Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pertsa, teille se ei riitä että homot saisivat pariutua ilman kirkkoa. Teidän uskovaisten mielestä ei homot saa pariutua ollenkaan. Te haluaisitte päästä sinne homojen makuuhuoneeseenkin kieltämään. Laitatte asioita samaan koriin homojen vihkinen ja parittelu on teille sama juttu kuin maajussi parittelisi lehmän tai lampaansa kanssa. Tässä on kysymys 2 ihmisestä ei ihmisestä ja eläimestä, mutta jollakin hemmetin tavalla te saatte ne omalta osaltanne näyttämään samalta, vaikka ne eivät todellisuudessa samoja olekaan.
Räsänenhän on todennut, ettei hän hyväksyisi homojen vihkimistä maistraatissakaan. Missään muualla ei sanota, että avioliitto on naisen ja miehen välinen instituutio kuin Raamatussa ja Raamattua ei käsitellä maistraatissa. Se mitä sanotaan avioliitosta Suomen laissa -voidaan muuttaa, kuten monta muutakin asiaa.
Ihan oikeasti...onko siitä lopulta mitään haittaa tai uhkaa heteroille tai heidän lisääntymiselle, jos vuodessa n. 50-100 homoparia vihittäisi, kun heteropariskuntia vihitään jo nyt vuodessa tuhansia. mietippä oikeasti sitä!?
Vihastutti kansanedustaja Niikon (oli kyse sitten persun kansanedustajasta tai SDP:n kansanedustajista) väittämät A-talkissa, että tämä avio-oikeus laajentuisi tällöin jopa sisaruksiin, jos homojen vihkiminen sallittaisi? Kyllä varmasti sisarukset jo seurustelisivat toistensa kanssa kuin kuka hyvänsä muukin tällä hetkellä kuin oikopäätä vaatisivat vihille pääsyä? Pikkuserkut ovat menneet keskenään naimisiin maailman sivu, jota pidän myöskin eettisesti järjettömänä, vaikka sitä pidettiin ainakin ennen äärimmäisen juhlallisena että vaimo löytyy naapuritilalta. Se asenne on jäänyt ihmisten mieliin vielä nykyisinkin, eikä pidetä siitä että mies tai nainen ottaa puolisoksi ulkomaalaisen. Pidän sitä paljon parempana ratkaisuna kuin ottaa puolisoksi naapurin poikaa tai tytärtä! Suomi on lähes sisäsiittoista kantaa, mutta onneksi minulla on molempien vanhempien puolelta vieraan vallan verta kehossani, että osaa arvostaa myöskin muiden valtioiden kansalaisia!
Miksi insesti, homoseksuaalisuus ja eläimiin sekaantuminen tulee aina teidän kristittyjen ja vainoharhaisten piireissä sekoittaa keskenään? Itte hyväksytte lapsiin kohdistuvat seksuaalisuuden oli sitten kysymyksessä omat lapset tai jonkun toisen lapset? Sekö on sitten normaalisempaa kuin homoseksuaalisuus? Kysyn vaan!
15.10.2011 14:41
Suurin pelko teille on se, että näitä lapsia alettaisi kiusaamaan koulussa, joiden isä tai äiti elää homoseksuaalisessa parisuhteessa. Tehän sen asenteen näille kiusaajille tarjoatte, koska pilkkaatte itsekin homoja. Se käsitys että lapsi tarvitsee äidin ja isän on täysin tuhoontuomittu ajatus ehdottomuutena. Kuinka rikkoutuneita heteroperheet nykyisin ovat? Lapsi ei välttämättä ole toista biologista vanhempaansa koskaan päässyt edes näkemään, joka on esim. kuollut tai jättänyt perheensä eron tms. vuoksi. Voin todeta, että itse olen tällaisestä perheestä lähtöisin, eikä puolikas vanhempi koskaan korvaa sitä biologista isää kun äitini kanssa olen asunut, mutta kuitenkin pidän sitä puolikasta isääni kasvattajani (ja olen äärimmäisen tyytyväinen että olen nykyisin ateisti) eli sille toiselle biologiselle vanhemmalle tuskin on lopulta niin suurta tarvettakaan, kunhan on olemassa toinen aikuinen, eikä niin että vanhempi olisi yksinhuoltaja!!
