häpeättekö meikttömänä oloa naiset?

riimus

itse olen 26-vuotias ja mulla ei niin hirveen hyvä ihokaan ole,johtuen murkkuiässä oli paha acne.nyt olen tavannut sitten mukavan poikaystävä ehdokkaan,joa ei ole vielä nähnyt minua ilman meikkejä.stressaa kun hän pyysi minua lomamatkallekin ja jonnekin viroon kylpylään,niin miten siellä voi meikkejä käyttää..en edes saunaan suostu menemään muuallakaan.siis häpeilen jos poikakamu huomaa ihoni virheet,että ton näköinen olinkin.ja pitää pian outona kun en naamaani pese.käytättekö te kylpylässä tai uimahallissa meikkejä?

154

7443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdh

      Et voi joka tapauksessa olla koko parisuhteen ajan olla meikattuna, joten pakko se jossain vaiheessa on näyttää kasvot ilman meikkiäkin. En tiedä sitten mutta naiset näkevät yleensä paljon pahempana ulkonäkö ongelmat kuin oikeasti on. Jos mies ei tykkää sinuta ilman meikkejä niin et sinä siinä paljoa menetäkkään.

      • älä katso ihoa

        Oma ihastukseni on lähes aina ilman meikkejä. Tavallinen 27-vuotias nuori nainen, jolla on about keskinkertainen iho. Silloin tällöin näppylöitä, mutta niitähän on kaikilla.

        Hänessä en ihastunut ihoon vaan ihan koko ihmiseen, hänen persoonaansa. On aivan yhdentekevää, onko naisellani kympin iho vai vitosen iho. Hän on niin lyömätön ihminen, etten vaihtaisi häntä mihinkään "täydelliseen prinsessaan".


      • animal man

        Periaatteessa olen samaa mieltä ja naisten ei mielestäni pitäisi meikata lainkaan. Mutta tuo "et paljon menetäkkään" on sellaista itsepetosta. Ajatellaan tilanne: miehellä on kaksi potentiaalista tyttöystävää, jotka ovat yhtä mukavia, mutta toisella onkin syystä tai toisesta rumempi lärvi ilman meikkejä. Tekeekö miehestä typerän jos hän valkkaakin söpömmän?

        Miksi sitten ylipäätään meikkaatte, jos asian ei pitäisi edes vaikuttaa. Ai niin, meikkaatte itsenne takia. Jep, tekisitte samaa autiolla saarellakin.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle, luultavasti yliarvioit ongelman vakavuuden, naiset ylipäätään yliarvioivat meikkien vaikutuksen.


      • venäläinen puudeli
        älä katso ihoa kirjoitti:

        Oma ihastukseni on lähes aina ilman meikkejä. Tavallinen 27-vuotias nuori nainen, jolla on about keskinkertainen iho. Silloin tällöin näppylöitä, mutta niitähän on kaikilla.

        Hänessä en ihastunut ihoon vaan ihan koko ihmiseen, hänen persoonaansa. On aivan yhdentekevää, onko naisellani kympin iho vai vitosen iho. Hän on niin lyömätön ihminen, etten vaihtaisi häntä mihinkään "täydelliseen prinsessaan".

        Aloittajalle;
        mikä ikäsi olikaan, oletko jo 16v., että voit ilman meikkejä ja raiskaussyytteitä yöpyä miehen luona?
        Näin tyhmää aloitusta en ole nähnyt aikoihin!
        Kuinka voit kuvitella seurustelevasi jonkun kanssa, jos et edes uskalla näyttäytyä hänelle livenä, alasti, ilman vaatteita ja peitevoiteita?
        Jos tämä ulkonäköasia on niin tärkeä sinulle, tee muodonmuutos: hanki tekoripset, kestorajaukset huuliin ja silmiin, suihkurusketus, hiuslisäkkeet, vähän silikonia yms......
        Ehkäpä sitten uskallat käydä jopa uimahallissa ilman meikkiä?
        (mutta muista: kaikki uimarit tarkkailevat juuri Sinun ihosi virheitä, samoin kuin miehesi sängyssä :)


      • Pakko olla
        venäläinen puudeli kirjoitti:

        Aloittajalle;
        mikä ikäsi olikaan, oletko jo 16v., että voit ilman meikkejä ja raiskaussyytteitä yöpyä miehen luona?
        Näin tyhmää aloitusta en ole nähnyt aikoihin!
        Kuinka voit kuvitella seurustelevasi jonkun kanssa, jos et edes uskalla näyttäytyä hänelle livenä, alasti, ilman vaatteita ja peitevoiteita?
        Jos tämä ulkonäköasia on niin tärkeä sinulle, tee muodonmuutos: hanki tekoripset, kestorajaukset huuliin ja silmiin, suihkurusketus, hiuslisäkkeet, vähän silikonia yms......
        Ehkäpä sitten uskallat käydä jopa uimahallissa ilman meikkiä?
        (mutta muista: kaikki uimarit tarkkailevat juuri Sinun ihosi virheitä, samoin kuin miehesi sängyssä :)

        provo. Ei kukaan nainen oo pesemättä kasvojaan.


      • dtrhtrhtyty

        menetäkkään muuta kuin miehen, eli siis paljon menettää.


      • KALLE KELLO
        animal man kirjoitti:

        Periaatteessa olen samaa mieltä ja naisten ei mielestäni pitäisi meikata lainkaan. Mutta tuo "et paljon menetäkkään" on sellaista itsepetosta. Ajatellaan tilanne: miehellä on kaksi potentiaalista tyttöystävää, jotka ovat yhtä mukavia, mutta toisella onkin syystä tai toisesta rumempi lärvi ilman meikkejä. Tekeekö miehestä typerän jos hän valkkaakin söpömmän?

        Miksi sitten ylipäätään meikkaatte, jos asian ei pitäisi edes vaikuttaa. Ai niin, meikkaatte itsenne takia. Jep, tekisitte samaa autiolla saarellakin.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle, luultavasti yliarvioit ongelman vakavuuden, naiset ylipäätään yliarvioivat meikkien vaikutuksen.

        Mietinpä sinun animal manin kirjoitusta. "kaksi potentiaalista.... toinen rumempi ilman.... valitsee söpömmän..." Niin ihmiset ovat hyvin pinnallisia. Mutta kyllä se ajatusmaailma ja asioiden tärkeysjärjestys muuttuu kummasti kun ikää tulee. Sitten sitä osaa jo nauraa omille (ja toisten) turhamaisuuksille. Usko pois, se on ihan totta


      • Näinkin voi olla
        Pakko olla kirjoitti:

        provo. Ei kukaan nainen oo pesemättä kasvojaan.

        No ei välttämättä ole provo. Minä en kelpaa edes meikkejen kanssa. En kellekkään.


      • infoa teille
        Pakko olla kirjoitti:

        provo. Ei kukaan nainen oo pesemättä kasvojaan.

        www.edullinenpikavippi.info


      • pelkkä pano

        maalattu kummitus.on vain pelkkä pano.mutta oikea luomu mimmi on varmasti se oikea miehelle.en itse ainakaan maalipyttyä saattele.oikea nainen ei maalaa saatikka vedä huulipunaa naamariinsa.se on jo eri juttu kun huulirasvaa laitetaa.


      • Tyttö 27
        älä katso ihoa kirjoitti:

        Oma ihastukseni on lähes aina ilman meikkejä. Tavallinen 27-vuotias nuori nainen, jolla on about keskinkertainen iho. Silloin tällöin näppylöitä, mutta niitähän on kaikilla.

        Hänessä en ihastunut ihoon vaan ihan koko ihmiseen, hänen persoonaansa. On aivan yhdentekevää, onko naisellani kympin iho vai vitosen iho. Hän on niin lyömätön ihminen, etten vaihtaisi häntä mihinkään "täydelliseen prinsessaan".

        Hyvä pointti on tosiaan se että suhdetta aloittaessa on hyvä keskittyä olennaiseen tai sitten olla aloittamatta suhdetta eli luonnollisuus kunniaan, mutta...

        Onko kellään kokemuksia seksisuhteen aloituksesta tämän ongelman kanssa? Eli jos omaa huonon ihon ja aikoo olla vain sex levelillä miehen kanssa, niin luulisi tämän olettavan vain hyvännäköisiä piirteitä.. Eli miten lähteä panomatkalle kylpylään yms... Suihkuunkin yksin??
        Huoh.. Olen vain niin väsynyt kait tähän huonoon ihoon, mikään ei auta ja se syö itsetunnonkin :(
        Ne joilla ei näppyjä ja paiseita ole, eivät tiedä mitään ulkonäöllisestä paineesta joten älkööt vaivautuko vastaamaan.


      • venäläinen puudeli
        Tyttö 27 kirjoitti:

        Hyvä pointti on tosiaan se että suhdetta aloittaessa on hyvä keskittyä olennaiseen tai sitten olla aloittamatta suhdetta eli luonnollisuus kunniaan, mutta...

        Onko kellään kokemuksia seksisuhteen aloituksesta tämän ongelman kanssa? Eli jos omaa huonon ihon ja aikoo olla vain sex levelillä miehen kanssa, niin luulisi tämän olettavan vain hyvännäköisiä piirteitä.. Eli miten lähteä panomatkalle kylpylään yms... Suihkuunkin yksin??
        Huoh.. Olen vain niin väsynyt kait tähän huonoon ihoon, mikään ei auta ja se syö itsetunnonkin :(
        Ne joilla ei näppyjä ja paiseita ole, eivät tiedä mitään ulkonäöllisestä paineesta joten älkööt vaivautuko vastaamaan.

        On kokemuksia; mulla oli nuorempana todella huono iho, mikä söi itsetuntoa.
        Onneksi tajusin mennä ihotautilääkärille, sain pitkän antibioottikuurin ja jotain voiteita. Nyt enää vain muutama finni silloin tällöin. Suosittelen!

        Toisaalta asioita voi suhteuttaa; minun nassuni ei ole maailman ongelmista suurimpia. Meillä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin tuijottaa vain ihon virheitä.
        Tapaamiani miehiä mun arvet eivät ole häirinneet...

        Asenne kohdalleen: opettele hyväksymään ja rakastamaan itseäsi, sitten voit hymyillä ja oppia rakastamaan muitakin.


      • Kaippa kelpaat
        Näinkin voi olla kirjoitti:

        No ei välttämättä ole provo. Minä en kelpaa edes meikkejen kanssa. En kellekkään.

        Jos vain sinulla on edes naamassasi jotakin omaa ettei vain jotain kaupasta lainattua taikka leikkaussalissa korjattua kamaa.


