Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Uskoontulo kokemuksia on monenlaisia. Sinänsä ymmärrettävää, olemmehan me ihmiset erillaisia persoonia.

Itselläni uskoontulo prosessi alkoi elämän tyhjyyden tunteesta ja halusta selvittää ja tutkia hengellisiä asioita. Luin, kyselin, keskustelin, kyseenalaistin ja pohdin eri uskonnoista. Tämä prosessi kesti vuosikausia. Lopulta annoin elämäni Jeesukselle, tulin uskoon Vapaakirkon päiväpiirissä. Olo oli kuin olisin kotiin tullut. Uskoontuloani en ole katunut, päinvastoin. Vuosien varrella uskoni on vain kasvanut. Rauhallisempana tyyppinä löysin hengellisen kotini ev.lut kirkon lähetysjärjästöjen parista.
  2. Tervehdys iaurwen!

Ajattelin tuoda esille uskovaisen näkökantaa ja ajatuksia kirjoituksesi tiimoilta.

Itse koen turvallisena, sen että Jumala näkee ja tarkkailee kaikkia askeleitani. En koe sitä negatiivisenä. Jumala on itse minut luonut ja tietää mitä tekoa olen. Ei tarvitse yrittää puristaa ja pinnistellä yli oman itsensä. Olen sellainen kuin olen ja kelpaan. Uskomatoman vapauttavaa, varsinkin nykyajan kilpailuyhteiskunnassa. Koen että armossa kasvaminen myös vapauttaa vääränlaisesta "uskonkilvoittelusta". Saan kasvaa Jumalan hoidossa ja aikataulussa. Jos en jotain asiaa löydä Raamatun sivuilta, se on kiitos ja goodbye, eli kaiken pyrin koittelemaan Raamatun Sanalla.

Itse ajattelen että Jumala vastaa rukouksiin aina parhaalla mahdollisella tavalla. Itselläni on ollut hirvittävät 2kk elämässä ja Jumala on tullut todella rakkaamaksi. Jobin kirjasta on avautunut aivan uusia lohduttavia näkökulmia. Se että Jumala ei vastaa kuten me tahtoisimme ei tarkoita etteikö Jumala rakastaisi, usein juuri sen vuoksi Hän ei vastaa kuten me toivoisemme. Usko on myös luottamista Jumalaan.

Itse koen että uskoon tullessa vapauduin olemaan myäs kriittisempi. Olen luonteeltanikin tyyppiä "purematta en niele mitään". Ei usko minulta krittisyyttä vienyt, päinvastoin.

En itsekkään hyväksy uskonnon väärinkäytöksiä. Mutta jonkin asian väärinkäytös ei tee itse asiaa vääräksi.

Koen myös että ei minunkaan tarvitse kiittää eikä ylistää Jumalaa, vaan saan kiittää ja ylistää, koen sen suurenä etuoikeutena. Ja Raamatun olen kokenut loputtomana aarreaittana, aina avautuu uutta,syvempää ja lohduttavampaa, ei käy aika tylsäksi Raamatun äärellä :)

Oikeen hyvää alkutalven jatkua ja kynttilän valua ja lämpyä elämääsi :)
  3. Jospa minä itseäni "tosiuskovaisena" pitävä hiukan kommentoi, sitä uskovaisen näkökantaa näihin asioihin :)

- Nykyajan sodat...:

Raamattu kehoittaa meitä uskovaisia olemaan valveilla. Mitään tarkkoja aikoja "maailman lopulle" Raamattu ei ilmoita. Itse asiassa Raamattu ilmoittaa ettei meidän tulekkaan niitä tietää. "Lopun ajan ennustajiin" kannattaa siis suhtautua varauksella.

- Ihmisiä houkutellaan...:

Kun asiaa katsoo uskovaisen näkökulmasta niin on tässä perääkin. Harvemmin saa lukea peliriippuvaisuuden,seksiriippuvaisuuden..ynm. haitoista ja vaaroista. Sekin puoli on kuitenkin todellisuutta.

- Maailma on täysin valheen vallassa...:

No minä olen hiukkasen skeptinen tuon suhteen että salaliittoja on joka puolella. Virne suupielessä voisi ajatella että jos suurin salaliitto onkin että uskotellaan salaliittoja olevan olemassa ;) No, mene ja tiedä, mutta en joka kulman takana näe uskovaisena salaliittoja :)

- Homous ei ole luonnollista...:

Tämä on arka aihe, enkä sitä halua kovin lähtä ruotimaan. Olen kuitenkin lukenut tutkimuksista puolesta ja vastaan. Sitä en nyt missään nimessä usko että homoseksuaalit ovat pedofiilejä! Aivan järkky väite.

- Avaruusolennot ovat ...:

Niin onko avaruudessä elämää? En minä ainakaan tiedä, enkä ole valmis lyömään lukkoon asian suhteen mitään käsitystä. Odottelen todisteita puolesta tai vastaan. Olen kysymyksen suhteen avoin.

- Ylivoimaisesti suurin ...:

En ole ikinä tykännyt "mittailla" uskovaisten uskoa. Se on minusta jotenki vastenmielistä. Jos joku ei käy seurakunnalla 2 viikkoon, jokku uskikset saattaa puhua, että "onko enään uskossakaan?" Tälläinen on niiiin vierasta minulle. Yleensäkkin ajattelen, että uskonmäärä ei pelasta vaan uskonkohde. Tähän toteamukseen on hyvä jäädä luottamaan ja lepäämään. Omassa uskonvaelluksessani on tarpeeksi, ei tarvii tarkkailla muiden vaellusta :)
  4. " Kun Jeesus sanoi lähettävänsä "toisen puolustajan", hän tarkoitti että "Jumalan voimavaikutus" puolustaa meitä."

Itse näen ja luen, että Jeesus lähetti itseensä verrattavan henkilön, persoonan eli Pyhän Hengen "toisen Puolustajan" puolustajaksemme. Toisaalta itse en näe, että "Jumalan tuulilla" olisi mitään varsinaista tekemistä "pneuma"-sanan käännösten kanssa.