Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Valmistautua+voi+suuntaamalla+katseen+Jeesukseen+ja+pitämällä+Jumalan+Sanasta+eli+Raamatusta+kiinni.+Raamatun+Sanan+lukeminen+ja+rukoileminen+on+sitä+kristityn+"ravintoa"+vainojenkin+keskellä.+Voimme+luottaa+ja+turvata+Jeesukseen,+Hän+ei+jätä+eikä+petä.
  2. Toisaalta+asian+voi+nähdä+niinkin+että+Jumala+todella+vastasi.+Tietenkin+usko+vaatii+myös+luottamusta+siihen+että+Jumala+toimii+aina+niin+kuin+parhaasi+näkee.+Tämä+on+juuri+sen+Jumalan+kokonaiskuvan+näkemisen+tiedostamista.+Itse+koen+sisäistä+rauhaa+kun+saan+johonkin+asiaan+rukousvastauksen,+tulee+tunne+että,+”näin+tämän+asian+pitää+mennä”.En+tiedä+tarkoitatko+”Jumalan+tahdolla”+samaa+kuin+Raamatun+tulkinta?+Itseäni+on+aina+ihmetyttänyt+että+Raamatun+kohdalla+ihmisen+asioiden+ymmärtämisestä+tehdään+jotenkin+negatiivinen+asia.+Sillä+sitähän+tulkinta+on+asioiden+ymmärtämistä.+Tulkinta+on+ihmisen+apuväline+ymmärtää+ja+hahmottaa+asioita.+Tulkintaa+voi+olla+huonoa+tai+hyvää.+Hyvä+tulkinta+tekee+oikeutta+tulkittavalle+asialle.+Raamatun+ollessa+kyseessä+sen+tekstille.+Näin+ollen+sen+”Jumalan+tahdon”+tai+tulkinnan+löytyminen+ei+ole+vaikeaa,+vaikka+niin+annetaan+ymmärtää,+syystä+jota+en+ymmärrä.+Minusta+on+hienoa+ja+mielenkiintoista+pohtia+ja+tutkia+niitä+Raamatun+vaikeitakin+kohtia.+Ei+niitä+pidä+pelätä+tai+välttää,+ne+ovat+tietystä+syystä+Raamattuun+kirjoitettu.+Minulle+se+ainakin+todistaa+myös+Raamatun+aitoudesta,+haastavia+kohtia+ei+ole+siloteltu+pois,+vaan+ne+ovat+siellä+mukana.+Eli+minua+ei+haittaa+kyselyt+ja+pohtimiset,+päinvastoin.+Olen+näillä+palstoilla+nimenomaan+keskustelemassa+ja+tuomassa+uskovaisen+näkemystä+asioihin.+Joten+ei+mitään+hätää.+Rehellisyyttä+on+myös+myöntää,+että+jonkin+kohdan+selitystä+en+tiedä,+ehkä+se+valkenee+jokin+päivä.+Näinhän+Lutherkin,+Teologian+tohtori+ilmaisia+asian,+vaikean+kohdan+kohdalla+hän+nosti+hattua+ja+jatkoi+matkaa+siinä+toivossa,+että+kohta+vielä+avautuu.
  3. Luonnollistahan+on+että+ketju+jatkuu.+Opetuslapset+tekevät+uusia+opetuslapsia+ja+niin+edelleen.+Jeesus+on+tutkijoiden+valtavirran+mukaan+historiallinen+eli+elänyt+henkilö,+joten+Hänet+tapasi+sadat+ellei+tuhannet+ihmiset+Hänen+elinaikanaan.