      • 5+10
        venäläinen puudeli kirjoitti:

        Aloittajalle;
        mikä ikäsi olikaan, oletko jo 16v., että voit ilman meikkejä ja raiskaussyytteitä yöpyä miehen luona?
        Näin tyhmää aloitusta en ole nähnyt aikoihin!
        Kuinka voit kuvitella seurustelevasi jonkun kanssa, jos et edes uskalla näyttäytyä hänelle livenä, alasti, ilman vaatteita ja peitevoiteita?
        Jos tämä ulkonäköasia on niin tärkeä sinulle, tee muodonmuutos: hanki tekoripset, kestorajaukset huuliin ja silmiin, suihkurusketus, hiuslisäkkeet, vähän silikonia yms......
        Ehkäpä sitten uskallat käydä jopa uimahallissa ilman meikkiä?
        (mutta muista: kaikki uimarit tarkkailevat juuri Sinun ihosi virheitä, samoin kuin miehesi sängyssä :)

        Huono iho ei ole ainoastaan teinien vitsaus, valitettavasti sitä löytyy myöskin aikuisilta ihmisiltä, valitettavasti :(
        Ja vaikka kuinka pitää ihostaan huolta, niin ei se välttämättä tee ihmeitä


      • rumakufaan
        Näinkin voi olla kirjoitti:

        No ei välttämättä ole provo. Minä en kelpaa edes meikkejen kanssa. En kellekkään.

        sit meitä on kaks, ei tartte ajatella moisia kun kukaan ei koske edes pitkällä kepillä


      • Hapea ihmeessa

      • Tyttö 27
        venäläinen puudeli kirjoitti:

        On kokemuksia; mulla oli nuorempana todella huono iho, mikä söi itsetuntoa.
        Onneksi tajusin mennä ihotautilääkärille, sain pitkän antibioottikuurin ja jotain voiteita. Nyt enää vain muutama finni silloin tällöin. Suosittelen!

        Toisaalta asioita voi suhteuttaa; minun nassuni ei ole maailman ongelmista suurimpia. Meillä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin tuijottaa vain ihon virheitä.
        Tapaamiani miehiä mun arvet eivät ole häirinneet...

        Asenne kohdalleen: opettele hyväksymään ja rakastamaan itseäsi, sitten voit hymyillä ja oppia rakastamaan muitakin.

        Kiitos Puudeli, hyvä repla. :)

        Ihotautilääkärillä olen tässä matkan varrella käynyt muutamia kertoja. Nuo antibiootit eivät auta kuin sen kuurin ajan, ja useita kuureja on huono syödä. Niihin kehittyy todella helposti resistenssi. Roacuttaia ei suostunut viimeksi kirjoittamaan.

        Mutta näillä siis mennään. On minulla muitakin avuja millä kikkailla mutta toisinaan kovin harmittaa tila mille ei voi mitään..
        Rinnat ylös ja eteenpäin! ;)


    • sfsrfsrssr

      Käytän uimahallissa meikkejä, mutta kylpylässä en ole koskaan käynyt. Ihmettelen kuitenkin, miten yökyläilyt sitten sujuvat, jos et voi näyttäytyä ilman meikkiä? Menettekö eri aikaan nukkumaan ja heräät aina ensimmäisenä meikkaamaan? Ei kyllä, suhteessa pitäisi voida hyväksyä toinen sellaisena kuin on.

      Voisit madaltaa kynnystä vähentämällä meikkiä aina vähän kerrallaan, sävyttävää kosteusvoidetta meikkivoiteen sijaan ym.

      Oletko kokeillut aknearpiin mitään hoitoja tai tuotteita?

      • huh huh

        Siis käytät uimahallissa meikkiä... uidessako
        Jos noin torveloita ihmisiä on olemassa niin ilmankos
        en halua mennä itse uimaan likaiseen veteen.


      • jjjjjjjjjj++
        huh huh kirjoitti:

        Siis käytät uimahallissa meikkiä... uidessako
        Jos noin torveloita ihmisiä on olemassa niin ilmankos
        en halua mennä itse uimaan likaiseen veteen.

        No jos ei laita naamaansa veteen, niin eihän se meikki silloin sinne mene. Mutta ihmettelen kyllä minäkin vähän tuollaista, vaikka meikkaava nainen olen itsekin.


      • pulipuli
        huh huh kirjoitti:

        Siis käytät uimahallissa meikkiä... uidessako
        Jos noin torveloita ihmisiä on olemassa niin ilmankos
        en halua mennä itse uimaan likaiseen veteen.

        Just näin kylpylässä naisen uimassa miehensä ja noin 1-v lapsensa kanssa täydessä meikissä. Kaiken lisäksi rouvalla ei ollu edes vedenkestävää ripsaria. Vähän pääs vettä roiskahtamaan naamalle, ripsarit valu ja rouva joutu mieheltä tivaamaan että missä sitä mustaa menee.

        Ehkä nämä meikit naamalla uivat ei aijo kastaa sitä nassuansa veteen. Omituistahan se on kuitenki meikit naamalla uida kun oletetaan, että ihminen käy peseytymässä ennen altaaseen menoa.


      • maikkikudd

        Itsellä myös huono itsetunto ilman meikkiä, mutta olen potentiaalisten poikaystävien kanssa yleensä tehnyt juuri noin, eli vähentänyt meikkaamista vähän kerralla, jottei kenellekään tule "shokkia", eikä itsen tarvitse miettiä että mitäköhän tuo nyt ajattelee(vaikkei todnäk mitään pahaa, ei miehet oikeasti huomaa tollasia ellei meikkaa ihan simona normisti). Itse joskus näin ystäväni, joka normaalisti meikkasi paljon ja peitti mm. aknearvet, meikittä, ja pakko sanoa että oli kyllä erinäköinen kuin ilman meikkiä, muttei todellakaan huonontanut ihmistä. Päinvastoin tuli sellainen fiilis että hienoa kun uskaltaa välillä olla ihan naturellinakin vaikkei iho olekaan virheetön.


      • turhaa vouhotusta
        pulipuli kirjoitti:

        Just näin kylpylässä naisen uimassa miehensä ja noin 1-v lapsensa kanssa täydessä meikissä. Kaiken lisäksi rouvalla ei ollu edes vedenkestävää ripsaria. Vähän pääs vettä roiskahtamaan naamalle, ripsarit valu ja rouva joutu mieheltä tivaamaan että missä sitä mustaa menee.

        Ehkä nämä meikit naamalla uivat ei aijo kastaa sitä nassuansa veteen. Omituistahan se on kuitenki meikit naamalla uida kun oletetaan, että ihminen käy peseytymässä ennen altaaseen menoa.

        Tommoisen draamakuningattaren pään nappaisin kainaloon ja huuhtoisin ilkoilma-altaaseen.


      • KALLE KELLO

        Haloo "dtr..." Käytät UIMAHALLISSA meikkeijä ja seuraavaan hengenvetoon "miten voit käydä yökylässä, jos et voi näyttäytyä ilman meikkiä??" Tuota, sinä meikkaat uimahalliin mennessä, oletan että uitkin ja toivottavasti käyt siellä edes suihkussa ennen altaaseen menoa, vai oletko niitä sontaläjiä, jotka menee suoraan altaaseen, koska olet itsekin turhamaisuuden huippu .. Huhhuh kanamaisuutta


      • meikit päällä uiva
        pulipuli kirjoitti:

        Just näin kylpylässä naisen uimassa miehensä ja noin 1-v lapsensa kanssa täydessä meikissä. Kaiken lisäksi rouvalla ei ollu edes vedenkestävää ripsaria. Vähän pääs vettä roiskahtamaan naamalle, ripsarit valu ja rouva joutu mieheltä tivaamaan että missä sitä mustaa menee.

        Ehkä nämä meikit naamalla uivat ei aijo kastaa sitä nassuansa veteen. Omituistahan se on kuitenki meikit naamalla uida kun oletetaan, että ihminen käy peseytymässä ennen altaaseen menoa.

        Joo tosiaan, en kastele naamaani missään vaiheessa ja meikkikin on vedenkestävää. En näe mitään järkeä siinä, että meikkaisin aamulla ja sitten uudestaan uimisen jälkeen, kun naama punoittaisi ja olisi rutikuiva. Mutta lohdutukseksi teille bakteerikammoisille - käyn uimassa vain kerran kymmenessä vuodessa. :)


      • hups'
        meikit päällä uiva kirjoitti:

        Joo tosiaan, en kastele naamaani missään vaiheessa ja meikkikin on vedenkestävää. En näe mitään järkeä siinä, että meikkaisin aamulla ja sitten uudestaan uimisen jälkeen, kun naama punoittaisi ja olisi rutikuiva. Mutta lohdutukseksi teille bakteerikammoisille - käyn uimassa vain kerran kymmenessä vuodessa. :)

        Mahtaa olla JO MEIKEISTÄKIN tullut HUONO IHO.

        Kun käyttää vedenkestäviä meikkejäkin? Tervallako peset sitten kerranvuodessa pois.

        Oletkos ajatellut minkälainen ihosi on 25-45 vuotiaana?
        Hienous on nyt IN, mutta, siinäkin raja tulee vastaan, JOSKUS :)


    • turha huoli

      Voi kuule. Minä en meikkaa kuin joskus harvoin juhlia varten, ja olen naimisissa. Mieheni on aina nähnyt minut useammin meikittömänä. Jos ukko lähtee litomaan nähtyään sut sellaisena kuin olet, hän ei todellakaan ole sinua varten.

      • D hgyf ajvxsioi

        Mun mielestä pitäisi olla semmonen sääntö, että jos ei uskalla näyttää itseään ilman meikkiä, ei missään nimessä ole valmis seurustelusuhteeseen!

        Todellinen kauneus on meikitöntä kauneutta, ja sitä voi vähän halutessaan auttaa meikillä. Toisin päin on metsään.

        Eiköhän ne miehet juuri meikitöntä kauniiksi kehu. Eikä miehet meikistä kauheasti edes pidä, jos ollaan sellasilla etäisyyksillä että se on itsen tiellä.


      • D hgyf ajvxsioi
        D hgyf ajvxsioi kirjoitti:

        Mun mielestä pitäisi olla semmonen sääntö, että jos ei uskalla näyttää itseään ilman meikkiä, ei missään nimessä ole valmis seurustelusuhteeseen!

        Todellinen kauneus on meikitöntä kauneutta, ja sitä voi vähän halutessaan auttaa meikillä. Toisin päin on metsään.

        Eiköhän ne miehet juuri meikitöntä kauniiksi kehu. Eikä miehet meikistä kauheasti edes pidä, jos ollaan sellasilla etäisyyksillä että se on itsen tiellä.

        Nyt vasta luin aloituksen, eli voi tulla itselle mieleen että häiritseekö joku arpi jossain, mutta tuskin se miestä niin haittaa. Ja jos haittaa niin menköön teilleen.


