Koska Mohikaani

ekivaari

ei vastannut eilen tähän kirjoitukseeni, otan sen aiheen vielä tähän, jotta asia tulisi varmasti selväksi. Mohikaan kirjoitti:

>>>"* Koko silloinen pieni maailma tiesi Jeesuksen syntyneen Betlehemissä, Marian ollessa äiti ja isä Joosef, sitä ei todellakaan kukaan epäillyt."

17

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun älysi perusteella valitut Raamatun siteeraukset muuta Jeesuksen jumaluutta olemattomaksi,päinvastoin joka sana Raamatussa on jeesusta itseään ja Hänen jumaluuttaan.
      * Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ihan oikeasti Marian kohdussa, siellä kehittyi oikea lihaliinen ihminen, ainut ero aan se, että Maria ei miehestä mitään tiennyt, ja oli näin ollen raskaana Pyhästä Hnegsetä, mutta muuten se Poika, joka oli marian kohdussa oli ihan tavallinen ihminen, sillä erolla vaan, ettei ollut Aaadamin syntiin osallinen, koska sikisi Jumalasta.
      * Tämän ekivaari kun myönnät, ja tunnsutat jeesuksen jumaluuden ehdoitta, voidaan alkaa keskustelemaan muista Raamatunkohdista, muuten nuo kaikki sinun siteeraukset joita käytät mukamas Jeesusken jumaluutta vastaan, ainoastaan pilkkaat Jumalaa, kun yrität Hänellä itsellään kumota Jeesuksen jumaluuden,olet tyhmä Raamtuissa, juuri siksi, kun olet istsessäsi yliviisas, etkä voi yksinertaisesti ja lapsenmileisesti uskoa kirjoituksia?
      * Sinnulle Jeesus juuri sanoo, ja kiittää Isää, että "Olet salannut nämä, [evankeliumin], viisailta ja ymmärtäväisiltä, ja ilmoittanut ne yksinkertaisille ja lapsenmilisille."
      * Jeesuksen sana siinä sinulle, mieti sitä! Ja teet hyvin kun lopetat viisastelun Raamatun kustannuksella.

• hirvas

minussa, Jeesuksessa, PH:ssa ja kaikissa niissä, joilla on Jumalan Henki.

Apt.17:24-29

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat HAPUILEMALLA hänet LÖYTÄÄ, hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä HÄNESSÄ ME ELÄMME JA LIIKUMME ja OLEMME, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29 Koska me siis olemme JUMALAN SUKUA, EMME SAA LUULLA, että JUMALUUS on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Minussakin asuu Jumalan sanan todistuksella jumaluus, kuten kaikissa niissä muissakin, joissa asuu Jumalan Henki. Jumala on näkymätön Henki, se ei ole esine, eikä sitä kukaan ole koskaan nähnyt. Sitä ei tarvitse selittää, koska Raamattu sen on jo selittänyt. Jumalaa ei voi selittää eikä esineellistää kukaan.

Room. 8:9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Päivänjatkoja. Vaikka Jumala asuu minussa, minä en ole jumala, kuten ei ollut Jeesuskaan. Hän oli Jumalan Poika ja minun veljeni, koska meissä molemmissa asuu Isä Jumala.

• to.....

ole sellainen jolla ei ole ihmisisää, vaan ihminen syntyy suvullisesti hänellä on isä(uros) ja äiti (naaras).Mikään muu variaatio (esim nainen jumalolenton ei tuota ihmistä. Teologia voi luoda mitä oppeja hyvänsä, mutta ei muuttaa ihmisen määritelmää, ihminen ei ole jumaluusopillinen vaan biologinen olento.

• kaskun
        to..... kirjoitti:

ole sellainen jolla ei ole ihmisisää, vaan ihminen syntyy suvullisesti hänellä on isä(uros) ja äiti (naaras).Mikään muu variaatio (esim nainen jumalolenton ei tuota ihmistä. Teologia voi luoda mitä oppeja hyvänsä, mutta ei muuttaa ihmisen määritelmää, ihminen ei ole jumaluusopillinen vaan biologinen olento.

