Jeesus itse kielsi

olevansa SANA, eikä Hänellä itsellään ollut mitään tekemistä SANAN kanssa, koska se tuli Jumalalta.
Hänen tehtävä oli pelkästään välittää Isän SANA ihmiskunnalle. Siksi SANA ei ole Jeesus, vaan Isän SANAA / PUHETTA Jeesuksen suulla ilmaistuna.

Joh.14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te KUULETTE, EI OLE MINUN, VAAN ISÄN, joka on minut lähettänyt.

66

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko.

Kristus on kompastuskivenä monelle...

• fariseukset

Niinpä onkin. He halveksivat ja vähättelevät. Heille ei riitä että Jeesus on Jumalan Poika, vaan he tahtovat tehdä hänestä itse Jumalan.

• väärin.

Eihän Jeesus kieltänyt olevansa sana vaan sanoi, että sana ei ole hänen vaan isän.

Sinun tulkintasi mukaan kohdan olisi kuuluttava näin:

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te KUULETTE, EN OLE MINÄ, VAAN ISÄ, joka on minut lähettänyt.

• fariseukset

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Joh. 14:24.

Sinun tulkintasi mukaan se kuuluisi olla näin:

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, olen minä. Itseni minä lähetin.

• väärin.
        fariseukset kirjoitti:

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Joh. 14:24.

Sinun tulkintasi mukaan se kuuluisi olla näin:

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, olen minä. Itseni minä lähetin.

Ota huomioon, että tuon sanoi ihminen Jeesus ihmisille.

• Fariseukset
        väärin. kirjoitti:

Niinpä, Ihminen Jeesus Jumalan Poika, eikä itse Jumala.

• väärin. kirjoitti:

No kenelle Jumala käski Jeesuksen puhua SANAANSA? Tietenkin ihmisille!

• väärin.
        Fariseukset kirjoitti:

En minä väittänyt, että Jeesus ei ole Jumala vaan että Jeesus oli ihminen.

• väärin.
        Fariseukset kirjoitti:

fil.2:

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Jeesus ei ollut Isä, mutta oli Jumala. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden on antikristuksen hengessä.

1 Joh 2:
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

• väärin. kirjoitti:

fil.2:

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Jeesus ei ollut Isä, mutta oli Jumala. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden on antikristuksen hengessä.

1 Joh 2:
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

Eihän täällä kukaan ole kieltänyt sitä, etteikö Jeesus ole Kristus. Kyllä te osaatte sotkea asioita aivan tahallanne sekaisin.

Jeesus on Kristus, jossa asuu jumaluus Jumalan Hengen kautta, joka on lähtöisin Isä Jumalasta. Mutta niin asuu myös niissä ihmisissäkin, joilla on Pyhä Henki. He ovat YHTÄ Hengessä Isän ja Pojan kanssa.

Jeesuksessa asui jumaluus myös siksi, että Isä antoi Pojan käyttöön vallan, joka sekin on lähtöisin Isä Jumalasta. Silti Hän oli ja pysyi / pysyy Jumalan Poikana myös taivaassa.
        Tuo valta on väliaikainen, ja lopulta myös Poika alistetaan Isän alaisuuteen, koska tehtävä on suoritettu loppuun. Niin se toimii raamatulliseti.

• väärin.
        lappix kirjoitti:

Eihän täällä kukaan ole kieltänyt sitä, etteikö Jeesus ole Kristus. Kyllä te osaatte sotkea asioita aivan tahallanne sekaisin.

Jeesus on Kristus, jossa asuu jumaluus Jumalan Hengen kautta, joka on lähtöisin Isä Jumalasta. Mutta niin asuu myös niissä ihmisissäkin, joilla on Pyhä Henki. He ovat YHTÄ Hengessä Isän ja Pojan kanssa.

Jeesuksessa asui jumaluus myös siksi, että Isä antoi Pojan käyttöön vallan, joka sekin on lähtöisin Isä Jumalasta. Silti Hän oli ja pysyi / pysyy Jumalan Poikana myös taivaassa.
        Tuo valta on väliaikainen, ja lopulta myös Poika alistetaan Isän alaisuuteen, koska tehtävä on suoritettu loppuun. Niin se toimii raamatulliseti.

