Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli varokaa just kaltaisiasi Raamatun kohtien lisääjiä...ns. vääriä opettajia!!??
10.12.2010 10:39
Kunnelkaa kunnon musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=xd8w6VBYDHM&feature=related
09.12.2010 21:43
Voinhan minäkin sanoa, jos pettäisi vaimoani että "niin se lapsi joka syntyi juuri oli kuin "Neitsyt-Mariasta" silloin kun olin aikanani sillä laivareissulla". Kylhän sä nyt ymmärrät!?!?! Näin siinä (samallla paniessa) Jumalankin (ikkunaton hytti)? :D
Arvaa kummalle tulisi lähtöpassit meidän kodistamme!?!?!
09.12.2010 21:35
Älä mene äitisi luokse (PISTE)!!??
09.12.2010 21:24
Jeesus on pötypuhetta ihan syntymästään lähtien. Kuka muu kuin uskovainen uskoo Marian tulleen raskaaksi pyhästä hengestä, ettei kukaan ole tehnyt sellaista ilouutista että "tämä mun lapseni on Jumalan lapsi ja sikee pyhästä hengestä (jätän sen sanomani: "tein tuossa ruotsilaiva risteilyn ja petin mieheni, mutta jätän sen nyt sanomatta kun elämme pyhässä avioliitossa").
Ketä nyt uskoo neitsyt-Mariaan niin on päästään viallinen? Siis sehän on miljoonia kertoja todettu fakta, ettei yksikään nainen ole synnyttänyt (rumasti sanottuna) ellei sitten ole pannut konkreettisesti miestä? Eikä sitä ole tapahtunut enää jälkeen ja sitä samaa on jauhettu jälkeen Jeesuksen syntymän niin hieman epätoivoiselta alkavat näyttämään fiktion todellisuudet tuoda esiin ne todellisuudet, joilla saisi ne fiktiot nostettua faktoiksi?
Minun tulee sanoa tuosta Neitsyt-Mariasta sen totuuden, että hän petti Joosefia ja sen totuuden näkee jokainen jo perstuntumallakin. Eihän kukaan naisista ole tullut raskaaksi muuta kuin miehen välityksellä (hyvin biologinen käsite?), eikä siihen tule miettiä yhtään Jumalaa...kerroppa nykyisin nainen kun tulet vaikka aamulla pimpero kipeänä kotiin niin sanotko todellakin että se oli "pyhä henki", joka teki minut raskaaksi vaikkei oltu yhdynnässä. Eikö todellakaan kellot sytytä uskovaisellekaan, että NAINEN ON PETTÄNYT MIESTÄÄN TULLESSA RASKAAKSI...kysymys oli neitseellisestä ihmisestä!??!
Minä en voi käsittää, että neitseellinen nainen menettää neityytensä synnyttämällä jonkun, jota kutsutaan nykyisin "Jeesus"!! :) Nykyisin sama tulee tapahtua kun penis kohtaa emättimen ja alkaa yhdyntä!!! Olen sitä mieltä että kristinusko on hyvin teennäinen heti joulunkin suhteen!
09.12.2010 21:20
Lähetän kyllä joulukortit, paistan joulukinkun, laitan sauna päälle mutta siihen se joulun viettoni yleensä jää.
Mielestäni joulu kuuluu jokaisen suomalaisen joulun viettoon hyvin suurelta osalta. Sen ei pitäisi olla mikään uskonnollinen tapa vaan kyllä siihen on jotakin muutakin...se on myöskin osana suomalaista perinnettä!!!! Noh, jehova nyt tuskin ostaa joulukinkkua mutta joulukalkkunan voi ostaa??
Sinä et pystyisi viettämään joulua, jossa ei käytäisi joulukirkossa, ei saarnattaisi joulupöydässä jouluevankeliumia tai ei käytäisi hautausmaalla viemässä kynttilää!?!?!!?
Ainut uskonnollinen asia mitä minun...voisinko sanoa ateistiessa perheessämme olemme tehneet on kynttilän vieminen omaistemme haudalle (mikäli olemme viettäneet joulua siellä missä on ollut omaisten hauta), mutta emme mihinkään toisessa kylässä vainajana olleelle muistomerkille vaan sille haudalle missä todellakin on meidän omainen!!!!
Joulu on kapitalistien riemujuhla. Sen suhteen olen samaa mieltä!
Olen kuullut, ettei Jeesus lopulta syntynytkään joulukuussa vaan jo loka- tai maaliskuussa??? Eli varmaa päivää Jeesuksen syntymälle ei ole ja sen on osoittanut tiede! Kyseessä oli Pohjantähti!?
09.12.2010 20:49
Siinä kulutetaan luonnon varoja, jollei ihmistä täältä polttohautauksena hävitetä!
Tuo on viimeinen kiinteä paikkani: http://fi.wikipedia.org/wiki/Krematorio
09.12.2010 20:19
Tarkoitan sanalla "minäkin"= ruumiini!
09.12.2010 20:15
Jep, kun hautaan laitetaan niin sieltä ei mun sieluni mihinkään lähde! Sillloin lähden minäkin!!
