Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko ihmisillä minkäänlaisia moraalikäsityksiä kun käyvät jatkuvasti keskenäisiä sotia??
Tämä on todisteellisempi kuin yksikään moraalikäsitys:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Simpanssi#Geenien_samankaltaisuus_ihmiseen_verrattuna
Raamatun julmuuksia ja ristiriitoja:
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja
04.12.2010 17:45
Lainaus ->
http://fi.wikipedia.org/wiki/Simpanssi#Geenien_samankaltaisuus_ihmiseen_verrattuna
"Ihmisen ja simpanssin kromosomit muistuttavat melkoisesti toisiaan. Kun vuonna 2005 julkistettiin tuhansien geenien vertailu ihmisen ja simpanssin välillä, genomit todettiin 96 %:sti samanlaiseksi. Vaikka erot olivat suurempia kuin tähän mennessä arveltiin, samanlaisuus genomeissa on silmiinpistävä. Uudet geenit syntyvät useimmin vanhojen geenien monistuessa ja muuntuessa. Ei-monistuneet ihmisen ja simpanssin geenien osat ovat melkein 99 %:sti samoja. Monistuneistakin geeneistä noin 36% on samoja."
Kysyin nimimerkiltä: "Yksi Äitee" -pilkkaako hän biologiaa vastausta saamatta. Miksi biologian pilkkaaminen ei ole Suomessa rikos, mutta Raamatun heittäminen Jari Tervolta tulisi olla maailman suurin rikos???
Oletteko te KOSKAAN Jumalan luomisteoriat nähneet tai pystyneet todistamaan yhtä "silmiinpistävästi" kuin DNA-testit simpanssien ja ihmisten väliltä? Tiede ja uskonto on todistettavuutensa puolesta yhtä kaukana kuin taivas on maasta. Tiede voittaa aina uskonnon, vaikka joku uskovainen näkisi jossakin mielisairaalassa valon Jeesuksesta tai Jumalasta!!
Uskovaiset, te kuulutte mielisairaalaan!!
04.12.2010 17:28
"kun ensinmäinenkin todiste Jumalan olemassaolosta lyötäisiin pöytään hän alkaisi ajatella toisin. "
Riippuu hieman kuka sen todisteen pöytään löisi...riippumaton uskonnoista! Mitään sellaista ei voi todistaa, mitä ei voi nähdä, kuulla tai haistaa jne.
Sitä ensimmäistä todistetta on odotettu jo yli 2000 vuotta. Pyhä henki ei ole saattanut jälkeen yhtäkään naista raskaaksi...ei edes "Neitsyt-Mariaa". Silloinen Marian syrjähyppy tahdottiin peittää julkisuudelta ja Joosefille tahdottiin näin uskotella, että kyse on ns. Pyhästä hengestä, joka on taikonut Marian raskaaksi.
Biologian tunneilla kerrotaan kuitenkin toisin hdelmöityksen, jonka kaikki ovat tunnustaneet oikeaksi lisäelämälle saati naisen selibaatin tai neitseellisyyden. Oli nainen uskovainen tai ei, niin vakaumus ei missään nimessä ohjaa ns. "naisen biologista kelloa" vaan tiedän että jokaisella naisella tulee tarve saada jälkikasvua eli hän sitten selibaatissa tai parisuhteessa.
Uskovaisten parisuhde perustuu enemmänkin lasten hankinnalle kuin seksille, joka mielestäni on sääli. Seksiterapeuttien mukaan Suomessa harrastetaan keskimäärin noin kerran viikossa seksiä, joka taas mielestäni johtuu paljolti niistä kovista ja jyrkistä kristillisistä suuntauksista ja muista konservatiivisuuksista, joita varsinkin Suomessa vallitsee. Monille uskovaisilla muu kuin lasten hankinta on ns. "turhaa seksiä"! Miehille seksi on tärkeämpi kuin naisille ja miehet sitä myöskin eniten arvostavat.
En ymmärrä, miten joku Jumalan tarve korvaa seksin! Kaikki uskovaiset vaan nussimaan ja vaimot ottamaan miehensä moloa poskeen !!! :D
04.12.2010 16:02
"Jos alennut samalle tasolle kreatonistien kanssa ja sekoittelet uskoasi ja tiedettä keskenään."
