Jumala on muinaistaru. Luoja joka muka on luonut kaiken kuudessa päivässä?
Pelkkää huijausta. Nykyajan ihminen on onneksi ymmärtänyt sen. Raamattu on muinaiskertomus, satuja ja tarinoita eri aikakausilta kirjoitettu. Raamatun vallasta ovat saaneet nauttia eri kirkot ja seurakunnat. Johtajisto on todellisuudessa hyödyntänyt sen antimet. Runsaan tuoton ja valta-aseman, jota muuten ei olisi ollut.
Jeesus kirjoituksissa on ollut siteeksi totta, mutta runsaasti väritetty eri aikoina.
Turhaan on ihmiskunta odottanut Jeesusta tulevaksi pilvien päältä! Sellaista ei vain koskaan tapahdu!
Jumalan olemassa olon oikeus?
34
143
Vastaukset
- kokemusta riittää
Lapsellinen usko on tartutettu jo lapsiiän aikana meihin. Uskolla on mielenrauhaan vaikutus kahteen suuntaan. Aikuisiällä se saattaa painostamaan toisiakin, joilla ei uskoa ole pakkokäännytyksiin. Pakkokäännyttämisen tarve johtuu huonosta omastatunnosta, ellei niin tee.
Usko ja järki sotivat keskenään. Usko vailla järkeä on Skitsofreniaa, jakaantuneen mielen sairautta.
Ns. Jumala ei kestä koetusta. Rukoilepa vain ja pyydä puhevastausta, niin huomaat sen. Jeesuskaan ei vastaa rukouksiin kenellekään, ainakaan aitona.
Monilla meistä on vuosikymmenten kokemus takanamme, joten varmasti tiedämme mistä puhumme. Useimmat vain eivät uskalla siitä puhua. "Alussa jumala loi taivaan ja maan". Miten helvetillä sen voi uskovaiset tietää varmaksi, koska ei ollut silloin ihmistäkään, joka olisi nähnyt moisen kun jumala loi taivaan ja maan? ;)
Sadut alkavat "Olipa kerran...". Raamattu alkaa miltein samalla kaavalla.
jumala on siis noille hoopoille olemassa ja vesi on kuivaa, eikä märkää!- anna jo olla
Et sinäkään ole nähnyt esi-isiäsi ja silti ovat olleet olemassa.
Mirka sun juttus on jo vähissä. anna jo olla kirjoitti:
Et sinäkään ole nähnyt esi-isiäsi ja silti ovat olleet olemassa.
Mirka sun juttus on jo vähissä."Mirka sun juttus on jo vähissä. "
En ole Mirka, ikävä kyllä! Kuvitteletko, että kaikki jotka täällä kirjoittavat ateismin puolesta ovat Mirkoja!?- kehitys
ateistille:
Luoja on luonto voimallinen kehittäjä pitkinä aikoina.
Eläimet olivat olemassa ennen ihmissukua. Ihmissuku alkoi vasta kuudennen aikakauden lopulla, iltahämärässä, joka tarkoittaa sitä, silloin vasta alkoi ihmisyyden järki tulla esiin. Ihmisen, ensin hyvinkin alkeellisen ja sittemmin kehittyneemmänkin. Eläimillä oli pitkä kehityshistoria takanaan, jopa miljoonia vuosia aikaisemmin. Eläimistä kehittyi ihmiset. - samaa puuta ootte
ateisti1982 kirjoitti:
"Mirka sun juttus on jo vähissä. "
En ole Mirka, ikävä kyllä! Kuvitteletko, että kaikki jotka täällä kirjoittavat ateismin puolesta ovat Mirkoja!?Jutut on niin samankaltaisia, sorry jos meni väärin
- käärmeen lumoaja
kehitys kirjoitti:
ateistille:
Luoja on luonto voimallinen kehittäjä pitkinä aikoina.
