Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lähdettä kiitos!
21.01.2012 18:26
"Vihkimisoikeus on lakisääteinen toimenpide ja kirkolle on siis vain myönnetty tämä oikeus, joka voidaan purkaa milloin tahansa Eduskunnan päätöksellä."
No ei sitä tule tapahtumaan, mikäli siellä eduskunnassa istuvat aina ne samat konservatiiviset hapannaamat, jotka ovat vuoronperään kaikkea muutakin kehitystä vastaan mikä liittyy vähänkin uskontoon jne.!!
Homojen vihkiminen kirkossa tulee tapahtumaan, koska kirkon olemassa olo on vain kansan suosiosta kiinni. Ne, jotka kirkon homovihkimistä ovat vastustaneet ovat aika päiviä sitten liittyneet jonnekin uskonlahkoon. Eivät ole välttämättä näin ollen edes ev.lut. kirkon jäseniä, mutta silti tahtovat huudella kaikenlaista vastarannalta, mitä tulee kirkon toimintaan tai tekemättä jättämisiin. Heidän mielipiteensä kun kirkko unohtaisi niin varmasti alkaisi Suomessa iso melu!!
Maistraatille ainoa vihkimisoikeus!! Avioliitto on lopulta juridinen eikä hengellinen!! Niin kauan kuin se Suomessa on monessa mielessä hengellinen niin en mene avioliittoon maistraatissakaan.
21.01.2012 18:24
Sinunlaiset tyypit ei sitä onneksi päätä!!
21.01.2012 18:16
Monet taas uskovat liikaa, niin että erehtyvät siitäkin paikasta mihin lopulta kuollessaan joutuu. Mistä voit olla varma, että sä pertsa pääset taivaaseen? Pääsetkö oikeasti taivaaseen siksi kun halveksut homoja? Unohdat kuitenkin kaikista tärkeimmän eli sen lähimmäisen rakkauden, jota homojen halveksuminen ei taida niinkään olla!
Enhän mä voi tietää mitään, kun olen ateisti mutta sen mä tiedän että Raamatun täydellinen noudattaminen on ristiriitoja eli "ansoja" täynnä! Sinähän et täydellisesti noudata Raamattua, joten tuskin pääset taivaaseenkaan. Noukit Raamatusta vaan niitä kohtia, jotka tuntuvat parhaiten omaan elämääsi ja joista on sinulle enemmän etua, etkä ole ajatellut sitä ollenkaan että jos noudattaa Raamattua niin silloin tulee noudattaa jokaista Raamatun kohtaa, sillä muutoin voi joutua helvettiin väärästä noudattamistavasta....ettehän te uskovaisetkaan lopulta asioita täydellisesti tiedä, mistä johtuen sinne taivaaseen tai helvettiin pääsee!? :D
21.01.2012 18:16
Onko homot keskenään sukulaisia? Mitä oikeasti tiedät homoista?
21.01.2012 18:04
Avoliitto on kuitenkin paljon sitovampi liitto kuin avioliitto. Jos haluaa pihalle avoliitosta senkun kävelee ulos eikä koskaan enää palaa tai tapaa puolisoaan, mutta avioliitossa on erotilanteessa joku täysin turha 6kk:n mittainen harkintaaika, jonka aikana joutuu väkisin olemaan toisen kanssa tekemisissä vastoin tahtoaan. avoliitossa ei pidättele mikään sitova sopimus, jolloin voidaan sanoa että parisuhde on tällöin sitova ihan luonnostaankin.
"Niiden solmimiseen ei tulisi kenelläkään olla oikeutta."
Voit tällöin sanoa siten, ettei kenenkään tule seurustella vaan tavata tulevan puolisonsa vasta kirkon alttarilla, jolloin tulee saada tulevan puolison vaikka "sikaa säkissä"!! :) Kumminkin avioliittoonkin menevät solmivat jonkinlaisen liiton jota kihlaukseksi kutsutaan ennen kuin solmivat sen avioliiton.