Siis miten ateisti voi alentua edes samalle tasolle kreationistien kanssa, kun kumpikin on yhtä kaukana toisistaan kuin taivas on maasta!!! Kreationisti kieltää evoluutioteorian ja on kaikesta niin pirun oikeassa, kun ateisti ei voi taas kieltää mitään sellaista Jumalan luomiskertomusta, kunnei itse Jumalaa ole koskaan ollut olemassakaan. Kreationistien aivot omistaa Jumala, jota ei ole koskaan ollutkaan. Kreationisti työskentelee yleensä hyvin hajamielisyyden vallassa, koska kuvittelee että Jumala osallistuu kaikkeen siihen mitä hän tekee. Usko on kreationistille sama kuin tieto..mistään ei tarvitse tietää, koska se kuvitteellinen Jumala on kreationistin puolella.
Kreationisti voi myöskin rukoilla auton ratin takana pikatietä ajaessa, koska kaikki on Jumalan luomaa...hänelle ei voi sattua mitään koska hän uskoo Jumalaan, mutta pelkääjän paikalla istuvalle ateistille voi aivan hyvin sattua.
Kreationisti on liioittelevan itsevarma, että ainut oikea tapa selviytyä maailmasta on uskoa tuohon mielikuvitukselliseen olentoon, joka ei pahemmin auta esim. liikenneonnettomuudessa tms.
Kreationisti rukoilee, että ateistit/ei-uskovat liittyisivat jonnekin uskonnolliseen järjestöön koska se on heistä oikeata elämää.
Kreationisteista huomaa varsin hyvin pitkälle sen suuren itsekeskeisyyden, ylimielisyyden ja sellaisen minä-ajatusmaailman, jota voitaisi verrata vaikka Hitlerin uskomuksiin, jolloin tärkeintä on että kaikki on siinä samassa asiassa mukana joko vapaaehtoisesti tai pakotettuina!
Ateistit on kreationisteille "saatanan palvelijoita", mutta kreationistit ateisteille taas maailman suurin uhka!
04.12.2010 15:35
"Minulla on niin paljon todisteita elämässäni Jumalan olemassaolosta, että meillä menisi koko päivä vaikka niistä jutellessa."
Miten uskolla voi olla minkäänlaista todistettavuutta? Jumalan olemassa olon voivat todistaa vain ne, joka näkee elämässään mielikuvitusolentoja eli toisin sanoen voivat olla sairaalan mielenterveyspoliklinikkaa vailla. Olet tainnut nähdä myöskin vihreitä miehiä!? Kannattaisiko varata aika psykiatrilta?
niin pehmeeksi vajosi mun entinen työkaverinikin, että tuli ihan hulluksi uskonsa puolesta kunnei kukaan hänen juttuihinsa uskonut tai voinut ottaa todesta, että joutui pahnoille lepuuttamaan päätänsä/ajatuksiaan. Taisi olla täysin yksin ajatuksiensa kanssa ko. työpaikalla. Tuskin koskaan pääsee enää työkykyiseksi tai sitä epäillään eli joutuu sairaseläkkeelle jo alle kolmikymppisenä ...aamen! Kaikkea se kreationismi teettää!!
04.12.2010 15:10
Suomessa ei ole uskonnonvapautta vaan täällä on ns. "uskontopakko", koska päiväkodissa/peruskoulussa/lukiossa/ammattioppilaitoksissa paasataan uskonnon asioista. Lopettaisin työt välittömästi, jos työpaikalleni tulisi jokin työpaikkapappi, kuten esimerkiksi joissakin suljettavissa paperitehtailla on käynyt. Siellä tarvittaisi ennemmin psykologia kuin pappia!
04.12.2010 13:50
"Pikkasen skarppiutta nyt ylä-asteen oppilaat. "
Kuule tiedän monta n. 60 -vuotiasta ateistia eli eivät ole koskaan yläasteella ollutkaan...tosin uskonnon tunneilla kouluaikanaan. Minusta on äärimmäisen huvittavaa, että uskovaiset kykenevät todistamaan sen, että on olemassa helvetti tai jokin toinen helkakrin taivasparatiisi, vaikkei heillä ole siitä mitään konkreettista kokemusta. Lisäksi minua huvittaa se jorina, että on olemassa Jumala joka ohjailee ihmistä jostakin Joystickilla. Biologia tosin toteaa sen, että ihmisellä on kehittyneimmät aivot (ilmeisesti lukuunottamatta uskovaisia, joiden tietous on hyvin valikoivaa jo vain vakaumuksensa puolesta).
