kristinuskoa meillä olisi paljon vähemmän vapaapäiviä on tietysti soopaa elikkä pötyä. Kristittyjen ylivalta Suomessa on vain johtanut siihen, että suuri osa vapaapäivistä on sijoitettu päällekkäin kristillisten juhlien kanssa. Ilman kristinuskoa työväenliikkeen ja ammatitiyhdistysliikkeen taistelemat vapaapäivät olisi sijoitettu kalenteriin vapaan harkinnan perusteella todennäköisesti hieman toisin.
Jos ateistit eivät olisi oikeutettuja kristillisten juhlien kanssa päällekkäin osuviin vapaapäiviin, niin samalla logiikalla uskovaisten pitäisi edelleen tehdä 6-päiväistä työviikkoa, koska kristillisen legendan mukaan jumala lepäsi vasta seitsemäntenä päivänä.
Meillähän siirryttiin 5-päiväiseen työviikkoon joskus 70-luvun alussa?, eikä siinä ole uskovaisilla mitään ansiota.- peppe
Nuo jutut on työehtosopimuksissa sovittu ja ne sisältyvät palkkaan. Kirkon jäsenyyttä ei työnantajalla ole edes oikeutta kysyä, saati että kieltäytyisi maksamasta palkallisista vapaapäivistä.
- Seppoab6
Jumala syyttää ihmiskuntaa syntiseksi yhden omenan syönnin takia.
Lilith (käärme) ja Eeva juonittelee Aatamin rikoksen tekijäksi.
Jumala antaa surmata itsensä ristillä antaakseen anteeksi ihmisille itse langettamansa tuomion omenasyönti rikoksesta.
Ihmisten pitää surmata jumala, että Jumala voi päästää ihmiset vapaaksi synnistä.
Täysin bimbo tarina.
Kyllä täytyy sanoa, että vähäisellä järjellä valtaosaa ihmiskuntaa hallitaan.
Se oli pääsiäisen tarina lyhyesti ja ytimekkäästi.
Juoni pähkinänkuoressa.- peppe
Huvittavinta tässä tarinassa on se, että sen mukaan on väärin, että ihminen tietäisi hyvän ja pahan eron.
- satuolentokone
"Onko ateilla tsäännsejä saada henkäystäkään kristillisestä pääsiäisen sanomasta."
Mitä ihmeen sanomaa luulet kristillisellä pääsiäisellä olevan kenellekään ei-kristitylle? Kristillinen pääsiäinen ei ole koskaan yltänyt perheessäni lähellekään joulua, joten se on jäänyt aina aika ulkokohtaiseksi.
Mulle pääsiäinen merkitsee jonkunlaista synkretististä uudelleen syntymisen juhlaa, jossa monet perinteet ovat sekoittuneet ja jota kukin viettää uskonsa mukaan. Itselleni se on luonnon "uudelleen syntymisen" juhla.- ...
''Mulle pääsiäinen merkitsee jonkunlaista synkretististä uudelleen syntymisen juhlaa, ''
Kevään alkua, niinkuin sanoit, "uudelleen syntymisen" juhla. Ihan hyvä syy juhlalle.
Aika vekkuli yhteensattuma, että pääsiäinen on ainoa kristillisen uskon juhlapyhä, jolloin Raamatun mukaan oikeasti sattui jotain kristinuskon kannalta merkittävää.
Ironista on se, että ko. pyhä on siirtyvä muinaisen kuualmanakan mukaan, joten Raamatun Jeesuksen oletettua kuolemaa ristilläkään ei muistella tapahtuman oletettuna vuosipäivänä, vaan sen mukaan, milloin juutalaiset juhlistavat Egyptistä muka vapautumistaan.
Feikkitarina syrjäytetty toisella feikkitarinalla, mikäs sen mukavampaa. Ja kirkko vaan hymistee kansan suorittaessa ikiaikaisia, mutta nykykaupallisuuden vesittämiä pakanallisia kevätriittejään, kuten pikkulasten noidiksi pukemista ja kananmunien maalausta sekä syöntiä...- Laulakaamme!!!
Nämä palstalaiset eivät edes pääsiäisenä pääsee transendenttiseen yhteyteen Jumaluuden Ylin Persoonallisuuden kanssa, eikä näin myös pääsee istumaan Hänen Lootuskukka-jalkoihin vieressä..
Korkein hallitsija ja Aikatekijä antoi transsendenttisessä transsissa vision että näkevät mutta sokeat syöksevät pyhänä sotkanmuniensa perään ja merkiksi tieteen käsipuolisyyteen Hän aikoi tyhjentää kaupan hyllyjä, niin te ymmärtäisitte että ellette ole Herran lootuskukkajalkojen vieressä teillä on hätää. - Huihaihei
Pääsiäisenä syödään lammasta ja lammaspaisti on kyllä hyvää.
Suklaasta tykkään myös.
Muinaisen paimentolaissaagan horinat siitä, miten kaikkivaltiaan täytyi uhrata itsensä verisesti itselleen voidakseen muuttaa asian jonka oli itse säätänyt ja josta kaikkivaltiaana joka tapauksessa aina päättää vain itse, ei voisi vähempää kiinnostaa - mutta laittaa kyllä pohtimaan, kuinka pohjattoman tyhmä täytyykään ihmisen olla, jos ottaa tuollaista täysin ala-arvoista sontaa ihan vakavissaan.
