Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mä en aio niitä välttää. vastustan vain että niitä on kauppakeskuksissa, joka ei millään tavalla kuvasta sitä että siellä tulisi olla kappeli millään tavoin!
Kappeli Pubin mä vielä hyväksyisin! ;)
03.12.2011 16:07
Alkoholismi on sairaus, mikäli se on edennyt niin pitkälle ettei alkoholisti saa korkkia pysymään kiinni. Itse määrittelen alkoholistin siten, jos mies juo yli 7 alkoholiannosta ja nainen yli 5 alkoholiannosta viikossa! Minullakin ylitti tuo raja viikossa, joten olin alkoholisti! Näin ollen aika moni on määrittelyjeni mukaan alkoholisti.
Itse pääsin alkoholista eroon vain pelkällä päätöksellä, eikä minulla ole vaikeata olla humalaa hakevien seurassa. ainoa mikä minua tympii, jos he eivät ymmärrä vakaumustani: "ota nyt yks kalja, eihän se sulle mitään tee". Vähän kuin vegetaristille menisi sanomaan: "syö nyt tuosta grillikyljyksen, eihän se sulle mitään tee".
Juon toki olutta, mutta se on alkoholitonta (
03.12.2011 15:58
Unohdin mainita, etten tullut uskoon vaikka luovuin alkoholista joten sillä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. :) Hämmentää erityisesti se, että kun henkilö luopuu alkoholista ja tekee sitä kohtaan vakaumuksen niin hän on tullut uskoon tai hänelle on todettu joku elimistöllinen sairaus. Nämä stereotypiat minua tympii etenkin jos ei ole ollut kummastakaan kysymys, että on luopunut alkoholin käytöstä! Minulla ei ollut kumpikaan!
Minulla se alkoholin luopuminen on mennyt niin pitkälle, etten juo enää itsetehtyä kotikaljaakaan, koska siihen on syntynyt käymisen yhteydessä alkoholia. :)
03.12.2011 15:41
Miksi ihminen ei voi mennä vaikka mettään hiljentymään ja heittää vaikka käpyjä...miksi kirkon tai tuollaisen kappelin tulee olla joku AINOA paikka jossa voi hiljentyä!? Sitä mä en vain teidän kirkkoväärttien puheista ymmärrä, kun otatte sen aina kaiken keskiöksi.
Suomessa on mettää täynnä, miksei tollaista kappelia voi rakentaa vaikka sinne korpeen kun sellaisen pitää rakennuttaa jonkun ostoskeskuksen kellarin kerrokseen vaan sen takia kun sieltä sattui löytymään arkeologisissa kaivauksissa jäänteitä joskus muinaisesta kirkosta! Ei riitä perusteluksi!! Porissakin vanhahautausmaa pidetään nykyisin pelkkänä puistona!
Kiviröykkiö muuttuikin kirkoksi! Siis mitään niin vastenmielistä en hyväksy, että jokaista muinaisesta kiviröykkiöstä tulee tehdä kirkko, miksei siitä tehdä vaikka baaria! Täällä on jo nyt koulu, apteekki, pankki ja sitten tuo Pyhän hengen kappeli ois vaikka Kappeli Pub!! :D
03.12.2011 15:23
"Ajatteletko koskaan muita ihmisiä kuin itseäsi?"
Ajattelen muitakin, sillä minusta uskonto on ihmisille uhka, eikä vain minulle! Tehän tässä ajattelette hyvin itsekeskeisesti asioita, koska toivotte muidenkin menevän sinne kappeliin!
03.12.2011 15:10
"Ja vastaus on tässä: sen takia, että joku toinen tarvitsee sitä, mitä minä en välttämättä tarvitse. "
Ei vaan se että kaikkien ei tarvitse käyttää luontaistuotteita, mutta teidän mielestänne ostoskeskuksessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä hiljentymään sinne kappeliin, eikä istahtaa siihen ostoskeskuksen penkille! Tästähän tässä on kysymys ja siksi sen kappelin tulee ollakin siellä ostoskeskuksessa!
Samassa talossa on leffateatteri ja kappeli. Kumman ihminen oikeasti valitsisi!
