Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. Ensiksikin ainakaan minä en nojaudu ateismiin. Minä en vaan satu uskomaan yliluonnolliseen.

Vastaan kuitenkin kohdaltani siitä huolimatta.

Jos materialismilla tarkoitetaan sitä, että ei usko joulupukkiin eikä muuhunkaan taikameininkiin, niin olen varmaankin sellainen.

Tavaraa ja rahaa puolestaan en himoitse. Kohtuullinen toimeentulo riittää varsin hyvin. Pidän enemmän toiminnallisista ja henkisitä haasteista ja itseni kehittämisestä.

Kaikkein tärkeintä minulle ovat läheiset ja ystävät. Niin, ja epäoikeudenmukaisuus saa aina näkemään punaista.
  2. Missä ne faktat on?
  3. Kysymys 1. "Miten te palstan ateistit reagoisitte, jos kävisi niin, että jonain päivänä jotain kautta kristinuskon käsitys Jumalasta osoittautuisikin oikeaksi?"

Vastaus 1. Se riippuu täysin siitä, mitkä kristinuskojen käsitykset jumalistaan osoittautuisivat oikeiksi. Luonnollisesti uskoisin ne todeksi, jos kerran riittävät todisteet löytyvät, mutta suhtautumiseni riippuu jumalan tai jumalien luonteesta ja toimista. Niitä kun näyttää löytyvän pehmosta psykopaattiin.

Kysymys 2. "Mutta yrittäkää kuvitella yllä kuvattu tilanne, jossa osoittautuisikin, että teidän maailmankatsomuksellinen käsityksenne ei olisikaan se oikea. Olisitteko pettyneitä, masentuneita, iloisia, vai kohauttaisitteko vain olkapäitänne sen enempää asiaan reagoimatta?"

Vastaus 2. Jos selviää että maailmankäsitykseni on väärä, muutan sitä. Olisihan täysin typerää olla uskomatta selviä faktoja ja pitäytyä todistamattomissa uskomuksissa (sic)!

Reaktion laatu ja voimakkuus puolestaan seuraa siitä, minkälainen se uusi maailmankuva on. Jos se on yllättävä, yllätyn jne.