Eläimet olivat olemassa ennen ihmissukua. Ihmissuku alkoi vasta kuudennen aikakauden lopulla, iltahämärässä, joka tarkoittaa sitä, silloin vasta alkoi ihmisyyden järki tulla esiin. Ihmisen, ensin hyvinkin alkeellisen ja sittemmin kehittyneemmänkin. Eläimillä oli pitkä kehityshistoria takanaan, jopa miljoonia vuosia aikaisemmin. Eläimistä kehittyi ihmiset." Eläimistä kehittyi ihmiset. "
No ei todellakaan kehittynyt, aasi oli aasi jo syntyessään.
Vai oletko kuullut aasin puhuvan, muualla kuin Ramatussa ? - sammakosta-ihmiseen.
käärmeen lumoaja kirjoitti:
" Eläimistä kehittyi ihmiset. "
No ei todellakaan kehittynyt, aasi oli aasi jo syntyessään.
Vai oletko kuullut aasin puhuvan, muualla kuin Ramatussa ?"Aasista" ei kehittynyt todellakaan ihminen, vaan sammakosta. Nosta sammakko takajaloilleen ja siinä sinulla on alkeisihminen, jalat kädet ja vartalo, liittyen päähän. Hämmästyttävää, eikö niin?
- herää pahvi !
Älä puhu potaskaa ! Raamatun profetiat käyvät toteen, Jokainen uskoon tullut tietää mikä se prosessi, miten uskoontullaan !
Se on pimeydenvallasta (jota sinä edustat ) muuttamista valkeudenvaltakuntaan.
Muinastarusto paljastuu sinulle viimeistään silloin, kun seisot Jumalan edessä viimeisellä tuomiolla, toivottavasti heräät jo tässä ajassa, kun se vielä on mahdollista.
Tehdä parannus ja uskoa evankeliumi !
Jeesus kuoli ristillä SINUN SYNTIESI TÄHDEN !- kiltti tyttö
Eikö enää mennäkään suoraan helvettiin? Olen kuullut, että uskovat siirtyvät kuoltuaan pilvien päälle taivaisiin.
Miksi vielä sieltä helvetistä pitäisi tulla uudelleen tuomittavaksi?
Olen vahvasti sitä mieltä, että minun takiani ei ole ketään tarvinnut tappaa. - pimeyden vallasta va
Pahville vastaan, ei ihminen ole missään pimeyden vallassa ennen uskoon tuloaan, tiedän varmasti sen on kokemusta tarpeeksi. Kaikkiko profeettojen ennustukset ovat käyneet toteen, enpä usko. Muuten, Raamattuhan kieltää ennustuksen ja itse kuitenkin ennustaa.
Ristiriitoja kyllä löytyy ja paljon, kun avoimin mielin lukee, vailla uskon punaisia silmälaseja. Punaiset silmälasit ovat rakkauden sävyttämät ajatukset, pyhästä ja puhtaasta mielestä lähtöisin olevat sadut ja niihin uskomiset jne. jen. jne.
Pyhää ja puhdasta mieltä kun ei vain olekaan ei sitten kellään muilla, kun itseriittoisella katselialla, joka ei anna arvoa toiselle ajatuksen kääntäjälle, kuten minulle, joka paljon kirjoitan, puolesta ja vastaan, että totuus viimeinkin valaisee
rehellisesti lukiaa. "Jeesus kuoli ristillä SINUN SYNTIESI TÄHDEN ! "
Minunko tulisi uskoa tuo idiotismi? Ennemmin helvetti jäätyy!
Taivaspaikat ja helvetti on jaossa vain uskovaisille -ei ateisteille! Minä en kuoltuani ainakaan mihinkään!- ed.
kiltti tyttö kirjoitti:
Eikö enää mennäkään suoraan helvettiin? Olen kuullut, että uskovat siirtyvät kuoltuaan pilvien päälle taivaisiin.
Miksi vielä sieltä helvetistä pitäisi tulla uudelleen tuomittavaksi?
Olen vahvasti sitä mieltä, että minun takiani ei ole ketään tarvinnut tappaa.Ilmestyskirja 20
Viimeinen tuomio
11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä
Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. - näin se vaan on!
ateisti1982 kirjoitti:
"Jeesus kuoli ristillä SINUN SYNTIESI TÄHDEN ! "
Minunko tulisi uskoa tuo idiotismi? Ennemmin helvetti jäätyy!