Olen moneen otteeseen ottanut "Peruskoulu-esimerkin", jossa olen hämmästellyt miten jotkin kreationistit kykenevät suorittamaan peruskoulunsa, koska siellä on vain YKSI oppiaine, joka on heitä lähellä sydäntään ja tiedeaineet vastaan heidän vakaumustaan. Käsityö on varmasti eräs niistä käytännön aineista paras kreationistille, koska eikö se Jeesuskin ollut jokin puuseppä ammatiltaan? :)
Pelkästään uskonnon opetus ei ihmiselle sivistystä tee tai Raamatun tuntemus vaan päinvastoin. Monet tiedeaineet auttavat ihmistä elämänsä varrella paljon enemmän kuin uskonto. Raamattu tai koulun uskontokirja ei käsittele sitä, mitä on esimerkiksi 1+1?
Uskonto on ainut oppiaine peruskoulussa/lukiossa, jonka näkisin olevan vaaraksi koko yhteiskunnalle ja yhteiskunnassa asustaville ihmisille ja josta tulisi luopua jokaisessa Suomen peruskouluissa/lukioissa. Minusta ei ole mitään tarvetta koululaitoksien käyttää resursseja moiseen oppiaineeseen, joka palvelee oikeastaan vain uskovaisia ja on muiden aatteiden puolustaville vain ongelma. Näin ollen kirkkokin voisi järjestää yhtä hyvin ne uskonnon oppitunnit omissa tiloissaan. Kysymys on vain asenteista ja uskovaisten luomasta maailmankuvasta, ettei niin voida tehdä koska uskontoa on aina opetettu peruskouluissa/lukioissa ja kaikki uskontoon viittava on totta...ja se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja perinteeseen, kuten pakkoruotsi ja nuorille suomalaisille miehille asevelvollisuus.
Liikuntaa tulisi lisätä peruskouluissa ja siitä naristaan jatkuvasti, mutta sille ei tehdä mitään. Uskontoko on siinä syynä, ettei sitä liikuntaa voida lisätä peruskoulun opintosuunnitelmiin, jollei sitä jo ole sitten lisätty.
Uskonnonvapaus-keskusteluissa eräs uskovainen tyttö otti puheeksi sen, että hän ihmetteli sitä kun jotkut eivät tasa-arvon nimissä käy uskonnon tunneilla, mutta hänen pitää käydä biologian tunneilla kuuntelemassa evoluutioteorioita vasten tahtoaan.
Näkisin, että jotkut uskovaiset tekevät oman elämänsä liian vaikeaksi, mikäli joissakin pakollisissa oppiaineissa on näin hankalaa. Tätä keskustelua ennen olin jo ihmetellyt, miten uskovaisen lapsi/nuori pystyy suorittamaan peruskoulun/lukion jos siellä on lukuisia uskovaisille vastenmielisiä oppiaineita?
Uskovaiset pitävät tässä yhteiskunnassa liikaa valtaa. Sen huomaa jo Eduskunnan kansanedustajan käsitteissä ja mielipiteissä, että hyvin kaukaa näkee ketä heistä on konservatiivinen tai uskovainen jne.
Olen ollut kautta aikojen sitä mieltä (ja varmasti monet ateistit), että aamunavauksista, ruokarukouksista, uskonnollisista kevät- ja joulujuhlista, kirkosta käynneistä ja muista uskonnollista hartauksista jne. tulisi todellakin peruskoulussa/lukiossa luopua PAKKOUSKONTO opetuksen lisäksi!
04.12.2010 13:46
"se ei millää vaikuta Jumalan olemassa oloon "
Ei niin koska sitä ei ole koskaan ollut olemassa eli siitä on mielestäni turha jankuttaa.
"Uskontoja on monenlaisia koulussakin oli uskontotunti ,mutta olen huomannut että Raamattu on uskon kirja . "
Ikävä kyllä ainakin vielä toistaiseksi! Uskonnon/ET tunnit tulisi siirtää jo nykyaikana ennemminkin valinnaisaineeksi tai kouluista kokonaan pois siirtämällä ne kirkon opetettavaksi siihen haluaville ja kokonaisvaltaisesti luopua kouluista myöskin aamunavauksista, ruokarukouksista, kevät -ja joulujuhlista, kirkossa käynneistä ja muista turhamaisista hartaushetkistä. Uskovaiset voivat näitä rituaalejaa opetella vaikka siellä kirkon uskonnon oppitunneilla tai vapaa-aikanaan.