Täytyy muistaa, että adoptio on jossakin määrin väärin heteroperheissäkin, kun yleensä siinä ei lapselta kysytä mihin perheeseen lapsi sijoitetaan vaan se on yleensä viranomaisten päätettävissä ja näiden adoptio-vanhempien tahtotilasta. Ennemmin hankkisin jonkun lemmikin itselleni, jota alkaisin lellimään ja vähättelemään, mikäli siinä tilanteessa ei kysytä kerran mitään lapselta.
Kun homovastustajat kuvittelevat homojen vihkioikeudet niin että avio-oikeudet laajentuisivat lopulta eläimiin jne. niin mä ajattelen adoptioasiaa vähän samoin, että siinä hankitaan itselleen lemmikkiä niistä adoptiolapsilla kun jo ollaan valmiiksi eläimille allergisia, miksei näitä adoptio-oikeuksia sitten laajenneta yhtälailla eläimiin että kissasta ja koirastakin saisi lapsilisää, kun kumminkin nämä abortinkin vastustajat olisivat halukkaita maksamaan lapsilisää sikiövaiheessa olleelle solurykelmälle, joka ei ole ensinnäkään mitenkään tietoinen olemassa olostaan!
Jos abortit kielletään niin mäkin pyydän kissoilleni lapsilisää, koska kissani ovat minun lapsiani...olenhan kissoilleni isä, vaikka en biologinen isä niille olekaan!! :D Toivottavasti tämä laittaa ajatuksia uuteen valoon noissa adoptio- ja homoasiaissa...ja siinä miksi abortteja ei pitäisi kieltää! Minusta ei olisi miehenä naisten kyykyttäjäksi, koska arvostan naisia ja heillä on oikeus omaan kehoonsa, ei meillä miehillä!
15.10.2011 14:01
Sellaista ole olemassakaan kuin synti!
15.10.2011 13:25
Ei siihen nuorten kuolemiin nyt se ainakaan vaikuta, ettei kaikissa perheissä ole kristillistä kasvatusta tai joissa ei käydä kirkossa viikottain, jos nyt niikseen luulit ja kuvittelit?! Päinvastoin perheissä, joissa pidetään yllä kristillisiä perinteitä on todella paljon mielenterveysongelmia. Moni kristitty tahtoisi että kaikki olisivat jossakin määrin uskossa ja loukkaantuvat siitäkin niin paljon että sairastuvat, mikäli "valittu käännytettävä" ei ala uskomaan.
En kiellä etteikö ateistiperheiden lapsissa olisi samanlaisia ongelmia, mutta ne eivät ole uskonnosta kiinni. Tosin voi olla että nuori haluaa uskovaiseksi, mutta se saatetaan kieltää kotona kuten myöskin päinvastoin niissä kristitty perheissä, jos jokin lapsista ei halua uskoa Jumala höpinöihin ja vanhemmat pakottavat häntä kaikesta huolimatta istumaan pääsiäiset, juhannukset ja joulut kiltisti kirkossa.
Lapsien alistaminen tahtoonsa ja mielivallalle laukaisee nykyisin monet nuorten itsetuhoajatukset. Nuori ei tule olla mielivallan uhri ja hänellä tulee olla myöskin oma tahto ja ajatukset maailmasta, vaikka tietyt rajat vanhempien on asetettava niin se on tietysti osaksi välittämistä ja huolenpitoa sekä rakkautta.
Kristityillä on kova tarve rangaista väkivalloin omia lapsiaan, vaikka Raamattu opettaa lähimmäisen rakkautta -ristiriitaistako?! He nimittävät sitä lastensa hakkaamista ja vaimonsa pahoinpitelyä rakkaudeksi, vaikka kaikkihan sen lopulta tajuaa että sellaiset ovat kaukana rakkaudesta ja välittämisestä.
15.10.2011 13:22
Kun uskovaiselle annetaan päänsärkyyn buranaa niin uskovainen luulee heti että pään paranemiseen auttoi jumala eikä se burana!
14.10.2011 18:20
"Jumala on se, joka on seksin luonut, ei ihminen."
Ihminen on luonut Jumalan ei Jumala ole luonut ihmistä!
Luminarsku, Jumalan olemassa olo on 100% epätosi! Ei tarvitse edes uskoa, jotta Jumalan/Jumalat kykenee toteamaan ihmisen tekeleeksi/tekeleiksi. Usko = valheessa elämistä. Miksi tahdot valehdella itsellesi ja muille!?!? Kerro!