Hebr 1:
        1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

Jeesus oli mukana luomassa maailmaa Isänsä kanssa, joten Jeesus oli Luoja Jumala.

• väärin.
        lappix kirjoitti:

Jos sinä et usko Raamatun kokonaisilmoitusta, että Jeesus on Jumala, kuten siellä selvästi monessa kohtaa sanotaan, niin silloin sinä olet antikristus.

• väärin. kirjoitti:

Hebr 1:
        1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

Jeesus oli mukana luomassa maailmaa Isänsä kanssa, joten Jeesus oli Luoja Jumala.

Siinä vain on eräs sana, jonka te ohitatte - KAUTTA. Isä todellakin puhuu SANAA Poikansa kautta, mutta SANAN julistaja ei itse ole SANAN antaja.
        Miksi Jumalan puhuu Poikansa KAUTTA? Miksi Poika on SANAN välittäjä ja välimies ihmisten ja Jumalan välillä. Sitä teidän kannattaa vakavasti pohtia.

• väärin. kirjoitti:

Jos sinä et usko Raamatun kokonaisilmoitusta, että Jeesus on Jumala, kuten siellä selvästi monessa kohtaa sanotaan, niin silloin sinä olet antikristus.

No, tehän voitte julistaa antikristukseksi ketä haluatte. Totuus on se, ettei teidän julistuksilla ole merkitystä, koska Isä näkee jokaisen sydämen uskon, ja se ratkaisee.

• harma-gedoon
        lappix kirjoitti:

Siinä vain on eräs sana, jonka te ohitatte - KAUTTA. Isä todellakin puhuu SANAA Poikansa kautta, mutta SANAN julistaja ei itse ole SANAN antaja.
        Miksi Jumalan puhuu Poikansa KAUTTA? Miksi Poika on SANAN välittäjä ja välimies ihmisten ja Jumalan välillä. Sitä teidän kannattaa vakavasti pohtia.

lappix. Luoja jumala ei voinut itse tulla maan päälle, koska silloinhan kaikki olisivat kuolleet, jotka olisivat nähneet hänet kasvoista kasvoihin.

• kultai-nen- kruunu
        väärin. kirjoitti:

Jeesus Kristus ei ole ikinä ollut jumala vaan Jumalan poika sekä ihmisen poika. Sekä taivaan valtakunnan kunigas. Köyhien ja sairaiden ystävä ja auttaja.

• jaikal.se
        harma-gedoon kirjoitti:

lappix. Luoja jumala ei voinut itse tulla maan päälle, koska silloinhan kaikki olisivat kuolleet, jotka olisivat nähneet hänet kasvoista kasvoihin.

Niin, siksi Hän riisuutui kirkkaudestaan ja otti ihmisen muodon. Ihmisenä ollessaan ihmiset voivat katsella Herraa Jumalaa Kaikkivaltiasta kasvoista kasvoihin ja jäädä eloon.
        (Fil 2. luku ja Ilm 1:8)

• harma-gedoon kirjoitti:

Pitää paikkansa, niinpä Hän lähetti Poikansa, jonka kasvojen näkemisestä ei kukaan kuollut, koska Hän ei ollut itse Jumala.

• Ei sana, vaan Sana

Niin, eikös olekin kummallista, että sinunkin on huomattava se, että Jeesus ja Jumala on aivan yksi ja sama. Jumalalta tullut Sana on Jeesus, joka tuli maailman valkeudeksi ja joka ottaa tuon Sanan vastaan, saa syntyä uudeksi.

• Niko.

Kyllä.

On vain yksi pelastaja ja Hän on Jumala!
        Niin moni tuntuu laittavan toivonsa "Joosefin poikaan", tekemällä hänestä epäjumalan...

• Fariseukset
        Niko. kirjoitti:

Kyllä.

On vain yksi pelastaja ja Hän on Jumala!
        Niin moni tuntuu laittavan toivonsa "Joosefin poikaan", tekemällä hänestä epäjumalan...

Sinulle "Ei sana, vaan Sana". Joh 14: 24 kohdassa sana kirjoitetaan pienellä.