      • pidä se sitten säänt
        D hgyf ajvxsioi kirjoitti:

        Mun mielestä pitäisi olla semmonen sääntö, että jos ei uskalla näyttää itseään ilman meikkiä, ei missään nimessä ole valmis seurustelusuhteeseen!

        Todellinen kauneus on meikitöntä kauneutta, ja sitä voi vähän halutessaan auttaa meikillä. Toisin päin on metsään.

        Eiköhän ne miehet juuri meikitöntä kauniiksi kehu. Eikä miehet meikistä kauheasti edes pidä, jos ollaan sellasilla etäisyyksillä että se on itsen tiellä.

        "Mun mielestä pitäisi olla semmonen sääntö, että jos ei uskalla näyttää itseään ilman meikkiä, ei missään nimessä ole valmis seurustelusuhteeseen!"

        Mikä estää sinua tuollaista sääntöä pitämästä?

        Vai haluaisitko tuosta oikein lain, että jos alkaa suhteeseen, vaikkei olisi valmis esiintymään ilman meikkiä, niin siitä seuraisi sitten sanktioita? Joko sakkoja ja vahingonkorvauksia tai räikeämmissä tapauksissa vankeutta?

        Se, että sinun mielestäsi ihminen, joka ei tee niin-tai-näin (mitä kriteerejä sitten keksitkin asettaa), ei ole valmis milloin mihinkin, ei tarkoita, ettei hän oikeasti olisi valmis.


      • Akatta
        D hgyf ajvxsioi kirjoitti:

        Mun mielestä pitäisi olla semmonen sääntö, että jos ei uskalla näyttää itseään ilman meikkiä, ei missään nimessä ole valmis seurustelusuhteeseen!

        Todellinen kauneus on meikitöntä kauneutta, ja sitä voi vähän halutessaan auttaa meikillä. Toisin päin on metsään.

        Eiköhän ne miehet juuri meikitöntä kauniiksi kehu. Eikä miehet meikistä kauheasti edes pidä, jos ollaan sellasilla etäisyyksillä että se on itsen tiellä.

        Oma muija ei meikkaa ku juhliin...
        Mutta..

        Meikä tykkää meikeistä naisessa.. .
        Naisesta riippuen onko se meikki pientä ja nättiä vai rajumpaa.. Se on jokaisesta naisesta kiinni.. Toiselle käy toisenlainen meikki ja toiselle toisenlainen

        Et se siintä ettei miehet tyykää.. Meitä on paljon ketkä myös tykkäämme laitetuista naisista...


    • tiskijukka

      Jos mies ei hyväksy sinua luonnollisena, sellaisena kuin olet, hän ei ansaitse sinua.

    • kikkeliskokkelis77

      näyt naamas vaan rehellisesti, jos ukol ei käy, ei ollu sun arvonen. näin o

      • oitoarvokki

        Just niin. Luultavasti yliarvioit meikkien merkityksen aivan kuten monet murkkuiästä asti meikannaat. Ihminen on se mikä on, ja omana itsenämme meidän on toisemme hyväksyttävä tai sitten antaa olla. Ihan sama kun joku rintsikan täytteitä käyttävä ei voisi koskaan ottaa rintsikoita pois, ettei mies näkisi, miten pienet rinnat sillä on. Eihän tuollainen esittäminen ole edes mahdollista, jos halutaan solmia aito ihmissuhde.


    • Tapsuli

      Ei kokonaista elämää voi heittää hukkaan pienen virheen takia...

      • oikea elämä

        Nyt puuttuu enää se lopullinen kommentti: "jätä se sika"
        Onko ihmisten kulissielämä jo niin totaalista, että ei voi mennä saunaan tai kylpylään jottei totuus paljastuisi. Ajattele vähän, toisilla on kehossaan jopa raskausarpia ja jenkkakahvat. Mihin ne voisi kätkeä ?
        Tässä taitaa suurin ongelma olla turhamaisuus korvien välissä.


    • ole oma itsesi

      Jos poikaystävä oikeasti tykkää, hän tykkää myös meikittömänä. Pese kasvosi seuraaville treffeille ja katso mitä tapahtuu. Jos mies lähtee karkuun, hän ei ole arvoisesi. Et voi kuitenkaan loppuelämääsi lymyillä meikeissä.

      Yritä kasvattaa itsetuntoasi muutoin kuin meikkaamalla. ja hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Voit tietenkin ottaa jotain laserhoitoja ihoa tasoittaaksesi, se tosin on aika kallista, mutta jos oikeasti on rokonarpinen iho naisella, niin onhan siihen hyvä jotain tehdä.

      Pienet aknearvet eivät haittaa. Olen itse tavallisen ruma nais-ihminen ja ajattelin aina nuorempana, että "en saa koskaan miestä". Mutta kuinkas on käynyt. Miehiä on elämääni ollut tulossa, niin että on saanut valita kenet ottaa. Ihania, tyylikkäitä, fiksuja miehiä on ollut tarjolla. Asun nykyisin avoliitossa mukavan miehen kanssa.

      Olen oppinut, että omana itsenäni olen kelvannut ja samoin ajattelen minäkin toisesta. Kun on itsetunto kohdallaan, ei tarvitse esittää mitään mitä ei oikeasti ole.

    • JJ3523523523

      On nitäkin miehiä, jotka pitävät meikitöntä naista luonnollisempana ja helpommin lähestyttävänä ja sitä kautta ihanampana. Toki meikki auttaa usein kiinnittämään aluksi huomion, mutta sen jälkeen siitä ei näin omasta mies-näkökulmastani ole enää paljoakaan iloa.

    • Hurjaa

      On sullakin ongelmat.

    • Tätä mieltä

      Ite olin exän kanssa yhessä viis vuotta, eikä ex kertaakaan nähnyt minua ilman meikkiä. Kyllä sen onnistuu hoitamaan niinkin, ellei vaan tahdo ilman meikkiä toiselle näyttäytyä, vaan jaksaa aina olla parhaimmillaan.

      Itellä keinona oli tietty kampaamosta saatavat kulmaväriaineet, joilla värjäsin samalla ripsetkin. Ite en ripsaria oo koskaan super vaaleaihosena ja blondina käyttänyt, mut mikäli käyttää, on se helposti hoidettavissa vedenkestävällä ripsarilla, kunhan muistaa olla hankaamatta silmiä...;)

      Ja ripsienpidennyshän on nyt myös kuuminta muotia, et mikäli sopii sulle, hanki ihmeessä!

      Ihon kanssa itelläkin oli suurimmat ongelmat.. Itellä ongelmana tosi tummat silmänaluset, joihin koetin kehitellä jos jonkinlaista seosta. Siis kun oli ohjelmassa saunomista, kylpylää tai uimahallia.

      En ihan perillä oo, onko suomessa myynnissä vedenkestävää peiteainetta, mutta ite parhaaksi oon kokenu maybellinen super stay- meikkivoiteen, sekotettuna maybellinen dream matte mousseen. Kestää kohtalaisesti, kuhan muistaa olla hankaamatta ihoa. Peiliin on kuitenkin hyvä sillon tällön päästä pukuhuoneeseen vilkasemaan, ja sormella häivyttämään jos selkeitä rajoja pääsee syntymään. Tällä seoksella pärjää ilman puuteria, ja puuterihan veteen sekotettuna jättää väkisinkin raitoja naamaan..

      Mikäli ite jaksaa vaan nähdä vaivaa, ei musta ole mitenkään haitaksi jos tahtoo toisen seurassa näyttää hyvältä. Vielä noin alkuvaiheessa ihan ymmärrettävää. Luonnollisuus nyt tietenki pitää vesimeikissä muistaa, mitään mustia kajaaleita tuskin kannattaa laittaa.:)

      Ite seurustellu nykysen kanssa toiset viis vuotta, ja arki menee ihan täysin ilman meikkiä nykyään...:D Sillon ku vielä jaksaa panostaa ulkonäköön, ni tietystihän se kannattaa.:)

      • --------------------

        Sairasta.


      • haa!

        Siis miehestä tuli eksä jokatapauksessa? Ei se siis mitään auttanut, että meikki oli naamassa jatkuvasti!

        Onnea nykyiseen parisuhteeseen :)


      • KALLE KELLO

        Joopa joo... no en yhtään ihmettele, että ex ja nykyinen nyxäkin on varmaan kohta exä.. on sitten sensortinmuivipakkaus, jossa ei taida olla mitään luonnollista, kun vessanpönttöön putoova tavara ja sekin on varmaan valmiiksi muovikääreissä


      • Tätä mieltä
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Joopa joo... no en yhtään ihmettele, että ex ja nykyinen nyxäkin on varmaan kohta exä.. on sitten sensortinmuivipakkaus, jossa ei taida olla mitään luonnollista, kun vessanpönttöön putoova tavara ja sekin on varmaan valmiiksi muovikääreissä

        No siis tuo exähän soittelee edelleen, ja olisi valmis yrittämään kanssani. Sanoo minun olevan kaunein nainen maailmassa, moni sanoo.:) Minä jätin hänet, tavattuani nykyiseni.:) Ja kyllähän tuo nykyinenkin palvoo maata jalkojeni alla, vaikka vuosia takana näinkin monta.

        Mikäli näin pieni asia säilyttää kipinän parisuhteessa, sallittakoon se ihan jokaisen käyttöön.:D Kuka vaan jaksaa vaivaa nähdä.:) Eihän tuo mieheni edes huomaa eroa, koska minulla on ripset taitettuna, meikkivoidetta silmänalusissa, huulikiiltoa ja poskipunaa.:)

        Miehenähän toki tiedät nämä asiat? Tuntuu että kun miehille puhuu meikeistä, heille tulee kuvitelma johanna tukiaisesta. Luonnollinen meikki tarkoittaa sitä, ettei sitä muut hoksaa ollenkaan. ;)


    • Itse en meikkaa kuin korkeintaan kahdesti viikossa kun olen tuulettumaan lähdössä, viikonloppuna ja olen kuitenki 29. Jos et pysty ilman meikkiä näyttäytymään poikaystävällesi niin kannattaisiko sinun asiasta vaikka keskustella ensin hänen kanssa ja kertoa että olet ulkonäöstäsi epävarma. Jos hän on sinua varten hän ei välitä onko sinulla meikkiä vai ei. Luonnonkauneus kumpuaa sisältä, ole sinut itsesi kanssa virheineen päivineen. Onnea elämääsi. :)

    • röhröh

      Minulla oli kerran samanlainen naisystävä, kun näin hänet ilman meikkiä ekan kerran hakkasin hänet kunnolla ja jätin! Mitäs ei osannut olla.