04.12.2010 13:08
Samainen työkaverini sanoi kerran, että "hän on rukoillut joka ilta sen puolesta että alkaisin uskomaan". Minä vastasin: "säästä kuule rukoilusi vaan muihin henkilöihin kuin minuun, mutta älä ihmettele että muutkin tuntevat olonsa vaikeaksi". Kuvitteli tietenkin, että olisin hänen rukoilustaan imarreltu! ;) Se oli hänelle itsestään selvyys, että kaikki ihmiset tulisivat uskoon.
Kuulin eräältä luotettavalta taholta, että kyseinen henkilö olisi hörissyt näitä samoja saarnojaan minun seuraajalleni ja pitänyt häntä yhtä kahjona. Ei minulla mitään muuta vastaa ollutkaan, mutta tämä ottaa minua eniten päähän, että täällä monen uskovaisten mielestä ateisti on kaikkein SUURIN tuputtaja.
Moni paheksuu silmittömästi, jos työpaikalla tai muussa työyhteisössä on tällaisia uskontoa saarnaavia työkavereita. Siksi sitä en ymmärrä, miksi mitään uskontoa tulisi levittää työpaikoilla tai kouluissa?
04.12.2010 12:55
Mulla on kulunut n. 30 vuotta, eikä mua olla saatu uskomaan mitenkään, vaikka minut ollaan kastettu ja konfirmoitu. Sitä koitti pari kesää sitten työkaverinikin rukoilla, että alkaisin uskomaan (LUE: rukoilemaan autoa ajaessani), mutta minäpä totesin: "säästä kuule rukoilusi johonkin muuhun kohteeseen kuin minuun".
Monet uskovaiset ovat todella masentavia ja ahdistavia.
04.12.2010 12:41
"Onneksi luet näitä palstoja. Voit ehkä huomata jotain. "
Kuvitteletko että ateistit lukevat näitä palstoja sen takia? Päinvastoin meitä huvittaa ja ahdistaa moinen ihmisten taikauskoisuus, jossa ei ole mitään järkeä. Isoisäni aikoinaan totesi: "usko tulee tilalle, kun järki ihmisestä kaikkoaa".
Ateistit eivät voi tuputtaa uskoaan, koska eivät usko eli sen tekee satukirjoihin uskovat ihmiset. Minusta uskonto on kaikinpuolin väärin koska se synnyttää eräänlaista "aivopesua", jota ei ole kukaan muu kuin uskovainen todistanut paikkaansa pitäväksi. Eli puolueetonta kantaa ei ole!
Esimerkiksi joku uskoo suksimerkkiin, vaikka ihminen sen työn hiihtotyön tekee...turha syyttää suksikalustoaan/huoltomiestä siitä ettei pärjännyt.
04.12.2010 12:37
"Rukoukset ovat taatusti "toimineet"! Uskon nimittäin, että puolestasi rukoilleiden mieli on taatusti muuttunut enemmän Jumalan mielen mukaiseksi. Minä jaksan ainakin paremmin lukea ateistien kirjoituksia, kun rukoilen ko henkilön puolesta. Miettien ehkä, että ajatella niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa, ettei Mirkakaan hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Rukous alkaa muuttaa rukoilevaa ihmistä heti. Mutta Jumala tosiaan rakastaa ja kutsuu luokseen, ei pakota... "
Ei ole minkäänlaista puolueetonta todistetta vaan ne rukoukset toimivat vain uskovaisten päässä.
04.12.2010 12:24
"Voipi pienen Mirkan suu mennä suppuun, kun itse Jesus ilmestyy jälleen keskuuteemme. "
Kerro mistä sellainen voi tuosta vain ilmestyä ilman mitään? Miksei isoisoäiti ole tullut kertomaan minulle millaista on siellä taivaissa tai miksei hän ole ilmestynyt? Mitä eroa isoisoäidilläni ja Jeesuksella on eroa? Ei mitään!
04.12.2010 12:22
Yksilöllinen älykkyystaso uskovaisillako, hah!? :D
03.12.2010 16:56
Eli olette ilmoittanut lapsien nimen väestörekisteriin ja pitäneet muodolliset "nimiäiset".
