Vapaa kuvaus

m.y.m = Mies yksin matkalla Olen keski-ikäinen mies. Nautin Thaimaan matkailusta paljon. Olen saanut paljon paikallisilta ystäviltä opastusta, neuvoja, ja päässyt paikkoihin jonne normaalisti turistit eivät mene. Yritän jakaa sitä iloa, ja oppia jota olen itse saannut jo jonkun verran matkustaneena. Oppimista minullakin on vielä paljon, niin kielessä kuin kulttuurissakin. Jotta meillä kaikilla olisi parempi mieli ja loma Suosikkibändit/artistit: job2do, tai oratai, sek loso Lempikirjat: thaisanakirja. Vapaa-aikanani: matkailu, musiikki, kulttuuri, thaikieli Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: khao lak En pidä: pahansuopaisuudesta Parhaat matkakohteet: Thaimaa (khao lak), isaan Ruoka & juoma: Singha, padthai, priau waan, roti sai kluei sai nom, muu waan, wiskikana (teryaki), hong thong. Haave ammatti: Oppaaksi khao lakkiin.

Aloituksia

40

Kommenttia

454

1. Hmm. Jäipä mainitsematta se mitä itse teen sadekuuron sattuessa. Jos ei aivan kaatamalla sada vaakasuoraan, niin tietenkin menen hierontaan, jos vain rannalla satun olemaan. Ei mene sekään aika hukkaan. Paljon rannalla aikaani vietänkin.

komolsilla on hierontakatoksessa sivuilla kevyt pressut jotka lasketaan sateella alas, ettei patjat kastu.

Harvoin kuurot kestävät yli tuntia päivällä.
    Jos olen juuri käynyt hieronnassa, sitten voin syödäkin.

Voi kun tekisikin nyt hyvää päästä hierouttamaan väsyneitä jalkoja, selkää, niskaa...
    Kun hierontaan lisätään vielä se paikallinen lämpö, on se jotain, mitä ei suomessa voi saada.
    Vuoden vaihde lähestyy, alkaa matkakuume kasvamaan...

No toukokuu ollaan sitten khao lakin kuntoutuksessa. Vuodenvaihteen jälkeen aletaan metsästämään sopivia lentoja.

Kateellisena katsellen, niitä onnellisia jotka nyt reissuun pääsevät :)
  2. http://keskustelu.suomi24.fi/t/9443610/emerald-beach-resort---kokemuksia-kaivataan
    tossa olisi ainakin yksi ketju ko hotellista.
    ja näyttää siinä olevan suositukseni myös hieronnastakin. edelleen suosittelen komols corneria, hierontaan. Itse pidän sam hierojasta. ei ole mitään sivelyä, mut ei mitään teurastustakaan.
    Myös ruokailuun, ja jos jotakin haluaa tietää tai päästä jonnekkin, niin sieltä kyllä avun löytää. Katakenda omistaja puhuu hyvää englantia, ja heillä on myös komols tour niminen yritys joka järjestää bampulautta safareja, norsu safareja, niiden yhdistelmiä, similan retkiä, ja paljon muuta. Vaikka haluamanne ei kuuluisikaan varsinaisesti valikoimaan, niin kyllä ne sen järjestää.

Eläintarhaa ei ole koko khao lakissa. (Lähin lienee phuketissa) Pari norsusafaripaikkaa löytyy ihan kävelymatkan päästä.
    Perhospuistokin khao lakista löytyy jos se lasketaan eläintarhaksi. :)
    Hotelli sunetra joka sijaitsee samalla rannalla, hoitaa kulkukoiria, joita on yli 40. Vain hotellin pihalla pysyvät, kulkevat vapaina.
    Lisäksi muutaman kilometrin päässä sijaitsee kilpparien tutkimuslaitos.

Khao lakissa on miltei *vain* hieronta paikkoja, ei siellä oikeastaan missään ehdoteta muuta. Jos etsimällä etsii, ja tietää mistä etsiä, niin sitten toki löytää...

Mulle ei ole koskaan ehdotettu mitään happyendejä koskaan khao lakissa, ja olen siellä käynyt aika monta kertaa, ja hieronnassa käyn päivittäin siellä ollessa, parhaimpina kaksi.
  3. Varmaan takua pan markkinat on jo tutut. kapongin kuumat lähteet, tai springin kuumat lähteet thai myangissa, koh kho khao on mielestäni hyvä paikka poiketa, minusta ranta jopa hienompi kuin khao lakissa. Jossakin resortissa voi käydä syömässä, vaikkei sen asukas olisikaan.

Itse tykkään ajella skootterilla ilman suunnitelmaa. Lähtenyt ajelemaan phuketin suuntaan, ja sitten vain jollekkin sivutielle ajelemaan.
    ban nam saista saa ilmaisen kartan , jos jotain mielenkiintoista nähtävää löytyisi. Kartassa on kaikki oleelliset nähtävyydet, ja turisteille suunnatut retkipalvelut, moniin on yhteyshenkilötkin. Mainoshan se kartta toki on.
    Mielestäni hienoimmat maisematkin olen siten löytänyt, (ilman karttaa) ja ihmeellisiä paikkoja, riippusiltoja, vuorenkukkuloita jne. Harmi ettei tänne saa kuvia :).
    Muutenkin sieltä saa tietoa, miten päästä niille patiikkipajoille, kasvihuoneille, käsityöverstaisiin, mangorvemetsään jne. ban nam sailla on myös omat kotisivut, jotka osaavat kertoa minua enempi.

Minusta on myös kiva käydä erikoisliikkeissä, esim. puutarhatarvikeliikkeet on mielenkiintoisia patsaineen. Oikean kokoinen dinosaurus esim. olisi aika kiva. Tai metsästävä tummaihoinen patsas kuin suoraan lakritsamainoksesta.

Olikohan toinen matka, kun älysin mikä khao lakissa minua viehättää.
    Huomasin että mikään asia ei harmita. Se on outo tunne :)
    Suomessa ollessa jos joku asia harmittaa, mietin seuraavaa matkaa, se usein helpottaa. No monet onkin sitä mieltä että teentöitä suomessa, ja elän sitten thaimaassa. Valitettavan lyhyitä noi matkat olleet. Kyllä siellä rentoutuu.

Ehdotin reilu vuosi sitten parille paikalliselle että kutsuisivat farangeja kotiinsa syömään, juuri sitä ruokaa jota he itse oikeastikin syövät. mm. Tahmeaa riisiä. Ehdotin hinnaksi 400thb. sis. ruoan ja juoman. Nehän juo vain vettä :)
    olivat sitä mieltä ettei kukaan farangi moista hintaa maksaisi. Minusta jo se on opettavaista, että sulaketaulussa on 1 sulake.

Khao lakissa tosin pääsee tutustumaan ns. thaikotiin, mutta se on isolla rahalla rakennettu.