    • näinon

      Kuunteleppa nyt isääs. Jos se mies ei hyväksy sua ilman meikkiä (mikä on erittäin epätodennäköistä jos on tolkun äijä, eikä mikään dingdongviriviritööttööt ruuvit löysällä oleva juntti joka luulee että naisella on meikit 24/7 naamas) niin ei se sitten sua kait rakasta oikeasti. Jos miehesi ei siedä sua ilman meikkiä niin ehdotan eroa.

    • toisella

      Naamari kasvoilla

    • tavallinen tyttö

      Ihoa on hoidettava heti nuoresta saakka. Pesu illalla miedolla saippualla, kylmällä vedellä huuhtelu päälle. Meikkejä ei saa jättää naamaan.

      Yritän kertoa tyttärillekin miten tärkeää on. Mulla ei ole ryppyjä.
      Puhdas iho. Meikkiä käytän, puuteria ja huulipunaa, silmäripsiväri on jäänyt vain silloin kun on meno illalla.

      Mikä onkaan kauniimpaa kun nuori, terveennäköinen nainen, jonka posket punoittavat luonnostansa. Pakkelit pois.

      Mene vaan kylpylään, ilman meikkejä. Olla kaunis sisätä on tärkeää ja olla puhdas.

      • älkää syyllistäkö

        Akne on ihotauti eikä aiheudu siitä, ettei olisi naamaa pessyt. Naaman pesemättömyys toki aiheuttaa lisäongelmia, tukkoutuneita ihohuokosia ja sitä kautta näppyjä, mutta akne on eri asia. Miehilläkin on aknea vaikka harvat ovat koskaan naamaansa pakkelia laittaneet.


    • eryamya

      Aloittaja on tyypillinen meikkipossu joka kuvittelee että kaikki pyörii meikin ympärillä... varsinainen tuksu.

    • etoootosissas

      Voisit laittaa sukkahousut päähäsi , noin kundi ei erottaisi mitään virhettä . Mutta ihan oikeasti et voi olla noin ,,,,,,, , ei meikillä tehdä persoonaa mitä se kundi varmasti arvostaa .

    • Wiia88

      Minulla on ollut niin sama ongelma. Teininä minulle puhkesi paha acne, jonka sain kuriin e-pillereiden avulla. Nyt 2 vuotiaana kun jätin pillerit pois lapsi haaveiden takia, minulle puhkesi acne uudestaan. Naamani on aivan hirveä ilman meikkiä. Sitä ei ehkä ymmärrä kuin toinen acnesta kärsivä miten se syö itseluottamusta kun tuntee itsensä maailman rumimmaksi ilman meikkivoide ja peiteaine kerrosta. Minullakin on hirveä kynnys lähteä saunaan tai kylpylään. Olen kuullut niin monta kertaa että eihän sinun ihossa mitään vikaa ole( kun on se meikki sitä peittämässä) mutta odotas kun sen pesee pois, sitten ihmetellään että no on se aika paha ja taitavasti osaat kyllä sen peittää. Se sattuu niin syvälle sisimpään, kun et itse voi sairaudelle mitään ja sitten joku tulee kommentoimaan esim että kannataisi varmaan jättää suklaa pois tai puhdistaa naamaasi paremmin. tms. Mutta kun se johtuu hormoneista. ei ssitä puhdistus aineella pois saada :(
      Minä jätän kylpylässä meikkivoiteet naamaan ja kastelen vain hiukset. Kun ei sukeltele niin ne pysyy ihan hyvi :) pesee sit pois lähtiesä vasta naamasta pois meikit. Ja poikaystäväni kanssa arastelin ensin kovasti saunomista ja yökylää menemistä, sit vain päätin kerra että en enää jaksa ainasta stressaamista ihosta, ja sanoin poikaystävälle että nyt mennään saunaan ja kerroin ihan suoraan että koska mullon tämä acne niin en tunne olooni yhtään kauniiksi ilman meikkiä. Helpotti kovasti. varsinkin kun poikaystävä sanoi sen jälkeen että minuun hän on rakastunut. ei ulkonäkööni, että rakastaa minua ihan yhtä paljon oisinpa minä näppyläinen tai en. Nykyään pystyn hänen seurassaan olemaan ilman meikkiä ja se riittää.

      • Wiia88

        siis "nyt 25- vuotiaana :)"


      • PANO PENA!!!!!!!!!!!

        ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ PILLEREITÄ : ANNA PALJAALLA!


    • fake..?

      En tiiä millasii arpii sulla on mutta itseruskettava voi peittää ainakin jonkin verran pahempaa punotusta eikä tarvii olla överikää. Itse en ole ollut täysin luonnollinen vähään aikaan.. Minulla on suht luonnollisen näköiset ripsien tuuhennukset, kulmat on kestovärjätty ja itseruskettavaa aina silloin tällöin. Ei oo pahemmin hävettäny ottaa meikkejä pois... Kyllähän pelkällä kulmienkin värjäyksellä saa paremmaksi mutta niinkuin noissa ylemmissä viesteissä neuvottiin niin jos mies ei voi hyväksyä sinua sellaisena kuin olet hän ei ole oikea sinulle. Tsemiä!

    • jesku

      etsä voi olla kokoloppu elämää meikkiä laitamalla

    • Näin_on

      Puhtaat hiukset, harjatut hampaat, siistit vaatteet ja iloinen hymy rittää ihan varmasti sille sunkin poikaystävälle :) Tiedän, että alkuun voi jännittää olla ilman meikkiä. Se helpottaa kuitenkin ajan myötä, kun tutustutte paremmin ja voitte muutenkin olla rennompia toistenne seurassa. Poikaystäväkin arvostaa sitä, että olet sinut ulkonäkösi kanssa.

      Itsekin meikkaan ja laittaudun päivittäin, mutta en poikaystävääni varten. Ihan omaksi iloksi, sillä huoliteltu look antaa paremman fiiliksen päiväänkin. Mutta tulee niitä sunnuntaiaamuna kun oon vastaheränneen näköinen pitkälle iltapäivään :D

    • Elämän kevät

      Voi kauheeta! jos se seurustelu on jostain tuommoisesta asiasta kiinni, niin voi elämän kevät....

    • Jätä se

      Sika !

    • Ei väliä

      Naisen reikä kiehtoo. Eihän sillä ole väliä kunhan on nainen. On se sitten ylipainoinen, ruma tai luotaantyöntävä.

      Mies on aina ollut metsäsätäjä ja reikä se ratkaisee ja nainen on hänelle vain kaato, pano tai viihdyke. Ei sen enempää.

    • Itsevarmuutta

      Ei suhteet "huonoon" ihoon kaadu kuin ******* kohdalla :)

      Kaikilla ihmisillä on heikot hetkensä...
      Mutta ihmisten pelot ja käyttäytymistä rajoittavat luulot ovat asioita, joihin suhteet voivat hyvinkin kaatua. Kannattaa opetella päästämään typeristä ajatuksista irti ennen kuin ne ottavat vallan elämästä.

      Omana itsenä pärjäät parhaiten, teeskentelyllä ja esittämisellä et pitkälle pääse.

    • MEINAAKKOS NÄÄ

      mennä maalipönttö päässäs maan poveen kun kalma kutsuu? Jos se höpönassu ei kestä katsella sua ilman maalia, niin ehkä kannattaa vaihtaa joukkuetta, ennenkuin se laajenee.

    • Ajatteppa sitä,

      että sillä mukavalla poikaystävällä saattaa olla vesirokon arpi hepin varressa!!! Jättäisitkö sen moisen vuoksi?

    • Ei mitään väärää

      Kun näitä vastauksia lukee, ymmärtää hyvin, miksi suomalaisia naisia pidetään muualla maailmalla niin rumina! Ja miksi täällä palstoilla suurin osa on vailla kumppania itkemässä yksinäisyyttään! Jos jokanen näistä käyttäis ennemmin aikansa kuntoiluun ja itsestä huolehtimiseen, eivät he varmasti olisi kauaa yksin! Kateellinenhan se on, joka ei tahdo toisen näyttävän paremmalta kun ite on!

      Tietenkin meikkaus kannattaa aina, ennenkaikkea siitä syystä että se nostaa naisen omaa itsetuntoa! Kuka ei haluaisi näyttää hyvältä! Jokanen julkisuudessa elävä henkilö käyttää meikkiä, näyttääkö jokanen julkisuuden henkilö silti tuksulta?! Tuksu meikkaa kuten pellet, ja on ihan omaa luokkaansa noin muutoinkin. Onnistunein meikkihän on se, joka on luonnollinen ja kaunis. Ei ole mitään väärää näyttää kauniimmalta versiolta omasta itestään!

      • JoskusPelottavat

        Miten on ne henkilöt jotka meikkaavat (minun mielestäni) itsensä varsin huomiota herättäviksi?. Voivatko olla "itseensä" tyytyväisiä.


      • Taito sekin
        JoskusPelottavat kirjoitti:

        Miten on ne henkilöt jotka meikkaavat (minun mielestäni) itsensä varsin huomiota herättäviksi?. Voivatko olla "itseensä" tyytyväisiä.

        Kaikki eivät yksinkertasesti osaa meikata.


      • venäläinen puudeli

        Ymmärsit ehkä väärin,
        ei meikkaamisessa ole mitään pahaa, mutta jos ei uskalla edes näyttäytyä kotona poikaystävälleen/ käydä uimahallissa ilman meikkiä, jotain on itsetunnossa pahasti vialla?


      • KALLE KELLO

        "Ei mitään väärää". Tässähän on nyt kyse siitä, että ei uskalla näyttäytyä poikaystävälle ilman meikkiä, ei voi mennä uimahalliin uimaan ilman meikkiä eikä v oi viedä sitä roskapussiakaan roskikseen ellei ensin meikkaa.. Esim nämä naiset, jotka meikkaavat mennessään uimahalliin uimaan, eivät myöskään käy suihkussa vaan menevät hikisinä haisevina altaaseen jne.. Kyse ei suinkaan ole meikkaamattomuudessa


      • jaa..
        KALLE KELLO kirjoitti:

        "Ei mitään väärää". Tässähän on nyt kyse siitä, että ei uskalla näyttäytyä poikaystävälle ilman meikkiä, ei voi mennä uimahalliin uimaan ilman meikkiä eikä v oi viedä sitä roskapussiakaan roskikseen ellei ensin meikkaa.. Esim nämä naiset, jotka meikkaavat mennessään uimahalliin uimaan, eivät myöskään käy suihkussa vaan menevät hikisinä haisevina altaaseen jne.. Kyse ei suinkaan ole meikkaamattomuudessa

        Kyllä suihkussa voi käydä ja hiuksetkin pestä ilman, että kastelee kasvojaan.

