Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Pertsa, teille se ei riitä että homot saisivat pariutua ilman kirkkoa. Teidän uskovaisten mielestä ei homot saa pariutua ollenkaan. Te haluaisitte päästä sinne homojen makuuhuoneeseenkin kieltämään. Laitatte asioita samaan koriin homojen vihkinen ja parittelu on teille sama juttu kuin maajussi parittelisi lehmän tai lampaansa kanssa. Tässä on kysymys 2 ihmisestä ei ihmisestä ja eläimestä, mutta jollakin hemmetin tavalla te saatte ne omalta osaltanne näyttämään samalta, vaikka ne eivät todellisuudessa samoja olekaan.

Räsänenhän on todennut, ettei hän hyväksyisi homojen vihkimistä maistraatissakaan. Missään muualla ei sanota, että avioliitto on naisen ja miehen välinen instituutio kuin Raamatussa ja Raamattua ei käsitellä maistraatissa. Se mitä sanotaan avioliitosta Suomen laissa -voidaan muuttaa, kuten monta muutakin asiaa.

Ihan oikeasti...onko siitä lopulta mitään haittaa tai uhkaa heteroille tai heidän lisääntymiselle, jos vuodessa n. 50-100 homoparia vihittäisi, kun heteropariskuntia vihitään jo nyt vuodessa tuhansia. mietippä oikeasti sitä!?

Vihastutti kansanedustaja Niikon (oli kyse sitten persun kansanedustajasta tai SDP:n kansanedustajista) väittämät A-talkissa, että tämä avio-oikeus laajentuisi tällöin jopa sisaruksiin, jos homojen vihkiminen sallittaisi? Kyllä varmasti sisarukset jo seurustelisivat toistensa kanssa kuin kuka hyvänsä muukin tällä hetkellä kuin oikopäätä vaatisivat vihille pääsyä? Pikkuserkut ovat menneet keskenään naimisiin maailman sivu, jota pidän myöskin eettisesti järjettömänä, vaikka sitä pidettiin ainakin ennen äärimmäisen juhlallisena että vaimo löytyy naapuritilalta. Se asenne on jäänyt ihmisten mieliin vielä nykyisinkin, eikä pidetä siitä että mies tai nainen ottaa puolisoksi ulkomaalaisen. Pidän sitä paljon parempana ratkaisuna kuin ottaa puolisoksi naapurin poikaa tai tytärtä! Suomi on lähes sisäsiittoista kantaa, mutta onneksi minulla on molempien vanhempien puolelta vieraan vallan verta kehossani, että osaa arvostaa myöskin muiden valtioiden kansalaisia!

Miksi insesti, homoseksuaalisuus ja eläimiin sekaantuminen tulee aina teidän kristittyjen ja vainoharhaisten piireissä sekoittaa keskenään? Itte hyväksytte lapsiin kohdistuvat seksuaalisuuden oli sitten kysymyksessä omat lapset tai jonkun toisen lapset? Sekö on sitten normaalisempaa kuin homoseksuaalisuus? Kysyn vaan!
  2. Suurin pelko teille on se, että näitä lapsia alettaisi kiusaamaan koulussa, joiden isä tai äiti elää homoseksuaalisessa parisuhteessa. Tehän sen asenteen näille kiusaajille tarjoatte, koska pilkkaatte itsekin homoja. Se käsitys että lapsi tarvitsee äidin ja isän on täysin tuhoontuomittu ajatus ehdottomuutena. Kuinka rikkoutuneita heteroperheet nykyisin ovat? Lapsi ei välttämättä ole toista biologista vanhempaansa koskaan päässyt edes näkemään, joka on esim. kuollut tai jättänyt perheensä eron tms. vuoksi. Voin todeta, että itse olen tällaisestä perheestä lähtöisin, eikä puolikas vanhempi koskaan korvaa sitä biologista isää kun äitini kanssa olen asunut, mutta kuitenkin pidän sitä puolikasta isääni kasvattajani (ja olen äärimmäisen tyytyväinen että olen nykyisin ateisti) eli sille toiselle biologiselle vanhemmalle tuskin on lopulta niin suurta tarvettakaan, kunhan on olemassa toinen aikuinen, eikä niin että vanhempi olisi yksinhuoltaja!!

Täytyy muistaa, että adoptio on jossakin määrin väärin heteroperheissäkin, kun yleensä siinä ei lapselta kysytä mihin perheeseen lapsi sijoitetaan vaan se on yleensä viranomaisten päätettävissä ja näiden adoptio-vanhempien tahtotilasta. Ennemmin hankkisin jonkun lemmikin itselleni, jota alkaisin lellimään ja vähättelemään, mikäli siinä tilanteessa ei kysytä kerran mitään lapselta.

Kun homovastustajat kuvittelevat homojen vihkioikeudet niin että avio-oikeudet laajentuisivat lopulta eläimiin jne. niin mä ajattelen adoptioasiaa vähän samoin, että siinä hankitaan itselleen lemmikkiä niistä adoptiolapsilla kun jo ollaan valmiiksi eläimille allergisia, miksei näitä adoptio-oikeuksia sitten laajenneta yhtälailla eläimiin että kissasta ja koirastakin saisi lapsilisää, kun kumminkin nämä abortinkin vastustajat olisivat halukkaita maksamaan lapsilisää sikiövaiheessa olleelle solurykelmälle, joka ei ole ensinnäkään mitenkään tietoinen olemassa olostaan!

