Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
saimander
profiilit
saimander
saimander
Vapaa kuvaus
Siviilisääty: Sinkku
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
3
Kommenttia
88
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uuden löytäminen merkitsee usein myös vanhasta luopumisen. En ole +60 aikana uutta löytänyt, muutama uusi kodinkone ja pari autoa lukuun ottamatta. Uusia ystäviä on toki ilmaantunut, mutta rinnalla kulkijaa en ole etsinytkään.
Suurin elämänmuutos on nyt työstä luopuminen ja vapauden löytäminen. Nyt pitää minun löytää itseni, ennen kuin muuta lähden etsimään. Olen nyt hukassa, kun en vielä täysin ole osannut hahmottaa, mitä loppuelämäni aikana haluan tehdä ja missä haluan asua.
16.02.2011 11:50
mutta uusi kesä on tulossa, myös muutoksia elämään ja enemmän aikaa. Voisi olla ihan hauska ja ehkä saisin minäkin porukassa itsestäni enemmän irti. Nyt on Sinun vuorosi tehdä siitä aloitus.
13.02.2011 21:36
Yhdessä aiemmassa ketjussa puolustin ja jopa kehuin mielipiteitäsi, mutta olen kelkkani nyt kääntänyt. Puhut samoja asioita, vaikka eri sanoilla, useammalla palstalla (esim. seniorinetti). Et lainkaan toisia kuuntele, saati että ottaisit toisen näkemykseen kantaa. Mutta kunnallispolitikkona näin ehkä Sinun kuuluu tehdä.
Tosin minuakin risoo se, että asumista verotetaan yhä ankarammin, mutta se "taitettu indeksi" ei minua kiinnosta. Kun eläke muutenkin on pieni, ei parin prosentin leikkaus missään tunnu. Oman eläkerahastoni leikkaan vain itse. Niin myös toiset samanikäiset. Tähän ikään mennessä on ollut aikaa pientuloisellekin säästää itselleen pienen reservin vanhuuden ajaksi. Ja kun se reservi loppuu, yhteiskunta ottaa hoiviinsa.
12.02.2011 14:33
Aiheesta on jo niin paljon eri foorumeissa puhuttu, ettei tavallisella syntisellä paljon lisättävää ole. Lähes puolet kansasta, jopa papeista ja piispoistakin hyväksyisivät sen, mutta raamattu ei. Sukupuolineutraali laki ei pitäisi vaikuttaa kirkon toimintaan, sillä jo Lutherin opin mukaan demokratia ja teokratia on pidettävä tiukasta erilleen. Vaikka ei luterilaisessa kirkossa avioliittoon vihkiminen sakramenttia olekaan, voi kuitenkin käydä niin kuin katolinen piispa Teemu Sippo sanoi YLEn haastattelussa. Luterilainen kirkko ajetaan nurkkaan. Katolinen, ortodoksinen ja anglikaaninen (suurin protestanttinen) eivät sitä hyväksyisi ja ekumeeniset suhteet olisivat vaarassa. Näinhän Ruotsissa on jo tapahtumassa.
Jos homo- ja lesboparit avioliittoon välttämätta haluavat, onhan myös siviilivihkiminen mahdollinen. Voivathan myös papit yksityisesti heidän puolestaan rukoilla, mutta kirkon tehtävään se ei kuulu.
11.02.2011 21:00
Olen lukenut kirjoituksiasi eri foorumeissa ja siksi otsikkosanat sanoin. Taidan minäkin siirtyä RKP:sta mainitsemaasi puolueeseen.
Mutta milloin meidän kannattaa jäädä eläkkeelle, ei niin yksinkertainen dilemma ole. Riippu aivan siitä, kuinka kauan saamme vielä elää. Eräs tuttavani (yrittäjä hänkin) poistui juuri kun eläkkeelle aikoi jäädä. Kaikki hänen maksamat eläkemaksut jäivät toisten käyttöön.
Itse kun täytin 63 punnitsin asian pitkään. Jos en olisi jäänyt, olisi eläkettä karttunut lisää, mutta yel-maksu olisi myös reilusti noussut. Vaikka eläkkeeni jäi pysyvästi pieneksi, lopetin maksamisen (yel-maksu on vapaaehtoinen vanhuuseläkeläiselle) ja otin vastaan sen pienen eläkkeen. Työtä en lopettanut, enkä ole täysin lopettanut vieläkään. Perustin oman "eläkerahaston" ja laskin, että melko kauan pitää minun vielä elää, ennen kuin ratkaisuni menee tappiolle. Ja mitä enää rahalla silloin teen?
10.02.2011 13:28
Uutisten mukaan Venäjä luopuu normaaliajasta (talviaika = normaaliaika), eikä kesäajasta. Mutta onhan Venäjällä monenlaisia kellonaikoja muutenkin, maa on leveä ja maan aluelle mahtuu 9 aikavyöhykettä, jotka noudattavat eri osavaltioiden rajoja, eikä pituuspiirejä. Toisaalta niinhän se on muuallakin maailmassa. Onhan esim. Kiinassa vain yksi aikavyöhyke, vaikka sen aluelle mahtuisi kolme kokonaista ja pari puolikasta.
Mutta maapallon liikkeitä ei pysty venäläinenkään muuttamaan, normaaliaika pysyy kellon viisareista riippumatta. Toisaalta onko enää eläkeläiselle niin suurta merkitysta mitä kellon viisarit näyttävät? Sanoihan taannoin eräs eläkeläinen, ettei hän enää viikonpäivistäkään muuta tiedä, kuin että on sunnuntai kun tulee paksumpi lehti.
09.02.2011 13:20
sanoi äitini, vaikka uskovainen oli. Kun isä oli haudattu, katsoin velvollisuudeksi käydä hänen haudalla edes jouluaattoina. Ei tarvitse, sanoi äiti. Hän on kuollut, eikä enää tiedä mitään.
Samaan monttuun joutui äitikin pari vuotta myöhemmin. Alkuaikoina sain houkoteltua autottomat siskoni mukaan haudalle, mutta jo hekin ovat laiskistuneet niin, että ovat alkaneet muistaa äitimme sanoja.
Minne joudumme kun henki lähtee, sitä emme voi tietää. Teorioita on lähes yhtä paljon kun eri uskontojakin. Vaikka eri uskonnot minua kovasti kiinnostaa, en enää niistä tällä palstalla puhu, sillä koko ketju voi lentää roskikseen.
08.02.2011 16:58
En ole koskaan erityisesti tykännyt keskustelun kohteena olevasta taiteilijasta, vaikka hyvä laulaja kieltämättä on (oli). Ovathan ne puhelinlangat jääneet mieleen nuoruuden ajoilta, silloin kun tansseihin lähdettiin pukeutuneina. Puku, valkoinen paita ja kravatti.
Oikeastaan ei minulla ole mielipiteitä ketjun aiheesta, mutta kun näin vanhan tutun, piti tulla kertomaan, että nyt se entinen nimmarini on rekisterissä.
07.02.2011 22:07
5 / 5