Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. "Joku+voisi+yrittää+kiemurrella+täsätä+vetoamalla+"uuteen+liittoon"+mutta+se+olisi+raamatun+vastaista.+Sanoihan+Jeesus+itse:"Totisesti:+laista+ei+häviä+yksikään+kirjain,+ei+pieninkään+piirto,+ennen+kuin+taivas+ja+maa+katoavat,+ennen+kuin+kaikki+on+tapahtunut.+19+Sitä,+joka+jättää+laista+pois+yhdenkin+käskyn,+vaikkapa+kaikkein+vähäisimmän,+ja+siten+opettaa,+kutsutaan+taivasten+valtakunnassa+vähäisimmäksi.+Mutta+sitä,+joka+noudattaa+lakia+ja+niin+opettaa,+kutsutaan+taivasten+valtakunnassa+suureksi.+20+Minä+sanon+teille:+ellette+te+noudata+Jumalan+tahtoa+paljon+paremmin+kuin+lainopettajat+ja+fariseukset,+te+ette+pääse+taivasten+valtakuntaan.+"Tulkitsit+lainaamasi+kohtaa+hivenen+huonosti.+Jätit+nimittäin+tärkeimmän+jakeen+asiayhteydestä+pois.+Matt.5:17:"17+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan.+En+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+toteuttamaan."Eli+lain+päämäärä+ja+täyttäjä+on+Jeesus.+Ja+kun+ihminen+uskoo+Jeesukseen+hän+täyttää+lain+(Matt.22:36-40).+Voisikin+ajatella+että+laki+on+"diagnoosi+ihmiselle"+ja+Jeesus+on+"parannus".+Lain+tajuaminen+ajaa+hakemaan+apua+jostakin+tai+joltakin+ja+tämä+jokin+on+Jeesus.+Kun+uskot+Jeesukseen+noudatat+Jumalan+tahtoa+paremmin+ja+enemmän+kuin+lainopettajat+ja+fariseukset.+Itseensähän+Jeesus+kehotti+uskomaan+(+Joh.6:29,14:1).Vt:stä+sen+verran+että+se+on+toki+Pyhä+kirja+myös+kristityille.+Mutta+sen+sitovuus+on+rajattu+kristittyyn+nähden.+Tämähän+käy+ilmi+kun+lukee+kenelle+Jumala+kulloinkin+puhuu,+ja+suuntaa+käskynsä+ja+kehotuksensa.+Sodat+ovat+sotia+myös+Raamatussa,+niissä+kuolee+ihmisiä,+valitettavasti.+Kumpa+ihmiset+oppisivat+tulemaan+toimeen+keskenään+neuvotellen.+Raamatun+sodista+suositeltavaa+luettavaa:"Olof+Edsinger:+Sodat+Raamatussa".
  2. "Sä+saat+kuulua+vähemmistöön+ja+vängätä+ettei+esimerkiksi+homoilla+saa+olla+oikeutta+avioitua.+Sitä+sä+vänkäät+vain+vähemmistön+kanssa,+mutta+älä+ihmettele+miksi+teitä+ei+tällöin+kuunnella.+Ihmiselle+on+mleko+tärkeätä+ihmisoikeus+eikä+mikään+orjuus+tai+vankeus.Jos+raamatun+mukaan+sanottaisi+kaikki+niin+kuinka+monta+ihmistä+lopulta+olisi+olemassa.+Lopulta+jokaisen+elämä+olisi+syntinen+eli+elämisenkin+pitäisi+kieltää.+Kuollessa+ihminen+olisi+ainoastaan+synnittömässä+tilassa+ainakaan+ei+tekisi+mitään+mitä+voisi+tehdä+eläessään+eli+elää?!+Eli+mikä+semmoinen+voi+olla+enää+sallittua,+mitä+eläessään+voi+tehdä+kun+kaiken+olette+järjestäen+kieltänyt+tekemästä?!"Tokihan+kristinuskoon+kuuluu+ymmärrys+siitä+että+ihminen+on+syntinen+ja+vajavainen.