Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Ainut jolloin vanhempieni kanssa kävimme omaisten haudoilla oli jouluaatto. Muulloin ei sinne tullut lähdettyä koko vuonna. Se oli minulle ja on edelleenkin jokin piintynyt tapa ainakin vanhemmilleni, eikä mikään muu! Pitäisikö se olla muuta?

Mitä näistä pyhistä muistelen niin joulu on ollut aina sellainen, jossa paheksutaan ryyppäjäisiä, mutta juhannuksena paheksutaan taas sitä mikäli ei ryyppää! :)

Ennen tultuani absolutistiksi (voisinko sanoa ennen eheytymistäni?) minua hävetti jouluisin ihmisten katseet siitä kun kantelin mäyräkoiraa kaupasta kotiin. Ihmiset jäivät ihan toljottamaan jouluaattona sitä kaljan rahtaamista silmät kiiluen! Juhannuksena sitä ei kukaan taas noteerannut !! :)

Minusta joululla ja juhannuksella ei ole mitään eroa! Uskonnollisia pyhiä kun en vain suostu viettämään! Onko siis pakko, vaikka olen absolutisti?
  2. Miksi vihaat alapäätäsi? Eikö se ole antanut vielä kaikkeansa? :)

Jos pitäisi valita Raamatun tai alapää asioiden väliltä puheenaiheen niin olen sen verran vielä terve ihminen, että haluan vastaisuudessakin pysyä terveenä joten valitsen puheenaiheeksi alapään asiat. Raamatulla saattaisi jo riskeerata oman elämänsä/henkikultansa ja Raamattuhan ei ole todistettavasti terveyttä edistävä, kun lukee tällä palstalla yhtään niiden kirjoituksia, joita ei ne alapää asiat kiinnosta.