        Ja mitä sitten, jos jollakulla onkin huono itsetunto? Miksi se on niin paha ja moitittava asia? Minusta se on aika inhimillistä. Ihan kuin pitäisi olla joku superihminen tai jamesbond ilman (näkyviä) heikkoja kohtia.


    • jos tunnet olosi epämukavaksi ilman meikkejä, voit huijata vähän.

      käy meikittömänä pari kertaa solariumissa (solarium paransi minun ihon virheitä, haalea rusketus näyttää paremmalta kuin vitivalkoinen iho.) siinä on kuitenkin riskinsä, vältä palamista, n. 10min/kerta riittää.

      toinen vaihtoehto on ottaa ammattilaisen tekemät ripsipidennykset. hyvintehtynä ne kestää viikkoja hyvänä, ja niiden kanssa voi elää normaalisti (saunoa, uida). et tunne oloasi niin alastomaksi.

      jos meikkaat paljon, siis meikkipohja, puuteri, poskipuna, kulmat, ripset, luomiväri, huulikiilto... voit kokeilla myös sellaista, että vähennät meikkaamista ennen kylpylää esim viikon ajaksi. laita pelkästään putskua ja vähän ripsaria, naturellina. näin hän ei pelästy kun saavut allas-osastolle täysin meikittä.

      itse olen jatkuvasti ilman meikkiä. nuorempana ihoni oli huonossa kunnossa, ja vieläkin näkyy haaleita arpia poskissa. mieheni hyväksyy minut sellaisena kuin olen - ilman rusketusta ja ilman ripsiä, finneineen ja arpineen päivineen. sitten joskus kun meikkaan, niin sieltä tulee kyllä sellasta kommenttia, waudee ja upeeta, kuulemma tuhannet mikro-orgasmit juoksee pitkin kroppaa. se on itsetuntoa hivelevää. ulkomaanmatkoilla kyllä huijaan tuolla etukäteisrusketuksella joka juuri häivyttää arpia ja ripsipidennykset on hyvät, kun naama hikoilee 40asteen helteessä. ei tarvitse aina korjailla meikkejä. sitäpaitsi - meikkaa itseäsi varten, älä miestä.

      tsemiä !

    • KAUNIS NAINEN

      Muovikassia päähän sitten vaan eikä kastu tukkakaan kylpylässä :))),Mutta ihan oikeesti minä sanon sinulle koitahan karsia tuollaiset ennakkoluulot itsestäsi, eikä täällä monikaan pysty antamaan oikeaa vastausta kasvoistasi näkemättä niitä, onko ne nyt , niin kamalat.Voitko verrata niitä johonkin julkisuuden henkilöön,Jos et ole tämän näköinen sinulla ei ole huolen häivää :)))
      http://lefthandhorror.files.wordpress.com/2012/10/wrong-turn-5-movie-2012-8.jpg
      T:kevättä kohti mennään pakkasien saattelemana :)))

    • fdgdfgdfgfdgfd

      Kaikki tietää että jokaisella naisella on naamari naamassa, jos et uskalla ottaa naamaria pois niin ehkä kannattaisi miettiä suhdetta

    • 8+13

      Oman epävarmuuden kanssa on vaikea elää, koski epävarmuus mitä tahansa asiaa, mutta kun ymmärtää miten oma sisäinen toimii, sen voi ratkaista, ongelmasta voi päästä vapaaksi ja se helpottaa elämää todella paljon. Käykää tutustumassa Alkuajatukseen, siitä löytyy toimivaa tietoa sisäisen selkeyttämiseen, se löytyy googlaamalla.

      • 1+1

        No kehtaatko ite pierasta toisen lähellä suhteen alkumetreillä? Kyllä nää tälläset jutut pidetään alkuvaiheessa vielä piilossa, ja näytetään se parempi puoli itestä.

        Ainahan sitä toki voi pierrä ja röhnöttää sohvalla ilman meikkiä kuvitellen unelmien prinssin/prinsessan tulevan ja vievän kauas pois todellisuudesta.


      • PIERU PIERU
        1+1 kirjoitti:

        No kehtaatko ite pierasta toisen lähellä suhteen alkumetreillä? Kyllä nää tälläset jutut pidetään alkuvaiheessa vielä piilossa, ja näytetään se parempi puoli itestä.

        Ainahan sitä toki voi pierrä ja röhnöttää sohvalla ilman meikkiä kuvitellen unelmien prinssin/prinsessan tulevan ja vievän kauas pois todellisuudesta.

        Joo kyllä se vaatii vähintään 30 vuotta yhteiseloa, kun edes yritää jonkunmoisen pierun päästää 4:senä jo voi lasketella aivan vapaasti ei ole pelkoa, että jätetään hyvästit:))). Kaikilla asioilla on oma siirtymäaikansa


    • rumamies.

      Naiset valitsee miehen ulkonäön perusteella. Se mies pyysi suo lomamatkalle koska haluaa sulta vain seksiä joten ulkonäölläs ei ole kovinkaan paljon merkitystä

    • anne471

      Muuta yhteen asumaan ja nouset joka aamu tunti ennen kumppania ja meikkaat.Sitten illalla ,kun kumppani on nukahtanut menet pesemään naamasi.Siinä sitä ohjelmaa sinulla riittää.Voi luoja miten typeriä huolia teillä on!

      • meik kari

        ei tarvi herätä aikasemmin jos laittaa makkarissa peiton alla jätesäkin päähän ja menee sitten rapulakakan hajuiseen veskiin meikkaan.


    • Rakkautta on hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on. Jos hän ei osaa hyväksyä sinua sellaisena kuin olet, se on häneltä pois ei sinulta. Jos hän oikeasti rakastaa sinua, niin ei tuollaisen pitäisi suhdetta kaataa, jos kaataa, hän ei vain ollut sinua varten.

    • kaunista

      Tuo kertoo vain todella huonosta itsetunnosta, josta kärsin itsekin. Parantunut on hieman mutta siltikin on askel olla miehen edessä ilman meikkiä - lähinnä tummien silmänalusten ja kalpean ihon takia.

      Oon yrittänyt tehdä mahd. luonnollisen meikin joka päivä enkä mitään senttien kerrosta, mutta kyllä mä silmän aluset peitän.

      En kyllä tajua miksi, koska eksäni sanoi että näytät paljon paremmalta ilman meikkiä...

      Nyt en siis ole kenenkään kanssa, ja YRITÄN päästä tuosta ongelmasta yli

    • faktaa2

      Nainen on kauneimmillaan ilman meikkiä. Älä huoli! :)

    • Halooo

      He meikatkoon, jotka haluavat meikata ja miesten seura sen mukaan. He, jotka eivät halua meikata, eivät sitten meikkaa ja miesten seura sen mukaan. Uskallan hieman epäillä, että mies valitsee naisystävän VAIN tällä perusteella.

    • Kysy typeriä

      Aloittajalle:
      Kysy mieheltä, että hylkäätkö minut, jos näet minut ilman meikkiä? Jos teillä on seurustelun edellytyksiä, niin kysymyksestäsi seuraa keskustelu. Näin tutustut mieheesi. Olen huomannut, että juuri ne typerimmät kysymykset ovat parhaimmat sillä mies häkeltyy aidosti. Samoin käy minulle.

    • orjalainen

      Erään naisen näin aina vahvasti meikattuna. Yhden kerran sitten sattumalta arkena hänellä ei ollut meikkiä. Ero oli valtava, jopa huvittava. Hyvä jos tunsin edes näöltä.
      Mutta ei hätää, kyllä me miehetkin kuljetaan aina ilman meikkiä. Ja eikä siihen ole kellään sanomista :-)

    • K. A. I.

      Meikkaaminen tehtiinpä se naisille tai miehille ON TODELLISEN ULKONÄKÖNSÄ PETTÄMISTÄ ! ! ! Suorastaan itsensä häpäisyä, jota sadat miljoonat ihmiset pitää häpeällisenä ihmisen ihmisyyden paljastamisena !!!

    • fffuuccckkk

      Minulla on ollut vipinää erään naisen kanssa , mutta hän ei ole vielä nähnyt minua alasti. Tuleekohan tästä mitään ,kun minulla nääs on niin mitättömän pieni mulukku..? Olen niin huolestunut asiasta.

      • lmj2010s24

        ffuck,
        hienoa, että olet jo etukäteen miettinyt ensimmäistä lähitapaamista.
        Ei kuitenkaan kannata tressata asiasta turhaan. Sinulla on varmasti toimii:
        1) puhekyky; juttelet mukavia, huomioit naisen ulkonäköä, ei kannata liioitella, mutta aina sopivassa tilanteessa kehut jotain
        2) kädet; voit tarjota niskahierontaa, selän ja myöhemmin muidenkin paikkojen hivelyä, silittelyä, halailua
        3) älä kiirehdi
        4) suu; suukkoja joka paikkaan päästä häntään
        5) kieli; klitoriksen kielittely tuntuu tosi hyvältä, jos mies osaa sen tehdä oikein
        6) sinun pieni pippelisi; odota, että nainen kiemurtelee ja pyytää sitä sisäänsä, silloin olet hoitanut hommat oikein


    • Puskasuleima

      Niis kylpylöis ku miä olen käyny, ei saa pakkelit naamal mennä altaaseen. Niis on enste käytävä suihkuski.
      Monis kylpylöis on ollu oikeen hyvät kosmetolookit. Jos neet vois sinuu avittaa?

    • heppppuuuu

      Olet vissiin heikkoluonteinen nainen ja teidän suhde ei ole toimiva jos se sinun meikkaamiseen liittyy,...

    • Ilmiöliisa

      Meinasitko ikuisesti olla meikattuna, miltä luulet miehestä tuntuvan kun et koskaan mene hänen kanssaan saunaan tai sittenkin ripsarit valuen? Useimmat miehet kuitenkin tykkäävät naisesta luonnontilassa silloin, kun se on asiaankuuluvaa. Itse en yhtään haluaisi seurusteluun miestä joka ei pidä ulkomuodostani lainkaan kun olen ilman meikkejä, että sellaisenko miehen haluat?

    • hepenet1

      no, kauniisti, olet ihana nuori nainen. poika tykkää susta, no ole oma itses. niin minäkin rakastuin omaan vaimooni
      .

    • samiz84

      Pakko sanoo näin miehenä ...että tulee semmoisena kun on,., Jos toinen dikkaa se vähän välittää onko meikkejä vai ei .. Tsemppiä kyl se siitä! :)

    • taas sama

      tärkein on kyl ihon alla...kaunis hymy ja kaikk hyvin..

    • Who you really are

      Sinä et ole kasvosi, sinä olet sinä. Toivon mukaan mies on rakastunut nimenomaan SINUUN eikä (meikattuihin) kasvoihisi!!