Taivaspaikat ja helvetti on jaossa vain uskovaisille -ei ateisteille! Minä en kuoltuani ainakaan mihinkään!Rikas mies ja Lasarus
19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" näin se vaan on! kirjoitti:
Rikas mies ja Lasarus
19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"Raamattu-paskaa en jaksa lukea!
- Profetia on eri
pimeyden vallasta va kirjoitti:
Pahville vastaan, ei ihminen ole missään pimeyden vallassa ennen uskoon tuloaan, tiedän varmasti sen on kokemusta tarpeeksi. Kaikkiko profeettojen ennustukset ovat käyneet toteen, enpä usko. Muuten, Raamattuhan kieltää ennustuksen ja itse kuitenkin ennustaa.
Ristiriitoja kyllä löytyy ja paljon, kun avoimin mielin lukee, vailla uskon punaisia silmälaseja. Punaiset silmälasit ovat rakkauden sävyttämät ajatukset, pyhästä ja puhtaasta mielestä lähtöisin olevat sadut ja niihin uskomiset jne. jen. jne.
Pyhää ja puhdasta mieltä kun ei vain olekaan ei sitten kellään muilla, kun itseriittoisella katselialla, joka ei anna arvoa toiselle ajatuksen kääntäjälle, kuten minulle, joka paljon kirjoitan, puolesta ja vastaan, että totuus viimeinkin valaisee
rehellisesti lukiaa." Raamattuhan kieltää ennustuksen ja itse kuitenkin ennustaa. "
Raamattu kieltää tähdistä ennustamisen, horoskoopit. jne. Sen mikä on lähtöisin pimeyden valloista.
Juuri niin. Tätä voi todistella myös niin, että voi kokeilla rukoilla vaikkapa kaikille tuttua Allahia, onko se todellinen? Todellisena sitä pitää monta miljardia ihmistä.
Muslimit sitten kokeilevat meille tarjottua Jumalaa, ja varmaan kokevat sen humpuukiksi, jolta ei rukousvastauksia saa. Ja muita jumalia on sitten vaikka mitä.
Jos Raamattua lukee, niin hyvin pian voi todeta kirjoitusten olevan sen aikaisten miesten erittäin asenteellisilla asenteilla väsättyjä. Voiko muka oikeudenmukainen Jumala kieltää juuri vamman saaneita menemästä temppelin pyhimpään, tai antaa juuri naisille miehiä alempi rahallinen arvo?
Sauva käärmeeksi, eläimet puhuvat, jättiläisiä, metsän peikkoja, Jumala puhuu ja liikkuu pilvessä ja vaeltelee jalkaisin pitkin Israelia teltan kanssa. Vaikuttaa vahvasti satuilulta. Mutta ainahan on ihmisiä, jotka uskovat satuihin.- pelkkää pötyä
Nuo sinun esimerkkisi ovat varsin ontuvia. Tuota sama soopaa sinä toistat päivästä toiseen.
kaikella on tarkoituksensa ja jos uskon haluat löytää sen löydät . pelkkää pötyä kirjoitti:
Nuo sinun esimerkkisi ovat varsin ontuvia. Tuota sama soopaa sinä toistat päivästä toiseen.
kaikella on tarkoituksensa ja jos uskon haluat löytää sen löydät .Jos ateismin haluat löytää, sen myöskin löydät! :D Miksi sä oletat että uskomisen johonkin yliluonnolliseen tulisi olla jokin itsestäänselvyys jokaiselle. Minua ei pelota esimerkiksi helvetit, koska minä en usko sellaiseen. Se on vain uskovaisten juttu!
- en halua tyhjää !
ateisti1982 kirjoitti:
Jos ateismin haluat löytää, sen myöskin löydät! :D Miksi sä oletat että uskomisen johonkin yliluonnolliseen tulisi olla jokin itsestäänselvyys jokaiselle. Minua ei pelota esimerkiksi helvetit, koska minä en usko sellaiseen. Se on vain uskovaisten juttu!