Jos abortit kielletään niin mäkin pyydän kissoilleni lapsilisää, koska kissani ovat minun lapsiani...olenhan kissoilleni isä, vaikka en biologinen isä niille olekaan!! :D Toivottavasti tämä laittaa ajatuksia uuteen valoon noissa adoptio- ja homoasiaissa...ja siinä miksi abortteja ei pitäisi kieltää! Minusta ei olisi miehenä naisten kyykyttäjäksi, koska arvostan naisia ja heillä on oikeus omaan kehoonsa, ei meillä miehillä!
  3. Ei siihen nuorten kuolemiin nyt se ainakaan vaikuta, ettei kaikissa perheissä ole kristillistä kasvatusta tai joissa ei käydä kirkossa viikottain, jos nyt niikseen luulit ja kuvittelit?! Päinvastoin perheissä, joissa pidetään yllä kristillisiä perinteitä on todella paljon mielenterveysongelmia. Moni kristitty tahtoisi että kaikki olisivat jossakin määrin uskossa ja loukkaantuvat siitäkin niin paljon että sairastuvat, mikäli "valittu käännytettävä" ei ala uskomaan.

En kiellä etteikö ateistiperheiden lapsissa olisi samanlaisia ongelmia, mutta ne eivät ole uskonnosta kiinni. Tosin voi olla että nuori haluaa uskovaiseksi, mutta se saatetaan kieltää kotona kuten myöskin päinvastoin niissä kristitty perheissä, jos jokin lapsista ei halua uskoa Jumala höpinöihin ja vanhemmat pakottavat häntä kaikesta huolimatta istumaan pääsiäiset, juhannukset ja joulut kiltisti kirkossa.

Lapsien alistaminen tahtoonsa ja mielivallalle laukaisee nykyisin monet nuorten itsetuhoajatukset. Nuori ei tule olla mielivallan uhri ja hänellä tulee olla myöskin oma tahto ja ajatukset maailmasta, vaikka tietyt rajat vanhempien on asetettava niin se on tietysti osaksi välittämistä ja huolenpitoa sekä rakkautta.

Kristityillä on kova tarve rangaista väkivalloin omia lapsiaan, vaikka Raamattu opettaa lähimmäisen rakkautta -ristiriitaistako?! He nimittävät sitä lastensa hakkaamista ja vaimonsa pahoinpitelyä rakkaudeksi, vaikka kaikkihan sen lopulta tajuaa että sellaiset ovat kaukana rakkaudesta ja välittämisestä.
  4. Ilo on kokonaan minun puolellani.
  5. "Se tuli tuolta toiselta palstalta, jossa käytiin keskustelua siitä, pitääkö molempien rahat olla yhteisellä tilillä."

Ei hemmetissä pidä molempien rahat olla yhteisellä tilillä! Meilläkin on yhteinen pankkitili, mutta sieltä maksetaan vain yhteiset kulut! palkat tulee omille tileille!

"Kun ajattelee sitä, kuinka vähän peruskoulussa sekä nuorten ammatillisessa koulutuksessa on ylipäätään opetusta niin kokonaisvaltaisesta taloudenhoidosta kuin lasten hoitamisesta, puhumattakaan että siellä olisi parisuhdekasvatusta ym., niin tarve niille on valtava."

Sitä olen todellakin ihmetellyt, miksi kaikkea näitä taitoja ei vanhemmat voisi opettaa nykyäänkin vaan monet vanhemmat siirtävät ne yhteiskunnan harteille opetettavaksi. Ihan tulee se ajatus mieleen, että onko lopulta kyseisillä vanhemmilla edes tarvetta lapselle kun vaikuttaisi tällöin siltä että lapselle ei ole tarpeeksi aikaa ja tehdä heille selviä rajoja.

Itse ainakin opin jo kotona asuessani nuorempana rahan käytön ja muuttaessani n. 20-vuotiaana omaan kämppään ja toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Yksi asia, mikä siihen voisi auttaa on se ettei anna lapselle kaikkea mitä lapsi pyytää ..näin ollen kasvattat lapsesta sellaisen joka oppii odottamaan hyvää ja myöskin kunnioittamaan omiaan vanhempiaan kun huomaa että pitkäjänteinen odotus palkitaan, kun sen saa vaikka esim. jouluna tai syntymäpäivänä.

Nykyisin olen "kitupiikki", enkä ymmärrä miksi ihmiset ottavat kaikkeen aina lainaa pankista kun on pakkomielle jotakin suurta saada. Ei järki sano, että siihen mihin rahat eivät riitä niin siihen ei ole tarvettakaan tai eivät huomaa sitä itseltään kysyä!

Kuten olen todennut, että monet hankkivat lapsen vain siksi koska omistavat vain ne lastentekovehkeet eivätkä ajattele sitä sen pidemmälle ja kasvattaminen jää lopulta vain yhteiskunnan harteille!! Sitä pidän TODELLA pahana asiana!

Jotkut vanhemmat luulevat, ettei parisuhde siitä miksikään muutu kun hankkivat lapsen, eikä siihen olla varauduttu. Lapsi syntyy ja muutaman vuoden päästä muuttavat erilleen - eivät olleet valmiita vanhemmaksi ja ottamaan vastuuta!