    • etsillaitaas

      Meikit on suurta huijausta.

      Viskasin tässä pari viikkoa sitten yhden ämmän käytävään kun näyttäyty aamulla ilman meikkejä...kaamee pärstä ilman meikkejä.

      Huusin viel perää että varokin näyttämästä naamaas enää näillä nurkilla.

      • :D hehe

        ... hehehee. :D
        Ei ollut ainakaan minä sillä en meikkaa.


      • :D hehe

        ... hehehee. :D
        Ei ollut ainakaan minä sillä en meikkaa.


    • Ei vielä kylpylään

      Muistan, että joskus nuorena oli tuollaisia hassuja huolia, aivan samanlaisia kuin mitä ap kirjoitit. Täällä on kirjoitettu paljon hyviä vastauksia koskien, että jos mies ei tykkää sinusts ilman meikkejä, niin tilalle tulee sinulle oikea mies, ennemmin tai myöhemmin.

      Huono iho ei peitä muuta kauneuttasi. Parempi itsellesikin, että olet omana itsenäsi, ottakoon tai jättäköön. Sinä tiedät kuitenkin omat fiiliksesi parhaiten. Muista, sinun ei tarvitse kerjätä hänen huomiotaan. Jos tuntuu, ettet ole vielä valmis 'kylpylän olosuhteisiin', luota itseesi, kuuntele itseäsi. Mene hänen kanssaan kylpylään vasta sitten, kun tunnet olevasi hyväksytty sellaisena kuin olet. Miksi sinne kylpylään olisi heti alkuvaiheessa mentävä? Eikö hän ensiksi halua tutustua sinuun ihmisenä? Sitten myöhemmin kylpylään meno tuntuu luontevammalta. Haluaako hän tsekata vartalosi? Ja mielessään vain seksi? Ja jättää sinut sitten.

      Minä antaisin sinuna kohteliaan vastauksen, ettet ole vielä valmis lähtemään kylpylään kanssaan. Voitte mennä ajan viettoon julkisiin tiloihin, joissa voitte tutustua ajan kanssa. Ei ole hyvä ajatus kovin nopeasti edetä. Miehet, joilla on kiire... He ovat nopeita myös jättämään naisen saatuaan sitä, mitä ensin hakevat. Ei siinä ole kysymys siitä, minkälainen ihosi on.

    • Voi vitsi

      Jos sä et kelpaa sille kaverille ilman meikkejä , niin vedä sille heti kenkä hanuriin.

    • Luomu rules

      Seurustelin aikoinaan monta vuotta naisen kanssa joka ei näyttäytynyt koskaan ilman meikkejä.Hän heräsi joka aamu kello neljä meikkaamaan että ehti seitsemäksi töihin kilometrin päähän.Saunassa istuttiin aina ilman valoja ja muutenkin iltaisin kun hän oli pessyt meikit pois hän kulki vain huoneissa joissa ei valoja ollut päällä.Jos yövalo oli päällä kun hän tuli sänkyyn, niin hän painoi päänsä alas ja peitti kasvojaan kädellään.Mahtoi olla raskaita vuosia ja eipä tuo touhu ole tainnut miksikään muuttua.Pahentunut vaan iän myötä kun iho huonompi kuin silloin 25v.

    • Homer the inventor
    • legalzedwriter

      Muista myös valkaista peräreikäsi ennen kuin alatte tuhkaluukun nuohoukseen! Mies luikkii aivan varmasti tiehensä jos pyllistäessäsi näkee sinun saviruukkusi ympärillä pandan silmän.

    • hhhh222

      Tsiisus!!!

    • asiantuntija.

      "Todellinen kauneus on meikitöntä kauneutta, ja sitä voi vähän halutessaan auttaa meikillä. Toisin päin on metsään."


      Se menee niin, että kauneus tulee karkeasti sanoen meikillä ja jos ei meikki auta, ei ole kauniskaan. Ja ilman meikkiä ei kukaan ole kaunis vaan normaali tavallinen.
      Jokaisesta kauniista löytyy aina jokin juttu joka on tekemällä tehty, luontaista ei ole olemassakaan.
      Hiukset ovat kaikkein tärkein elementti. Huomaamme sen aamulla heräämisen jälkeen kun kaikki on laittamatta.

    • kerro totuus ja mies huomaa meikin!!

    • meikkien käyttäjille

      miks pitää esittää kauniimpaa kun oikeesti on.

    • Oikeita murheita

      Relax, vain naiset huomaa meikittä olon, ei miehet. Näytä heti suhteen alussa minkä näköinen olet meikit päällä, ja minkä näköinen ilman meikkejä. Ei sinun tarvitse mennä kylpylään, eikä muihinkaan altaisiin meikit päällä. Ei kukaan muukaan niin tee. Mene hyvä ihminen saunaan aivan vapaasti, äläkä anna ihon vaikuttaa. Minusta tuntuu, että teet aivan liian ison ongelman ulkonäöstäsi itsellesi, onko siihenoikeasati edes aihetta.

    • UIN KESÄKSI KUNTOON!
      Minulla on ajoittain psoriasis, mutta en anna sen häiritä.
      Uin ja vesijuoksua harrastan2-4 tuntia lähes päivittäin ja Aqualan pesussa usein.
      Psodiin liuos tms.
      Haavaumia kannattaa varoa, mutta ,inun kanssani muutenen siksi ystävää jätä - ok!
      Hoidetaan yhdessä kun olemme yhdessä!

    • mottipäitä kaikki

      ei nää voi olla tosi juttuja ?? jos ihmisillä on tälläisiä ongelmia,niin on maailma mallillansa . ootteks te ihan pöhköjö , vai onks nää trollei kaikki pölhöt jutut täällä .
      ÄÄLIÖT

    • janirantanen82

      terve riimus on sula haska nimi mikän ikän sinä ollet milon tavata kysyn va tykäsä musta kysy va kai sinä olle nanen tälä on mies joka esi kaveri reffi seura miten on losä tykät musta ni soita olle ko sinä vaa nanen miten on vasta tähän viesti kitos

      • kanipantanen28

        Käytä mieluummin aikasi kirjallisen ilmaisun opiskeluun.


    • Fröken

      Ite tein juuri niin nykyisen kanssa, että näyttäydyin meikittä jo ihan alussa. Oltiin tavattu pari kolme kertaa vasta. En ollut aikasemmin näyttäytynyt kenellekkään meikittä, koska ajattelin juuri sitä, että kundi järkyttyy ja kiinnostus loppuu :P
      Joka tapauksessa ollaan nyt oltu jo kihloissa melkein kolme vuotta ja kuulemma nätti olen ilman meikkiäkin :) Itse en aina ihan samaa mieltä.....
      Jos mä oisin sä, niin näyttäytyisin kyl ilman meikkiä ennen lomaa jo. Anteeks et tää seuraava lause kuulostaa kauheelta, mut jos se kundi siitä meikittömyydestä järkkyy, niin eipä sit oo loma pilalla. Vaikka tuskin niin käy. Todennäköisemmin suurempi ihmetys olisi se, että oot koko loman meikit naamassa.. kylpylässä :D

    • Reissari.

      Siastakin saa kauniin kun meikkaa, muokkaa ja leikellään. Kun meikit pestään pois, itsetunto menee peruveden mukana. Akat ei merkkaa mitään koska ovat pinnallisia ja yksiä rippakiviä. Ei ole aikaa sellaseen. On mahtavaa olla sinkku ja matkustella ympäriinsä ja nauttia elämästä näin. Kumpa olisin tajunnut tämän aikaisemmin.

    • kaverixxxx

      Voi, hellanlettas! Kyl, ihmisil on pienet murheet. Jos, naamas on niin ruma ni ei siihe meikitkään auta. Mä annan hyhvän neuvon rumille akoille jääkää vanhoiks piioiks.

    • Mie51974

      Useimmat naiset eivät osaa meikata. Jos meikata aiotte, niin käykää edes kerran ammattilaisella, niin näette, miten kannattaa meikata.
      Itse olen kieltänyt naisiani meikkaamasta kun korostavat kasvoja väärin -> meikki rumentaa.

    • mek

      Muista yksi asia että nainen on kauneimmillaan saunan puhtaana.

    • ei maalia yäk

      tuohan on petos.itse en halua kontaktia maalatun naisen kanssa.oikea nainen ei meikkaa saatikka maalaa huuliaan.se on oikea nainen jolla on itsetunto tallella joka ei maalaa.isä sanoi että vain yleiset naiset maalaa,minulle tulee aina maksullinen mieleen kun nään maalatun naisen

    • legalzedwriter

      Juon naiset kauniiksi.

    • Älä huoli

      Se on omasta itsetunnosta kysymys, en välittäisi tuollaisesta, ole vaan oma itsesi,meikattuna tai ilman, en huolisi miestä joka hakee ulkokuorta eikä sisäistä kauneutta.

    • Sinut itselle

      Yritä vaan olla oma itsesi ja ilman meikkejä. Ei todellinen rakkaus kaipaa naamipoitumista.
      Itselläni on elämänkumppaninani aito nainen, ilman meikkejä.

    • Elämää nähnyt mies

      Kyllä kelpaat ilman meikkejä! Ja jos et kelpaa ilman meikkejä, voit etsiä uuden poikakamun!

      Tutustuin aikoinaan lähes 30v. sitten tosi ihanaan nuoreen naiseen, olinhan itsekin silloin nuori. Hänellä oli juuri samanlainen "ongelma", että ei voinnut viedä pihalle roskapussiakaan, ellei meikannut itseään. Seurustelin hänen kanssa kolme vuotta ja olisin viennyt hänet vihillekin kaikkine "vikoineen", vaan kohtalo päätti toisin. Muistan edelleen rakkaudella tuota entistä morsiantani, vien joskus kukkaset haudalle.

      Voit toki meikata itseäsi eri tilaisuuksiin, mutta on tilanteita, joissa meikkaaminen ei kuulu asiaan. Jos kumppanisi on järkevä, hän kyllä ymmärtää!

    • Mies 55

      Katselin juuri erästä nuorta naista meikattuna ja muutaman päivän päästä ilman meikkiä. Meikattuna hän näytti kylmemmältä ja kovemmalta, meikkaamattomana herttaisemmalta ja kiltimmältä.

      Usein kuulee vedottavan, että miehet kyllä sanovat että ilman meikkiä on hyvä, mutta meikattuna miehet ovat enemmän kiinnostuneita. Tämä pitää varmasti paikkansa, mutta määrän sijasta kiinittäkääpä huomiota siihen MILLAISET miehet ovat teistä kiinnostuneita meikattuna ja millaiset ilman meikkiä. Tulette yllättymään positiivisesti, jos vähänkään tutustutte näihin kiinnostusta osoittaviin miehiin.