• No niin, siellähän ne poijaat vääntää ja kääntää, mutta kumma kyllä, Isältä Pojalle tullut SANA pysyy yhäkin Jumalan SANANA, Se ei muuttunut persoonaksi eikä jumalaksi, eikä Poika sanonut olevansa kuultu SANA, jota Hän puhui.

• Usko Toivonen

"Lappixin " ontuva oppi

Sana on nimenomaan Jeesus

" Sana tuli lihaksi " Joh. 14.

Sana oli käsinkosketeltavana läsnä ( 1. Joh. 1. )

1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -

Kokeileppa "lappix" jonkun kanssa ja pyydä häntä puhumaan sanoja ja yritä
      sitten kosketella sanoja käsilläsi, niin huomaat teoriasi potaskaksi.

• SANA oli Isän SANAA, korvin kuultavaa, ymmärrettävää ihmisen kautta tapahtuvaa puhetta, ja puhujaa voi kosketella ja katsella, mutta Jeesus todisti SANAA sanoen:
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te KUULETTE, EI OLE MINUN, VAAN ISÄN, joka on minut lähettänyt.

Jumala käytti myös aasia SANAN välittäjänään, oliko sekin Jumala, koska puhui Isän käskystä?
        4. Moos. 22:28
        Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

SANA oli Isän SANAA, korvin kuultavaa, ymmärrettävää ihmisen kautta tapahtuvaa puhetta, ja puhujaa voi kosketella ja katsella, mutta Jeesus todisti SANAA sanoen:

Jumala käytti myös aasia SANAN välittäjänään, oliko sekin Jumala, koska puhui Isän käskystä?
        4. Moos. 22:28
        Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"

Siinä on vaan " Lappix " sellainen muotovirhe, että Raamatun ilmoitus nimenomaan sanoo:

" mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta - "

He koskettelivat käsin nimenomaan Sanaa, kuten edeltä voit lukea.

" Sana oli Jumala ", " Sana tuli lihaksi " ( Joh. 1. )

Rikas tuli köyhäksi meidän tähtemme.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

Hyvää yötä, Jeesus myötä.

• Nimenomaan, Jeesuksen lihallista kehoa kosketeltiin, koska hän oli ihminen, mutta jonka lihan avulla Isä välitti SANANSA ihmisille. Hänessä asui Jumalan Henki ja SANA, mutta silti hän oli ja pysyi Jumalan Poikana.

Hyvää yötä ja Herran siunausta.

• Minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika:

Joh. 1: 1-18

1 LUKU

1:1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

• Mistäs mahdat lappix

olla varma siitäkään, mikä on Jeesuksen sanaa - sinä kun et usko Johannesta, niin miten voit olla varma Matteuksesta,
      Markuksesta tai Luukkaastakaan, jotka samoin kertovat
      Jeesuksen sanoista ???

• Mikä Johanneksen 1:1 on pielessä. Ei mikään, se vaan pitää ymmärtää oikein. SANA on Jumalan SANA Jeesuksen KAUTTA. Sen todisti itse Jeesus.
        Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

• Tietävä ite.
        lappix kirjoitti:

Mikä Johanneksen 1:1 on pielessä. Ei mikään, se vaan pitää ymmärtää oikein. SANA on Jumalan SANA Jeesuksen KAUTTA. Sen todisti itse Jeesus.
        Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Eli joka ei rakasta Jeesusta se ei pidä Jeesuksen sanoja, vaan se sana jonka te kuulette, ei ole Jeesuksen, vaan Jumalan joka on Jeesuksen lähettänyt.

Et sitten lappix ymärrä alkuunkaan mitä Jeesus tarkoittaa. Joka Rakastaa Jeesusta sellaiselle ihmiselle Jeesus puhuu itse! Lueppas lappix tarkkaan ennekuin tuut tänne niitä harhojasi esittämään.

>>Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

• * Tässä HÄN on, Jumalan Sana joka tuli lihaksi, ja jota voitiin kosketella ylösnousemuksen jälkeenkin, Tuomas ja muut opetuslapset saivat kosketella SANAA, jolla oli aineellinen ruumis, eikä ollut aave.

* Ilm. 19:13. "< Hän oli pukeutunut vereen kastettuun viittaan, ja Hänen nimensä on JUMALN SANA.

* Joh. 1:1 "< Alussa oli Sana.
      Sana oli Jumalan luona,
      ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan luona.