14.10.2011 18:10
Persuja äänestäneet eli ns. entiset nukkujat, jotka eivät politiikasta ymmärrä mitään. Äänestämisen tulisi olla Suomessa velvollisuus, eikä vain oikeus!
Kyllä minä ymmärrän täysin. Suomi ei yksin pystyisi hoitamaan talouttaan niin kuin persut tahtoisivat ajaa. Ilman kansainvälistymistä Suomi ei pärjää sillä Suomen on pakko olla muista valtioista riippuvia. Tavaraa pitää tuoda ja viedä. Ei sisäinen tuonti ja vienti riitä pitämään Suomen taloutta kunnossa. Ilman EU:ta me oltaisi oltu jo monet kerrat nälkäkuurin partaalla ja vieläkin 90-luvun lamassa!
Soinisi vastustaa abortteja ja homoliittoja. Henkilö joka vastustaa niitä, mitä ilmeisemmin vastustaa myöskin yleensä ihmiselämää!! Kaikki eivät voi elää kaltaistasi ihmiselämää eikä Soinin/Räsäsen mukaista ahdasmielistä ja suvaitsematonta elämää!
En ikinä äänestä vastuuntunnottomia persuja!
14.10.2011 18:04
"Popia, rockia etc. voin kuunnella kyllästymiseen asti muutenkin, kirkossa on kiva, jos on jotain muuta vaihteeksi. "
Monet taas haluaisivat nimenomaan kirkkoon jotakin muuta kuin itkuvirsiä!
Virret nyt on niin kaukana musiikista kuin peräsuoli on kurkusta!
Mieti Bachia. Mitä klassinen musiikki olisi jos joku ottaisi kitaran käteen ja laittaisi vahvistimen päälle...sähköistettyä klassista musiikkia eli heviä!
14.10.2011 17:54
"Ihan kuin joku keskenkasvuinen teini, joka ei ole päiväunia nukkunut, sellainen olet."
Ennemmin olen teini kuin elämää näkemätön aikuinen!
13.10.2011 21:03
Soini on bakteeri ja myrkyttäjä tässä yhteiskunnassa eu-kriittisistä mielipiteistään. Ei hän näe puolueensa kanssa että eu:n kautta olot on helpottuneita viennin ja tuonnin suhteen ja sitä tosiseikkaa, että Suomi on aina pienenä maana ja tulee olemaan suurempien valtioiden harteilla. Suomi ei pysty eikä ole pystynyt koskaan seisomaan tukevasti omin jaloin.
Se on sitä, kun eu:sta havaitaan ne nurjat puolet kun tulee taantuma ja hyvät puolet kun on nousukausi. Suomi ei ole valmis auttamaan muita, mutta olisi itse varmasti pyytämässä heti apuja muilta missä tahansa asiassa!
Ollaanko me suomalaiset hieman itsekkäitä ja muille tahdomme vain näyttää persettä?
13.10.2011 20:59
kyllä valtion tulee irtaantua myöskin uskosta. Ei se riitä että kirkko menee vain nurin!
kyl kirkon henkilökunta valtioltakin töitä saisi, vaikkei koulutuksen mukaista työtä se olisikaan! Ei sen tule olla mikään suojatyöpaikka, kuten esimerkiksi puolustusvoimat kapiaisille, jonka tulisi nojautua johonkin perinteisiin. Toivon, että Suomi irtaantuisi kaikesta vanhasta ja tyhmästä...siis asevelvollisuudesta (HUOM! ei omasta armeijasta) ja kirkosta, jotka ovat miltein häpeäksi sivistysvaltiolle, joka kehtaa itseään nimittää vieläpä sivistysvaltioksi. Onhan noille konservatiivisille ihmisille sitten joitakin helluntaiseurakuntia, joihin voivat liittyä jollei ympärillä oleva maailma tunnu heille sopivalle elää. Valtion kirkko kuitenkin kaatuu, koska kirkon ei-konservatiivisiä jäseniä tahdotaan aikaajoin pois kirkosta eli niitä jotka vastustavat kaikkea sitä mitä konservatiiviset jäsenet puoltavat. Säälittävää, että ev.lut.-kirkoista koitetaan tehdä helluntailaisuuden kaltaisia "kiihkouskovaisuuden temppeleitä", jotka syrjivät erilaisuutta.
