Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Eiköhän se Raamatun voima piile siinä että se on Jumalan hengeyttämää Sanaa. Ja vielä 2000 vuodenkin jälkeen Raamattu on maailman levinnein ja myydyin kirja. Aikamoinen voima Sanassa.
  2. "Voiko jumala luoda kiven, jota ei itse pysty nostamaan?"

Nokkela kysymys joka jo itsessään kumoaa itseänsä.

"En ymmärrä myöskään, millä perusteella olette osanneet valita oikean (ehkei oikeaa olekaan?) uskonnon kaikista tuhansista uskonnoista, mitä maailmassa on."

"Etsikko" aikananai luin paljon eri uskonnoista ja uskomuksista, Kristinusko lopulta kolahti ja löysin sen mitä olin etsinyt.

"En ymmärrä sitäkään, että miksi luotatte kirjaan, joka on sisäisesti ristiriitainen?"

Ristiriidat ovat usein näennäisiä ja niihin löytyy hyvä ja käypänen selitys.

"En ymmärrä sitäkään, että miksi hyväksytte tieteen selityksen kaikissa niissä miljoonassa asiassa jotka olette kuulleet, paitsi niissä kolmessa joihin raamattu tai vast. ottaa kantaa. Samoin menetelmin ne on kehitetty ne evoluutioteoriat sun muut kuin muutkin teoriat (joita ette kyseenalaista)."

Varmaankin se johtuu siitä että ne ovat ristiriidassa Raamatun kanssa.

"En myöskään ymmärrä, miksi olette niin hyökkääviä ateisteja kohtaan. Enkä pysty ymmärtämään, mikä vapaa-ajattelijoiden liiton pyrkimyksissä hiertää teitä. Vaparit kuitenkin pyrkivät edistämään aidosti yhteistä etua, tasa-arvoa jne. Kirkkoisät pyrkivät lihavoittamaan omaa lompakkoaan ja turvaamaan lompakkonsa tulevaisuudessakin. Piispojen palkat yli 100 000 euroa vuodessa. Aika kristillinen tasajako, vai mitä? "

Ei minulla ole ateisteja vastaan yhtään mitään eikä sen puoleen vapaa-ajattelija liittokaan vastaan. Ainut mitä olen kritisoinut on tämä vapaa-ajattelijoiden kampanja eroa kirkosta. Tulee mieleen että "ajattele vapaasti kunhan teet sen kuten me sanomme".

"En ymmärrä sitäkään, että miksi pelkäätte kuolemaa. Kaikki kuolevat joskus. Ei ole kuoleman jälkeistä elämää, samoin kuin ei ole syntymää edeltänyttäkään elämää. Miksi tarvitsette jumaluskon ja taivasuskon. Eikö ole lohdullista, että aikanaan tämä kaikki vain loppuu omalta kohdalta, sen kummempaa kiirastulta, helvettiä tai mitään. Sitäpaitsi kuoleman jälkeinen elämä on taaskin absurdi ajatus. Kuoleman ideahan on se, että elämä päättyy. Teidän ajatuksissanne ette siis kuole ollenkaan. Lääkäri on tosin eri mieltä... "

Itseasiassa en pelkää kuolemaa, jollain tavalla ja tasolla oikeastaan odotan kuolemaa.

"En ymmärrä sitäkään, että miksette tajua, ettei ateisti voi yhtäkkä vain päättää uskoa jeesukseen. Se ei vain onnistu. Ei ihminen voi vain päättää uskoa johonkin. Joko uskoo tai ei. Sikäli on epäreilua, että usko on avain taivaaseen. Jos väitän, että uskon, valehtelen. Jos väitän itselleni, että uskon, valehtelen itselleni ja tiedän, etten usko. Tässä on ongelma, eikö totta? Ateisti joutuu helvettiin, eikä voi sille mitään, vaikka tekisi elämänsä aikana pelkkää hyvää. Hän ei vain satu uskomaan jumalaan, sillä pitää sitä järjen vastaisena. Kristinusko on sikäli nerokas, että siinä juuri usko on se avainkysymys. Heikot ihmiset huijaavat itseäänkin, että uskovat eivätkä uskalla tutustua ateistisiin perusteisiin. Tämänkin palstan uskovaiset suojelevat alitajuisesti itseään eivätkä perehdy huolella ateismin perusteisiin. "

Näkisin että se on kuitenkin valinta,uskoa tai olla uskomatta. Itse kasvoin ateistisessa kodissa eli tuttua on ja silti minusta tuli uskovainen.

Samoin hyvää joulua ja herkullisia ateria hetkiä :)
  3. Siinä ei puhuta humaltumisesta, mutta Raamattua on tulkittava niin, että mikään kohta ei ole ristiriidassa muun Raamatun tekstin kanssa. Eli "Raamattu selittää itse itseään".
    Ja muualta Raamatusta löytyy kohtia jotka kieltävät humaltumasta, Esim. Snl.20:1,31:4,23:31,1.Kor.6:10,Ef.5:18.
    Itse olen raitis alkoholisti, kävin tuskallisia taisteluja alkoholia vastaan häviten aina,kunnes Jumala minut vapautti viinasta. Nyt olen saanut olla 8,5 vuotta raittiina ja kiitos siitä kuuluu Jumalalle :) Itseäni ei enää häiritse jos muut juovat, enkä halua ketään tuomita alkoholin nauttimisesta.