Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. "Yhteensä 1,5 miljardia katolista ja ortodoksia siis "käyttävät väärin" kristinuskoa?"

Näin se menee, ainakin jos palvoo pyhäinjäännöksiä. Raamatusta ei löydy sellaiseen kehoitusta, päinvastoin. Paavali saarnasi "epäpyhiä ämmäin taruja" vastaan, johon kategoriaan nämäkin kuuluvat. Jeesuksen ristinjäännöksistä lie koottaisi jo muutama sata ristiä.

"Ja meidän pitäisi silti uskoa, että itse asia on ihan oikein, mitä nyt ihan vähäinen puolitoista miljardia ihmistä käyttääkin sitä vääriin?
    Sorry vaan, mutta minulta ei sitten millään löydy niin paljon uskoa tilastollisestikin noin mahdottomaan asiaan."

No pari esimerkki tulee mieleen: Puukko on metsämiehelle,partiolaiselle ja kirvesmiehelle tuiki tarpeellinen väline. Rikollisen käsissä se saa väärän käyttötavan. Eikä vika ole itsessä puukossa. Entäs sitten alkoholi. Joka vuosi suomessa kuolee yli 2000 ihmistä alkoholin aiheuttamana. Kuitenkin alkoholi käytettynä esim.ruokajuomana ei ole pahaksi.

"Ja millä perusteella uskoisimme sinua, emmekä niitä 1,5 miljardia sinun kanssasi eri mieltä olevaa kristittyä? Mikä ylentää sinut heidät alentamaan? "

Ei tarviksekkaan uskoa minua, vaan Raamattua. Ja juuri Raamattu ei kehoita tälläiseen, päinvastoin on tälläistä vastaan. Ja Raamattuun meidän kristittyjen tulee pitäytyä, ei yli eikä ali Raamatun Sanan.
  2. "Miksi Jumala itse ilmoitti Luuk 1:35 kohdassa ja oikein painottamalla painotti, miten Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi."

Eihän yksi nimi tai ominaisuus tarkoita etteikö voisi olla useampiakin. Jeesustakin kutsutaan Raamatussa lukisillä nimillä ja määreillä. Naimisissa oleva isä on yhtä aikaa "aviomies","isä" ja "lapsi".

"Toisaalla tuossa Heb 1 kohdassa Jumala ja Poika on erillisiä. Jo heti alussa ilmenee, miten Jumala puhuu ja toimii pojan kautta."

Yksi Jumala, kolme persoonaa. Kolminaisuus ei tule täysin avautumaan tässä ajassa. Jumala on Jumala, kaikkea emme Hänestä ymmärrä, muutoinhan Hän ei olisi Jumala.

"Miten totinen Jumala,- joka on Pojan Isä, niin voisi Poikaa kutsua Jumalaksi. Ei kaiketi Jumala ole demetoitunut. Käännösvirheellisyyteen uskon yksittäisen jakeen kohdalla. Ymmärtänet, miten kokonaisuus tulee olla tärkeämpi kuin yksittäisen jakeen sisältö."

Itse en usko käännösvirheseen kun sen kerta voi tarkistaa. Ja jos Raamatun kokonaisilmoitusta kolminaisuuden tiimoilta katsoo niin jae on käännetty minusta täysin loogisesti.