"Uskovien "juhlissa" on kaikissa sama ankea fiilis - on sitten hautajaiset, häät tai ristiäiset. Ei ne paljoa innosta. Kokemusta on riittämiin. "
Täysin samaa mieltä, vaikkei ois kysymys kuin "tapakristitystä" niin aina ahdistaa jo kilometri ennen kirkon portaita. En todellakaan tiedä, mistä moinen johtuu!
Onko kysymyksessä mun "seksuaalisesta suuntautumisesta" kirkkoa kohtaan. Uskovaiset jo melkein rakastelee kirkon portailla...tosin tahdon pysyä "selibaatissa" kirkkoa kohtaan!
03.12.2010 14:32
Ei eläimetkään odottele mitään hääyötä, miksi ihmisen pitäisi odottaa jotakin turhaa?
Mä taas ajattelen, että hän ei ansainnut mua, koska en halua avioliittoon nykyisenkään vaimoni kanssa.
Elämäänsä tai nuoruuttaan ei tule haaskata joutavanpäiväiseen uskontoonsa, kun yhden kerran vaan täällä eletään. Biologinen kello kuitenkin tikittää kaikilla naisilla. Miksi kiusata itseensä moisilla selibaatti-villityksillä kun kuitenkin katuisi jälkeen päin? Minä en kadu mitään, mutta hän on minulle katunut!
03.12.2010 14:18
Kumpi on toiminut aikoinaan "lähetyssaarnaaja" ja toimii edelleenkin uskovainen vai ateisti? Ketä on tappanut ihmisiä uskonsa takia..uskovaiset vai ateistit? Vastaukseni: Uskovaiset!
03.12.2010 14:01
Säälittävä liikenneopettaja, joka viitsi vaivata moisella ilmoituksella poliiseja. luulisi että poliiseilla olisi tärkeämpääkin tekemistä kuin Tervon jahtaaminen?
03.12.2010 13:55
Siis aamunavauksen kohdalla voitaisi tehdä vaikka aamulenkki? se ei vissiin sovi suomalaiseen kulttuuriin, vaikka naristaan että nuorien pitäis harrastaa enemmän liikuntaa ja ulkoilla. Aamunavausten kohdalla ei voida tingata vaan ne on pakko aina pitää!!!???
En varmasti laita tulevaisuudessa lapsiani peruskouluun, jos siellä on jotkut aamunavaukset jne.
03.12.2010 13:46
"Tai jos vaikka avaimet unohtuvat kotiin, ja lapsi voi soittaa vanhemman paikalle, eikä tarvitse soittaa maksullista huoltomiestä avaamaan, niin se tasoittaa lähinnä maksajan (eli aikuisen) pettymystä"
Jep, mutta se ei opeta lapselle mitään. Unohtaa avaimet taas jossakin vaiheessa? Ihmettelen vaan, että työnantaja päästää noin vaan työntekijäänsä käymään kotona! Minusta ei riitä perusteluksi! Aina on ollut isovanhemmat yms. ja he tulevat eri paikkakunnaltakin hoitamaan lapsenlapsiaan. Miks silloin ennen mutta nykyisin ei!? Kuitenkin lapsesi joutuu jonakin päivänä vaihtamaan sulle vaippoja kauemmin kuin sä joskus silloin kun lapsesi oli vauvaiässä!
"Jos bussi jää tulematta, ja lapsi voi soittaa harrastuspaikkaan ja ilmoittaa myöhästymisestään, niin se on käytännöllinen asia."
Olisiko helpompaa opettaa lasta lähtemään hyvissä ajoin harrastuspaikkaan kuin sillä viimeisellä bussilla, jolla kerkiää niukin ja naukin ko. harrastuspaikkaan.
"Jos voi soittaa kauppareissulla olevalle lapselle ja sanoa, että tuo myös kananmunia, niin tasoitan mielelläni sen pettymyksen kananmunia tarvitsevalta."
Oletko koskaan kuullut ostoslistan laatimisesta? Vietä lapsesi kanssa aikaa esimerkiksi laatimalla ostoslistaa! Kannattaa syyttää sitten itteensä, jossei ole muistanut kirjoittaa kananmunia ostoslistaan. Tuskin kananmuniakaan on koskaan kiire saada, vai onko? Huomaa hyvin kuinka kännykkä laiskistaa ihmistä!!