+Kyllä+minä+uskovaisena+voin+tehdä+paljonkin+asioita.+Jokainen+voi+kysyä+itseltään+että+vaikka+kaikki+olisi+sallittua+niin+onko+se+minulle+hyväksi+ja+hyödyksi."En+hyväksy+kirkkoa+osana+valtioita+ja+Suomi+on+ainut+Pohjoismaa+nykyisin+joka+ei+ole+sekulaarinen+valtio.+Kirkko+on+vapautettu+alkoholiverosta,+vaikka+kirkossa+anniskellaan+alkoholia+ehtoollisella.+Se+että+on+pieni+määrä+henkilöä+kohden+ei+ole+taas+missään+baareissa+mikään+peruste,+jossa+tulee+olla+kalliit+anniskeluluvat+ja+alkoholiverotus+hyvin+korkealla.+Lisäksi+kirkossa+ei+ennen+ehtoollista+tarkisteta+alle+30-vuotiailta+näyttävien+henkilöllisyyttä,+kuten+muualla+se+on+pakollista.+Monesta+asiasta+kirkko+on+päässyt+kuin+koira+veräjästä+ja+sillä+on+kaikenlaisia+erityisoikeuksia,+joka+on+ihan+järjetöntä!"Aivan+ja+kuitenkin+kirkon+kuuluminen+valtioon+on+demokraattinen+päätös.+Minusta+on+aika+ontuvaa+verrata+baari+tarjoilua+ehtoollisen+viettoon.+Ehtoollinen+on+pieni+"sormustinmitallinen".+Eihän+baarissa+edes+tarjoiltaisi+niin+mitätöntä+annosta+viiniä.+Toisekseen+kirkko+tarjoaa+myös+alkoholittoman+vaihtoehdon.+Kukaan+ei+juovu+ehtoollispikarillisesta."Jos+kirkko+on+osana+valtiota+niin+kauan+kirkon+tulee+se+tehdä+valtion+lakien+mukaan,+vaikka+se+olisi+kuinka+raamatun+vastaista!+Sitä+ei+tule+kysyä+kirkon+jäseniltäkään,+jotka+taas+haluavat+pitää+tätä+valtiokirkkoa."Siksipä+kirkon+olisikin+hyvä+irrottautua+valtiosta.+Jostakin+olemme+sentään+samaa+mieltä+:)
  3. "Kysy+siltä+psykiatriltasi,+kuinka+psykoosi+poikkeaa+uskomisesta,+koska+psykoosiin+sisältyy+uskominen+harhoihin,+joita+uskonnot+luovat.+:)+Paljastit+että+olet+sekopää+joka+tarvitsee+psykiatria?"Uskonnot+eivät+luo+harhoja,+vaan+sairasmieli.+En+sanonut+tarvitsevani+psykiatria,+vaan+olen+ollut+hoitoneuvotteluissa+mukana+(Jälleen+ennakkoluulosi+tuotti+väärinkäsityksen+sinulle.+Kuinkahan+mones?)+"Millä+tavoin+uskominen+jumalaan+poikkeaa+psykoosista?!+Todista+jumala+niin+se+on+ainut+keino+ettet+sairasta+psykoosia,+mutta+niin+kauan+kuin+uskot+jumalaan+sairastat+psykoosia+vaikka+sun+psykiatrikaverisi+sanoisi+mitä+tahansa!!"Hän+ei+ole+minun+psykiatrikaveri.+Usko+ei+ole+sairaus,+psykoosi+sen+sijaan+on+hoidettava+sairaus.+Uskon+tässä+asiassa+ennemmin+tieteellistä+asiantuntijaa+kuin+sinun+perusteettomia+ennakkoluulojasi."Miten+uskovaiset+pitävät+saarnojaan?+Työnsä+ja+arkirutiininsa+kykenee+hoitamaan+kuka+hyvänsä.+Ei+ne+paljon+ihmiseltä+vaadi.