Olen aina tietänyt kuinka munattomia te uskovaiset olette, kun ajattelette muiden elämän menevän aina samoin kuin teidän omannekin, ettekä todellakaan ymmärrä mikäli teidän *) "Hitlerimäisillenne" synti-puheillenne anna monetkaan juurikaan paskaakaan arvoa!! Tiedättekö te jo syyn?
*) Hitlerikin usutti ihmisiä "nurkkaan" eli ei antanut vaihtoehtoa ihmisille omiin mielipiteisiin. Hitler ja kristitty ei eroa toisistaan mitenkään!
21.01.2012 17:58
Ette tekään, koska ette hyväksy homoja tai avoliittoa!
21.01.2012 17:45
Lapsellako ei saa olla ihmisoikeuksia? Näin ollen ihmettelen kovasti sitä, miten lapsityövoima on kielletty?
21.01.2012 17:43
Isä erosi kun minua ei ollut ja äiti vasta kun olin itse eronnut! :)
21.01.2012 17:38
Uskovainen väitti kerran täällä, että pariskunnalla tulee olla samat arvot kun kyse oli siitä että nimimerkki a-teistilla (mies) on uskovainen vaimo, mutta nyt sä väität että pariskuntien tulisi olla eri sukupuolta. En todellakaan ymmärrä tuota uskovaisten epäinhimillistä ajatusmaailmaa, että jossakin pitää olla välttämättä erilainen ja joissakin asioissa pitää olla samanlainen kuin toinen. Viittisitkö kirjoittaa jonkun listan, missä asioissa pariskunnat voivat olla erilaisia ja samanlaisia että saa jonkun järjellisen tolkun tuohon teidän "järjelliseen ajatusmaailmaanne".
21.01.2012 17:33
"MIKSI homot nimenomaan tällä palstalla itkevät ja välillä jopa raivoavat?"
Mistä tiedät, että he itkevät tai raivoavat? Näetkö heidät sieltä toisen päätteen äärestä kun sinulla on mitä ilmeisesti kyky nähdä muutenkin sellaisia, mitä muut eivät näe!!
Sinusta homojen tulisi antaa vielä toisen poskensa, eikä puolustautua mitenkään. Sitä sanotaan kristilliseksi oikeustajuksi, jossa Jeesuksenkin piti mennä ristiinnaulituksi puolustautumatta tai kyseenalaistamatta tilannettaan !!
Kyllä sinäkin hakisit oikeuttasi, jos valtio irrottautuisi kokonaan uskonnoista ja konservatiivisuus olisi kiellettyä!
"Mitä P.Räsäseen tulee,niin ei voi kuin ihailla ja ihmetellä hänen rohkeuttaan pysyä asiassa raamatullisella linjalla."
Kun Räsänen on Raamatullisella linjalla, niin hän on Suomen lakia vastaan ja rikkoo sitä, koska Suomen laki on kaikkein ylin mitä täällä Suomessa tulisi noudattaa kristitynkin, eikä sillä saa mitään erivapauksia Suomen lain noudattamatta jättämisestä, jos "ratsastaa" kristityn nimellä. Räsänen ei noudata ihmisoikeuksia ja sekin on käsittämätöntä, mitä hän odottaa Suomelta.
Nytkin Räsänen on työntänyt nokkansa lentokoneeseen, jossa hän haluaa puuttua ihmisten matkustamistapoihin. Itse en hyväksy sitä absolutistina, että puututaan ihmisten juomatottumuksiin. Mitä ilmeisesti Räsänen suunnittelee seuraavaksi Ruotsinlaivoillekin alkoholin käytön rajoittamista, jolloin siellä ei matkusta enää ketään muu kuin Martta kerhot ja Räsänen!!
Kuinka monta kertaa on Räsänen nähty laivalla, jotta se muiden ihmisten alkoholin käyttö häntä haittaisi? Tosin lentokoneessa Räsänen on joutunut sietämään monet kerrat niitä alkoholin käyttäjiä....hmmm...kylhän täällä on todettu, että minunkin tulisi sietää bussissa uskovaisia, jotka toivottavat "siunattua joulua" vaikka minä en sitä siedä. Eli täällä Suomessa pitää ihmisten taipua uskovaisten tahtoon edelleenkin ja sietää sitten esimerkiksi julkisilla paikoilla uskovaisten rituaaleja jne.