Tosin hautaan laitetaan, mutta uurnalehtoon!
09.12.2010 20:13
Tunnen erään konservatiivin, joka todellakin väittää että jos homoliitot laillistettaisi niin seuraavaksi joku nainen ajattelisi mennä pässin kanssa naimisiin!!! ;)
Puhumattakaan siitä, että miehet eivät tulisi kirkon vihkimisiin frakissa vaan pikemminkin mekko päällä! Olikohan Jani Toivola pariskunnalla itsenäisyyslinnan kutsuilla mekot päällä kun tanssahtelivat presidentin tanssilattialla, mielestäni ei. Ei se miehisyys mihinkää katoa, vaikka homo olisikin!? Samoja partavesiä ne käyttää kuin me heterotkin?
09.12.2010 20:09
Ja toinen on tämä naispappeuden työsyrjintä.
Tiedän tosin naispapin, joka on ollut virassaan jo 80-luvulla, mutta hänestä ei tosin erota onko hän mies- vai naispappi kuin vasta äänestä. :)
09.12.2010 20:03
"Ihmisten tarinat ovat erilaisia."
Eikö uskonto pitäisi olla juuri sellaista, jossa ihmiset vakautuisi vain sille yhdelle tarinalle/ajatusmaailmalle, eikä loisi omia tarinoitaan tai sävytyksiä tarinoista? Ihmiset, jotka uskovat tekevät nimenomaa sitä, koska Raamatussa on mielestäni liian monta "tarinan kirjoittajaa", eikä siitä saa selville on tarinansa kirjoittajakaan kissa vai koira!?! Liian monta kirjoittajaa kirjoittaa saman asian erilailla ja se vääristää Raamatun sanomaa. en lainkaan ihmettele, mikäli Raamatun sanoma on noin sekava, että ihmisistä tulee ateisteja!? Sitä ei ymmärretty silloin aikoinaan...nyt kirkolla on kärsimyksen paikka, kun väki kaikkoaa kirkosta!!!
Pitääkö Raamattu siis paikkansa vai ei!?
09.12.2010 19:59
Anteeksi, sitä ennen olin eräänlainen tapakristitty ja nimeni oli kirkon kirjoissa.
09.12.2010 19:53
Ei sussa ole sattumoisin todettu mitään rasitisia piirteitä...ehkä ne paranevat siellä teidän eheytysleirillä!!!
09.12.2010 14:33
Olen ollut n. 10 vuotta ateisti ja koko elämäni en ole uskonut ollenkaan mihinkään yliluonnolliseen ja kirkostakin erosin 2000-luvun taitteessa. Vasta 2009 kesällä minulle selvisi, mikä on kreationisti kun työkaverini alkoi rukoilemaan ratin takana ja todennut ettei dinosauruksia ole koskaan ollutkaan eli hän uskoi vahvasti n. 6000 vuotta vanhaan nuoreen Tellukseen ja kielsi kaiken evoluution eli kaiken järjellisen olemassa olon kuten tieteen.
Eräänä kertana minulla meni pinna lopullisesti uskovaisiin, kun hän oli kuskina tullessamme työmaalta ja alkoi ratin takana rukoilemaan ajaessa ja meikäläinen kyydissä pelkääjän paikalla. Bensamittarissa oli jo työmaalle mentäessä palanut punainen valo. Saakeli 3-5 bensa-asemaa vilahteli matkan varrella ja rukoili että pääsee siihen tietylle asemalle. :) Mahtoiko lähisukulainen olla kyseisen polttoaineyhtiön palveluksessa vai mikä lie ollut.
Sitten tämä Jari Tervon tapaus, josta suivaantui LIIKENNEOPETTAJA, eikä mikään kirkon työntekijä. Yhdistin asian, että sekin varmaan siellä autokoulussa niillä oppilaita rukoilemaan kun joku vaaratilanne uhkaa, kuten hirvi hyppää tielle!!!
Sen työkaverini ratin rukoilemisen jälkeen olen fanittanut Richard Dawnkinsia, joka toteaa seuraavasti:
"Uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle". En voi muuta kuin todeta kokemuksesta, kuinka oikeassa ko. professori on!
09.12.2010 14:26
Samalla voisin kysyä mikä on elämän tarkoitus? Sinulle elämän tarkoitus on ehkä palvella jotakin olemassa olematonta Jumalaa, kun taas joillekin se on lisääntyminen (ilman avioliittoa) elämän tarkoitus tai duuni jne.
Minusta me eletään täällä vaan kerran ja kuollaan pois! Ihmisellä elämän tarkoitus on hyvin biologinen eli syntyä ja kuolla pois ja sen ajan mikä siihen väliin jää niin ihminen saa aivan itse päättää (jos omaa omat aivonsa?) miten sen ajan viettää, vaikka Raamattu sanoisi siihen mitä hyvänsä!