"Oletatko siis, että lapsi jolla on kännykkä, saa kaiken mitä haluaa? Omituinen oletus, jolle en näe mitään perustetta. "
Kyllä lapsi tällöin saa todennäköisesti sitten kaikkia muitakin hiluvitkuttimia ja vimpaimia, jotka ei kehitä lasta yhtään. Ymmärtäisin asian silloin paremmin, jollei vanhemmat heti rynnistäisi kauppaan ostamaan niitä tavaroita, mitä lapsi kulloinkin ruinaa vaan kasvattaa lapsensa niin että "hyvää kannattaa odottaa" -tyylillä eli esimerkiksi puolen vuoden päästä saa sen mitä on ruinannut...vai onko se nyt niin, ettei vanhemmat jaksa kuunnella lapsensa ruinaamista ja lapsi odottamista: "Matti tahtoo..."! :) Lapsi tahtoo ohjata vanhempiaan ja saa heistä näin ollen lujan otteen...se on väärä tapa kasvattaa lapsen! Vanhemmat taitavat kouluttaa tavoille koiransa paremmin kuin oman lapsensa!?
"Lapsena (ja maalla syntyneenä) en voinut kuvitellakaan tekeväni kaikkea sitä, mitä lapset nykyään tekevät. Harrastusten kirjo on valtava, lapset liikkuvat itsenäisesti ruuhkien ja muiden ihmisten seassa julkisilla ja omilla kulkuvälineillä, ja altistuvat päivittäin kaikenlaisille asioille, joita en omassa lapsuudessani koskaan nähnyt. "
Senkö takia sä tahdot nyt lapsillesi esim. kännykkää yms., kun sulla oli aikoinaan niin ankea lapsuus, etkä tahdo että lapsellasi olisi moinen? Voihan veljet! ;)
"Mutta lankapuhelinko ei ole?"
Voi nyt helvetius...!
Sinä täällä kirjoittelet yhdessä "mummomuorin" kanssa jostakin lankapuhelimesta, kun mä taas LANGATTOMASTA KOTIPUHELIMESTA, joka on kännykän tyyppinen ja halvempi kuin lankapuhelin...joko tuli selväks! Jos sulla on 1-3 lasta ja laitat kaikille saldorajoituksen 20 euroon niin eiks ne perusmaksut olemaan yli 3 euroa.
"Miksi puhelimesta tulee leikkikalu jos sen voi ottaa mukaan, ja sen hyödyllisyys lisääntyy? "
Miksi kännykän pitää hankkia alaikäiselle tai se on itsestään selvyys? En ole ymmärtänyt sitä vieläkään, mitä hyötyä siitä on aikuisellekaan? Mulla on ollut yli 10 vuotta kännykkä ja jos jostakin tahtoisin elämässäni luopua niin se on kännykkä. On olemassa Skype, Messanger, sähköpostit jne. Katsoisin, että ne riittävät varsin hyvin nykyajan ihmisille viestimiksi.
"Sukset ja luistimet ostetaan yleensä tietysti jo aiemmin. Esimerkiksi päiväkodissa on jo kivoja "olympialaisia", siellä on hyvä jo osata vähän hiihtää. "
Kuitenkin mediassa keskustellaan siitä, että nuoret/lapset eivät harrasta pahemmin liikuntaa vapaa-ajallaan ja siitä ollaan huolissaan. Minullakin on parempi kunto kuin monella ikäisilläni, vaikka moni täällä varmasti luulee että jökötän vaan tietokoneellani, mutta vastapainoksi todellakin hiihdän aika pitkiä reissuja ja käyn silloin tällöin uimassakin. Tosin mikään aktiiviurheilija en ole! Vastustan poliittisesti kuntosaleja...mikäli ihmisille annettaisi tai he tekisivät fyysistä työtä niin ei sellaisia edes tarvittaisi. Se on vähän sama kuin tämä kännykkäbisnes!? Tärkeintä on pitää yleiskunto kohdillaan ja liikunnan tunteja peruskoulussa ehdottomasti lisätä. Se lisääminen voitaisi varsin hyvin ottaa esim. pakkouskonnosta tai -ruotsista. Se on opettajien mukaan vaan kiva istuttaa niitä oppilaita siellä suomalaisittainkin ajateltuna turhilla tunneilla. Uusin naurettava tulokas on tää "pakkodraama"!!! ;)
03.12.2010 13:41
799 / 815