Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2476

1. Sen+verran+mukavuutta+arvostan,+että+minusta+ei+olisi+yöpymään+asuntoautossa+eikä+teltassa..Ihan+mielenkiinnosta+ajattelin+mahdollisia+ongelmia:➽+Paikka.+Asuntoautolle+täytyisi+löytää+joku+järkevä+lähes+maksuton,+mutta+turvallinen+paikka➽+Melu.+Asuntoautoon+kuuluisi+liikenne+ja+eläinten+aiheuttama+melu+myös+sade.➽+Peseytyminen.+Jos+vaikka+työmaalle+pääsee+peseytymään,+pääseekö+työmaalle+työajan+ulkopuolella.➽+Pyykinpesu+tulisi+kalliiksi.+Käsin+pyykki+ei+tule+puhtaaksi.➽+Ilkivallan+ja+murtojen+mahdollisuus++olisi+paljon+suurempi.➽+Lämpötilan+vaihtelut+olisivat+suurempia.+Kylmä+vaivaisi+ja+kuumuus.➽+Tilanpuute+alkaisi+ahdistaa.+Kulut+nousisivat,+kun+kuluttaisit+aikaa+ihmisten+ilmoilla..Se+on+totta,+että+vuokriin+saa+uppoamaan+melkoisen+määrän+rahaa.+Asumiskustannuksia+pystyy+laskemaan,+jos+ei+joudu+maksamaan+vuokraa+tai+asuntolainaa+yksin.+Asunnon+vuokrauksen+kuluja+pystyisi+laskemaan+myös+alivuokrauksella.
  2. "Katse.as.hinnoissa"+on+kanssa+yhden+tason+"einari",+joka+keksii+omasta+päästään+asioita,+ja+projisoi+ne+jonkun+toisen+henkilön+ominaisuuksiksi+ja+mielipiteiksi..Kysyt,+että+haluanko+asuntotukien+leikkausta?En+varmaan+ole+omissa+kirjoituksissani+pohtinut+lainkaan+enkä+esittänyt,+että+asumistukia+pitäisi+leikata.+Asumistukien+jatkuva+nousu+on+ongelma+monesta+syystä.+Koska+asumistukea+jatkuvasti+nostetaan,+nousevat+myös+vuokrat+samalla+ja+taas+toisin+päin.+Jotain+tällaiselle+korotusautomaatille+pitäisi+tehdä.+Aika+hullulta+tuntuu+sekin,+että+yhteiskunta+maksaa+ja+pitää+huolen+niistäkin,+jotka+ovat+yhteiskunnalle+vain+rasitteita,+mutta+tällaiseksi+tämä+hyvinvointiyhteiskunta+on+mennyt.+Kaikilla+on+käsi+ojossa+vaatimassa+lisää+ilmaista+rahaa+ikään+kuin+sitä+tulisi+jostain+mystisestä+sammosta.+Sitä+mieltä+olen,+että+talouden+sopeutustoimia+voidaan+kohdistaa+vähäisessä+määrin+myös+asumistukiin+samoin+kuin+mihin+tahansa+muuhunkin+"ilmaiseen"+etuuteen+mm.+kotoutustuki,+toimeentulotuki,+lapsilisät,+kunnan+maksama+elatustuki..Tuo+mainitsemasi+diagnoosi+sopii+sinuun+paremmin+kuin+mihinkään+muuhun.+Minkälainen+ihminen+on+sellainen,+joka+tekee+diagnooseja+vailla+koulutusta+ja+tekee+diagnooseja+väärien+oletusten+perusteella.+Väität+etten+ymmärtäisi+toisten+hätää+jne,+mutta+sinulla+ei+ole+mitään+muuta+kuin+omat+loukkaavat+mielipiteesi+sen+tukena.+Olet+alentanutkin+itsesi+ihan+uudelle+tasolle:+olet+umpityhmä+moukka..Jos+minä+kirjoitan,+että+omistusasunnossa+asuminen+on+lähtökohtaisesti+taloudellisesti+kannattavampaa+ja+sinä+olet+väittänyt+koko+ajan+sitä+vastaan+keksityillä+perusteilla+ja+kehtaat+sen+perusteella+väittää,+että+minä+vainoaisin+vuokra-asumista+ja+tuettua+asumista+ja+kehotat+minua+sen+perusteella+hakemaan+psykiatrista+apua+-+oletpas+suuren+luokan+idiootti.+Se+mitä+minulle+osoitit,+koskee+silloin+vielä+suuremmalla+syyllä+itseäsi.+Kaikki+se+mitä,+minä+olen+kirjoittanut+ja+väittänyt+on+totta+-+suuri+osa+siitä,+mitä+sinä+olet+kirjoittanut+ja+väittänyt+on+epätotta.+Maailma+ei+käänny+päälaelleen+pelkästään+väittämällä.+Onko+sinulla+harhoja,+kun+et+kykene+jäsentämään+maailmaa+sellaisena+kuin+se+on..Kun+hävisit+asiaväittelyssä+100-0,+aloit+nimitellä+ja+herjata.+Vain+tyhmyys+tyhmentää+ihmisen,+ja+siinä+sinä+olet+todella+ylittänyt+itsesi.+Osaisit+hävetä,+jos+olisit+puoleksikaan+normaali+ihminen.
