Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lisäksi minusta tuntuu huvittavalta ettei muut ateistit olisi antiteistejä!
22.09.2011 19:03
Mikäli puuttuu dogma, järjestelmä tai oppi nin tällöin se ei ole uskontoa/uskoa. Ateismista puuttu dogma, järjestelmä tai oppi. Ateismissa ei ole mitään esikuvia!
Antiteismi ei ole uskonto, mikäli henkilö vastustaa uskontoja. Homovihaajat eivät ole uskovaisia, mutta Raamattuun uskoen ovat!! Olen antiteisti, enkä usko mihinkään "yliluonnolliseen", joka olisi esikuvana minulle. Antiteismi on kantani vain ateismin kautta!
22.09.2011 19:02
Minulle vesi on märkää, mutta sinulle joka uskottelet itsellesi että jumala on olemassa myöskin esim. veden ominaisuudet tulee olla sinulla päinvastaiset kuin minulla. Totuuden ja valheen erot! Sinusta on hienoa valehdella itsellesi ja muille irrationaalisilla asioilla, mutta minä en taas pysty valehtelemaan itselleni tai muille asioita, jotka totean olevan epätosia.
Kun sanot "jumala on olemassa", tunnistan että aiot valehdella minulle, koska en pysty elämään valheessa itseni kanssa, enkä toivo muidenkaan elää. Miten voit valehdella itsellesi epätosia asioita? Otin veden ominaisuudet esimerkkinä, kuinka teidän täytyy valehdella itsellenne esimerkiksi nämä veden ominaisuudetkin, kun valehtelette muille ja itsellenne "jumalan olemassa olonkin".
22.09.2011 18:50
"Jeesus kuoli ristillä SINUN SYNTIESI TÄHDEN ! "
Minunko tulisi uskoa tuo idiotismi? Ennemmin helvetti jäätyy!
Taivaspaikat ja helvetti on jaossa vain uskovaisille -ei ateisteille! Minä en kuoltuani ainakaan mihinkään!
22.09.2011 18:33
"On vieläkin luvallista uskoa Raamattuun."
Kyllä siitä pitäisi tehdä luvatonta, kun yhtään ympärilleen katselee mitä jollakin Raamattuun vetoamisilla saadaan aikaan.
22.09.2011 18:15
"Kyllä VT:a on hyödyllistä lukea joka tapauksessa , myöskin mooseksen
lakien osalta."
Ei se kuitenkaan ketään sivistä vaan tekee ihmisestä entistä tyhmemmän! Jännää on lukea dekkareita, jossa voi itse miettiä kirjan puolen välin kohdalla, kuka on kirjassa se mahdollinen murhaaja. Sellainen ajatusleikki on sivistävää!
22.09.2011 18:12
"Ateistien vihapuheet pitää kriminalisoida mahdollisimman pian."
Suomi pitäisi kriminalisoida uskonnoista ja samalla uskovaisten hartaamisista mahdollisimman pian. Uskonto aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle, ei jumaluskon puute eli ateismi!
22.09.2011 18:01
Noh, olet kuin Raamattu sitten
21.09.2011 20:23
onkohan se jo hieman vanhanaikaista, että pojan väri on aina sininen ja tytön väri on aina vaaleanpunainen?
21.09.2011 20:19
Ratkaisuna olisi tähänkin eutanasia. Itse en vanhuksena ainakaan tahtoisi kärsiä ja kitua!
21.09.2011 19:45
"Uskovat kristityt eivät syrji ketään. Homoja on kohdeltu tasavertaisina."
Mikäli ei puolla tasa-arvoa niin se on syrjintää. Homojahan ei ole vielä vihitty kirkossa, joten se ei ole tasa-arvon puoltamista eli on tällöin syrjintää.
Minäkään en ole mielestäni syrjinyt kristittyjä, jos totean että peruskoulusta uskonnon opetus pois ja valtio sekulaarisuutta kohti! Se kuitenkin otetaan kristittyjen puolelta hyvinkin syrjivänä kannanottona, miksi!? Siksi kun tahdon estää uskonnon levittämisen Suomessa!