" Minua ei pelota esimerkiksi helvetit, koska minä en usko sellaiseen. Se on vain uskovaisten juttu! "
Luuletko, että se katoaa jos et ajattele sitä ? Ja Raamatun mukaan se on ikävä kyllä KAIKKIEN JUTTU ! Usko tai älä.
Ja miksi kukaan haluaisi ateismin löytää ? Ei mitään ei missään, miksi sellaista haluaisi ?
- AJATELTAVAA.
Vertauskuvannollinen ilmaisu on nykyihmiselle käsittämätöntä!
Helsinkijokerille, " Sauva käärmeeksi". Tarkoittaa vaelluksen so. elämän muuttamista kieroksi viisaudeksi. Käärme kuvaa viisasta kavaluutta, kuten farmasian symboolikin on. Lakia kuvataan myös käärmeenä, kieromielisenä tulkintoineen.
" Puhuvat eläimet". Ovat ihmiset eläinten kaltaiset esim. " Puhuva aasi". Niin monet meistä ovat puhuvia aaseja, tyhmiä puheissaan.
" Jättiläiset". Ovat tiedoiltaan suuret, mieleltään paisuneita johtajia, jotka ylimielisesti hallitsevat esim. Urho Kekkonen suomessa oli juuri sellainen.
" Metsän peikot". Ovat yksinkertaiset ajatteliat PRUTAALISET ihmiset.
" Jumala puhu ja liikkuu pilvessä". Tarkoittaa raamatun opetusta ja Henkeä.
Pilvi kuvaa kahta asiaa. Ensinnäkin ihmisjoukkoja, jotka ovat uskonpilvessä. Huumaantuneita uskossaan. Toiseksi Raamatun sanojen yllä olevana Henkenä, opin Henkenä, JOTA SANOTAAN JUMALAN HENGEKSI.
Teltassa liikkui Aabraham, kierrellen Israelin maata paikasta toiseen, uhraten omistaan Jumalalle, saadakseen sielulleen rauhan. Tunnustaen syntinsä elämässä tapahtuneista rikkomuksista. Alttari on ihminen. Kivet ovat synnit.
Polttopuut ovat ajatukset, jotka tuomitsevat syntielämän. Tuli on tuska, joka vaatii puhdistautumista, HUONO OMATUNTO.
" Satuilu". Ajatus on ymmärtämätön mieli, eikä käsitä Hengellisiä vertauskuvannollisia ilmaisuja oikein!
Varhaiskautinen ihmiskunta oli hyvinkin vertauskuvia rakastava ilmaisuiksiltaan. He eivät halunneet sanoa asioita aivan suoraan, vaan sanoivat ne mielummin kaunokielisesti, etteivät loukkaisi kanssaihmistä suoraan, kuitenkin ymmärtäväiset ne ilmaisut ymmärsivät.- nrflgrehgj
Onko jumalasi kanssasi samaa mieltä .... ilmeisesti on ..... koska se jumala on mielikuvituksesi tuotetta .... jonkun muun jumala on taas tarkoittanut ihan muuta.
"" Jättiläiset". Ovat tiedoiltaan suuret, mieleltään paisuneita johtajia, jotka ylimielisesti hallitsevat esim. Urho Kekkonen suomessa oli juuri sellainen."
Saturaamattu kertoo näin jättiläisistä
"4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita." ........ olivatko Jumalan pojat oikein ev lut avioliittoon vihittyjä? "AJATELTAVAA", on kyllä ajatuksiltaan pahasti hakoteillä tai ei tunne Raamattua.
Sauva käärmeeksi ei kuvaa "kieroa viisautta", vaan Jumala sanoi sauvan muuttumisesta käärmeeksi Mooseksen kädessä, että "tästä he uskovat Herran ilmestyneen sinulle" (Moosekselle?. Siis ihmisille taikatemppuja, että uskoisivat Jumalaa.
Teltassa liikkui Jumala ei Aabraham. 2. Sam 7:5 "Herra sanoo näin: Siitä päivästä lähtien, jolloin johdatin israelilaiset Egyptistä... olen vaeltanut asuen teltassa ja majassa." Siitä ei voi saada muuta käsitystä kuin Jumala vaeltaa pitkin Israelia.