Se ei ole papeille eduksi, eikä myöskään muille kirkon työntekijöille, että sen jäseniä ahdistetaan nurkkaan! Sitä eivät konservatiivit ymmärrä, että tekevät samalla loppua sille mille eivät ehkä haluaisi tehdä!
13.10.2011 20:49
"Heteroseksi ei ole syntiä Raamatun mukaan, jos se tehdään vain silloin, kun sitä tehdään lapsen tekemistä varten eli siitin on siellä, missä sen pitääkin olla, jotta nainen hedelmöittyy ja tulee raskaaksi. Kaikki muu seksuaalinen kanssakäyminen on syntiä ja kiellettyä."
uskovainen toimii näin, joten uskovaisen mielestä miehen siitin on väärässä paikassa, mikäli se on miehen peräaukossa jolloin kohteena ei olekaan nainen eikä tällöin nainen myöskään hedelmöity. :) Mitä minä olen sanonut, että Raamattuun hartaasti uskovilla on seksi vain lasten hankintaa varten. Raamatussahan annetaan ymmärtää ettei ihmisellä saisi olla ylimääräistä nautintoa. Miten joku ihminen voi elää ilman nautintoja? Saako muka ihminen kaiken nautintokiintiön joku täyteen Raamattua tavaten!?
Jos uskovainen mies sanoo rakastavansa Jeesusta, joka oli mies...pitäisikö minun tulkita hänen olevan tällöin homo, vaikka hartaasti vastustaakin konservatiivisesti homoseksuaaleja ja heidän liittoja!?!? Ns. "Jeesusteleminen" kuulostaa lisäksi erittäin naismaiselta, eikä miesmäiseltä/aikuismaiselta!
13.10.2011 20:35
Tänään kannattaa tv7-kanava vaihtaa tv1:lle klo 21.
http://atuubi.yle.fi/ohjelmat/a_talk
Mika Niikko ei näe nenäänsä pitemmälle, mutta ai niin persut..anteeksi korjaan..perussuomalaiset eivät näe kokonaiskuvaa mistään. Ei edes eu:sta!
Tämä on kuitenkin totuus ja maailmassakin hyväksytään homoseksuaalisuus: http://fi.wikipedia.org/wiki/Samaa_sukupuolta_olevien_avioliitto ja tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Samaa_sukupuolta_olevien_parien_adoptio-oikeus. Sitä ihmettelen, miksi jotkut konservatiiviset tahtovat sen Raamatun tuoda maallisiin asioihin mukaan eivätkä hyväksyisi edes neutraaliavioliittoja, jos toimitsijana olisi maistraatti eikä liioin kirkko. Maistraatissa ei ole Raamattua tai uskonnollisia asioita. Mikä pakko sitä hengellisyyttä on maallisiin asioihin tuoda!? Onko teistä avioliitto uskonnollinen oli sitten vihkitoimitus järjestetty kirkossa tai maistraatissa!? Missä kohtaa maistraatissa sanotaan, että avioliiton pitää olla vain miehen ja naisen välinen sopimus kun tilaisuudesta puuttuu kerran Raamattu!?
13.10.2011 20:26
Ilo on kokonaan minun puolellani.
13.10.2011 20:11
Nyyhkytätte vaan virsiä siellä kotonanne joka ilta, kun muut osaavat nauttia elämästä!
Musiikille toinen vertaus:
Terve seksi, terveempi elämä! :)
13.10.2011 20:07
"Se tuli tuolta toiselta palstalta, jossa käytiin keskustelua siitä, pitääkö molempien rahat olla yhteisellä tilillä."
Ei hemmetissä pidä molempien rahat olla yhteisellä tilillä! Meilläkin on yhteinen pankkitili, mutta sieltä maksetaan vain yhteiset kulut! palkat tulee omille tileille!
"Kun ajattelee sitä, kuinka vähän peruskoulussa sekä nuorten ammatillisessa koulutuksessa on ylipäätään opetusta niin kokonaisvaltaisesta taloudenhoidosta kuin lasten hoitamisesta, puhumattakaan että siellä olisi parisuhdekasvatusta ym., niin tarve niille on valtava."
Sitä olen todellakin ihmetellyt, miksi kaikkea näitä taitoja ei vanhemmat voisi opettaa nykyäänkin vaan monet vanhemmat siirtävät ne yhteiskunnan harteille opetettavaksi. Ihan tulee se ajatus mieleen, että onko lopulta kyseisillä vanhemmilla edes tarvetta lapselle kun vaikuttaisi tällöin siltä että lapselle ei ole tarpeeksi aikaa ja tehdä heille selviä rajoja.
