Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Totuudenpuhujat ovat tälle uskonnottomalle kultaakin kalliimpia. Jopa silloin kun totuus kirpaisee.
Meidän kaikkien pitäisikin pitää mielemme avoimina, eikä lukita sitä mihinkään yhteen vaihtoehtoon.
Valitettavasti kyseinen kanava on tuottanut minulle niin monta pettymystä juuri totuuteen pyrkimisen suhteen, että olen huomannut sen seuraamisen olevan ajanhukkaa.
Luonnollisesti niille, joiden uskomuksia se vahvistaa, se saattaa antaa jotakin.
06.12.2010 08:42
"Uskossa et ateisti hyvä häviä mitään."
Uskon ihan sillä samalla hetkellä ihan mihin tahansa, kun saan asiasta selkeät ja luotettavat todisteet. Jos alan uskomaan johonkin vain siksi että joku haluaa niin, silloin menetän realistisen maailmankuvani ja henkisen vapauteni.
Jos uskon mitä minulle uskotellaan, menetän elämäni.
06.12.2010 08:37
Luultavasti ei vakuuta.
En kuitenkaan viitsi edes avata linkkiä, sillä aikaisemmat kokemukseni kyseisestä kanavasta ja erityisesti Reinikainen ja Puolimatka -pariskunnasta ovat olleet tyhjänpäiväisiä.
06.12.2010 08:29
Miksi jumalan pitää ilmestyä maailmaan synnytettynä ja vielä neitseestä? Kaikkivaltias tahtoo jostain kumman syystä koeilla ihmisenä oloa (niinkuin kaikkitietävä ei jo tietäisi mitä se on) mutta ei kuitenkaan tyydy tavisihmisyyteen, vaan vaatii erityiskohtelua.
Eikö kaikkivaltias pysty muuten tulemaan ihmiseksi?
Eikö ristinkiesusta olisi voitu vaikka luoda?
Taidatte kristinuskoiset laitella vähän omianne.
06.12.2010 08:11
Pitää pitää mielessä, että kommentit esitettyjä väitteitä kohtaan eivät ole kannanotto väitteiden esittäjää vastaan.
Ihmisenä jokainen meistä on arvokas, mutta jos heittää areenalle kestämättömiä väitteitä, kannattaa varautua siihen, että ne riepotellaan palasiksi.
Ei oteta näitä juttuja liian henkilöönkäypinä, jooko.
05.12.2010 20:05
Rusinoiden poiminta ei ole puolueetonta eikä analyyttistä.
05.12.2010 19:45
Kävin päivällä metsässä kävelemässä. Kaunista ja rauhallista oli. Ei näkynyt jumalia eikä helvettejä, mutta upea talvinen luonto sieltä löytyi.
Nyt kun luen täällä jumalharhaisten sekavia kirjoituksia ihmettelen, eikö niillä ole mitään käsitystä tämän planeettamme todellisuudesta. Ympärillämme on mahtava universumi ja jotkut vain askartelevat mielikuvitushahmojen parissa.
Voi sokeita ja harhaan menneitä.
05.12.2010 19:13
Taidat laittaa omiasi.
05.12.2010 19:06
Kiitos selventävästä kirjoituksestasi.
Kuitenkin haluan vielä tarkentaa sitä, että tietääkseni ihmisellä neitseellinen lisääntyminen ei ole mahdollista, joten keskustelemme tässä vain teoreettisesta asiasta.
Jos Joosepilla ei ole tekemistä lapsen teon kanssa, silloin lapsella on vain Marian perimää. Siis pelkkiä äksiä (XX) eli tyttö tuli. On muuten olemassa ihmisiä, joilla on vain yksi X-kromosomi (Turnerin oireyhtymä) joten Marian perillisellä olisi voinut olla vain yksi äksä ja hän olisi siinäkin tapauksessa ollut tyttö.
Ihan yhtä ystävällisesti ihminen, 54-v, mies eli XY
05.12.2010 17:59
Eikös kyseinen henkilö ollut varhaisimpien tulkintojen mukaan ihminen, joka sai jumalista johdatusta?
