Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tuossahan on kyse ihmisen pahuudesta, ei Raamatusta. Raamatusta ei löydy tuollaiselle oikeutusta. Mistä näitä väärinkäsityksiä syntyy?
  2. Raamatusta löytyy kolminaisuus hyvinkin kirkaana ja selvänä.

Jeesuksen Jumaluudesta:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
    9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
    21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
    14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Jeesus oli/on synnitön

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
    (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)
  3. Vaikka minä olen uskovainen, en silti hyväksy kaikkia uskovaisten tekoja tai tekemättä jättämisiä. Me uskovaisetkin olemme ihmisiä ja ennen kaikkea yksilöitä. Olen aina "tapellut" uskonpiireissäkin sitä tiettyä "tasapäistämistä" vastaan. Välillä on ollut tunne tietyissä uskispiireissä että sanonta "tule sellaisena kuin olet ja tule sellaiseksi kuin me olemme" paikkaansa. Jumala on luonut meidät eri persooniksi syystä.

Itse olen aina arvostanut enemmän näitä "maan hiljaisia"-ajattelulla varustettuja uskovaisia, jotka tekevät pyyteetöntä avustustyötä ja harjoittavat lähimmäisen rakkautta kaikessa hiljaisuudessa. Arvostan myös pelastusarmeijan slogania "Saippuaa,Sapuskaa ja Sanaa". Valitettavsti tietyissä uskispiireissä on ikäviä paineita tekemisen suhteen, jos et heilu siellä ja täällä, julista, evankelijoi kavulla,ylistä,rukoile tuntikausia rukoushuoneella voit saada helposti "onkoha se ees enää uskossa?"-leiman. Tälläinen on hirvittävän ikävää ja aiheuttaa varsinkin juuri uskoontulleelle hirvittäviä paineita ja ristiriitoja. Itse uskon että siihen "hommaan" mihin yksittäisen uskovaisen on mentävä Jumala kyllä varustaa ajallaan ja tavallaan ilman suorituspaineita ja väsymistä.

Varsinaiseen kysymykseen ihmisen hyvyydestä, voisin sanua, että "hyviä ihmisiä"(miten tämänkin kukanenki ymmärtää) löytyy ihmisistä vakaamukseen katsomatta. Pyrkiä olemaan ihminen ihmiselle, siinä on meille tavoitetta itse kullekkin vakaamukseen katsomatta. Kuten Jeesus asian ilmaisi "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi".
  4. "sinä olet esimerkki uskonnon hyvistä vaikutuksista. Nimittäin olet lipsahtanut alas
    samaa luiskaa kuin tällä palstalla aikanaan reuhannut ApostoliTZ."

En tunne/tiedä kyseistä henkilö niin en voi ottaa kantaa.Karalahden sanoin "no commets".

"Minusta tuollainen älyllinen taantuma joka on sekä' jatkuva että voimistuva, ei ole mikään hyvä juttu."

En ole huomannut kohdallani älyllistä taantumaa uskoontulon jälkeen. Olen suorittanut esim.teknikon tutkinnon uskoontulon jälkeen ja tällä hetkellä opiskelen Kreikkaa eli ei tuollaiset onnistuisi jos tilani olisi kuvailemasi. Eli jälleen kerran Nassen jutut meni mettään..moneskohan kerta?

"Aivopierusi pahenevat jatkuvasti, kiitos taikauskosi."

Tästä huomaamme että olet juminut hyvin syvälle "ennakkoasenteitesi suohon", tiede ja Raamattu todistavat että kristinuskoisia suojaa taikauskolta heidän uskonsa, mutta sinä pidät ennemmin kiinni mutu-ajattelustasi kuin tiedosta. Ei kovin tieteellistä eikä loogista. Mut minkä teet,kai.
  5. Jeesuksen Jumaluus löytyy kirkkaana Raamatun sivuilta:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta(Jeesuksesta): "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän(Jeesus siis) on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
    9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
    21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
    14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Lisäksi Jeesus oli/on synnitön:

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
    (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)

Tässä vain joitakin kohtia, vankat ovat Raamatun todisteet Jeesuksen Jumaluudelle. Lisäksi kun tiedämme Raamatun ulkopuolisista lähteistä että alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana, on tämä asia hyvin selvä ja kirkas..aamen.