Itse ainakin opin jo kotona asuessani nuorempana rahan käytön ja muuttaessani n. 20-vuotiaana omaan kämppään ja toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Yksi asia, mikä siihen voisi auttaa on se ettei anna lapselle kaikkea mitä lapsi pyytää ..näin ollen kasvattat lapsesta sellaisen joka oppii odottamaan hyvää ja myöskin kunnioittamaan omiaan vanhempiaan kun huomaa että pitkäjänteinen odotus palkitaan, kun sen saa vaikka esim. jouluna tai syntymäpäivänä.
Nykyisin olen "kitupiikki", enkä ymmärrä miksi ihmiset ottavat kaikkeen aina lainaa pankista kun on pakkomielle jotakin suurta saada. Ei järki sano, että siihen mihin rahat eivät riitä niin siihen ei ole tarvettakaan tai eivät huomaa sitä itseltään kysyä!
Kuten olen todennut, että monet hankkivat lapsen vain siksi koska omistavat vain ne lastentekovehkeet eivätkä ajattele sitä sen pidemmälle ja kasvattaminen jää lopulta vain yhteiskunnan harteille!! Sitä pidän TODELLA pahana asiana!
Jotkut vanhemmat luulevat, ettei parisuhde siitä miksikään muutu kun hankkivat lapsen, eikä siihen olla varauduttu. Lapsi syntyy ja muutaman vuoden päästä muuttavat erilleen - eivät olleet valmiita vanhemmaksi ja ottamaan vastuuta!
13.10.2011 19:14
Kerroppa minulle, voiko sellainen kirjoittaa tai puhua jota ei ole ollut koskaan olemassa..lisäksi näyttö siitä puuttuu ja edelleenkin tahtoisin saada todisteita, että joku voisi edes väittää Jumalan jotakin sanoneen!
Raamattua ei ole kirjoittanut Jumala, eikä ihminen ole ollut kuulemassa silloin kun joku Jumala olisi ollut Raamatun mukaan luomassa "maan ja taivaan"...ihminen ei Raamatunkaan mukaan luotu ennen maata ja taivasta, jotta voitaisi ylipäätänsä todistaa luomiskertomus pitäväksi!
Jumalanne puheet on täyttä paskaa! Joudunko nyt lopultakin helvettiin!?
Mietippä, miksi ihmiset kuuntelevat ennemmin Kotiteollisuutta kuin Raamatun saarnaajaa? Kotiteollisuus rimmaa paremmin, eikä nukuta! :D
13.10.2011 18:40
Tappaminen on mielestäni kaukana ihmisen sivistyksestä. Tappaminen on enemmän kristittyjen juttu!
13.10.2011 18:32
Millä perustelet kantasi siitä, etten ole varma ideologiastani? Jos olen ollut sitä mieltä että uskonnoista tulisi luopua ja uskovaiset tulisi laittaa telkien taakse, koska he ovat tälle maailmalle se paska, joka tuhoaa maailman ideologiallaan? Millä hemmetillä sä käännät asiat taas päinvastoin tai sellaiseksi millaiseksi sä itse toivoisit minun ajattelevan!!?? Olen meidän kumpienkin ideologiasta vakuuttunut, mutta vain sillä että minun on parempi ideologia koska se on perusteltua. Sinä perustelet vain ideologiaasi vain "huhupuheilla" eli Raamatulla, joka ei riitä kenellekään ateistille perusteluksi! Uskonnot ovat vaaraksi ihmiselle..siitä johtuvat useat sodat ja ihmisten pakkomielteisyydet saada lävitettyä uskon samomaa ympäri maailmaa. Huomaa, että minä pidä sitä "uskon lävitystäkin" ihmiseltä vastuuntunnottomana!!
Ateistit eivät tappele keskenään tai sodi vaan sen sotimisen aloittaa aina uskovainen, joka on haitaksi toiselle uskovaiselle, joka uskoo toisen uskovaisen mielestä väärään äijään!
Sinustako ateisti ei saa puolustautua vaan ateistin tulee "pelastautua"! :D
13.10.2011 18:29
Alallani naisilla on sama palkkataulukko kuin miehillä, joten...!?
11.10.2011 19:11
747 / 815