Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

  1. Voimme sen kuitenkin havaita, mitata sitä ja teoriassa muokata mutta vain hitaammin raksuttavaksi. Väärä suunta kreationistien kannalta.

    Meillä ei ole myöskään ongelmia käsittää aikaa tässä ja nyt, näiden luonnonlakien vallitessa, älä sotke tähän aika-avaruuden temppuja ajalle tai kvanttimaailmaa. Eivät ne meitä kosketa tässä ja nyt.

    Spekulaatiot siitä, että luonnonlait olisivat olleet lähimenneisyydessä tyystin toiset ei ole saanut tukea mistään.

    Voidaan toki ajatella, että ne olisivat. Silloin on kuitenkin kyettävä selittämään koko luonnonlakiemme kirjo uudelleen. Hiljaista on ollut kreationistienkin leirissä.

    Yksi "helppo" tapaus kyllä on. Teoriassa. Käännetään vain kello 650 000 kertaa nopeammin käyväksi kosmiseksi kelloksi ja siinä se. Emme muutosta huomaisi jos kaikki fysiikaaliset suuret muuttuisivat vastaavassa suhteessa. Asioiden tempo vain olisi nopeampi syy-seuraussuhteisiin vaikuttamatta. Näin 4.5 miljardia vuotta vanha tellus muuttuisi 7000 "vuoden" ikäiseksi.

    Ei Einstein ja kenttäyhtälöt tästä tietenkään hyvillään olisi mutta hypoteettisesti toimii. Asiaa on kyllä pohdittukin. Ei kyllä noilla kertaluokilla.

    Varsinainen ongelma on tämä: Pitäisi toki vielä selittää luonnonlakeihin perustuen miten ja miksi ajan kulku voi muuttua, ja vieläpä noin valtavia kertaluokkia sellaiseksi millaisena sen nyt havaitsemme. Tämä onkin vaikeaa, pitäisi lähteä rakentamaan luonnontieteidemme perustaa uudestaan nollasta hyläten kaikki, kaikki toimivaksikin havaittu.

    Kreationistiset selityksen puoliintumisaikojen vaihtelusta ym. ovat detaljiikkaa jotka eivät ota huomioon kokonaisuutta. Verkon paikkuuta jolla ei ole tarjota tilalle todellisuudessa mitään vaihtoehtoa, kunhan nyt ämpyilee jotakin yksittäistä fysikaalista ilmiötä vastaan. Ei se auta ellei ole tarjota toimivaa pakettia joka ei heti ensimmäisen oven takana törmää ylipääsemättömiin ongelmiin.
  2. No, ei Google näköjään paljoa asiasta kerrokaan. Se kertoo sen huomioarvosta jotakin.

    Jos jonkin alfavakion väitetään ajan mukana muuttuneen pitäisi ensimmäisen reaktion olla skeptinen aivan kuten reagoitiin silloin kun väitettiin löydetyn valoa nopeampia neutrinoja.

    Tällaisia uutisia pompsahtelee aina silloin tällöin esiin. Ja kun ne ovat sen hetken palstatilaa saaneet ei niistä enää mitään kuulu. Niin myös tässä tapauksessa. Tämä siis ei aiheuttanut tieteellistä sensaatiota. Pientä keskustelua tämä kyllä aikoinaan herätti. Kosmologit vain osoittivat tutkimusmenelmässä mahdollisesti piilevät heikkoudet.

    Selitys on sitten yksinkertainen, eli hienorakennevakio on ns. liukuva vakio, sen arvo riippuu energiatiheydestä ja gravitaatiosta. Ja kyllä, ellei näitä eliminoida voidaan saada näyttämään siltä, että se muuttuu. Liukuva vakio siis tarkoittaa vakiota jonka arvoon paikalliset olosuhteet voivat vaikuttaa. Nimitys vakio on ehkä harhaanjohtava mutta kaipa sille perusteet on.

    Ylipäätään on niin, että emme tiedä kaikkien luonnonvakioiden syitä. Ne vain ovat mitä ovat eikä syytä siihen miksi ovat tunneta. Ne voidaan siis mitata mutta ei selittää. Tästä seuraa se, että aina ei voida olla edes varmoja onko kyseessä aito vakio mutta sellaisina niitä pidetään koska mittaustulokset toistuvasti antavat saman tuloksen.

    Suhteellisuusteoriaa ei siis tämäkään havainto vielä kumonnut. Kaikki sen kanssa ristiriitaiset havainnot ovat osoittautuneet tähän saakka virheellisiksi, joko havainnon, tulkinnan tai molempien osalta.