"Ilmeisesti viesti ei tullut perille. "
Luontaistuotteet ovat minulle Jumala, eikä sinullakaan tule olla muita Jumalia!! :)
03.12.2011 15:08
Entäs sellainen, joka on hillinnyt juomistaan (eikä ole koskaan muutenkaan juonut alkoholia kohtuuttomia määriä) ja luopunut kokonaan alkoholista?
Jos on elämässään kerran pullollisen juonut sidukkaa, eikä enää sen jälkeen ole käyttänyt alkoholia niin onko tällainen henkilö alkoholisti vai absolutisti. Määrittelysi mukaan sellainen olisi alkoholisti!
Eihän ne uskostaan luopuneet käytä itsestään nimitystä ateisti. Oliko se radiotoimittaja Komulainen, jonka vanhemmat olivat jehovia ja hän irrottautui tästä uskonlahkosta niin hän ei pitänyt itseään ateistina!
03.12.2011 15:02
Ei edellinen kirjoittaja odottanut sinulta mitään historian luentoa. Siis mikä siinä on, ettei yhteiskunta voi olla uskonnoton vaan uskovaiset tahtovat pitää hampaat irvessä Suomea uskonnollisena!?
Joulua, pääsiäistä ja juhannusta te voitte edelleenkin juhlia vaikka valtio irrottautuisi uskonnoista! En löydä sille mitään estettä!
03.12.2011 14:51
Miksi sekularismi loukkaa suomalaista kristittyä?
Aamunavaukset tai aamuhartaudet...aivan sama asia! kummatkin ovat uskonnollisia!
03.12.2011 14:46
"Kyllä sinä vaikutat mielestäni hysteeriseltä."
Sinä taas skitsofrenikolta, joka ei hyväksy valtiollista neutralisointia uskonnoista. Pelkäät etä sekularismi olisi uhka uskonnollesi, joka ei pidä paikkansa jos sinulle on lyöty faktat pöytää sekularismista, että Yhdysvallat on kristitympi maa kuin useimpi Euroopan maa! Se kuvittelemistanne uhkakuvista, mutta sekin taitaa liittyä tuohon sun sairastamaasi skitsofreniaasi/psykoosiin!
"Aamusta iltaan tulee tv:stä ja muualta ateistisia ohjelmia ja niitä puoltavia."
Kerro yksikin sellainen ateistinen ohjelma, jossa korostetaan jumaluskon puuttumista, sillä sellaista ohjelmaa ei yhdelläkään kanavalta tule.
Onko tv7 ateistinen kanava? en ole sellaisesta kuullutkaan vaan se on selvästi uskonnollinen kanava.
Sinulta ei riitä näyttöä ateistiselle kanavalle, mutta pystyt väittämään jotakin sellaista. perustele!
Jos sinä saisit valita ohjelmat niin sieltä ei varmastikaan tulisi kaikille tasapuolista ohjelmaa vaan kaikesta päätellen ylikorostettuna vain jumalanpalveluksen uusintoja?! :)
"Epäonnesi on, että olet syntynyt ateistina, minun taas siinä, että elämänkatsomukseni on kristillinen"
sinäkö et ole sitten syntynyt ateistina, vaikka kaikki muut ovat? tiesit ilman jumalan tuputtamista, kuka se on? Usko jumalaan muodostuu vasta sitten kun vanhemmat tai joku muu on kertonut jumalasta, jota pidän kylläkin huonona esimerkkinä! Parempi on todellakin olla jumaloista tietämätön kuin että tietää jotakin sellaisesta!
En ole koskaan uskonut jumalaan, vaikka olen päässyt ripiltä ja rokotettu.
Elämänkatsomukseltasi olet kristillinen eli tahtoisit että muutkin olisivat!
"Uskonnot eivät valitettavasti tule koskaan häviämään täältä kokonaan."
Värität totuutta päin vastoin kuin mitä se jo tälläkin hetkellä on, kuten on usein uskovaiselle tapana! Kirkosta eroaa jatkuvasti väkeä, joten sekularismikin on kohta. Suomessa välttämätön! Siltä ei voi vaan välttyä!
03.12.2011 14:45
"Enkä varsinaisesti ymmärrä, jos olisi, sinun pitäisi saada määrätä siis minun lapseni elämänkatsomus."
