Vapaa kuvaus

INSTAGRAM: NeitiUniikki
FACEBOOK: NeitiUniikki
YOUTUBE: https://youtube.com/@NeitiUniikki?si=1eDibSw3chH1RENp NeitiUniikki
TIKTOK:NeitiUniikki

31-vuotias amatöörilaulaja, joka julkaisee silloin tällöin covereita YouTubeen ja käy laulamassa karaokea. Rakastaa musiikkia ja laulamista. Yrittää kehittää omaa laulamista harrastusmielessä. Sivilisääty: sinkku,naimaton

Aloituksia

2

Kommenttia

14

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Minun mielestäni ei ole reilua haukkua työttömiä tyhmiksi tai laiskoiksi tai tuhlaajiksi. Työttömyys ei ole aina ihmisen oma syy, vaan se, ettei vain löydy oman alan töitä tai on lomautukset menossa. Itselläni ei ole ollut työttömyydestä kauheasti kokemusta. Kuitenkin olin kesätyön jälkeen melkein 3kk työtön. Hain moneen työpaikkaan sinä aikana ja soittelin kaikkialle olisiko töitä. Kesti jonkin tovin ennen kuin pääsi jonnekin edes työhaastatteluun, vaikka oli hyvät työ- ja koulutodistukset. Luulen sen johtuvan siitä, että olen vasta keväällä valmistunut lähihoitaja eikä paljoa työkokemusta ja vielä aika nuori. Olen ensin käynyt lukion ja sitten mennyt amikseen. Oli tuona 3 kk aikanakin tiukkaa pärjätä, kun Kelan sähläsi työttömyystuen kanssa eikä tuki tullut ajallaan. Minun piti 3 kk muuttaa vanhempieni luokse, koska ei ollut varaa maksaa vuokraa eikä ostaa ruokaa, vaikka en ostanut mitään turhaa vaan tärkeisiin menoihin rahat menivät. Onneksi kuitenkin sain lopulta töitä, mutta valitettavasti kaikille ei käy niin, vaikka he yrittävät sitkeästi löytää töitä ja silti heidän työttömyytensä pitää jatkua. Se on sääli, niin moni hyvä työntekijä menee hukkaan ja kyllä se kuluttaa ja turhauttaa varmasti ihmistä pidemmän päälle.

Minun mielestäni ei ole tyhmyyttä kouluttaa itseään on se sitten yliopiston, ammattikorkeakoulun, ammattikoulu tai lukio. Koulutusta ei voi kukaan pyyhkiä pois, se pysyy ja säilyy ja siitä on monenlaista hyötyä elämässä. Sekä työ- että omassa elämässä. Esimerkiksi lukion matematiikan dervointia en ole tarvinnut lukio ajan jälkeen ja jäänyt unholaan, mutta osaanpa ostaa oikean kokoisen pöytäliinan pöydälleni . Tyhmyyttä on se, että haukutaan toista tyhmäksi sen sijaan että kannustettaisiin ja tuettasiin toista yrittämään tai hakemaan töitä tai opiskelemaan lisää. Oltaisi tukena, ettei toinen menetä toivoaan tai lakkaa yrittämästä pyrkimään valoon. Sitä paitsi on tyhmyyttä haukkua toista tyhmäksi ilman että tietää taustoja tai toisen ihmisen tapaa kuluttaa rahaa.

Tyhmyyttä on myös lakata yrittämästä. Koskaan ei kannata luovuttaa. Asiat eivät muutu paremmaksi ellei sitä itse tee. Asioiden eteen pitää tehdä. Se on rankkaa ja väsyttävää, mutta huonommaksi asiat vain menee jos luovuttaa. Täytyy yrittää pitää kiinni jostain ja tavoitella, niin elämässä on jotain tärkeää. En sano, että se on helppoa ja toivon, ettei kukaan loukkaannu kun sanon näin ettei pidä luovuttaa. Ne joilla on pitkä työttömyysaika takana ovat varmasti uupuneita ja väsyneitä. Kuitenkin heille sois kaiken hyvän ja sen, että he kuitenkin jaksavat vielä ponnistella, vaikka tuntuisi turhauttavalta ja siltä ettei jaksaisi yrittää enää.

Voimia työttömille ja haleja