Vapaa kuvaus

Dinosaurusten aika oli jo! Vanhat päättäjät, vanhoja ideoita. Nyt on aika äänestää uutta verta valtuustoon. Äänestämällä meitä nuoria saat takuuvarmasti uusia ideoita. Olen ehdolla kunnallisvaaleissa Perussuomalaisten riveissä Vantaan kaupunginvaltuustoon. Päätin hakea ehdokkaaksi, koska se on ainoa keino päästä vaikuttamaan oman kaupungin asioihin. Idea ehdokkuudesta lähti siitä kun vein lapseni päiväkotiin ja hoitaja tuli minulle juttelemaan. Hänellä oli kädessään adressi missä kerrottiin tulevista säästöistä koskien päivähoitopalveluita. Lapset ovat iältään 2-6 vuotta ja jokainen heistä on yksilöllinen. He tarvitsevat huomiota ja ohjausta. Jos ryhmäkoot suurenevat liian suuriksi niin näiden lasten kehitys vaarantuu. Panostamalla lapsiin panostamme samalla heidän tulevaisuuteen sekä myös meidän. Me kaikki olemme joskus itsekin olleet lapsia ja vanhuksia meistä tulee kaikista, se täytyy kaikkien muistaa. Adresseista ei koskaan ole ollut mitään hyötyä joten ei muuta kun ehdolle. Asuinpaikka = Myyrmäki Ikä = 31 Ammatti = Myyntineuvottelija Vaaliteemat - Lapsista ei pidä säästää. He ovat tulevaisuutta. - Kouluista ei saa säästää. - Vanhuksille pitää antaa paremmat palvelut. Hehän ovat tätä maata jo olleet rakentamassa. - Säilytetään itsenäinen Vantaa. -Terveys on meille kaikille tärkeä asia ja kaikilla ei yksinkertaisesti ole varaa käyttää yksityisiä lääkäripalveluita.Sinne pitää jostain löytää lisää resursseja. - Halvempia toimitiloja yrityksille. Me tarvitsemme tänne paljon uutta yritystoimintaa ja tukemalla yrittäjyyttä me sitä myös saamme. Lisäksi jos minut valitaan valtuustoon niin aion antaa kokouspalkkioni hyväntekeväisyyteen Vantaan kaupungin alueella. Lastensuojelu, päivähoito ja jne.. Tehdään yhdessä Vantaasta Suomen paras kaupunki! Linkit: http://www.leikkainen.com Ammatti: Myynti/markkinointi Työskentelen: Myyntineuvottelija Ase tai siviilipalvelus: Vekaranjäri 2002 Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

5

Kommenttia

35

1. Kyllähän multa paikallisalueen tuntemusta löytyy :) Olenhan Lehtiyhtymällä töissä. Sain muuten Vantaan Sanomat kotiini vasta sunnuntaina kahdeksan aikaan illalla. Vs ilmestyy joka keskiviikko ja lauantai. En ehdi täällä suomi24:ssa joka päivä roikkumaan kun pitää käydä töissä ja urheilemassa.

Asuntojen/vuokrien hintoihin ei pysty varmaan ykskään kunnallispolitiikko vaikuttaan. Rakentamiseen sen sijaan pystyy.

Mitä tulee itsenäiseen Vantaaseen niin mua itseäni ainakin kiinnostaa elää tälläisessa "pikkukaupungissa" jos meidät liitetään Helsinkiin niin pelkona että joku tyyppi, joka asuu vaikka Eirassa päättää siitä miten myyrmäkeä kehitetään tai mitä täällä tuetaan. Palveluita tullaan ajaan alas Vantaalla ja se on pomminvarma juttu.

Mikä mun vakaumus oli lähteä tähän hommaan niin se syntyi kesäkuussa. Sain päiväkodin hoitajilta adressin joka oli perustettu sitä varten kun päiväkodeista meinataan säästää. Pelkona on että lasten ryhmät kasvavat liian suuriksi ja näin ollen he eivät todellakaan saa tarvitsemaansa huomiota. Se kun lapsi ei saa tarvitsemaansa huomiota tulee vaikuttamaan heidän kehitykseen. Lapset joutuvat olemaan vanhemmista erossa 7-12 tuntia päivässä niin kyllä sen päiväkodin pitää olla kunnossa! Ryhmäkoot ovat nytkin jo todella suuria.

