Tämä vakuutti minut. Vakuuttaako sinut?
51
600
Vastaukset
- Иисус Христос!
Kyllä vakuutti! On myös paljon muita Café Raamattu-ohjelmia, missä Pekka Reinikainen ja Tapio Puolimatka kertovat että luominen on totta. On hienoa että on näitä totuuden puhujia.
- Мессия Caтанac
'On hienoa että on näitä totuuden puhujia.'
Harmi, että sinä et kuulu niihin, ei muuten kuulu Reinikainen tai Puolimatkakaan
Luultavasti ei vakuuta.
En kuitenkaan viitsi edes avata linkkiä, sillä aikaisemmat kokemukseni kyseisestä kanavasta ja erityisesti Reinikainen ja Puolimatka -pariskunnasta ovat olleet tyhjänpäiväisiä.- !
Totuudenpuhujat ovat aina olleet pelottavia ateisteille.
! kirjoitti:
Totuudenpuhujat ovat aina olleet pelottavia ateisteille.
Totuudenpuhujat ovat tälle uskonnottomalle kultaakin kalliimpia. Jopa silloin kun totuus kirpaisee.
Meidän kaikkien pitäisikin pitää mielemme avoimina, eikä lukita sitä mihinkään yhteen vaihtoehtoon.
Valitettavasti kyseinen kanava on tuottanut minulle niin monta pettymystä juuri totuuteen pyrkimisen suhteen, että olen huomannut sen seuraamisen olevan ajanhukkaa.
Luonnollisesti niille, joiden uskomuksia se vahvistaa, se saattaa antaa jotakin.- Utelias.
Phoebus kirjoitti:
Totuudenpuhujat ovat tälle uskonnottomalle kultaakin kalliimpia. Jopa silloin kun totuus kirpaisee.
Meidän kaikkien pitäisikin pitää mielemme avoimina, eikä lukita sitä mihinkään yhteen vaihtoehtoon.
Valitettavasti kyseinen kanava on tuottanut minulle niin monta pettymystä juuri totuuteen pyrkimisen suhteen, että olen huomannut sen seuraamisen olevan ajanhukkaa.
Luonnollisesti niille, joiden uskomuksia se vahvistaa, se saattaa antaa jotakin.Millä tavalla olet pettynyt? Missä kohtaa on poikettu totuudesta?
Utelias. kirjoitti:
Millä tavalla olet pettynyt? Missä kohtaa on poikettu totuudesta?
Suoranaista valehtelua esim. evoluutiosta, ateisteista jne. Olen todella yllättynyt ex teistinä tuon kanavan manipuloivasta ja todellisuutta halveksivasta otteesta. Aivopesukanava, IMO.
- Tarkat tiedot
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Suoranaista valehtelua esim. evoluutiosta, ateisteista jne. Olen todella yllättynyt ex teistinä tuon kanavan manipuloivasta ja todellisuutta halveksivasta otteesta. Aivopesukanava, IMO.
Alahan luettelemaan ne valehtelut! Jos et pysty siihen, ole hiljaa!
Utelias. kirjoitti:
Millä tavalla olet pettynyt? Missä kohtaa on poikettu totuudesta?
Kyseinen kanava ei ole minulle niin tärkeä, että olisin tehnyt asiasta tutkimusta tai analyysiä.
En viitsi nytkään ryhtyä tekemään sellaista.
Kun katselet kanavaa silmät auki ja kriittisellä mielellä, myös sinulla on mahdollisuus huomata sen taso.Tarkat tiedot kirjoitti:
No ulkomuistista: Tapsa Pulimutkan mukaan rekapitulaatio-oppi, jota ei ole aikoihin pidetty paikkansapitävänä, ja fossiilit ovat evoluution merkittävimpiä todisteita, ja sitten hän "kumosi" ne puolivillaisella kvasifilosofisella hötöllä. Naureskeli sen hassun Nummelan kanssa, että tyhmät evoluutit opettaa virheellistä rekapitulaatio-oppia ja ihmetteli sitä, ettei jokainen elävä olento fossiloidu.
Kyllä ne kretinistit on hassuja.- ?
Phoebus kirjoitti:
Kyseinen kanava ei ole minulle niin tärkeä, että olisin tehnyt asiasta tutkimusta tai analyysiä.
En viitsi nytkään ryhtyä tekemään sellaista.
Kun katselet kanavaa silmät auki ja kriittisellä mielellä, myös sinulla on mahdollisuus huomata sen taso.Kuka on Tapsa Pulimutka?