Ateistiperheen vanhemmat eivät saa nytkään puolustautua lapsensa kasvatuksesta vaan heidän lapsensa täytyy osallistua koulun ruokarukouksiin ja aamuhartauksiin ja jossakin jopa uskonnon opetukseen kouluissa, joissa ei ole mahdollisuutta järjestää et-opetusta jne. Eli kuka tässä yhteisessä veneessä oikein määrää, te, jotka pahastutte heti siitä jos joku ei pidä uskontoja osana suomalaisesta kulttuuria päiväkodeissa, peruskouluissa jne., joka on lopulta tarpeellinen vain teille...korostan: TEILLE!! Lisäksi hämmästyttää on, että monet uskovaiset perheet käyvät yhdessä vapaa-aikana kirkon erilaisissa tilaisuuksissa, mutta tahtovat väkisin että kouluissa opetettaisi uskontoa, pidettäisi ruokarukouksia ja aamuhartauksia jne. Eikö teille riittäisi ne perheen yhteiset kirkossa käynnit?
Luin jokunen vuosi sitten erään uskovaisen tytön kirjoituksen, jossa hän totesi että hän korjailee koulussa uskonnon opettajansa uskonnollisia väittämiä eli kuvittelee tietävänsä enemmän kuin opettaja. Jos kerran uskovaisten muksut omaavat uskonnon paremmin kuin uskonnon opettaja, niin minkä helkkarin takia sitä pitäisi opettaa Suomen peruskouluissa ja pitää sitä itsestään selvyytenä että kaikki sen opetuksen tulisi hyväksyä!
Vaikka et itse löydä uskonnoista vaaran merkkejä niin kyllä minä vaan löydän. Itsekin löydät muista uskonnoista kuten islamista vaaran merkkejä, mutta pidät kristinuskoa jonkinlaisena hyveenä! Uskonnoista on vaaratekijöitä oli kyseessä kristinusko tai islam!
Uskonto on minulle sellaista, että luopuisin sitä vastaan jopa ns. pasifismistäni! Täydellinen rauha saadaan maailmaan vain jos ihmiset tulisivat järkiinsä ja luopuisivat uskonnoista. Niin kauan käydään sotia kun on olemassa uskontojakin, eikä kristinusko ole mikään poikkeus!
03.12.2011 14:19
Tässä vaan huomaa tämän, että uskovaiselle ei ole moraalitonta mikä on monelle ihmiselle! He saavat vaikka veisata virsiään keskellä ostoskeskusta, niinkö!? Sitäkö et estäisi!?!? Itse vetäisin jokaista paikalla olevaa virren veisaajaa kuonoon, eikä heidän tule miettiä minkä takia sai tällöin turpaansa! Minusta oli yhtä oikeutettua vetää heitää turpaan kuin heilläkin veisata julkisella paikalla!!
03.12.2011 13:49
Mitä tekemistä luontaistuotemyymälän kanssa on uskontojen kanssa?! En ymmärrä, mitä vastenmielisyyttä sinulla voi olla luontaistuotemyymälästä, joka on kaupankäyntiin tarkoitettu myymälä. Mitä kappeli muuta kuin myy ja jakelee uskoaan!?
Mitä tuollainen kappeli tekee ostoskeskuksessa ja siitä oli kysymys!?!?
03.12.2011 13:46
Äärimmäisen mauton paikka jollekin kappelille, jossa kulkee erilaisia ihmisiä päivittäin. Tässä se nyt vain nähdään, missä uskovaisella on moraali ja moraali on hyvin paljon nyt kateissa!
"Itse ajattelen, että ne ovat mahdollisuuksia pysähtymiseen ja rukoilemiseen arjen kiireen keskellä."
On kyllä heikon ihmisen merkki, jos kiireen keskellä kuvitellaan rukoilemisen tuomaan apuun ja voimaan!
03.12.2011 13:41
Oletko ajatellut pertsa sitä, että sinä voisit olla kauhistus jumalasi edessä!? Pääsetkö homovihaisuudellasi nyt sinne odottamaasi taivaisten valtakuntaan kun joskus kuolet vai odottaako sulle sittenkin helvetin lieskat. Senkö kuvittelet saavasi palkinnoksi siitä homovihastasi? -taivaspaikan! :)
Kumminkin rikot "lähimmäisen rakkautta" Jumalasi silmien edessä! Eikö se ole Jumalallesi ollenkaan kauhistus. Raamattu on ristiriitaisuuksia täynnä, joten miten uskovainen voi olla täysin vakuuttunut siitä että hänen oma tulkintansa uskonnostaan voisi avata taivaan portit!?
