Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Alkoholismi on sairaus, mikäli se on edennyt niin pitkälle ettei alkoholisti saa korkkia pysymään kiinni. Itse määrittelen alkoholistin siten, jos mies juo yli 7 alkoholiannosta ja nainen yli 5 alkoholiannosta viikossa! Minullakin ylitti tuo raja viikossa, joten olin alkoholisti! Näin ollen aika moni on määrittelyjeni mukaan alkoholisti.

Itse pääsin alkoholista eroon vain pelkällä päätöksellä, eikä minulla ole vaikeata olla humalaa hakevien seurassa. ainoa mikä minua tympii, jos he eivät ymmärrä vakaumustani: "ota nyt yks kalja, eihän se sulle mitään tee". Vähän kuin vegetaristille menisi sanomaan: "syö nyt tuosta grillikyljyksen, eihän se sulle mitään tee".

Juon toki olutta, mutta se on alkoholitonta (
  2. "Kyllä sinä vaikutat mielestäni hysteeriseltä."

Sinä taas skitsofrenikolta, joka ei hyväksy valtiollista neutralisointia uskonnoista. Pelkäät etä sekularismi olisi uhka uskonnollesi, joka ei pidä paikkansa jos sinulle on lyöty faktat pöytää sekularismista, että Yhdysvallat on kristitympi maa kuin useimpi Euroopan maa! Se kuvittelemistanne uhkakuvista, mutta sekin taitaa liittyä tuohon sun sairastamaasi skitsofreniaasi/psykoosiin!

"Aamusta iltaan tulee tv:stä ja muualta ateistisia ohjelmia ja niitä puoltavia."

Kerro yksikin sellainen ateistinen ohjelma, jossa korostetaan jumaluskon puuttumista, sillä sellaista ohjelmaa ei yhdelläkään kanavalta tule.

Onko tv7 ateistinen kanava? en ole sellaisesta kuullutkaan vaan se on selvästi uskonnollinen kanava.

Sinulta ei riitä näyttöä ateistiselle kanavalle, mutta pystyt väittämään jotakin sellaista. perustele!

Jos sinä saisit valita ohjelmat niin sieltä ei varmastikaan tulisi kaikille tasapuolista ohjelmaa vaan kaikesta päätellen ylikorostettuna vain jumalanpalveluksen uusintoja?! :)

"Epäonnesi on, että olet syntynyt ateistina, minun taas siinä, että elämänkatsomukseni on kristillinen"

sinäkö et ole sitten syntynyt ateistina, vaikka kaikki muut ovat? tiesit ilman jumalan tuputtamista, kuka se on? Usko jumalaan muodostuu vasta sitten kun vanhemmat tai joku muu on kertonut jumalasta, jota pidän kylläkin huonona esimerkkinä! Parempi on todellakin olla jumaloista tietämätön kuin että tietää jotakin sellaisesta!

En ole koskaan uskonut jumalaan, vaikka olen päässyt ripiltä ja rokotettu.

Elämänkatsomukseltasi olet kristillinen eli tahtoisit että muutkin olisivat!

"Uskonnot eivät valitettavasti tule koskaan häviämään täältä kokonaan."

Värität totuutta päin vastoin kuin mitä se jo tälläkin hetkellä on, kuten on usein uskovaiselle tapana! Kirkosta eroaa jatkuvasti väkeä, joten sekularismikin on kohta. Suomessa välttämätön! Siltä ei voi vaan välttyä!
  3. "Enkä varsinaisesti ymmärrä, jos olisi, sinun pitäisi saada määrätä siis minun lapseni elämänkatsomus."

Ateistiperheen vanhemmat eivät saa nytkään puolustautua lapsensa kasvatuksesta vaan heidän lapsensa täytyy osallistua koulun ruokarukouksiin ja aamuhartauksiin ja jossakin jopa uskonnon opetukseen kouluissa, joissa ei ole mahdollisuutta järjestää et-opetusta jne. Eli kuka tässä yhteisessä veneessä oikein määrää, te, jotka pahastutte heti siitä jos joku ei pidä uskontoja osana suomalaisesta kulttuuria päiväkodeissa, peruskouluissa jne., joka on lopulta tarpeellinen vain teille...korostan: TEILLE!! Lisäksi hämmästyttää on, että monet uskovaiset perheet käyvät yhdessä vapaa-aikana kirkon erilaisissa tilaisuuksissa, mutta tahtovat väkisin että kouluissa opetettaisi uskontoa, pidettäisi ruokarukouksia ja aamuhartauksia jne. Eikö teille riittäisi ne perheen yhteiset kirkossa käynnit?

Luin jokunen vuosi sitten erään uskovaisen tytön kirjoituksen, jossa hän totesi että hän korjailee koulussa uskonnon opettajansa uskonnollisia väittämiä eli kuvittelee tietävänsä enemmän kuin opettaja. Jos kerran uskovaisten muksut omaavat uskonnon paremmin kuin uskonnon opettaja, niin minkä helkkarin takia sitä pitäisi opettaa Suomen peruskouluissa ja pitää sitä itsestään selvyytenä että kaikki sen opetuksen tulisi hyväksyä!

Vaikka et itse löydä uskonnoista vaaran merkkejä niin kyllä minä vaan löydän. Itsekin löydät muista uskonnoista kuten islamista vaaran merkkejä, mutta pidät kristinuskoa jonkinlaisena hyveenä! Uskonnoista on vaaratekijöitä oli kyseessä kristinusko tai islam!

Uskonto on minulle sellaista, että luopuisin sitä vastaan jopa ns. pasifismistäni! Täydellinen rauha saadaan maailmaan vain jos ihmiset tulisivat järkiinsä ja luopuisivat uskonnoista. Niin kauan käydään sotia kun on olemassa uskontojakin, eikä kristinusko ole mikään poikkeus!
  4. uskovaiselle: "Raamattu on sinun kirjasi, sinulla ei saa olla muita kirjoja".

Välillä tuntuu että teidän elämässänne ei muuta sisältöä olekaan. Agatha Christien kirjat ovat teille liian raakoja, koska siellä ei käsitellä jumalaa!?