Tarkat tiedot kirjoitti:
Evoluutiosta esimerkiksi reinikainen väittää ihmisen olevan luotu jumalien toimesta silmänräpäyksessä sekä maapallon olevan muutaman tuhannen vuoden ikäinen. Kaikki kriittisen tarkastelun kestävä objektiivinen tieto on noita käsityksiä vastaan. Reinikaisella ei löydy ainoatakaan kriittisen tarkastelun kestävää todistetta väitteilleen.
Eli paskapuhetta.
Ateisteista olkiukkojen väsäilyä Timo Eskolan toimesta:
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=11589- Heh heh hih hih
? kirjoitti:
Kuka on Tapsa Pulimutka?
Kun kristityt puhuvat Raamatun totuudesta, niin monelta ateistilta loppuu sanat niin että pitää ruveta nimiä vääntämään.
- beenthere
Heh heh hih hih kirjoitti:
Kun kristityt puhuvat Raamatun totuudesta, niin monelta ateistilta loppuu sanat niin että pitää ruveta nimiä vääntämään.
Nice try:)
Nimenomaan. Ateistit suorastaan vapisevat raamatun järkähtämättömän totuuden edessä ja paniikissa yritämme vaikka väännellä nimiä.. :D
Missäs kohtaa Raamattua Puolimatkan kretinistivalheet olivatkaan? En löytänyt kohtaa :(
- Jatka etsimistä
Aatami9 kirjoitti:
Missäs kohtaa Raamattua Puolimatkan kretinistivalheet olivatkaan? En löytänyt kohtaa :(
Etsi edelleen.
- Hyvä!
Jatka etsimistä kirjoitti:
Etsi edelleen.
KeljuKooKojootti: Juuri näin.
Hyvä! kirjoitti:
KeljuKooKojootti: Juuri näin.
:D Katsos miten ateisti on AINA oikeassa..
- faktat on faktoja
Tarkat tiedot kirjoitti:
Maapallo ei ole 6000 vuotta vanha, kuten pösilöt kreationistit valehtelevat.
Eikä se muutu 6000 vuotta vanhaksi inttämällä samaa typerää roskaa uudestaan ja uudestaan. - yhtä tyhjän kanssa
Tarkat tiedot kirjoitti:
Puolimatkan premissinä on tuossa, aivan samoin kuin kirjoissaankin että on olemassa
raamatun ja kristinuskon jumala. Mitään faktoja tämän premissinsä tueksi ei Puolimatka
tosin kykene esittämään, eikä edes yritäkään, vaan pitää tätä premissiään itsestäänselvänä
totuutena, jota ei tarvitse mitenkään perustella. Mutta eihän yhden maailmanuskonnon
mytologia muutu faktaksi ja totuudeksi pelkällä tyhjällä mielipiteellä, eikä myöskään sen
tyhjän mielipiteen inttämisellä ja jankuttamisella aina uudestaan ja uudestaan. Nolla plus
nolla plus nolla on edelleenkin pelkkä nolla.
Lisäksi perustelemattomat ja todistamattomat väitteet voidaan aina myös hylätä ilman perusteluita ja todisteita.
Anna sinä nyt vihdoin yksikin fakta kristinuskon jumalasta?
Jos et pysty siihen, niin ole hiljaa! - Totuus jäytää sydäme
näitä, ja vielä oppineita nykyaikaisa totuuden torvia. No olet jo heitä ja tiedät suomalisena evankeliumia. Tiedät ihan tarpeeksi, et voi vedota viimeisellä tuommiolla - minulle ei kerrottu!
- älä kiertele
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Mutta totuus ei pala, ei edes tulessakaan. Tiedät kyllä sisimmässäsi Jumalan kutsuvan äänen?
Ja Reinikainen sanoi näin: ""Hyvä jumala loi tämän maailmankaikkeuden, sitten tapahtui jotain hirvittävää. Eli syntiinlankeemus, josta alkoi nykyisen kaltainen rappeutuminen.""
Ja mitä siis tapahtui? Menivät ja söivät puusta josta ei olisi saanut syödä. Siis aivan hirvittävää! Miten he saattoivat?
Juuri tällaisten kirjoitusten takia en ole uskovainen..:D Tuo tarina on hyvä esimerkki jumalien oikeudenmukaisuudesta. Omenan syömisestä ikuinen kidutus miljardeille ihmisille.. Reilua käytöstä, varsinkaan kun ihmiset eivät edes tienneet mikä on hyvä ja mikä paha ennen syömistä :)
- Rohkea.
Pelko esti katsomaan loppuun?
- Selvennys
Rohkea. kirjoitti:
On vain yksi Jumala. 5. Moos. 6:4 "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi."