Ei Jeesus lihallisesti ollut mitään muuta kuin muutkaan ihmiset!
        Mooseskin oli profeetta ja lihallinen ihminen.
        Ja niin piti Jeesuksenkin olla!
        Apostolien teot:
        3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'

Ja Jeesus oli Jumalan poika hengellisessä mielessä.Roomalaiskirje:
        1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

2.Korinttolaiskirje:
        5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

Jeesuksen olemus on nyt meillä hänen opetustensa sisällöissä kuten Mooseksellakin oli. Pitäväthän juutalaiset Mooseksenkin kirjoituksia Jumalan Sanana!

• hirvas
        kaskun kirjoitti:

Ei Jeesus lihallisesti ollut mitään muuta kuin muutkaan ihmiset!
        Mooseskin oli profeetta ja lihallinen ihminen.
        Ja niin piti Jeesuksenkin olla!
        Apostolien teot:
        3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'

Ja Jeesus oli Jumalan poika hengellisessä mielessä.Roomalaiskirje:
        1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

2.Korinttolaiskirje:
        5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

Jeesuksen olemus on nyt meillä hänen opetustensa sisällöissä kuten Mooseksellakin oli. Pitäväthän juutalaiset Mooseksenkin kirjoituksia Jumalan Sanana!

Sillä niissä asuu jumaluus, jotka tekevät Jumalan tahdon, ja sen Jeesus ilmoitti näin.

Matt. 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon

Joh. 4:34
        Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Siinä se on yksinkertaisuudessaan, ilman kolminaisuusoppeja ja lapsikasteita.

• omaakaan, Jumalan hengestä syntyneen sisäisen minäni jumaluutta, vaan tunnustan sen Jumalasta syntyneeksi, siis osalliseksi Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan poika, mutta ei Jumala!

• ekivaari kirjoitti:

omaakaan, Jumalan hengestä syntyneen sisäisen minäni jumaluutta, vaan tunnustan sen Jumalasta syntyneeksi, siis osalliseksi Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan poika, mutta ei Jumala!

sinun oppisi ole mikään vaihtoehto, se on täysin perkeleestä, siksi on mieletöntä edes mitenkään väitellä kanssasi. Kun sinä et kerran ymmärrä evankeliumin sanomaa, ei ole mitään keskusteltavaa tässä vaiheessa.
        * On vain yksi evankeliumi, eikä se ole sitä, mitä sinä opetat. Raamatylle täysin vierasta siansaksaa, jos jostain voi niin sanoa, niin sinun opetuksesi on juuri sitä.
        * En halaua sinua tällä loukata, mutta tämä vaan täytyy sanoa, koska asia on juuri näin, Raamatun mukaan, Raamattu sanelee pelastuklsen tien, et sinä ekivaari, vaikka kuinka sommittelet Raamatun jakeita hyvään järjestykseen, siitä syntyy ainoataan siansaksaa.

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

sinun oppisi ole mikään vaihtoehto, se on täysin perkeleestä, siksi on mieletöntä edes mitenkään väitellä kanssasi. Kun sinä et kerran ymmärrä evankeliumin sanomaa, ei ole mitään keskusteltavaa tässä vaiheessa.
        * On vain yksi evankeliumi, eikä se ole sitä, mitä sinä opetat. Raamatylle täysin vierasta siansaksaa, jos jostain voi niin sanoa, niin sinun opetuksesi on juuri sitä.
        * En halaua sinua tällä loukata, mutta tämä vaan täytyy sanoa, koska asia on juuri näin, Raamatun mukaan, Raamattu sanelee pelastuklsen tien, et sinä ekivaari, vaikka kuinka sommittelet Raamatun jakeita hyvään järjestykseen, siitä syntyy ainoataan siansaksaa.

Mohikaani häpäiset Jumalan sanaa? On vain yksi evankeliumi, se minkä Jeesus saarnasi Jumalan käskystä ihmisten pelastukseksi, mitään muuta evankeliumia eikä oppia ole, joka pelastaa ihmisen. Tämä on totuus, eikä se ole minun sanaa vaan Jumalan.