    • luonnonkauneus

      Liika meikkaaminenhan pilaa myös ihoa..sekä omasta mielestä se on merkki naiseltakin seurustelu suhteessa että uskaltaa olla oma naturaali itsensä ja olla rennosti miehen seurassa jos pystyy olemaan ilman meikkiä. Ethän sinä yksin kotonakaan kuljen meikit päällä toivottovasti?

      Sekä tyhmä se on se mies jos ei meikitöntä versiota sinusta välitä/rakasta..

    • 25v ylpeä meikitön

      Nyt ei muuta kuin NAISELLE ITSETUNTO KUNTOON! Suosittelen, että aloitat vaikka käymällä kaupassa ilman meikkiä. Jos on liian helppoa, lähde lenkille ilman meikkiä ja käy ainakin kerran yksinäsi jossain uimahallissa tms. Kaikki tämä ILMAN meikkiä. Sen jälkeen ei muuta kuin olet ylpeästi kantamaan se mitä on luoja suonut! Ainakin voit olla ylpeä siitä, että sulla ei enään sitä aknea ole!

      Ja jos se jannu sut jättää sen takia, että iho ei ole täydellinen, niin mahtaa kaveri olla aika pintaliitäjä..^^

    • vitsi

      Voi hyvät hyssykät .voiko nainen noin palvoa miestä, kyllä vaikeeks tekee elämänsä, mutta kukintaablaa tyylillään.

    • itsetuntokysymys

      Kyllä sen näkee vaikka ois meikkiäkin minkä näköinen haukka meikin taakse kätkeytyy. Joitakin ei saa hyvännäköisiksi meikilläkään. Silti meikitön naama paras

    • 2b-smart

      Toiset naiset ovat kauniita jo luonnostaan, ja sinä olet yksi heistä. Toiset pilaa kauneuttaan meikkaamalla itseään, eli nämä naiset ovat kauniimpia ilman meikkiä. on paljon asioita mitkä tekevät naisista kauniita, ei se ole pelkkä ulkonäkö. Kaunis katse, hymy, elävä ihminen, sosiaalinen, rehellisyys ja uskollisuus, raitis ja tupakoimaton, kaikki nämä ovat enemmän kuin puolet ulkonäön kauneudesta. Jos ulkonäkö ei ole hyvä, sen voi hoitaa monella eri tavalla, hoitaa ja pitää kasvot puhtaana, hampaat siistinä, syö terveellisesti jotta ihokin pysyy terveenä, nämä kaikki edellä mainitut hoituu aika yksinkertaisin konstin, mutta aikaisemmin mainitut (kaunis katse, hymy, sosiaalinen ym...) ovat paljon enemmän työtä vaativia saadakseen ne kuntoon.

      Siis ei syytä huoleen, Kauneus käsite kokonaisuudessaan on paljon enemmän kuin pelkkä ulkonäkö. Toki, jos on vakavaa sairaus, epämuodostuma yms. niille ei voi mitään, mutta ne eivät ole tavanomaisia.

    • vähemmänonenemmän

      Luulin olevani mitättömän ja 'valjun' näköinen nainen ilman meikkejä. Perussuomalainen vaalea kuultava iho ja maantienväriset hiukset. Yllättäen eräs meikkaaja sanoi, ettei edes suosittele paljon meikin laittamista koska näytän sen jälkeen 'maksulliselta naiselta'. Ja taannoin eräs miestuttu sanoi että 'olet niin kaunis ilman meikkiä...'.
      Eli kauneus on katsojan silmissä. Nykyisin nelikymppisenä en käytä kuin ripsiväriä joskus ja jos joku juhlatilaisuus niin vähän meikkivoidetta ja huulipunaa. Muuten annan ihon olla sellaisena kuin se on. Näppyjä on välillä, mutta niille ei hormoonitoiminnankaan vuoksi nainen mitään mahda.
      Opettele elämään vähemmällä meikillä, siinä vinkki jo tulevaisuuttakin varten!

    • Rohkea rokan syö

      Kyllä siellä kylpylässä kaikki punoittavat kilpaa. Onko olemassa jotain vedenkestävää peitepuikkoa tai muuta? Laita sellaista ihan vähän pahimpiin paikkoihin. Pidät kylpylässä huolettomana hauskaa ja siihen mennessä, kun ne virheet paljastuu, et enää muista (toivottavasti) niitä pilkkuja ja muita ajatella, ja poikaystävä ei heti näe kaikkia virheitä kerralla. Hän on varmasti arvannut jo meikin läpikin millainen ihosi on ja hänelle se tuskin on tärkein asia sinussa. Äläkä missään tapauksessa pilaa hauskaa reissua murehtimalla liikaa. Poikaystävälle ei ehkä kannata paljastaa, että murehdit koko asiaa, olet vain että tässä on kaunis nainen. Harvalla iho on oikeasti rumempi kuin muiden, muutamat ihan kauniit naiset stressaavat ihan turhaan ihostaan, ja epäilenpä että niin sinäkin.

    • marru vaan

      Oletko sinä yölläkin meikissä? Sitten kun olet ikäihminen, ihosi on tosi ryppyinen, jos et koskaan anna sen hengittää vapaasti ilman meikkiä.

    • legalzedwriter

      Muista myös valkaista peräreikäsi ennen kuin alatte tuhkaluukun nuohoukseen! Mies luikkii aivan varmasti tiehensä jos pyllistäessäsi näkee sinun saviruukkusi ympärillä pandan silmän.

    • Ei ole poikaystävä nähnyt sinua ilman meikkejä? Kuulostaa siltä, että joudutte nukkumaan eri vuoteissa jos jostain syystä saman katon alle eksyisitte. Vaan eipä tuo minun murheeni ole :-

      Kosmetiikka-teollisuus on varmasti hyvilläsi sinunlaista ja antaa täyden tukensa tämän ongelman ylläpitämiseksi :)

    • klo 5

      herään ja meikkaan.

    • somelainen3

      Jos tämä mies oikeasti välittää sinusta niin ei sitä niinkää haittaa että millainen iho sinulla on:).

      Voi olla että mies itseasiassa pitääkin sinun omasta ihostasi.
      En suosittelee mitään kauneus juttuja. Kyllä suurin osa miehistä pitää naisista jotka ovat aika luonnollisia. Me naiset vain itse ajattelemme, että kaikki huomaavat minun finnini sunmuut.

    • ....................

      Huonoon ihoon on olemassa hyvät aknelääkkeet, jos ongelma on oikeasti paha.

      Jos ongelma on se, että nainen "ei näytä miltään" ilman meikkiä, niin sille ei tietenkään paljon voi. Naisten lohduksi miehet eivät ehkä kiinnitä kaikenmaailman irtoripsiin, meikkeihin ja pushuppeihin niin paljon huomiota kuin naiset itse. Tietysti ilman meikkiä oleva kasi plussan nainen voi olla meikattuna ysi miikka. Jos oikeasti mies on kiinnostunut naisesta, niin ei häntä paljon joku meikittömyys hätkähdytä.

      Täytyy myös muistaa, että sellaiset naiset, jotka ovat shokeeraavan tai ylimaallisen kauniita ilman meikkiä, ovat todella harvinaislaatuisia. Suurin osa ihmisistä on aivan tavan pulliaisia.

    • meikitön

      Oletteko te naiset niin tyhmiä noitten meikkien suhteen.Minun avopuolisoni ei ole koskaan käyttänyt meikkejä ja ihon saanut hengittä vapaasti ja on sileä vielä 57 vuoden jälkeenki.

    • Ole ylpeä itsestäsi!

      Olen tietoisesti teini-iän meikkipiilottelujen jälkeen ottanut tavoitteeksi ulkonäköni hyväksymisen meikittä ja meikin kanssa. Olen ylpeä itsestäni meikkien kanssa, näytän meikattuna tosi kauniilta, mutta myös ilman meikkiä, koska näytän aidolta, "pehmeämmältä" (= ei niin viimeisen päälle viilatulta) ja ennen kaikkea edelleen kauniilta. Pidän meikkaamisesta, koska sen avulla saa ihmeitä aikaan, mutta nykyään pidän yhtä paljon myös siitä, kuinka vähän oikeastaan tarvitsenkaan ehostusta ja silti näytän hyvältä.

      Itsekin aikoinani ajattelin, että poikien takia pitää meikata, mutta en ole enää siitä niin varma. Meikattuna törmää niihin "no vau mikä beibe"-herroihin, joille ulkonäkö on ainoa statusarvo naisessa. Ilman meikkiä törmää helpommin myös niihin vähemmän pinnallisiin, mistä ainakin itse pidän. Yhteen kivaan poikaan törmäsin juuri edellispäivänä kaupungilla, meikittä silloinkin. Hetken ajattelin, että hitsi, miltähän näytän punanaamaisena ja tukka sähkössä, mutta unohtui melkein heti, kun ei näyttänyt häntäkään haittaavan.

      Ja tuohon huonoon ihoon kommentoisin vielä: pese ihoasi, syö terveellisesti (ei rasvaista eikä etenkään sokerista) ja nuku riittävästi. Näillä jos eivät näpyt lähde, niin sen voin luvata, etteivät ainakaan jatkuvan meikkikuorrutuksen alla sitä tee.

    • make up sweetheart

      Ei muakaan nuorena kukaan kundi täysin ilman meikkejä nähnyt, ja yöksikö olisi pitänyt pestä pois? No ei todellakaan!!! Vaikka malli jopa olin:)
      Hienoa kun täällä paljon "luomu" suomi-naisia kirjoittelee, menkääpäs muuten vaikka samoilla puheilla lähi-idän maihin tai edes venäjälle, no ei todellakaan pese meikkejään miehen edessä. Ehkä joskus sitten naimisissa. Arabimuijat muuten meikkaa venäläisiä ym ym enemmän. Vaikka on luonnostaan ne kulmat ym. Ja mites aasialaiset? Täydellinen iho monesti mut ne silmät , niitä meikataan monta tuntia. E-amerikkalaiset ei sitten tyydy meikkiin, siellä leikataankin.

      Kaikki naiset ei edes ole hyvännäköisiä ilman meikkejä, eikö toi vaikka googlella selviä jos on noin ihmeellistä:D Jopa NAISENA oon kavahtanut paria tyyppiä ilman meikkiä, en suosittelis ihan ekoilla treffeillä riisuun meikkiä, tai sitten sitä ei kannata meikata ollenkaan, jos muuttuu liikaa.

      Ja täydellisen ihon omaavat, täydellisen väriset kulmakarvat, pitkät ripset, korkeat poskipäät saaneet - onnekkaat, HARVAT naiset. Nauttikaa , juuri niistä kylpylöistäkin ;)

    • Voi jumalauta nainen järki käteen! :D

      Mies ei seurustele sun meikkien kanssa. Ja jos seurustelee, pistä ukko vaihtoon.