Sitten myös tämä vanhusasia. Meistä kaikista tulee joskus vanhuksia ja kyllä silloin kaiken pitää toimia. Onhan ne nyt rakentaneet tätä yhteiskuntaa niin pitää se palkita. Sieltä ei todellakaan saa säästää yhtään senttiä. Panostuksia pitäisi lisätä.
  2. Turhia hankkeita.
    Kaupungithan tukevat mm:ssa kaikenlaisia erilaisia yhdistyksiä.. Itse muistan kun asuin Hämeenlinnassa niin siellä oli eräs yhdistys, joka ei enää ole toiminnassa. RY toimi ensin muutaman vuoden ihan normaalisti mutta sitten toiminta hiipui. Kuitenkin se sai tukea kaupungilta joka vuosi. Vantaaltakin löytyy näitä yhdistyksiä jotka eivät toimi enää aktiivisesti mutta nostavat tukensa pois kuitenkin. Tarkkaa tietoa mulla ei ole että mitä näitä on olemassa mutta nuohan löytyvät Vantaan kaupungin arkistoista. Eli nämä pitää tarkistaa ja sieltä otetaan ne pois mistä ei ole hyötyä. Sitten on olemassa muitakin hankkeita minne rahaa laitetaan kuten
    http://vantaainnovation.fi/projektit/finland-china-technology-cooperation-committee/
    Varmasti todella kallis ja ainakaan minun tietoon ei ole tullut Kiinalaisten yritysten invaasiota Vantaalle.
    Mihin noita turhia paperinpyörittäjiä sitten voidaan työllistää. Johtavien poliitikkoiden mukaan suomessa on karmee työvoimapula. Eli siirretään niitä ihmisiä noille aloille.

Sossumenot.
    Tästä pitäisi tehdä osittain vastikkeellista. Pakolaisten pitäisi minun mielestä sitoutua opiskelemaan suomen kieltä. Jotta he näyttäisivät että haluavat olla osa tätä yhteiskuntaa. Nythän tukea maksetaan vaikka millä mitalla. Annetaan perusrahat ja harkinnanvaraiset kaupan päälle. itse kun jouduin työttömäksi niin en saanut Vantaan kaupungilta mitään muuta kun 400€ vuokraan jonka tietenkin maksoin takaisin kun sain liiton työttömyyskorvaukset. Harkinnanvaraisen tuen pitäisi olla sellaista joka myönnetään juuri tuollaisille tapauksille kuin tuo syöpäkeissi. Ei autoihin, uusiin pesukoneisiin ja ipadeihin.

Vantaalle vuokra-asuntoja.
    Näitä pitäisi ehdottomasti olla lisää. Mekin olemme perheen kanssa odottaneet uutta vuokra-asuntoa jo kohta 3 vuotta. Asuntojen tekeminen vaatii kuitenkin rahaa ja sitähän ei Vantaan kaupungilla tällä hetkellä ole. Jos kuitenkin sitä jostain saadaan nipistettyä niin tottakai se raha pitäisi kohdistaa vuokra-asuntojen rakentamiseen. Itsellä on sellainen pieni haave että varsinkin länsi-Vantaalle rakennettaisiin pientaloalueita. Nykyään rakennetaan vain kerrostaloja. ja ei ole mukavaa kun kaupungista tulee pelkkää betonia. Säilytetään Vantaa puistomaisena. Mistä sitten rahaa saadaan? Eli juuri noista hankkeista ja projekteista.

Lastensuojelu.
    En tiennytkään että täällä on noin paljon ongelmia perheissä. Itsellä ei ole sosiaalityöntekijän koulutusta joten ajattelen asiaa maalaisjärjellä. Perheissä se ongelma on ja sinne ongelman alkupäähän se apu pitää kohdistaa. Siihen pitää tarttua samantien kun ensimmäiset merkit näkyy. Tämä ei ole todellakaan säästökohde. !!!
    Itsekin kannan korteni kekoon tässä asiassa. Mähän olen lupautunut siihen että jos minut valitaan niin annan kokouspalkkioni hyväntekeväisyyteen. Lastensuojeluun päivähoitoon ja jne..
    Aion haastaa myös muut ehdokkaat samaan.

Toivottavasti näistä oli apua.
  3. Tottakai voi. ! Kun valtuustoissa on sellasta porukkaa joka laittaa hanttiin tyhmille päätöksille niin on se aika vaikeeta sieltä eduskunnasta vaan sanella että mitä pitää tehdä. Nyt tällä hetkellä siellä on suurin sellasta porukkaa joka tekee mitä käsketään.