Silloinhan on aivan luonnollista, että hän saa kasteen ja sen lisäksi vielä jonkinlaisen hengen kosketuksen jumalolennolta.
Jeesushan korotettiin itsekkin jumalolennoksi vasta Nikean kirkolliskokouksen päätöksellä muutaman sadan vuoden perästä.
05.12.2010 17:40
Jos rajataan aihetta siten, että lukemisen lisäksi kyseinen henkilö on muutenkin eristetty reaalimaailmasta, niin raamatunluku saattaa sekoittaa hänen päänsä.
Muuten olen edelleenkin sitä mieltä, että jos otamme ihmisen, joka ei tiedä kristinuskosta mitään eikä ole lukenut ainuttakaan kirjaa ja annamme hänelle raamatun luettavaksi, hänestä ei tule kristittyä vaan henkilö, joka ihmettelee miksi moinen kirja on niin ristiriitainen ja käytännölle vieras.
Luullakseni ennakkoluulottoman raamatunluvun perusteella on enemmän ihmisiä eronnut kristinuskosta kuin siihen liittynyt.
Käsittääkseni homma menee jotenkin niin, että henkilö hurahdutetaan tai hurahtaa uskoon ihmisten toimesta ja sitä valmista uskoa sitten voimistetaan ja ylläpidetään erittäin valikoidun ja kontrolloidun raamatuntulkinnan avulla.
Jos raamattua lukee puolueettomalla ja analyyttisellä tavalla, se ei voi muuta kuin romahduttaa uskon sen mainostamaan jumaluuteen.
05.12.2010 17:16
Moni sellainen asia, jossa kohtaa haasteita ja voi parantaa suoritustaan on hauskaa. Ampuminen on sellaista.
Olen ampunut ilma- ja tuliaseilla sekä jousella lapsesta saakka. Olen nauttinut onnistumisen hetkistä ja yrittänyt oppia niistä toisista tuokioista.
Tietenkään en ole koskaan vahingoittanut ketään harrastukseeni liittyen, enkä ole edes ajatellut tehdä moista.
Hauskat jutut ovat hauskoja ja se hauskuus riittää syyksi tehdä niitä.
05.12.2010 16:04
Mielestäni mielenkiintoisempi ongelma on se, kenelle kierrätetyt alkuaineet kuuluvat?
Kun ihmisruumis hajoaa, eivät sen rakennusaineet jää odottamaan ylösnousemista, vaan ne käytetään moneen kertaan uudelleen. Samalla atomilla on monta ottajaa.
05.12.2010 15:55
Jos lukija ei ole valmiiksi kristitty aloittaessaan raamatullista luku-urakkaansa, niin hän on luultavasti ensin hämmästynyt ja sitten ateisti.
On se vaan nin huono kirja.
05.12.2010 15:48
Symbolinen homous?
Jeesus rakastaa.......?
05.12.2010 15:22
Onko sinulla joku ongelma?
19.11.2010 18:48
Rastita oikea vastaus:
A. Jumalat ovat kertoneet sen minulle.
B. Olen lukenut sen kirjasta.
C. Se on luonnollisin ja todennäköisin vaihtoehto.
Ps. Eihän tuollaista asiaa voi kukaan oikeasti tietää ennakolta. Eihän kukaan ole todellisuudessa tullut kertomaan mitä kuoleman jälkeen taikamaailmassa tapahtuu.
19.11.2010 12:46
Häiriköthän ovat ahkeraakin ahkerampia kirjoittajia.
Mainostilan markkinoinnissa ei viestien sisällöillä ole mitään merkitystä, vaan niiden määrällä.
Eiköhän se yhtälö ole siinä......
19.11.2010 11:37
Miljoonat ja jopa miljardit kuolleet ihmiset ovat hajonneet tai hajoamassa, luovuttaen rakennusaineensa oleville ja tuleville eliöille.
Niiden kuolleiden ihmisten tietoisuus on lakannut olemasta, kun sitä kuitenkin seuraavaksi kysyt.
19.11.2010 11:25
Evoluutio.
19.11.2010 11:21
92 / 151