14. Sana tuli lihaksi
      ja asui meidän kekellämme.
      Me katselimme hänen kirkkauttaan,
      sellaista kirkkautta
      kuin ainutsyntyisellä Pojalla
      on Isältä,
      hän oli täynnä armoa ja totuutta.

18. Jumalaa ei kukaan
      milloinkaan nähnyt.
      Ainutsyntyinen Jumala/Poika, joka on Isän rinnalla,
      on hänet ilmoittanut. >"

• Tietenkin ne, jotka uskovat ihmisten oppeja uskovat esimerkiksi, että tulee salainen tempaus. Samoin he uskovat, että Jeesus on jumala, koska ihmiset ovat niin päätelleet, vastoin Jeesuksen omaa todistusta.
      Lisäksi Mohikaani vääristää tahallaan Raamatun sanaa lisäämällä Joh. 1:18 jakeeseen sanan Jumala. Niin se eksytys / eksyttäjä toimii, vääristää, valehtelee ja muuntaa totuutta.

Jeesus sanoi:
      Luuk. 4:18
      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

Nämä kolminaisuuskiihkoilijat voivat samalla haudata Raamattunsa, sillä he ovat kumonneet SANAN totuuden. Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä voikaan nähdä. Jeesuksessa puhui Jumalan Henki, mutta puhuja itse ei ollut SANAN antaja. Se oli yksi ainoa totinen Isä taivaasta.

• Eikö sefu uhannut poistaa nä kolminaisuusopin ekivaarin-vääntäjät ja kääntäjät palstalta ???
      Koska kavahtakaa nä väärät opettajat ja banna ne !!

• Tietenkin keskustelijoita voidaan poistaa, mikäli he rikkovat Eniron palstalle asettamia sääntöjä. Raamatullinen keskustelu ja mielipiteen esittäminen on sallittua lain perusteella.

Näin sanoo Suomen perustuslaki:

Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

• m

Nämä tyypit nauttivat riitelystä ja käyttävät hyvin loukkaavaa kieltä välillä. Jo se kertoo, että he ovat eksyksissä. Parasta olisi, kun kukaan ei enää vastaisi heille.

• m kirjoitti:

Nämä tyypit nauttivat riitelystä ja käyttävät hyvin loukkaavaa kieltä välillä. Jo se kertoo, että he ovat eksyksissä. Parasta olisi, kun kukaan ei enää vastaisi heille.

Amen !

1. Kor. 3:3

olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

• Sinähän lappix
        lappix kirjoitti:

Tietenkin keskustelijoita voidaan poistaa, mikäli he rikkovat Eniron palstalle asettamia sääntöjä. Raamatullinen keskustelu ja mielipiteen esittäminen on sallittua lain perusteella.

Näin sanoo Suomen perustuslaki:

Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

sitten rikot Suomen perustuslakia, kun asetat helluntailaiset
        eri asemaan uskonnon ja vakaumuksen ja mielipiteeseen
        liittyvän syyn perusteella - kirjoituksesi osoittavat sen.

• Samaa mieltä olen
        m kirjoitti:

"Parasta olisi, kun kukaan ei enää vastaisi heille"!

Olen itsekin tuota joskus esille tuonut, mutta eipä
        täällä juurikaan rekisteröimättömiä kuunnella..!

• m kirjoitti:

>>> Parasta olisi, kun kukaan ei enää vastaisi heille.

• m
        jaikal kirjoitti:

"Kun he kirjoittavat Jumalaa herjaavia kirjoituksiaan, heidän uskon veljensä kehuvat kilpaa heitä. He luulevat olevansa viisaita ja ymmärtävänsä Raamattua. "

Ja nimenomaan sitä lihaa tässä hellitään.

• jaikal kirjoitti:

Pelkäätte vain meidän tuovan luettavaksenne yhä vakuuttavampia Raamatun todistuksia, ettei Jeesus ole Jumala, vaan Jumalan poika, välimies ja ylipappi iankaikkisesti, [Hepr.5:5,6]

Matteuksen evankeliumi 22
        46 "Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään."

• jaikal kirjoitti:

Kerron vielä jotakin.