Tarinat sotkan munasta, sormusten herrasta tai lentävien porojen vetämästä reestäkin ovat uskottavampia kuin tuollainen ääliömäinen idioottimaisuus. - ei-kristitityy
Onhan se ilonaihe, kun jeesus tapetaan aina vaan uudestaan. kyllä jeesus iloitsee takaisintullessaan, kun näkee mestausvälineitä talojen katoilla ja kristittyjen kauloissa!
Tässä tais tulla kristitityiden sanoma. - Munasillaanvaan
Keisarin uudet vaatteet, aina vaan uudestaan ja uudestaan. Ja aina ne ovat samat näkymättömät vaatteet, joita typerykset ihailevat sokeasti. Ja haluavat kivttää tai polttaa roviolla sen, joka kysyy että miksi keisari aina kulkee munasilllaan?
- kunhan aattelen
Pääsiäinen kristittynä juhlana ei merkitse mitään. Onpahan vain liikaa päiviä jolloin kaupat on kiinni. (Jää jokapäiväinen kävelylenkki tekemättä!)
Mutta noin muuten ihmettelen että meillä ei ole joulu tai kevätlauluja joissa ei jotenkin ympättäisi aina uskontoa tai tonttuja/menninkäisiä niihin lauluihin. Olisi mukava että sanoittaja/sovittaja-ateistit tekisivät lauluja joihin ateistinkin olisi helppo yhtyä mukaan laulamaan.
Minusta tämä aika on kevään alkamisjuhla. - zyrt
Kympin uutisten loppukevennys. En tiedä olivatko haastateltavat kristittyjä vai ateisteja, mutta vähäiset olivat tiedot kupletin juonesta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ Pääsiäinen on vahvasti plussaa: Pari vapaapäivää ja mahdollisuus olla läheisten seurassa!
Uskontojutut eivät pääse pääsiäistäni pilaamaan.- LookAtYou
Ei. Ihan kiva keväinen juhla, ei mitään sen kummempaa.
"Vai taipuuko mieli transkendenttiseen negatiivisuuteen ja vikojen etsintään tästäkin Pyhästä."
En etsi mitään vikoja, en vain usko että Jesse nousi kuolleista. Edelleenkin, ihan kiva keväinen juhla, jossa kristinusko ja vanhat pakanajutut ovat menneet iloisesti sekaisin.
"Mikä on päänsisäisen pääsiäisen etumerkki ? Plussaa vai miinusta ?"
Plus miinus nolla. Lue edelliset vastaukset.
"Vaiko, jos se on turhuutta ateisteille, se on sitä myös muille ihmisille ?"
Tällaista en taatusti väittäisi. Aivan sama se minulle on, jos joku haluaa rampata kirkossa, kunhan kukaan ei minua pakota sinne. Jos jollekulle se on kiva juttu uskoa että tyyppi, joka oli samaan aikaan jumalan poika ja jumala itse kuoli sovittaakseen ihmisten synnit (jotka muuten oli ihan Jullen oma keksintö), niin kiva juttu. - seppoab6
Naiset ovat syntiin lankeamisen konnia.
Aatami joutui naisten juonittelemaan ansaan.
Ei ihme, että vasta vuonna 1930 nainen vaimot vapautuivat aviomiehen holhouksen alta lain muutoksen ansiosta.
Maallistuminen on hidasta ja vaikeeta.
Naiset itse ovat yksi pahimpia esteitä tällä tiellä.
Nyt ne pyrkivat kristuksesta seuraavaksi eli papeiksi.
Ortodoksi kristityt ja lahkolaiset noudattavat raamatun sanaa ja henkeä.
Luterilainen uskonto muuttaa oppiansa kuin kameleontti ikään.
Alkuperäinen kastekaavakin on nykymuodossaan väärennös Lutherin itsensä kirjoittamasta,- zyrt
Sääliksi käy äitiäsi, kun hänestä noin ajattelet.
Plussaa vapaa-aika.
Miinusta turhasta syystä.- Kalapagos (ei kirj.)
Jokainen päivä on uusi. Miksi en arvostaisi jokaista päivää erikseen ja sellaisena kuin se on? En juhli oikeastaan edes syntymäpäivääni. Ei sillä ole mitään merkitystä, miten päivät on nimetty tai millainen merkitys niihin historiallisista tai uskonnollisista syistä liitetään. Aurinko nousee ja aurinko laskee.
Onko ihan sama jos on Jeesuksen syntymän juhla jos auto ajaa päälle?
Onko ihan sama jos on Jeesuksen ristiinnaulitsemisen päivä ja löytää elämänsä rakkauden?
Onko ihan sama jos on Jeesuksen ylösnousemuksen päivä jos ei usko Jumalaan?
Päiviä pitää mielestäni arvottaa siltä pohjalta, mitä tapahtuu.- Kalapagos (ei kirj.)
Sivuhuomautuksena todettakoon, että harvinaisen tyhmä kysymys.
Aloittaja voi kysyä itseltään:
-millaista henkistä antia saat Id al-Adhasta tao Id aL-Fitr:stä, jotka ovat muslimien juhlapyhiä. Antavatko ne sinulle voimia jaksaa Jeesuksen rinnalla vai oletko naama norsunketulla?
-miten aloittaja juhlii hanukkaa tai purimia. Otatko nuo Juutalaiset juhlapyhät sydämeesi vai oletko naama norsunketulla?
-miten aloittaja juhlii Darwinin syntymää? Antaako hänen syntymänsä päivä sinulle järkeä koko loppuvuodeksi vain oletko naama norsunketulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697454Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435094- 973452
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462319- 442289
- 222168
- 342113
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171887- 281781
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141683