Ekivaari juuri selittää sinulle Jumalan sanalla, evankeliumilla, mikä on totuus, mutta sinä onneton haukut ja nimittelet häntä.

Jumala on minussa ja Ekivaarissakin, ja meillä on keskinäinen rakkaus. Emmehän me syyttele emmekä parjaa toinen toistamme. Mutta sinä Mohikaani olet suistunut pois totuudesta, ja tuomitset Jumalan sanankin olevan perkeleestä.

En viisti sanoa mistä sellainen on lähtöisin, mutta sanomattakin on selvää, ettei sellainen ole ainakaan Jumalasta. Olet anteeksipyynnön velkaa sekä Jumalalle että Ekivaarille. Minä pyydän anteeksi ja annan anteeksi, koska niin Jeesus opetti. Pyydän nytkin kaiken varalta anteeksi kaikilta, jos olen menetellyt sanan vastaisesti lähimmäisiäni kohtaan.

Mikäli sellainen ei onnistu, on ihminen paisunut lihallisuudessaan, eikä hänellä ole Jumalan Henkeä laisinkaan.

• hirvas kirjoitti:

Mohikaani häpäiset Jumalan sanaa? On vain yksi evankeliumi, se minkä Jeesus saarnasi Jumalan käskystä ihmisten pelastukseksi, mitään muuta evankeliumia eikä oppia ole, joka pelastaa ihmisen. Tämä on totuus, eikä se ole minun sanaa vaan Jumalan.

Ekivaari juuri selittää sinulle Jumalan sanalla, evankeliumilla, mikä on totuus, mutta sinä onneton haukut ja nimittelet häntä.

Jumala on minussa ja Ekivaarissakin, ja meillä on keskinäinen rakkaus. Emmehän me syyttele emmekä parjaa toinen toistamme. Mutta sinä Mohikaani olet suistunut pois totuudesta, ja tuomitset Jumalan sanankin olevan perkeleestä.

En viisti sanoa mistä sellainen on lähtöisin, mutta sanomattakin on selvää, ettei sellainen ole ainakaan Jumalasta. Olet anteeksipyynnön velkaa sekä Jumalalle että Ekivaarille. Minä pyydän anteeksi ja annan anteeksi, koska niin Jeesus opetti. Pyydän nytkin kaiken varalta anteeksi kaikilta, jos olen menetellyt sanan vastaisesti lähimmäisiäni kohtaan.

Mikäli sellainen ei onnistu, on ihminen paisunut lihallisuudessaan, eikä hänellä ole Jumalan Henkeä laisinkaan.

Anteeksipyyntösi hyväksytty ja anteeksi anettu minun puolelta.

• hirvas
        juhani1965 kirjoitti:

Anteeksipyyntösi hyväksytty ja anteeksi anettu minun puolelta.

Jumalan sana todistaa:

Matteus 18:19-22

19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
        21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Asia on kunnossa myös minun puoleltani, veli-Juhani.

• >>>"Voiko tahto synnyttää?

• renttaaja

ja väittää suoran raamatun tekstin valheeksi.Olisi aika tulla sinunkin Mohis jo armon pariin pikku hiljaa.Sekään ei tietenkään takaa että opit lukemaan.

• kysymys...??

Mohikaani ja ekivaari tappelevat toisiaan vastaan vedoten Raamatunlauseisiin. Lukija, ainakaan minä, ei huomaa kumpi olisi väärässä.

Tosin eräs asia on joka mohikaanissa epäilyttää ja se on se, että sanoo ekivaarin olevan perkeleestä.

Ihminen joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen elämässään ja kertoo siitä, ei ole perkeleestä, eikä voi ollakkaan.

Miksi ihmeessä nimittelet?? Asioista pitää voida keskustella ilman tollaisia kommentteja. Keskustelupalstahan tämä on.