Jos joku ei tahdo ottaa vastaan evankeliumin sanomaa, ei häntä voida pakottaa uskomaan ja ottamaan sitä vastaan. Minulla on yksi kokemus jossa uskon Jumalan opettaneen minua evankelioinnissa. Tämä tapahtui uskon elämäni alkuvuosina jolloin olin innokas kotilähetystyöntekijä.

Olin ovilla todistamassa Jeesuksesta. Olin eräässä kerrostalossa. Soitin ovikelloja ja esittelin itseni oven avaajalle ja todistin Jeesuksesta mikäli henkilö kuunteli minua. Minulla oli mukana traktaatteja joita sitten annoin ihmisille. Jos ovea ei avattu, minä pudotin traktaatin postiluukusta sisälle.

Eräs mies avasi oven. Minä esittelin itseni Jeesukseen Kristukseen uskovaksi. Kerroin hänelle olevani liikkeellä kertomassa Jeesuksesta. Tuo mies tokaisi vihaisena: "En ole kiinnostunut." Sitten hän vetäisi oven kiinni. Minä ajattelin että sanomani on niin tärkeä että hänenkin täytyy saada se. Niin minä pudotin traktaatin hänen postiluukusta sisälle. Muutaman sekunnin kuluttua ovi avattiin ja mies huusi vihaisena: "Sinulla jäi jotakin!" Hän heitti traktaatin perääni. Sitten hän veti taas oven kiinni niin että paukahti. Nostin nolona traktaatin lattialta ja käännyin rappuja kohti.

Silloin edessäni rapuilla seisoi kaksi pikkutytöä. Tytöt olivat ehkä n. 8 vuotiaita. He katsoivat minua kirkkain mutta murheellisin lapsen silmin. Toinen tytöistä sanoi minulle huomauttavasti minua ojentavalla äänellä: "Ei hän tahtonut sinun traktaattia." Minä sanoin tytöille että sanomani on Jumalalta ja se on tärkeä ja se kuuluu kaikille ihmisille. Siksi pudotin traktaatin postiluukusta. Tyttö toisti sanansa: "Mutta ei hän halunnut sinun traktaattia."

Minä jätin tytöt jotka jatkoivat rappukäytävässä ylöspäin. Kävelin alas kohti ulko-ovea. Silloin koin että Pyhä Henki sanoi minulle: "Ei tuota tytön sanaa sanonut sinulle tuo tyttö. Minä sen sanoin sinulle tytön kautta. Älä pakota ihmisille sanomaasi jos he eivät tahdo kuunnella eivätkä kuuntele sinua."

• ekivaari kirjoitti:

Pelkäätte vain meidän tuovan luettavaksenne yhä vakuuttavampia Raamatun todistuksia, ettei Jeesus ole Jumala, vaan Jumalan poika, välimies ja ylipappi iankaikkisesti, [Hepr.5:5,6]

46 "Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään."

* Ekivaari lle ! LUE NYT VIHDOIN ALLAOLEVA RUKOILLEN JA AJATELLEN, SE JUMALAN SANAA.

* Matt. 1: 18 -18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ENNEN heidän yhteenmenoaan olevan RASKAANA PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on SIINNYT, on PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi IMMANUELl", mikä käännettynä on: JUMALA meidän kanssamme.
        24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25. eikä YHTYNYT häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. >" ?

* Ja jotta asia olisi varmasti pätevä, Luukas todistaa asian.

* Luuk.1:26. Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
        27. neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
        28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
        29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
        30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman KORKEIMMAN POJAKSI, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33. ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        34. Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, KUN MINÄ en MIEHESTÄ MITÄÄN TIEDÄ?"
        35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "PYHÄ HENKI tulee sinun PÄÄLLESI, ja KORKEIMMAN VOIMA varjoaa sinut; sentähden myös se PYHÄ, mikä syntyy, pitää kutsuttaman JUMALAN POJAKSI.
        36. Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
        37. sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
        38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan." Ja enkeli lähti hänen tyköänsä. >"

* Ja edellisen lisäksi, asian vahvistaa Joh. 1:1 ! Jeesus on Jumala ! Ja monet monet muut, ja ennen kaikkea sen todistaa Pyhä Henki uudestisyntyneelle !

