Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tuota mainitsemaasi kohtaa on käytetty ja käytetään paljon väärin. Kun kohtaa luetaan kokonaisuudessaan huomataan että Paavali nimenomaan kehoittaa naisia puhumaan seurakunnan kokouksissa! Uskon että Paavali tarkoittaa vaikenemisella tässä jotain muuta kuin kokonaan vaikenemista.

Samaa mieltä tuosta synnin siunaamisesta. Korniahan se on.
  2. "Jumala jo tietää kaiken mitä aiot sille sanoa."

Totta, mutta minä en tiedä mitä Jumala minulle sanoo. Eikä se estä keskustelua tai kanssakäymistä Hänen kanssaan.

"Niin, onhan se vähän vaikeaa myöntää olevansa taikauskoinen. Uskotko että joku tekee riitin, jos esim. polttaa suitsuketta ja pyytää hengeltä jotain kumminkaan odottamatta että tämä henki välttämättä toteuttaa pyynnön?"

Kuten aijemmin sanoin ei minulla olisi mitään vaikeutta myöntää olevani taikauskoinen jos olisin sitä. Mutta rehellisyyden nimissä en sitä voi/kykene myöntämään. Itse odotan että tapahtuu se Jumalan tahto, ei siis välttämättä se omani, luotan että Jumala tietää mikä on minulle parasta.

"Niin, ihmiset kokevat uskon ja uskonnon eri tavoin. Ei sun tapa ole mikään universaali tapa uskoa tai harjoittaa uskontoa. Sä olet integroinut uskonnosta tiettyjä asioita elämääsi."

Totta toisaalta, mutta puhumme nyt kristinuskosta. Ja kristinuskon tulee perustua Raamattuun. Raamattu on se kristityn kompassi.

"Kuten jo aiemmin mainitsin, ei ole olemassa mitään geneeristä universaalia uskoa. Ihan varmasti sun uskosi eroaa muiden kristittyjen uskosta. Esimerkiksi SamiA, Jaakob, Jumalanhullu ja Multinikki kokevat, että vain ja ainoastaan ateisteja vihaamalla ja halveksumalla harjoitetaan kristinuskoa "oikein".

Tottahan toki meissä uskovaisissa on eri peroonia ja erillaisia ihmisiä. Kuitenkin se ydin on samaa, ulkokuorella voi olla vaihtelua suhteessa eri asioihin. Kuitenkin se ulkokuori saa turhan ison painotuksen, siitä ytimestä joka pitää sisällään noin 85-90% kokonaisuudesta vaijetaan. Näin siis yli 16 vuoden kokemuksella.
  3. Vaadin että todistat sen. Itse sanot että väitteille pitää löytyä todisteita. Eli en alistu, vaan vaadin että todistat väitteesi.
  4. Ai, ok :)