  3. Ensinnäkin+on+selvää,+että+kirjoittamaan+oppii+vain+kirjoittamalla.+Sinusta+kyllä+näkee,+että+olet+kirjoittajana+varsin+kokematon+etkä+pysty+jäsentelemään+ajatuksiasi+niin+kuin+haluaisit+ja+toivot.+Sittenpä+se+onkin+mielestäsi+lukijan+syy,+jos+ei+pääse+kärryille+ajatuksistasi.+.Miten+sitten+tulisi+suhtautua+niihin+lukuisiin+outoihin+väitteisiin,+joita+olet+minuun+monesti+liittänyt.+Ensinnäkin+et+osaa+erottaa+lehtikirjoituksesta+tehtyä+lainausta+minun+mielipiteistäni,+vaikka+kirjoitus+esitetään+selvästi+Soininvaaran+mielipiteenä.+Vastaavaa+on+toistunut+lukuisia+kertoja..Esitit+mm.+viimeksi,+että+"Se+vaan+että+näissä+summailuissaan+NÄMÄ+jättävät+paljon+asiaan+liittyviä+kustannuksia+pois".+Minä+olen+laskelmissani+käyttänyt+vuokranantajien+keskusliiton+antamia+keskimääräisiä+tietoja+ja+lähtenyt+aina+siitä+oletuksesta,+että+yksikään+vuokranantaja+ei+olisi+niin+tyhmä,+että+vuokraisi+asuntoa+alihintaan?+Oletko+sitten+toista+mieltä?+Vuokraatko+sinä+omaa+asuntoasi+alle+tappiolla+eteenpäin?.Mihin+minun+tekemiin+laskelmiin+viittaat,+vai+oliko+tuo+vai+yksi+esimerkki+siitä,+että+kysymys+on+sinun+epäselvästä+kirjoittamisestasi+eikä+minun+väärästä+"ideologiastani".
  4. Et+ole+kovinkaan+tottunut+kirjoittaja.+Kirjotat+epäselvästi.+Toivottavasti+et+yritä+väittää,+että+tuo+kuvaus+koskisi+minua.+Minä+en+nauti+yhteiskunnan+palkkoja,+koska+olen+töissä+yksityisellä+sektorilla,+en+ole+feministi,+en+ole+koskaan+äänestänyt+enkä+äänestä+vihreitä+ja+minut+tuntevat+tietävät,+että+en+taatusti+ole+vasemmistolainen.+Enkä+edes+ihaile+Soininvaaraa.+Se,+että+häntä+siteeraan,+ei+tarkoita+hänen+ihailuaan.+En+en+edes+pidä+Soininvaarassa+mistään+muusta+kuin+älyllisyydestä+eikä+sekään+tarkoita,+että+olisin+samaa+mieltä+Soininvaaran+kanssa.+Useimmista+asioista+en+ole..Minä+viisastelen+kyllä,+koska+olen+koulutettu+ajattelemaan+ja+käyttämään+aivojani+ja+saan+palkkani+siitä,+että+olen+hyvä+tai+vieläkin+parempi.+Osaan+analysoida+tietoa+ja+käyttää+sitä,+koska+teen+sitäkin+työkseni.+En+tiedä+mistä+sinä+elantosi+saat,+mutta+vaikutat+jotenkin+katkeralta.+Eikö+sinulla+ole+sellaisia+kykyjä+ja+taitoja,+josta+työnantaja+olisi+valmis+maksamaan+sinulle+kohtuullista+korvausta?.Kirjoitat+että+jättäisin+pois+vuokra-asunnon+omistajan+kuluja.+Mielenkiintoista.+Osoitapa+edes+yksi+kirjoitus,+jossa+minä+olisin+väittänyt+muuta,+kuin+että+vuokranantaja+perii+vuokralaiselta+vuokraa+sen+verran,+että+saa+myös+voittoa.+Aika+hölmöjä+vuokranantajia+ovat+sellaiset,+joille+syntyy+asunnosta+enemmän+kuluja+kuin+itse+perivät+vuokraa.+Silloinhan+ainoa+järkevä+päätös+on+laittaa+asunto+myyntiin..Kirjoitat,+että+jätän+kertomatta+vuokranantajan+riskejä.+Kai+olet+huomannut,+että+tuo+aihe+ei+oikein+vastaa+tämän+palstan+teemaa.+Se+on+selvä,+että+vuokranantajalla+on+riskejä.+Kukaan+ei+ole+muuta+väittänytkään,+mutta+eihän+siinä+olisi+oikein+mitään+järkeä,+että+minä+ymppäisin+jokaisen+kirjoitukseni+kaneetiksi,+että+"vuokranantajalla+on+riskejä",+kun+se+ei+oikein+millään+tavalla+liity+asuntojen+hintoihin+eikä+siihen,+kumpi+on+edullisempaa+asua+omassa+vai+vuokralla.+Ymmärsitkö+vai+menikö+yli+kellotapulin?