• ret-kut-tellen
        jaikal kirjoitti:

Mitä on totuus ,viisaus ja rehellisyys?

• Sinähän lappix kirjoitti:

sitten rikot Suomen perustuslakia, kun asetat helluntailaiset
        eri asemaan uskonnon ja vakaumuksen ja mielipiteeseen
        liittyvän syyn perusteella - kirjoituksesi osoittavat sen.

Oman mielipiteen ilmaiseminen mistä hyvänsä liikkeestä ja ilmiöstä, asiasta tai henkilöstä on sallittua, silloin kun se tapahtuu olemassa olevien sääntöjen puitteissa.

• Olipas ylimielistä !
        ekivaari kirjoitti:

Ai, että ekivaari, tuo täällä luettavaksemme yhä vakuuttavampia Raamatun todistuksia siitä, ettei Jeesus
        olisi Jumala...ja luulee voivansa todistaa sen yhden asiayhteydestä erillään olevan jakeen perusteella..kun yhtälailla sinulle, kuin näille muillekin samoin omissa käsityksissään, tulkinnoissaan ja opeissaan oleville, on moneenkertaan tuotu Raamatusta useita kohtia,
        jotka todistavat sen, että Jeesus on Jumala.

Raamatun mukaan on oleva Isä, Poika ja Pyhä Henki,
        jotka ovat yhtä ja yhdessä Yksi Jumala.

• Olipas ylimielistä ! kirjoitti:

Ai, että ekivaari, tuo täällä luettavaksemme yhä vakuuttavampia Raamatun todistuksia siitä, ettei Jeesus
        olisi Jumala...ja luulee voivansa todistaa sen yhden asiayhteydestä erillään olevan jakeen perusteella..kun yhtälailla sinulle, kuin näille muillekin samoin omissa käsityksissään, tulkinnoissaan ja opeissaan oleville, on moneenkertaan tuotu Raamatusta useita kohtia,

*** Raamatun mukaan on oleva Isä, Poika ja Pyhä Henki,
        jotka ovat yhtä ja yhdessä Yksi Jumala. ***

Tuo mitä tuot esille, on epäraamatullinen dogmi.

• jaikal kirjoitti:

Me kunnioitamme Jeesuksen sanaa, emmekä kehu toisiamme. Jeesus sanoi nimittäin:
        Luuk. 18:19
        Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Tuossakin Jeesus nimenomaan korosti Jumalan suvereenisuutta, eikä korottanut itseään Jumalan vertaiseksi.

• Kunpa olisikin
        lappix kirjoitti:

Oman mielipiteen ilmaiseminen mistä hyvänsä liikkeestä ja ilmiöstä, asiasta tai henkilöstä on sallittua, silloin kun se tapahtuu olemassa olevien sääntöjen puitteissa.

vain kyse oman mielipiteen ilmaisemisesta - päinvastoin sinä,
        lappix, samoinkuin ekivaari, jonah ja ml213 vainoatte täällä
        tietyillä nimimerkeillä kirjoittavia uskovia siten, että teki heistä
        kukatahansa millaisen aloituksen tahansa, te alatte väitellä ja
        minkäänlaista keskustelua ei pääse syntymäänkään, kun te
        tyssäätte sen jo heti alkuunsa. Teidät pitäisi todella bannata !

• Selitäppä sitten ite
        lappix kirjoitti:

*** Raamatun mukaan on oleva Isä, Poika ja Pyhä Henki,
        jotka ovat yhtä ja yhdessä Yksi Jumala. ***

Tuo mitä tuot esille, on epäraamatullinen dogmi.

lappix, mitä He ovat, jos osaat paremmin ?

• jaikal.se
        Olipas ylimielistä ! kirjoitti:

Minulle riittäisi yksikin jae todistamaan Jeesuksen jumaluudesta. Enhän voi uskovana hyljätä yhtään Raamatun jaetta.

Ilm 1:8. " "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

• Selitäppä sitten ite kirjoitti:

lappix, mitä He ovat, jos osaat paremmin ?

Turhaa teille on selittää raamatullisesti mitään, koska ette usko siihen.

• jaikal.se kirjoitti:

Minulle riittäisi yksikin jae todistamaan Jeesuksen jumaluudesta. Enhän voi uskovana hyljätä yhtään Raamatun jaetta.