21.09.2011 19:22
Miksi ateismin tulisi perustella? Ateisti ei vaan usko jumaliin ja that´s it! Et osaa sinäkään perustella uskoasi. On olemassa joku Raamattu eli kirja, joka on kuulemma sinulle autuus ja totuus, mutta vain siksi kun Raamatussa ne asiat lukee. Jos Raamatussa lukisi, että kaikki ihmiset joutuvat helvettiin niin sä totta hitossa uskoisit siihen, kun sellainen vain kerrottaisi kirjassa nimeltä Raamattu.
Minä taas kyseenalaistan sellaisen mitä Raamatussa lukee! Elämääni ei kuulu Raamatun lukeminen. Luen kyllä kaikkea muuta kaunokirjallisuutta!
21.09.2011 19:14
Odotan sitä päivää kun te konservatiiviset ihmiset pakotatte avoliitossa elävät heteropariskunnat avioon tai eroamaan. Taidatte olla siinäkin asiassa ihan yksin!
21.09.2011 19:04
"Itse en oo homojen nähnyt toiminnan aiheuttaneen yhteiskunnalle harmia, mutta mm. avioerot ja lasten jääminen ilman toista vanhempaa on aiheuttanut pahempia ongelmia yhteiskunnalle."
Te aiheutatte uskollanne yhteiskunnalle harmia irrationaalisilla väittämillänne! esimerkiksi professori Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle". Sitähän tapahtuu jatkuvasti...milloin täällä syrjitään homoja tai milloin maahanmuuttajia kohtaan toimitaan hyvin rasistisesti yms. Lopuksi te konservatiiviset ihmiset ihmettelette, miksi teitä vihataan!! Katsokaa peiliin ja miettikää asennettanne !!!
21.09.2011 18:58
"Jumalan säätämää ei tulisi pyrkiä muuttamaan."
Miksi ei? Sekulaarisuuteen tulee siirtyä. Vain harvat hyväksyvät mielikuvitusolennon säätämiä asioita.
21.09.2011 18:54
Kohta vaaditte lapsilisää syntymättömälle lapselle, joka ei tiedä tästä maailmasta yhtään mitään eli ei tiedä olemassa oloaan? Vastustan abortin kieltämistä! Meitä on täällä maailmassa jo liikaa kuin liian vähän ja kaikki eivät löydä täällä omaa paikkaansa!
En olisi missään nimessä vastaan, jos vaimoni tekisi abortin...koska tähän talousahdinkoon ei mielestäni kannata lapsia hankkia. Lapsen adoptointi toiseen perheeseen tai lastenkotiin ei ole tässä suhteessa mikään ratkaisu, sillä se ei edistä taas sen lapsen/nuoren hyvinvointia. Lapsesta tulee huolehtia ja hänet kasvattaa hänen omat vanhempansa! Ymmärrän täysin nämä lastenhankintaan liittyvät epäkohdat, mutta joillakin lisääntyminen on jokin elämän suurempi edellytys.
21.09.2011 18:49
"Mooseksen laki ei suurimmalta osaltaan koske uuden liiton kristittyjä."
Miksi VT:tä ei poisteta Raamatusta, mikäli se ei enää koske? Mooseksen laki tai Jeesuksen väittämät - oli sitten uusi tai vanhaliitto, niin ne eivät ole Suomen lain yläpuolella, vaikka sä kuinka löisit päätäsi seinään!
21.09.2011 18:38
"Uskontoon liittyvissä asioissa kirkko voi tehdä kuten itse haluaa.
Tai heidän ainakin pitäisi haluta."
Kuten kivittää ihmisen tai toimia rasistisesti eräitä ihmisiä kohtaan eli vasten Suomen lakia, niinkö? Kirkko ei saa toimia Suomen lain vastaisesti missään asiassa eli ei saa tehdä mitä pertsa haluaa!
"Sinä olet atte hiukan ulkona kristinuskon sisällöistä :-) "
sinä olet taas kaikesta muusta ulkona kuin kirkon asioista! Moni, joka tietää Raamatun sisällöstä enemmän toteaa, kuten minäkin että sinä tulkitset Raamattua väärin! Lopeta tuo valehteleminen!
21.09.2011 18:31
Onko homovastaisuuskin uskonto?
21.09.2011 18:25
Taidat olla sinäkin kauhistus!
21.09.2011 17:33
758 / 815