Kristitty ihminen, joka todella on kohdannut Kristuksen ja saanut syntinsä anteeksi ja lahjaksi pelastuksen ei alennu moiseen herjaamiseen. Mikäli joku on väärässä niin silloin voi yrittää ohjata oikeaan, mutta Jumalan hengessä, ei herjaamalla.

En kylläkään missään kohtaan huomaa ekivaarin tekstiä lukiessani, että hän olisi väärin evankeliumin sanoman tajunnut.

• pääasiassa siitä, että olen yrittänyt selostaa toisillekin sen saman, minkä Pyhä Henki on minulle Jumalan sanaa avannut ja ilmaissut, että kaikkien Kristuksen löytäneiden pitäisi oppia tuntemaan Jeesus pyhyyden hengen mukaan, eikä lihan mukaan, [2.Kor.5:16] mutta Mohikaani pitää lihasta syntymisen tuntemista tärkeänä.

Jumalan sana on puolellani, sillä se sanoo:

Kirje Titukselle 3
        9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja HÄN ON ITSE ITSENSÄ TUOMINNUT". Mohikaani on eniten vihastunut itseensä, kun ei osaa puolustautua

Olen joutunut pakosta puolustautumaan Jeesuksen ja apostolien opetuksilla, koska Mohikaani väittää niitä ekivaarin opiksi ja harhaopiksi.

• Vaikea sanoa
        ekivaari kirjoitti:

pääasiassa siitä, että olen yrittänyt selostaa toisillekin sen saman, minkä Pyhä Henki on minulle Jumalan sanaa avannut ja ilmaissut, että kaikkien Kristuksen löytäneiden pitäisi oppia tuntemaan Jeesus pyhyyden hengen mukaan, eikä lihan mukaan, [2.Kor.5:16] mutta Mohikaani pitää lihasta syntymisen tuntemista tärkeänä.

Kirje Titukselle 3
        9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja HÄN ON ITSE ITSENSÄ TUOMINNUT". Mohikaani on eniten vihastunut itseensä, kun ei osaa puolustautua

Olen joutunut pakosta puolustautumaan Jeesuksen ja apostolien opetuksilla, koska Mohikaani väittää niitä ekivaarin opiksi ja harhaopiksi.

Oudolta välillä kuulostaa, että onko terveen miehen kirjoituksia, ainakin omiin satuihinsa mies näyttää uskovan. Kaikki hänen kirjoituksensa ovat laidasta laitaan ei-kristillisessä hengessä jehovalaistyylistä tyrkyttämistä. Toisinaan se vaikuttaa häiriköintimielessä tehdyltä.

Hänen keskeisimmät pyrkimyksensä on Jeesuksen mitätöinti ja evankeliumin kumoaminen. Jumalan kunnioitusta ja pelkoa hänellä ei ole. Siksi usein esiintyy usein hyvin pilkkaavaa asennetta vaihdellen imelään tekopyhyyteen. Samoin suorastaan riitaisessa tarkoituksessa kirjoitettuihin kommetteihin hän liittää lyömäaseiksi raamatunlauseita.

Usein hän toistaa lausetta, jossa VAIN HÄN tuo esiin vain sitä mitä Jeesus ja apostolit puhuivat. Silloin juuri voi odottaa aina mitä paksuinta soopaa ja Raamatun vääristelyä. Tämän palstan ateistitkin osaavat käyttäytyä verrattuna ekivaariin, sillä ne kieltävät Jumalan ymmärtämättömyyttään, mutta tämä miesparka tekee sitä suunnitelmallisesti ja tietoisesti.

Jos apostolit silloin lähetystyön alkuvaiheess olisivat hiukkaakaan toimineet tai puhuneet kuin ekivaari, ei olisi yhtään sielua voitettu ja kuulijoiden sydämet olisivat paatuneet kivikoviksi.

Hänen kaltaisen valheitten levittäjän ja turhan jaarittelijan uskomatonta julkeutta on rinnastella itseään niihin miehiin, jotka julistivat Jumalan sanaa totuudessa, varoittivat harhaopeista ja väärinkäsityksistä, kävivät vaaroja päin henkensä uhalla. He toimivat Pyhässä Hengessä ja totuudessa, kun julistivat ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Kristusta.