+Psykoosiasteita+on+erilaisia,+joista+vahvin+on+uskovaisten+harhaluulot+jotka+valehtelevat+itselleen+olevansa+täysin+terveitä+vaikka+tosiasiassa+sairastavat+psykoosia.+Väität+myöskin+ettei+yksikään+uskovainen+ole+ollut+mielisairaalan+potilaana+(se+siitä+hyvinvoinnista+ja+onnellisuudesta),+kun+se+ei+ole+mikään+totuus.+Uskovat+haluavat+ihmisiä+käännyttää,+mutta+kun+eivät+saa+käännytyksi+sairastuvat+niin+että+joutuvat+siitä+mielisairaalaan+tai+kunnei+kukaan+usko+mitä+he+typerästä+päästänsä+paasaavat.+Työpaikoilla+jopa+hyvin+yleistä!"Väärin+jälleen,+psykoosia+sairastava+ei+kykene+hoitamaan+työtään+ja+arkirutiineja.+En+ole+väittänyt+etteikö+myös+uskovaiset+voisi+olla+mielisairaalassa+potilaana.+Ei+uskovaiset+siksi+joudu+mielisairaalaan+että+eivät+saa+ketään+käännytettyä.+He+joutuvat+sinne+jos+ja+kun+sairastuvat+psykoosiin+tai+johonkin+muuhun+hoitoa+vaativaan+sairauteen.+Näiden+sinun+väärinkäsitysten+ja+luulojen+määrä+on+kyllä+valtava."Monesti+on+täysin+viattomia+ihmisiä+laitettu+jonnekin+pakkohoitoon,+vaikka+sinne+pitäisi+laittaa+uskovaiset+ja+kustantaa+sen+hoidon+omasta+pussista,+kun+ovat+sen+halluusinaationsa+itselleen+aiheuttanutkin."Se+että+haluat+ihmisiä+pakkohoitoon+koska+he+uskovat,+kertoo+valitettavan+paljon+ajatusmaailmastasi.+"Sitä+olenkin+aina+ihmetellyt+että+miten+voi+olla+mahdollista+että+uskovaiset+pääsevät+edes+peruskoulusta+läpi+(pitää+olla+jonkinlaiset+suhteet+koulujohtajiin+tai+teeskennellä+jotenkin),+kun+siellä+jo+opetetaan+kaikkea+muuta+kuin+sitä+uskontoa.+Jos+itselläni+olisi+ollut+niin+monta+vastenmielistä+oppiainetta+kuin+uskovalla+on+niin+ehkä+en+olisi+väkisin+halunnut+peruskoulua+käydä+loppuun.+Onneksi+siellä+oli+vain+yksi+vastenmielinen+oppiaine+uskonto,+ettei+minulla+ollut+mitään+ongelmia+hoitaa+peruskoulua+läpi.+Peruskoulun+on+kaikille+pakollinen,+mutta+se+mua+ihmetyttää+miten+uskovat+pakottautuvat+itsensä+käymään+sitä+läpi+kun+siellä+jokainen+muu+oppiaine+on+olevinaan+järjestäen+vastoin+uskontoa,+raamattua+tai+mitä+lie+jumalan+sanaa+kunnei+se+ole+kerran+uskontoa.Nykyisin+jonkun+kansanpuolue+puheenjohtaja+hihhulin+mukaan+esimerkiksi+luonnontieteiden+opetuksessa+tulisi+käyttää+uskontoa+ja+jotakin+hengellisyyttä+mukana.+En+oikein+tajua,+miksi+ja+miten+siihen+saataisi+edes+sellaista+mukaan?!Teologit+ja+uskonnonopettajat+peruskouluista+pois!"Hyvä+että+olet+pohtinut+ja+ihmetellyt.+Ei+uskovaiset+suhteilla+lue+maistereiksi+eivätkä+tohtoreiksi.+Kyllä+he+saavat+ne+akateemiset+ansiot+ihan+omilla+aivoilla+ja+järjenkäytöllä.