Moraalikäsitykset voivat tulla ihmiselle ilman uskonto-opintojakin! Mietin niitä rikollisia, jotka ovat olleet "Mooseksen käskylähettiläitä" eli tappanut ihmisen/ihmisiä jostakin syystä ja saavat siitä vankilatuomion niin sitten kun hän tulee uskoon (tai uskottelee tulleensa) niin hänet luokitellaan tällöin "hyvätapaiseksi" ja pääsee vankilasta pois.
Miksi Suomi hyysää näitä "hyvätapaisia vankeja" eli siinä tekee Suomen vankeinhoitolaitos väärin, että päästävät ne kadulle ihmisten joukkoon vain sen takia että vanki on tullut uskoon!!! Henkirikoksen tehneitä rikollisia ei tulisi mielestäni vapauttaa ikinä, vaikka olisivat tulleet mihin tahansa uskoon!
varmasti pahempiakin namusetiä/lapsiin sekaantujia kulkee tuolla vapaana, jotka ovat sekaantuneet lapsiin ja ovat olleet telkien takana kuin tämä meidän Jammu Siltavuori!?
09.12.2010 13:59
Niin tai sitten paljon älykkäämpi ihminen ilman uskontoja! :D
09.12.2010 13:38
Totta, uskovainen ihmettelee lähinnä sitä, miten ihminen voi elää ilman uskontoa/uskoa, kun itse uskoo johonkin ja pitää sitä oikeana. Ellei usko mihinkään Jumalaan niin uskoo kuulemma kumminkin vaikka Afrikan torakkaan, koska heidän mielestään ihminen pitää Jumalanaan aina jotakin.
Päädytään siihen, että uskovainen kuvittelee olevansa parempi ja oikeaoppinen ihminen, koska hän uskoo Jumalaan ja toivoisi ("käännyttämisellä" ja "uskontoa tyrkyttämällä"), että kaikki muutkin uskoisivat Jumalaan eli tulokseksi saadaan että kristinusko on hyvin itsekeskeisten ihmisten uskonto, koska kristinuskohan ei hyväksy sitä, että joku ei uskoisi Jumalaan tai pitäisi hyvin tärkeänä esim. neutraalisempaa elämäntapaa ilman uskontoja! Nämä on näitä ikuisuuskinoja uskovan ja ei-uskovan välillä!?
09.12.2010 13:35
entäs jollei seurakunnan palvelijalla tai papilla ole vaimoo? Eli seurakunnan palvelijalla tai papilla tulee olla vaimo, jotta saa toimia?! Häh?
Nainen ei voi toimia pappina, kunnei ole mies eikä tällä ole vaimoa ja miehelläkin pitää olla vaimo, jotta voi toimia pappina (ei saa olla sinkku?)!? Täytyy todeta, että musta ei kyl ois papiks!! :D
09.12.2010 12:45
Monet noistakin Raamatun kohdista on peräisin vanhasta testamentista (Mooseksen kirjasta) ja moni uskovainen täällä sanoo, että Mooseksen lait/kirjat on Jeesus korvannut (tai sille oli jokin muu synonyymi). Kuitenkin näitä Mooseksen lakeja uskovaisten keskuudessa halutaan kaikesta huolimatta vielä noudattaa eli se tässä on hyvin ristiriitaista keskusteluissa (konservatiivisuus on peräisin Mooseksen kirjasta?)!! Jossakin mainitaan sellaisestakin, että nainen tai vaimo pitää olla miehensä palvelija tai sanotaanko jossakin peräti orja. Onhan se tietenkin niinkin...moni vaimo suomalaisessa kodissa on ollut "hellan ja nyrkin välissä" (maallisesti sanottuna) kautta aikojen ja on tyytynyt osaansa koska se lukee Raamatussa eikä kyseenalaista sitä ollenkaan? Sekin on hyvin "kristillinen tapa"!? :)
Jos laajennetaan aihetta, ehkä pois aiheesta niin ihmettelen, kun joillakin miespapeilla on liian luja pyrkimys että naispappeutta ei tulisi olla olemassakaan, eikä he voi toimia naisten kanssa kirkon eri tilaisuuksissa. Miespappihan voi olla naispapille kuin jokin rutto.
Mitä sanoo asiaan "pappi Sonja", kun jotkut miespapit noudattavat raamatullista sanomaa, että eivät halua toimia naispappien kanssa. Ottaako naispappi sen loukkauksena vai tyytyykö hän siihen miespapin vakaumukseen, joka on minusta aika julma (kuten Raamattu yleensä on). Anteeksi nyt vaan, mutta en tiedä toista työpaikkaa, jossa esiintyisi näin paljon työsyrjintää mitä kirkossa tapahtuu. Työsyrjintähän on Suomen yhdenvertaisuuslain mukaan kiellettyä.
Esimerkiksi Vesa Kiertokarin tapaiset pastorit eivät kuulu kirkkoon töihin.
"Avioliitto on voimassa vain jos vaimo on neitsyt. 5. Mooses 22:13-21. "
Kuinkahan moni vaimo on ollut neitsyt hääyönä ja silti on avioliitto voimassa!? Kättä ylös! :) Mitähän sille naiselle tehtiinkään, jollei ollut hääyönä neitsyt? Surmattiinko? :)
09.12.2010 12:38
795 / 815