Ilm 1:8. " "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

Ja Paavali todisti myös olevansa Jumalan sukua. muttei ollut silti Jumala. Jumaluus ei ole JHWH.

Ap. t. 17:29
        Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

• Johannes esittelee evankeliuminsa päähenkilön Sanaksi,
      joka alussa oli Jumala Jumalan tykönä, ainokainen Poika Isän rinnalla,
      jonka kautta kaikki syntynyt.

Johannes kirjoittaa kirjeissään tuosta samasta persoonasta,
      Sanasta, joka tuli Isänsä luota,
      iloiten siitä, että meillä on nyt yhteys Isän ja Pojan kanssa.

Johannes todistaa Ilmestyskirjassa samasta persoonasta
      Kuningasten Kuninkaana ja Herrain Herrana,
      joka ratsastaa Valkealla hevosella,
      ja jota kutsutaan nimellä Jumalan Sana.

Ei Johannes jätä kertaakaan epäselväksi sitä,
      että kysymys on Jumalan ainokaisesta Pojasta.

• Nimenomaan näin !

Vastaaminen vain lisää suurempaa ja vakavampaa Jumalan
      herjaamista. Parempi olisi antaa heidän kirjoitella keskenään
      ja jättää heidät Herran haltuun ja rukoilla, että Pyhä Henki saa
      johtaa heitä kaikkeen totuuteen.

• eki123

Mites ajattelet Jeesuksen persoonan sitä kautta, että Hän syntyi raamatun mukaan neitsyen kautta ilman ihmisen siis miehen vaikutusta. Pyhä Henki saattoi neitsyen raskaksi.

Siis Jumala konkreettisesti on Jeesuksen Isä. Siitä seuraa, että Jeesus on paitsi tosi ihminen myös tosi Jumala. Jumala Hän tosin on jumaluudestansa riisuutuneena niin että Hänet havaittiin olennaltaan niinkuin ihmiset.

Syntyperänsä vuoksi Jeesus oli pyhänä ja tahrattomana syntisistä eroitettuna sovelias uhrikaritsana sovittamaan koko maailman Jumalan kanssa. Hänen uhrinsa arvo on niin suuri, että mekin voimme luottaa siihen että olemme saaneet kaikki sybtimme anteeksi ja vielä enemmänkin, olemme peräti syyttömiksi julistetut tai tuomittu Jumalan edessä kun uskoimme Jeesukseen.

Ajattelen silti, ettei tätä "kolminaisuuden" mysteeriä taida juuri kukaan loppuun asti käsittää, kuitenkin totean, että Jeesus on Herra eikä Hän ole samalla viivalla kuin me muut ihmiset tai uskovaisetkaan joilla on Pyhä Henki.

Johanneksen evankeliumin ensimmäisen luvun eka jakeessa sanotaan, että alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala, sitten samassa luvussa myöhemmin todetaan, että Sana tuli lihaksi ja Hän tuli omiensa tykö, mutta omansa eivät ottaneet Häntä vastaan.
      Voimme siis todeta että Sana joka tuli lihaksi oli Jeesus ja Sana oli Jumala eli Jeesus on Jumala.

Ylimmäispapillisessa rukouksessa Joh 17 Jeesus rukoilee Isää sanoen pyhitä heidät nimessäsi jonka Sinä (Isä) Minulle annoit. Mikä oli tämän mukaan Isän nimi? jonka Hän Pojalleen antoi

• ml213.

""Siis Jumala konkreettisesti on Jeesuksen Isä.""

Mutta, et kai ajattele, että Jumala olisi peräisin Daavidin siemenestä. Kuten Room. 1 on ilmoitettu ja muuallakin, niin Jumalan Pojan lihallisuus,.- Jeesus Nasaretilainen mies, niin tämä on Daavidin siemenstä ja Hengellinen Jumalan Poika , niin tämän Isä on totinen Jumala.

Jeesukseen Kristukseen liittyy kaksi tekijää. Lihallisuus ja Hengellisyys. Kuten Raamattu ilmoittaakin, niin tulihan olla liha, johon Kristus Junmalan Poika tuli ja tämäö liha oli Daavidin sukua ja huonetta.