Jättiläiset eivät suinkaan olleet "mieleltään paisuneita johtajia", kuten tämänkin vääristät. 1 Moos 4:5 : "Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät maan tyttäriin, ja syntyi lapsia. Nämä olivat muinaisajan suuria sankareita." Siis sankareita, ei ylimielisiä hallitsijoita.
No, vertauskuvallisesti kai pitää ajatella kyseessä olleen ylimielisyyttä, vaikka en en osaakaan sitä vertauskuvallista ilmaisua. No, kaikkihan voi olla vain vertauskuvallista, jota ei voi ottaa ihan todesta, vai mitä?
Mitähän oppia sun päässä on? Miksi vääristelet Raamattua noin rankasti?
- Alta Vista.
Telttamaja on ihminen, väliaikaisasunnossaan lihassa eläen, siis me.
Meidän hengessämme on Jumalan sanoja, joita me puhumme ja näin kannamme Jumalaa " korennoilla" jaloillamme.
Vertauskuvannollinen kieli on selkeää, sille joka sen taitaa.
Helsinkijokeri ei näköjään ymmärrä vertauksista juuri mitään ja ajattelee, että kaikki pitää uskoa kirjaimellisesti. Voi pyhä yksinkertaisuus.
"AJATELTAVAA" nimimerkki tuntuu olevan hyvinkin älykäs ja paljon lukenut Raamatun tuntia. Hyvää jatkoa vain.- Jeesuksen opetus.
" JUMALAN MAJA". Ihmisten keskellä on ihminen, joka on halpa-arvoinen toisten silmissä, mutta onkin sisältä rikas. Sitä kuvaa "Sireenin" so. rotannahkainen telttamajan ulkoinen asu. Ihmisen mieli on kuin rotan, joka on kaikkiruokainen, KAIKKIOPPINEN.
Sisällä olo TULIPANNUT, tuska ja Hengessä palavat puheet, uskon kiihkossa esiin tuotuna.
" KULTAINEN SUITSUTUSASTIA." On ihminen, joka Pyhässä Hengessä rukoilee ja puhuu jokseenkin puhtaasti, opettaen.
" VASKIMERI" on ihmiskunta, luulevia ja torjuvia kuuntelioita, ollen vielä temppelin ulkopuolella.
TEMPPELI kokonaisuudessaan kuvaa ihmistä. Rukoilevaa ja uhraavaa mieltä.
Kodes lii on pyhittäytyvää ja uhrautuvaa sanan ja Hebgen palveluksessaan.
" PYHITÄ MINULLE" Erota minulle. Pyhä päivä on erotettu päivä muista päivistä. Kiitos Alta Vista! Mä olen sitten vähän samanlainen kuin Jeesuksen opetuslapset, jotka eivät tuntuneet käsittävän vertauksia. En voi sille mitään, että luen asiat ja käsitän ne kuten niissä lukee. En vaan osaa kääntää asioita toiseksi.
Jumala siis puhui ja se ei ole tarkoittanut sitä mitä hän sanoi. No, olkoon sitten niin.- Alta Vista.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Kiitos Alta Vista! Mä olen sitten vähän samanlainen kuin Jeesuksen opetuslapset, jotka eivät tuntuneet käsittävän vertauksia. En voi sille mitään, että luen asiat ja käsitän ne kuten niissä lukee. En vaan osaa kääntää asioita toiseksi.
Jumala siis puhui ja se ei ole tarkoittanut sitä mitä hän sanoi. No, olkoon sitten niin.helsinkijokkerille, Alta Vista.
Hyvä ystävä. Minun mielestäni on korkeampaa ajattelua olemassa, joka ilmenee vertauskuvannollisena. Ainakin Raamatun kieliasussa se ilmenee.
Esim. Ilmestyskirjaa ja Danielinkirjaa ei voi mieltää, ymmärtää mitenkään muuten. Tulee järjettömyyksiä lukemalla suorakerrontaisiksi kaikki esim. peto joka nousi merestä, jolla oli 7 päätä ja kymmenen sarvea.
Vertauskuvat avoimina: Meri on ihmispaljous. Peto on ihminen. Kymmenen sarvea on 10 voimaa. Sarvi on taistelu/ voima.
