Vapaa kuvaus

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Ase tai siviilipalvelus: koria,konekomppania

Siviilisääty Leski
Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Hakusanat: salarakas, keskusteluseura

Aloituksia

2

Kommenttia

133

1. Kouvolassa Puurin kanala ilmoittelee välillä että kanat etsivät kotia.
    Sehän on melkein kuin itäistä Uuttamaata
  2. Noinhan se menee,niitä on vaan sellaisia kirjantekijöitä jotka eivät osaa ottaa kaikkia asioita huomioon.
    Ennenhän kun tuota eläkettä ei maksettu nykyistäkään vähää niin sitähän piti silloin saada jotain turvaa luopujillekin.
    Se syytinkihän on sidottu siihen tilaan,jos sen myy eteenpäinkin niin se koskee uuttakin ostajaa.
    Siinä kyllä saa välit menemään huonoiksi jos asioista ole selvästi kauppakirjassa mainittu mitä siihen syyinkiin kuuluu.
    Itsellä aikoinaan tilan ostaessa pli tuo asumisoikeus valoineen ja lämpöineen ja hoito ja hautauskin ja pieni kuukausiraha sen pienen eläkkeen lisäksi leskeyyneelle äidilleni,JA edellisestä tilakaupasta (tehty v.47) määräys pitää 2-ta lammasta ja 20 aaria pellavaa,erilaisia jauhoja ja ryynejä,lihaa ja mitä kaikkea siinä nyt sitten olikaan,mutta meillä säilyi sopu kyllä vaikkei näitä nyt niin kaikkia täytettykään.
    Olihan täällä kylillä koviakin syytinkejä,kuukausittain kaikenlaistavaatimusta oli määrätty,ihan rusinoista alkaen mitä nyt sitten luopuja osasi vatia sinne papereihin.
    Ai niin siitä asumisoikeudesta vielä,meillä oli maininta kauppakirjassa äidiltä että jos syytinkiläinen haluaa muuttaa muualle niin siinä oli kertakorvaussumma jonka jälkeen se asumisoikeusjuttu on sillä kertaa selvä,
    Mutta niitä isoäidin määräämiä syytinkiehtojahan ei sillä minun ja äitini kauppakirjallakaan voinut kumota ,mutta kun mummo ei niitä oikeuksiaan vaatinut,noiten edellämainitujen lisäksi tässä muistuu mieleen marjapensaitten määrä jamuitakin juttuja mitkä ovat nykypolvelle jo vähän naurettavia mutta 4-50-luvula oli nuo tekstiili-ja elintarviketouhut vähän toista.
    Vaikka omala kohdalla ei nyt suria ongelmia ollutkaan niin olisin kyllä vahvasti sitä mieltä,nykyään kun tuo ruokapuolikin on melko edullista ja sitä on saatavilla,sekä eläkkeet ovat toita luokka mitä muutama kymmen vuotta sitten ja sitten vielä sekin kun se kauppahinta mistä ne korkotukilainat lasketaan maksetaan ainoastaan myyjille eikä niinkuin ennen lainoitettiin niitä sisarosuuksia niin klä ne luopujat pitäisi pärjätä sillä kauppahinnalla ilman sitä syytinkiäkin.
    Olen ottanut tähän samaan juttuun kantaa tuolla konkurssiosiollakin jos jotain kiinnostaa.

EHDOTON MIELIPITEENI ON ETTÄ SYYTINKI EI KUULU ENÄÄ TÄLLE VUOSITUHANNELLE.
  3. KANNATETAAN
  4. Minustahan se termari on silloin auki jos moottori ei lämpene,ainakin minulla oli aikoinaan 1102-vallussa samaa vikaa kun se termari laski vedet ennen aikojaan kiertämään sine syyläriin.
    Näillä keleillä pienellä kuormalla kun on lämppärikin kierrossa niin syylärin jäähdytysvaikutusta ei paljoakaan tarvitse,vois olla vaikka termari kiinni kaiken aikaa.
    Termostaatin tiivisteethän estävät vain sen ulospäin tulevan vuodon,eihän sitä varsinaista venttiiliä taida saada mitenkään tiivistettyä jos se jää vähänkin raolleen niin moottorin lämmöt eivät nouse kunnolla.
    Joissain keski-eurooppalaisissa vehkeissähän on vielä se systeemi että kylmän koneen kierto menee aluksi vain moottorissa,vasta koneen lämmettyä se ohjautuu syyläriin .

Eiköhän sieltä jostain löydy opastajaa siihen miten sen pitäis pelata.
    Itse kyllä ostaisin uuden termarin ,kokeilepa ja kerro sitten oliko apua.