Eikö Jumala kieltänyt syömästä? Nämä kuuntelivat saatanaa ennemmin kuin Jumalaa. Selvennys kirjoitti:
On vain yksi Jumala. 5. Moos. 6:4 "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi."
Eikö Jumala kieltänyt syömästä? Nämä kuuntelivat saatanaa ennemmin kuin Jumalaa.Kuka sen enkelin loi alunperin kaikkine ominaisuuksineen? Siis enkelin joka lankesi. Eikö jumalallasi ollut hallintaa vai oliko tarkoituksellista?
Rohkea. kirjoitti:
No jaa.. Sinä voit tietenkin nimittää sitä miksi haluat. Olen kuitenkin katsonut näitä Cafe raamattu jaksoja toista kymmentä, ihan loppuun asti. En tietenkään mene väittämään ohjelmissa esiityviä ihmisiä tyhmiksi, mutta sangen typeriä he siellä yleensä päästelevät suustaan.
Että silleen..Rohkea. kirjoitti:
mutta, se mitä minä en tajua, on teidän uskovaisten luulo että me ateistit kielletään jumalan olemassaolo, eli tiedämme että jumalanne on olemassa mutta emme suostu uskomaan. Tai sitten väitätte juuri niin kuin sinäkin että me pelkäämme että jumala onkin olemassa, tai emme halua tietää totuutta. Mitä pelättävää totuudessa on?
Kysynkin sinulta, kerro miksi ihmeessä me tahallamme kieltäisimme totuuden? Minä ainakin olen valmis uskomaan jumalasi olemassaoloon heti kun se olemassaolevaksi todistetaan, kaikkein paras todistus olisi että teidän kaikkivoipa jumalanne todistaisi kaikille maailman ihmisille olemassaolonsa, ei luulisi kaikkivoivalle jumalallesi olevan vaikeaa.- ei niin mitään
missxcessive kirjoitti:
mutta, se mitä minä en tajua, on teidän uskovaisten luulo että me ateistit kielletään jumalan olemassaolo, eli tiedämme että jumalanne on olemassa mutta emme suostu uskomaan. Tai sitten väitätte juuri niin kuin sinäkin että me pelkäämme että jumala onkin olemassa, tai emme halua tietää totuutta. Mitä pelättävää totuudessa on?
Kysynkin sinulta, kerro miksi ihmeessä me tahallamme kieltäisimme totuuden? Minä ainakin olen valmis uskomaan jumalasi olemassaoloon heti kun se olemassaolevaksi todistetaan, kaikkein paras todistus olisi että teidän kaikkivoipa jumalanne todistaisi kaikille maailman ihmisille olemassaolonsa, ei luulisi kaikkivoivalle jumalallesi olevan vaikeaa.Tuohon samaan typeryyteen törmää jatkuvasti, myös Puolimatkalle jääneen tyhmissä kirjoissa.
Hihhulit pitävät aina oman taikauskonsa oikeutusta itsestäänselvänä, eivätkä näköjään joko
millään kykene, tai sitten millään halua tajuta sitä yksinkertaista seikkaa, että huomattavan
suuri osa ihmisistä (suurin osa ihmiskunnasta, jos tarkkoja ollaan) ei pidä samaa asiaa millään
lailla itsestäänselvänä, vaan vähintäänkin epäilyttävänä taikauskoisena luulona.
Minäkin olen tuota samaa asiaa toitottanut ties kuinka monta kertaa - minä EN ole koskaan
kieltäytynyt hyväksymästä todisteita jumalasta. Mitään todisteita ei vain ole koskaan esitetty.
Ja tässä taas törmätään aina siihen seikkaan, ettei perushihu tajua edes sitä, mitä tarkoitetaan sanalla todiste tai fakta. Hihhuli ei millään kykene (tai halua) tajuta sitäkään, että todiste tai fakta ei ole sama asia kuin taikauskoinen luulo. Hihun taikauskoiset luulot ovat todisteita vain siitä asiasta, että hihulla on taikauskoisia luuloja. Eikä taikauskoisilla luuloilla ole yhtään mitään tekemistä jumalan olemassaolon todistavien faktojen kanssa. Ei vaikka niitä luuloja toistaisi ja jankuttaisi tuhat kertaa, kuten hihut aina tekevät. Ei siltä pohjalta asiasta kannata edes keskustella, mutta hihut vain jatkavat jankkaamistaan niistä niin hienoista keisarin uusista vaatteista ja ihmettelevät, miksi me kieltäydymme niitä näkemästä. Mutta enhän minä koskaan kieltäydy. Ei vain koskaan ole mitään nähtävää. Ei yhtään mitään.