• eki123
        ml213. kirjoitti:

""Siis Jumala konkreettisesti on Jeesuksen Isä.""

Mutta, et kai ajattele, että Jumala olisi peräisin Daavidin siemenestä. Kuten Room. 1 on ilmoitettu ja muuallakin, niin Jumalan Pojan lihallisuus,.- Jeesus Nasaretilainen mies, niin tämä on Daavidin siemenstä ja Hengellinen Jumalan Poika , niin tämän Isä on totinen Jumala.

Jeesukseen Kristukseen liittyy kaksi tekijää. Lihallisuus ja Hengellisyys. Kuten Raamattu ilmoittaakin, niin tulihan olla liha, johon Kristus Junmalan Poika tuli ja tämäö liha oli Daavidin sukua ja huonetta.

Jeesus on lihan puolelta Daavidin siementä äitinsä neitsyt Marian kautta. Kasvatusisä Joosefilla ei ole sukulinjan kannalta mitään merkitystä.

• ml213.

Jos ihminen vähääkään ymmärtää Jumalan olemusta ja tahdon puhtautta, niin tulee myös ymmärtämään miksi Jumala aivoitti ihmisen ja Jumalan välile välimiehen,- Jeesuksen Kristuksen Poikansa.

Juuri tuohon välimiehyteen liittyy, miten Jeesus puhui Isältään Jumalalta saatuja sanoja. Ihmisen tila ja tilanne on kertakaikkiaan sellainen,- ettei hän voi kohdata totista Jumalaa "kasvoista kasvoihin" eli suoraan.

Niinm en todella tiedä, miksi ihmisille on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikea ymmärtää ja uskoa, miten Jumala Puhui Pojan,- Jeesuksen Kristuksen ....k-a-u-t-t-a. Miksi ihmisellä on neuroosi muuttaa tätä asiaa ja uskotella itselleen Kristuksen olleen Jumalan. Jumalan,- jota ihminen ei voi edes kohdata ilman välimiestä.

• Kun lukee näitä kolminaisuusopin kannattajien perusteluja, niin varsin kummallisia ne kieltämättä ovat.

Myös saa-tana puhuu ihmisten KAUTTA. tavallisimmin se on valhetta, kuten että Jeesus on jumala.

• Reppu ja reissumies

Ml213. kuule odottelen erelleen niitä euroja.! Sanos mistä saan tulla sen repullisen hakemaan?

• jaikal.se
        lappix kirjoitti:

Kun lukee näitä kolminaisuusopin kannattajien perusteluja, niin varsin kummallisia ne kieltämättä ovat.

Myös saa-tana puhuu ihmisten KAUTTA. tavallisimmin se on valhetta, kuten että Jeesus on jumala.

Kerranki lappix puhuu totuutta.

>>>Myös saa-tana puhuu ihmisten KAUTTA. tavallisimmin se on valhetta, kuten että Jeesus on jumala.

• jaikal.se kirjoitti:

Kerranki lappix puhuu totuutta.

>>>Myös saa-tana puhuu ihmisten KAUTTA. tavallisimmin se on valhetta, kuten että Jeesus on jumala.

Athanasius kumppaneineen on kyllästänyt opillaan tapakristillisen ja dogmeihin uskovan epäkristikunnan, ja sellaista puppua levitetään oikein rahan voimalla. Sen takana ovat uskonnolliset järjestöt koneistoineen.

Mutta samapa sille, Jeesus on totuus ja piskuinen lauma on vielä uskossa totuuteen. Se ei usko saa-tanan puhemiehinä oleviin, joiden jumalat ovat ihmisiä keksimiensa oppien kanssa.

Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Jeesuksella on sama Jumala kuin meillä totuuteen uskovilla, olemmehan me YHTÄ heidän kanssaan Jumalan Hengessä.

• sanallinen

Totta, sana ei ole Jeesus.

• Eihän Jeesus tuossa kiellä olevansa sana. Jeesus sanoo että hän saa julistuksensa Isältä. Kyllä Joh.1:1 on täysin ohittamaton kohta, josta käy selville että Jeesus on Jumala.

• Miksä jumala se sellainen on, jolla ei ole omaa "jumalan sanaa" lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6913
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4860
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2824
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      55
      2599
    Aihe