1. ihmismieli
2. heikkous/ huikentelevaisuus
3. kovuus
4. nieleminen, erilaisten oppien hyväksyminen, sisäistäminen.
5. vihan vaino, yhteysmieli
6. lahjominen
7 oikaisu mieli
8 koetus ja koetteleminen
9. yrittäminen yli rajojen
10. kohottautuminen, kohti kovempaa itseyttä.
Annoin tässä esimerkin. Raamattu on todella luettava vertauskuvannolliset ilmaisut aukoen, jotta voi tuntea totuuden tien, valon joka loistaa pimeässä.
- luminarsku
>Turhaan on ihmiskunta odottanut Jeesusta tulevaksi pilvien päältä! Sellaista ei vain koskaan tapahdu!<
Kyllä se, Mirka, tapahtuu! Hän odottaa, että sinäkin pääsisit pelastuksen sisälle.
" Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen." 2.Piet.3:8-9"Kyllä se, Mirka, tapahtuu! Hän odottaa, että sinäkin pääsisit pelastuksen sisälle."
Sinulle siis on tapahtunut jo!?
- Alta Vista.
Kahdenlaiset uskovaiset.
On ihmisiä jotka omaksuvat, itse uskoon tultuaan, valmiin opetuksen esim. Helluntailaisuuden, kielilläpuhuminen nostaa itsetuntoa, luullen olevansa muita korkeammalla tasolla. Adventismi etsii tieteellisen tutkimuksen kautta viisaampaa olemassa oloa ja ylevää mieltä, vaikka pienin joukoin.
Oikeastaan jalompia uskon sotureita ovat ne, jotka erottavat oppisuuntien harhat, sillä he ovat poikenneet peruskirjan opetuksesta, mieltymyksensä mukaan. Sanatarkka luenta ei anna oikeaa todellisuutta, vaan jokaisen, joilla ymmärrystä on, on ajateltava syvällisemmän opetuksen vertauskuvannollista vaikutusta. Vain päästään sairaat ihmiset uskovat jumalaan! :)
- nalle huh?
pelkkää hunajata sanon minä. nektaria!
- LUOJA RISTILLÄ.
VOIMAVAIKUTUKSET:
On olemassa voimia, joita emme tunne esim. vaikeasti sairaita ihmisiä on parantunut " Ihmeen" kautta, joista minullakin on omakohtainen KOKEMUS ja ortopedin lausumakin.
Kuitenkaan aina kaikki eivät parane, vaikka kuinka tosissaan rukoilisivat ja paastoaisivatkuin? Tällaista on elämä, mysteerioita täynnä.
Mitä tulee Luojan olemassaoloon ja minkälainen Luoja hän todellisuudessa on?
Sitä meidän on vaikea mieltää. Ilmeisesti hänen työnsä ja vaikutuksensa on vapaaehtoisuus. Ihmisakunta on saanut osoittautua sellaiseksi, kun vapaa kehitys on alkujaankin sen kehityksen suunnan määrännyt, vailla pakkovaltaa.
Ihmiskunta on itse asettanut pakotteita itselleen runsaasti ja aina on niitä, jotka ovat joutuneet kärsimään ilman oikeusturvaa, niin kuin nytkin on.
Miksi jotkut tapattavat itsensä marttyyreina, uskonsa tähden? Mikä sai Jeesuksen menemään ristille vapaaehtoisesti? Meille oli määrätty siitä teosta hyöty. Taivaitten valtakomissio ns. jumalat eivät koskaan ole antaneet valtaansa Luojalle, joka kantoi meidän syntivelkamme ruumiissaan ristille.
Tuolloin oli vallalla " siaiskärsimyksen hyväksyntä", joka loukkaa nykyistä oikeusjärjestelmää. Ajat ovat muuttaneet ihmisten käsityksiä huomattavasti. - AJATELLEN 2011.
Ajatelkaa nyt järkevästi te jotka kirjoitatte pelkkää roskaa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614368KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1483139Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472458Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?482370- 982025
- 241883
- 301606
- 231602
- 1531445
- 341233