Kaikki kunnia apostoleille!

• kysymys...??
        ekivaari kirjoitti:

pääasiassa siitä, että olen yrittänyt selostaa toisillekin sen saman, minkä Pyhä Henki on minulle Jumalan sanaa avannut ja ilmaissut, että kaikkien Kristuksen löytäneiden pitäisi oppia tuntemaan Jeesus pyhyyden hengen mukaan, eikä lihan mukaan, [2.Kor.5:16] mutta Mohikaani pitää lihasta syntymisen tuntemista tärkeänä.

Kirje Titukselle 3

Miksi sinun, tai kenenkään tarvitsee todistaa jollekkin mohikaanille uskoasi???

Onko tämä mohikaani se persoona jolle pitää tunnustaa ja selitellä?

Eikös mohikaanikin ole armosta pelastettu syntinen? Miten hän voisi olla se persoona joka vaatii sinun tai kenenkään selityksiä uskosta siihen Kristuksen joka on anteeksi antanut?

Eikö Jeesus Kristus antanut syntisi anteeksi ja eikö juuri Hän ole se joka sinua johdattaa ja Pyhän Henkensä kautta ohjaa eteenpäin?

Itselläni ei ole tarvetta selitellä jollekkin anonyymille mohikaanille mitään, koska olen elänyt omaa elämääni ja omissa asioissani olen Kristuksen edessä tiliä tehnyt ja teen.

• kysymys...??
        Vaikea sanoa kirjoitti:

Oudolta välillä kuulostaa, että onko terveen miehen kirjoituksia, ainakin omiin satuihinsa mies näyttää uskovan. Kaikki hänen kirjoituksensa ovat laidasta laitaan ei-kristillisessä hengessä jehovalaistyylistä tyrkyttämistä. Toisinaan se vaikuttaa häiriköintimielessä tehdyltä.

Hänen keskeisimmät pyrkimyksensä on Jeesuksen mitätöinti ja evankeliumin kumoaminen. Jumalan kunnioitusta ja pelkoa hänellä ei ole. Siksi usein esiintyy usein hyvin pilkkaavaa asennetta vaihdellen imelään tekopyhyyteen. Samoin suorastaan riitaisessa tarkoituksessa kirjoitettuihin kommetteihin hän liittää lyömäaseiksi raamatunlauseita.

Usein hän toistaa lausetta, jossa VAIN HÄN tuo esiin vain sitä mitä Jeesus ja apostolit puhuivat. Silloin juuri voi odottaa aina mitä paksuinta soopaa ja Raamatun vääristelyä. Tämän palstan ateistitkin osaavat käyttäytyä verrattuna ekivaariin, sillä ne kieltävät Jumalan ymmärtämättömyyttään, mutta tämä miesparka tekee sitä suunnitelmallisesti ja tietoisesti.

Jos apostolit silloin lähetystyön alkuvaiheess olisivat hiukkaakaan toimineet tai puhuneet kuin ekivaari, ei olisi yhtään sielua voitettu ja kuulijoiden sydämet olisivat paatuneet kivikoviksi.

Hänen kaltaisen valheitten levittäjän ja turhan jaarittelijan uskomatonta julkeutta on rinnastella itseään niihin miehiin, jotka julistivat Jumalan sanaa totuudessa, varoittivat harhaopeista ja väärinkäsityksistä, kävivät vaaroja päin henkensä uhalla. He toimivat Pyhässä Hengessä ja totuudessa, kun julistivat ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Kristusta.

Kaikki kunnia apostoleille!

Se, mitä ekivaarin kirjoituksista olen selvillä ja lukenut, ei ole minua vakuuttanut siitä, että hän olisi satuilija.

Tosin, olen vasta muutaman kerran tämän palstan kirjoituksiin perehtynyt.

Siis; Pitää lukea enemmän.

Jeesus Kristus sinuakin siunatkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3693
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3065
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2271
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1433
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1259
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1136
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      961
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      935
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      932
    Aihe