Huomaako kristitty ollenkaan sitä, että Hitlerissä ja heissä ei ole mitään eroa!?!?
21.01.2012 17:06
Älykäs ihminen osaa pitää turpansa kiinni sellaisista asioista, joita voitaisi vieläpä tulkita rasismiksi. Rasismi ei ole rikos, mutta Räsäsen tapainen kiihko kansanryhmää vastaan on.
Luulisi, että Räsäsen asemassa oleva henkilö pitäisi olla muille esimerkkinä, mutta pahasti hänen näyttämä esimerkki antaa mahdollisuuden vihata hänen konservatiivistä elämän tapaa ja sitä mitä hän oman elämänsä kautta edellyttää muidenkin elämältä!!
Yhtä samanlaista elämää ei ole, mutta Räsäsen mukaan pitäisi olla! :)
21.01.2012 16:43
Milloin sä olet tavannut uskovaisen, joka ajattelisi jotakin omaa?!?
10.01.2012 18:17
Paljon säästäisi valtio siinäkin, jos uskonnon opetusta leikattaisi tai ne asiat, mitä uskonnoista on tarve käydä kirkkohistoriasta läpi niin ne käytäisi historian tunnilla. Uskonnon opetus peruskoulussa on jo liian tunnustuksellista UT-kirjoineen ja Raamatun kuvitteellisine kirjoineen!
Ketä oikeesti kiinnostaa, mitä Jeesus kulloinkin opetuslapsilleen sanoi...sen jälkeenkö ihminen tietää jokaisesta asiasta mitä elämä eteen tuo!?!?! :)
09.01.2012 19:40
Tiedeaineita tulisi lisätä ja uskontoa vähentää. Esimerkiksi alakoulussa uskontoa on jokaisella luokalla sietämättömän paljon, kun alakoulussa voitaisi jo yhtä hyvin opettaa jo fysiikkaa ja kemiaa. Yläkoulun uskonto seiskalla tulisi olla täysin riittävä "katsomustieteeksi" ja uskonnoksi mitä ylipäätään peruskoulussa tulisi uskontoa edes opettaa. Tosin ketään ei tee mitään sillä tiedolla, mistä on peräisin Helsingin tuomiokirkon alttaritaulu tai kirkkohopeet?!
09.01.2012 19:34
Säälittävää on että joillakin yleissivistys tarkoittaa samaa kuin uskonto ja vaatii että sen tulisi muillekin tarkoittaa!!
09.01.2012 19:29
Ne uskovaiset, jotka olen kasvotusten tavannut, olen huomannut, että heiltä puuttuu ainakin osittain huumorintaju. Ns. "paskahuumorille" ei osata nauraa vaan tuijotetaan pitkään jos joku erehtyy nauramaan. Onko huumori sitä "ylimääräistä nautintoa", jota ei uskovat eivät salli itseltään eikä salli muilta?
09.01.2012 18:59
Itse en hyväksy muuta kuin avoliiton oli sitten hetero- tai homoseksuaali. Mutta jos ajatellaan ihmisoikeuksia ja tasavertaisuutta, niin homojen avioliitto tulee hyväksyä siinä missä hyväksyisi heteroidenkin avioliiton.
Voidaan tietenkin tehdä niinkin että poistetaan koko avioliitto-oikeus heteroiltakin (sopimus tehdään omaisuudesta testamentilla), mikäli sitä korttia tulee jatkuvasti käyttää menneisyyttä/uskontoa varjellen ja pilkata näin ollen homoseksuaaleja!!
Onko homofobia kovinkaan sivistävää??
09.01.2012 18:49
Kirkosta eronneita uskonnottomia
08.01.2012 18:38
Minä en voi taas mitenkään olla uskova, koska silloin ei olisi uskovalla itsellään tiedollista olemassa oloa vaan ainoastaan uskonnollinen olemassa olo (vrt. Jumala)!!
08.01.2012 18:33
695 / 815