- satuja ja tarinoita
"Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa. Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka Hän oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse.
Loogisuutensa vuoksi kristinusko on maailman laajimmalle levinnyt uskonto. Sen rauhan ja rakkauden sanomaa, jonka symbolina on antiikkinen kidutusväline, kannatetaan miltei kaikkialla maailmassa.
Koska kristinusko opettaa toisten hyväksymistä ja armoa, on vain luonnollista, että kirkko lopulta jakaantui sisäisissä tappeluissa toisiaan vihaaviin uusiin kirkkokuntiin. "
- Hikipedia
(Surullista asiassa on tietenkin se, että vaikka tuo Hikipedian irvailu yrittää olla hauska, niin oikeastaan
se on kuitenkin ihan täsmällinen selostus kristinuskosta. Kristinusko kun on jo itsessään niin tyhmää ja
epäloogista, ettei siitä edes millään irvailulla saa yhtään tyhmempää ja epäloogisempaa.) "Alussa vetyatomi loi taivaan ja maan". Pieksut sentään. No toi Reinikainenhan on oikea Reinikainen.
Olen täysin vakuuttuunut, että Reinikainen ei tiedä mistä puhuu.- 21
"Kristitty uskoo että alussa Jumala loi taivaan ja maan." (tähän asti kaikki hyvin)
"Evolutionisti uskoo että alussa vetyatomi loi taivaan ja maan." (pieleen meni)
Evoluutio ei ota kantaa maailmankaikkeuden olemassa oloon, eli reinikaisen tiedoissa on paha aukko (ei liene mikään yllätys)
mielestäni katsomisen voi lopettaa viimeistään tuossa kohdassa. - Raamatun lukija
21 kirjoitti:
"Kristitty uskoo että alussa Jumala loi taivaan ja maan." (tähän asti kaikki hyvin)
"Evolutionisti uskoo että alussa vetyatomi loi taivaan ja maan." (pieleen meni)
Evoluutio ei ota kantaa maailmankaikkeuden olemassa oloon, eli reinikaisen tiedoissa on paha aukko (ei liene mikään yllätys)
mielestäni katsomisen voi lopettaa viimeistään tuossa kohdassa.Jumala loi enkelin, joka ylpistyi ja halusi Jumalan veroiseksi:
Hesekiel 28:13-16 "Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä." - Selventäjä
Raamatun lukija kirjoitti:
Jumala loi enkelin, joka ylpistyi ja halusi Jumalan veroiseksi:
Hesekiel 28:13-16 "Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä."Saatana oli käärmeen muodossa Paratiisissa.
- etrfgwter
Selventäjä kirjoitti:
Saatana oli käärmeen muodossa Paratiisissa.
Frodo Reppuli sai sormuksen Bilbo Reppulilta.
- ?
etrfgwter kirjoitti:
Frodo Reppuli sai sormuksen Bilbo Reppulilta.
En tunne heitä.
- pekka-
? kirjoitti:
En tunne heitä.
Kretiinien yleissivistys on yleensä erittäin huonolla tasolla.
Kirjallisuuden klassikot eivät taida kuulua lukemisiisi?
- +++++++++++++
Evoluutio on fakta ja raamattu on fiktiota, kaikki mutaatiot eivät ole haitallisia ja mikään asia ei ilmoita luomisesta tai jos ilmoittaa niin tämä luoja on todella huono.
Sketsihuumorin johtava kanava, TV7.
- LookAtYou
Sen sijaan nauratti noiden pirinsekaiset höpinät aika lailla.
Ei.
"Tämä vakuutti minut."
Taidat olla kriittiseen ajatteluun kykenemätön hihu.- fhsfdhsfdh
Nuo sivuuttivat paljon tieteellisiä faktoja?
No ei vakuuttanut eikä vakuuta ketään muutakaan jos muutkin ajattelisivat asioita omilla aivoilla, ei toisten. - vieläkin ateisti
ei se vaan vakuuttanut.. ja Reinikaisen eleistä näkee, että ei usko itsekkään puhumaansa..
- dibadu
Voi tätä myötähäpeän määrää!!!
- ילקוט שמעוני
pekan höpinät.
- SAVON JÄTKÄ
onks ne miljartit muun uskoset sit helvetiin tuamittuja ?
- Paljastus
Ateistit täällä toisilleen rohkaisun sanoja viljelevät. Veikkaan että tuntevat toisensa, niin samanlaista on tekstit! Nimimerkit vain vaihtuvat! Hähääääää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1072381
- 1051862
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161784Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen981427Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1881376Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41255- 64936
- 56926
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124923- 76900