Uskovaiselle tulee puhua hänen kielellään muuten sinne kalloon ei näytä muuten menevän mikään! Pertsalle ei vain mene silloinkaan! :D
03.12.2011 13:32
uskovaiselle: "Raamattu on sinun kirjasi, sinulla ei saa olla muita kirjoja".
Välillä tuntuu että teidän elämässänne ei muuta sisältöä olekaan. Agatha Christien kirjat ovat teille liian raakoja, koska siellä ei käsitellä jumalaa!?
03.12.2011 13:21
Mitä Jumalan sanaa. Eikö Raamattu ole paperia?
kyllähän sitä joku polttaa vanhoja kirjoja, joita ei enää lue tai jotka on rikkoutunut. Miten Raamatun pitäisi olla jokin poikkeus, jota ei tulisi polttaa tai kierrättää? Usuttaahan kristityt ihmisiä polttamaan Koraani päivässä?!
Tuleeko se Jumalanne korjaamaan kirjan jos se on rikkoutunut, vai? Mitä tehdä risalla kirjalla?
Minulle Raamattu on paperina sellainen kirja missä muutkin, mutta kuitenkin eräs sellainen kirja jonka tulisi laittaa karanteeniin kuten Hitlerin Mein Kampf! Kummatkin samanlaista karua tekstiä, josta on lopulta vain haittaa lukijalleen! Hitler otti teokseensa monia asioita Raamatusta, jotka olivat hänelle edunmukaisia eli jos Raamattu olisi kirjoitettu nyt niin se olisi takuulla karanteenissa kuten Mein Kampf
03.12.2011 13:18
Eiköhän ne voi ihan heittää paperikeräyspisteeseen? Irrota vaan kannet ensin irti, ne ovat yleensä jotakin vahapintaisia ja ne kannet poltettavaan jätteeseen.
Tee vaikka rituaali: "Polta Raamattu päivässä", kuten USA:ssakin poltettiin koraaneja nyt 2010-luvulla kansan eheytymisen puolesta, kunnes siitä joku hihhuli älähti.
Raamatun paikka ei ole kotona hyllyssä vaan a) saunan pesän sytykkeenä b) paperikeräyspisteessä.
P.S! Muistakaa uskovaiset ostaa nyt joululahjaksi Jari Tervon Layla, jota voitte sitten viskoskella, jos janoatte kostoa Jari Tervolle Uutisvuoto -ohjelmasta. Tuskin Jari siitä pahastuu, vaikka on Layla-kirjan kirjoittanut toisin kuin se liikenneopettaja joka ei ollut Raamattua kirjoittanut, mutta pahastui siitä Jari Tervon Raamatun viskomisesta että piti mennä poliisiasemalle tekemään siitä rikosilmoitusta. Poliisit saivat pitkästä aikaa nauraa jollekin asiakkaalle joka ois tarvinnut ilmoituksen teon yhteydessä koppihoitoa! :)
03.12.2011 13:07
Siis tarkoitin Wahlroosta :)
03.12.2011 12:50
Just, lähetysjärjestöillehän nyt uskovainen antaisikin rahat, jotka ajautuisivat kuitenkin lopulta muutamien välikäsien kautta sellaisten taskuihin, joiden kohteena tuskin olisi aloittajan toivova taho. Rahat uisi lopulta Sukarille ja Walleniuksen haltuun, joilla on jo liikaakin rahaa. Moraalitonta on se lähetysjärjestöjen markkinointi nälkää näkevillä lapsilla, joita hänen lahjoittamat rahat eivät kuitenkaan koskisi. Se on sitä samaa valheellisuutta, mitä uskonnoilla yleensä tarkoitetaan. Mainonta ja uskonto - kummallakin manipuloidaan ihmisten ajattelu!
Lisäksi tällöinhän aloittaja tukisi uskonnollisia järjestöjä, jotka saisivat vain lisäpontta tässä maailman konservatiivisemmassa valtiossa. Heidän diktatuurinen asemansa vain korostuisi!
Miksi muuten alkoholimielimainonta on Suomessa kielletty, mutta kirkko saa mainostaa uskontoa näiden kaikkien joulupatojensa yhteydessä, jonka tulisi myöskin kieltää!
03.12.2011 12:49
721 / 815