      SItten siihen varsinaiseen ongelmaan, joka on sun tunnesidos sun ihoon ja kasvoihin. Nyt ehkä on vähän turhan tiukka aikataulu lähteä tekemään asialle heti-nyt-äkkiä-jotain, koska tilanne on jo käsillä.

      Mutta, voitko itse tehdä asialle jotain? Käydä hionnassa tms, tulisiko siitä SULLE ITSELLESI parempi olo? Meikit on tietysti juuri se juttu, mutta se on vain väliaikaista. Ja siis, vaikka nyt ukko lähtis lätkimään tai vaikka se jäiskin, niin suosittelen silti tarttumaan siihen asiaan, koska se "kaivelee" sua anyway, hyväksyy se mies sut tai ei.

    • 20+13

      Kyllä miehetkin ovat nähneet kotonaan, miltä äitisä ja siskonsa näyttävät ilman meikkiä.

      Muistakaa, että vain yksi sadasta on superhyvännäköinen ilman meikkiä ja vain yksi tuhannesta suuri kaunotar.

    • oontyytyväinen

      Laitan aina vähintään ripsiväriä kun lähden ihmisten ilmoille. Jotenkin on siunaantunut oikeasti tummanruskea kuontalo, mutta on hyvin vaaleat silmät ja silmäripsetkin jostain ihmeen syystä sitten vaaleanruskeat. Näytän omasta mielestäni vaaleiden silmieni kanssa jotenkin oudolta ilman meikkiä. Ja sitten on vielä mustat silmänaluset, ja ei muutenkaan tasaisen värinen naama.

      Miesystäväni oli kylläkin ihana heti alusta alkaen. Kehui minua kauniiksi ja sanoi, että näytän hyvältä ilman meikkiäkin. Aika nopeasti hän näki sitten lärvini ilman mitään. Elämä on kyllä helpompaa kun toinen tietää millainen olen ilman ehostusta. On kiva olla vaikka vaan college-housut ja huppari päällä, ilman meikkiä. Saa olla luonnollinen.

      Eli siis vastaukseen - en häpeä. Miesystäväni on osannut sanoa minulle niin kannustavasti pitävänsä minua kauniina. Hän sanoi jo heti alussa, että minussa on se hyvä puoli että en meikkaa liikaa. En ole vain kehdannut sanoa, että varmasti meikkaisin jos osaisin, mutta hädintuskin osaan edes meikkivoidetta oikein levittää.

    • aknehirviö

      Mulla on kans itsetunto ongelmaa tämän ihoni kanssa.. Yläasteella kärsin keskivaikeasta aknesta eikä se vielä tänäkään päivänä ole täysin parantunut, vaikka parempi onkin, ja olen siis 22- vuotias.

      Edelleen on mustapäitä, satunnaisia finnejä.. nämä ei mua häiritse, mutta nuo punaiset arvet.. Ruskettuminenkaan ei auta koska en rusketu kasvoistani jostain syystä..

      Pitää myöntää että en ole minäkään poikaystäväni enkä exäni seurassa TÄYSIN ilan meikkiä koskaan ollut juuriki tuon punoituksen takia.. Mutta mulla on ollut pelastuksena noi BB- voiteet, häivyttää vähän epätasaisuutta, mutta jättää kuitenkin läpikuultavan luonnollisen näköisen ihon.
      Etenkin tämmönen vois olla sullekin hyvä siinä kun yrität askel kerrallaan sopeutua omaan meikittömään ihoosi.
      Ehkä minäkin vielä jokupäivä uskaltaudun ilman mitään ylimääräistä olla muiden edessä... Nyt riittää tuo bb voide hyvin ja menen jopa kaupungille pelkästään sen kanssa, etenkin kesäisin.
      Näissäkin on vähän laatueroja, mutta nuo markettien voiteet ei ainakaan kovin hyvin vettä kestä. Pari vuotta sitten mulla tosin oli yks ulkomainen merkki kyseistä tuotetta ja se pysyi hyvin sukeltaessakin, harmi että valmistus lopetettiin.

      Siltikin entiseni sanoi minusta ja sanoo edelleen että ulkonäköni ei juurikaan muuttunut kun olin "ilman meikkiä" eli siis pelkällä bb voiteella vaikka normaalisti meikkaan kyllä ihan meikkivoiteet, ripsarit, kulmakynät, kajalit jne.
      Eikä tämä nykyinenkään tuntuis olevan ihmeissään kun kevennän meikkiäni vain tähän voiteeseen. Ehkä joku päivä vielä ilmankin...

    • yhdenyön (ihon)hoito

      Mun mielestä on ihan ok salata omat virheet ja pyrkiä peittämään ne sillä keinolla minkä näkee parhaaksi. Kyllähän ne miehetkin pettävät naisia ja ette kai te naiset kuvittele että miehet olisivat rehellisiä teitä kohtaan? Ettehän tekään ole rehellisiä miehiä kohtaan. Yritätte peittää omat virheenne peitekynillä, puutereilla ja sotamaalauksilla.

      Kyllä minäkin miehenä häpeäisin myöntää omat virheeni naiselle, mutta onneksi naiset näyttävät sen esimerkin minkä he itse hyväksyvät.

    • Minni4

      Rohkeasti vain lähdet kylpylään..tuskin se mieskään olettaa että olet täydessä tällingissä siellä? Jos mies on niin turhamainen että lähtee tuollaisen asian takia tai arvostelee niin anna sen mennä! Ei mullakaan hyvä iho ole, mutta ei sillä ole mitään merkitystä! Sisin ratkaisee,muista se. Jos kaiken meikin jättäminen kerralla hirvittää,niin jätä vaikka ripsaria (vedenkestävää) sillä saa kauniit silmät aikaiseksi :)

      ps. miehiä riittää kyllä maailmassa,vaikkei tämä nyt olisikaan se loppuelämän kumppani.Älä ajattele niin (kuten meillä naisilla on joskus tapana) ettei mua kukaan huoli tän asian X ja Y ja Z takia...oot kaunis just noin :)

      T. naimisissa oleva 18v.

    • mievaanxxx

      Joo, meikit roskiin ei tiiä mitä kemikalei ne sisältää. Onks pakko panna meikei naamaan kyl, naisil sit on kaikelaist höpötyst en tiiä ota niist sit selvää.

    • miehen silmin

      Jätä kokonaan meikit pois ja ole oma itsesi! Ei parisuhde voi perustua pelkkään ulkonäköön, koska ulkonäkö on katoavaista joka tapauksessa, iän karttuessa. Mitä enemmän meikkaat, sitä nopeammin tuhoat ihosi ja vaan pahennat asioita. Meikkaaminen on tavallaan huijaamista, yritetään näyttää joltakin muulta kuin todelisuudessa ollaan. Miksi et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet? Hyväksytkö muitakaan sellaisena kuin he ovat?

      Näin miehen silmin nähtynä meikki ainoastaan rumentaa naista ja ainakin itselläni voimakkaasti meikattu nainen herättää säälin tunteita, koska katson asian niin ettei kyseinen ihminen pysty olemaan oma itsensä, eikä siedä omaa itseään sellaisena kuin hän on. Se kertoo heikosta itsetunnosta. Salaa toivon, että kyseinen ihminen uskaltaisi joskus tulevaisuudessa olla oma itsensä.

      Jos on vahva itsetunto, uskaltaa näyttäytyä kenelle tahansa ja missä tahansa myös ilman "naamaria" - koko juttu perustuu siihen ajatukseen että et välitä liikaa siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäsi.

      Oma vaimo ei ole koskaan meikannut ja takana on jo kymmeniä vuosia onnellista parisuhdetta. Näyttää muuten yli 10 vuotta ikäistään nuoremmalta, iho on vielä todella hyvässä kunnossa ja ryppyjä hyvin vähän ikäisekseen. Eli meikkejä ei oikeasti tarvita mihinkään, kunhan itsetunto on kunnossa.

    • Siloposki

      Jos mies pitaa sinusta oikeasti, eika vain ulkonaostasi, meikittomyyden ei pitaisi haitata. Riippuu tietysti siita, etta mita suhteelta haet.

      Tietaakseni veden kestavia meikkejakin on olemassa, joten pakkelia vaan kylpylaan. Mietippa muuten milta nayttaist aamulla heratessasi suttuiset meikit korviin asti levinneena. Epailempa sen kovasti viehattavan.

      Itse olen ollut kaksikymmenta vuotta naimisissa saman miehen kanssa, seka meikeissa, etta meikitta. Ei ole viela pakoon pelastynyt.

    • voiluojanäitänaisia

      Olen itse 20v nuori nainen ja poikaystäväni 21v. Vaikka meikkaan joka päivä joskus enemmän ja joskus vähän vähemmän tai en ollenkaan, sanoo poikaystäväni aina illalla suihkun jälkeen, että vaikka olen kaunis meikit naamassa olen kauneimmillani ilman niitä.
      Eikä ilman meikkiä oleminen ole mitään kamalaa, säälittää naiset jotka eivät voi lähteä minnekkään ilman, että meikit on naamassa. Uskon, että mies ei huomioi meikittömyyttäsi mitenkään, jos mies pitää sinusta hän pitää sinusta myös ilman meikkiä. Eikö ole aivan normaalia, että kylpylöissä ollaan ilman meikkiä?

    • Kikkaliisa
    • djkasfhkjahfjk

      Miten voi olla noin vaikee elämä...itse en käytä meikkiä kun silloin tällöin ja silloinkin vain meikkivoidetta tai puuteria .. jos mies oikeesti rakastaa naista niin sen rakkauden pitää kyllä kestää, vaikka sulla ei olisinkaan meikkii.

    • meikitönylpeäapina

      en käytä meikkiä, enkä tule käyttämään meikkiä ja olen täysin ylpeä siitä ja minun nykyisistä kasvoistani. Älä häiriinny muutamasta näppylästä, ne ovat luonnollisia. Ja jos joku iso näppy häiritsee, voit vain ottaa ja laittaa vain tämän finninpäälle vähän kevyesti sitä meikkiä.

    • vaihtelu piristää

      Ei aina tarvitse olla meikkiä. Itse tykkään meikata töihin, mutta ns. arkimeikin. Vähennä meikkaamista hiljalleen ja etsi vaihtoehtoisia meikkaustapoja. Vaihtelu virkistää :) http://tinyurl.com/kevaantrendit

    • EI SIT MITÄÄN

      hurraa meikittömät luomunaiset, meikeissä et ole aito!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2841
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      178
      1694
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1555
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1528
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1269
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      329
      1080
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      994
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      966
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    10. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      92
      908
    Aihe