  4. "Ne+toteaisivat+ihan+erilailla+kuin+sä+väität!"Kun+eivät+totea,+olen+kysynyt+ei-uskovaiselta+psykiatrilta.+Älä+elä+ennakkoluulojesi+vankina,+vaan+ota+rohkeasti+selvää+asioista,+kuten+tästäkin."Eriasia+on+pitävätkö+he+sitä+sairautena,+vaikkei+se+ole+sairasluokituksessa."++Aivan,+eihän+sellaista+pidetä+sairautena,+joka+ei+ole+sairautta.+"Psykoosia+sairastaneet+käyvät+töissä+ja+kykenevät+hoitamaan+asioitaan+eli+elävät+normaalisti+arkea+psykoosilääkityksellä.+Sitten+tiedostetaan+että+ilman+lääkitystä+elää+uskovaiset,+jotka+sairastavat+samaa+kuin+psykoosi+on+niin+on+todella+suuri+ongelma+koko+yhteiskunnassa.+Viattomia+ihmisiä+laitetaan+pakkohoitoon,+miksei+sitten+uskovia."Jos+ne+uskovaiset+sairastavat+"samaa+kuin+psykoosi"++kuinka+he+voivat+hoitaa+työnsä+ja+arkirutiininsa+ilman+lääkitystä?+"Varmaan+oletkin+kaltaisiasi+nähnyt!"En+viitannut+itseeni,+en+ole+koskaan+sairastanut+psykoosia."Kyllä+silloin+ihmiseltä+puuttuu+oma+järjen+käyttö+kokonaan+mikäli+uskoo+johonkin+jumalaan+kyseenalistamatta+sitä."Ja+kuitenkin+uskovaisten+joukossa+on+tutkijoita,+tohtoreita+ja+akateemisesti+koulutettuja.+Kuinka+he+ovat+saavuttaneet+asemansa+ilman+että+käyttäisivät+järkeään?"Noh,+hyväksytkö+esimerkiksi+homoseksuaalien+avioitumisen?!+Jos+vastustat+sitä+niin+et+hyväksy+demokratiaa+ja+valehtelet+hyväksyväsi+demokratian!+Demokratiaa+on+sekin+että+homoseksuaalit+saavat+avioitua."Eihän+demokratia+tarkoita+sitä+että+on+kaikesta+samaa+mieltä+kuin+valtaenemmistö.+Demokratiaan+kuuluu+nimenomaan+vapaus+ilmaista+mielipidettä.+Hyväksytkö+sinä+että+kirkko+on+osa+valtioita+ja+että+kirkolla+on+verotusoikeus?+Nämäkin+ovat+demokraattisia+päätöksiä.+Jos+homoseksuaalit+haluavat+mennä+yhteen,+menkööt,+mutta+kirkkovihkimistä+en+ymmärrä+koska+se+on+Raamatun+vastaista.
  5. "Kenelle+sun+lähteesi+kelpaa,+jollei+ole+uskova?"Harold+G.Koenig+on+tunnustettu+tutkija,+joka+on+julkaissut+satoja+tiedeartikkeleita+tiedelehdissä.+(Lähde:https://en.wikipedia.org/wiki/Harold_G._Koenig.)+Eli+ainakin+tiedeyhteisölle+kelpaa,+jollei+sinulle."Tuo+ei+ole+tutkimus,+jota+on+seurakuntalainen.fi+referoinut+ja+se+ei+ole+mikään+mielipide+silloin,+mikäli+ei+halua+ottaa+lähdettä+puolueellisista+kanavista.+Se+on+silloin+toisen+osapuolen+korostamista+omine+näkemyksineen+ottamatta+kantaa+uskonnottomien+näkemyksiä."+Etkö+ole+edes+lukenut+linkkiä?!+Siinähän+nimenomaan+viitataan+tutkimuksiin.+"Uskonnollisuutta+suhteessa+onnellisuuteen+ja+mielenterveyteen+on+tutkittu+vuosikymmenien+ajan+lukuisissa+eri+tutkimuksissa.+Useiden+tutkimusten+mukaan+uskonto+lisää+ihmisen+tyytyväisyyttä+elämään.+"+Ja+"Sosiologi+Chaeyoon+Lim+Wisconsin-Madisonin+yliopistosta+on+tutkimustensa+perusteella+tullut+siihen+tulokseen,+että+vastaus+piilee+uskonnon+tarjoamissa+sosiaalisissa+suhteissa.+Myös+muu+tutkimus+tukee+löytöä."Myös+uskonnottomilla+on+"omat+näkemykset",+kukaan+ei+ole+puolueeton."Siinä+tutkimuksessa+on+haastateltu+vain+uskovia,+joten+totta+kai+uskominen+on+silloin+hyvinvointia+edistävää+kun+uskovilta+kysytään.+Jollet+tajua+tutkimuksen+ja+propagandan+eroa+niin+mä+en+voi+sille+mitään!+"No+ei,+kannattaa+lukea+linkit,+jos+niitä+kommentoi.+Siinähän+oli+nimenomaan+haastateltu+myös+uskonnottomia.+Älä+anna+olla+ennakkoluulojesi+esteenä+monipuoliselle+lukemiselle+ja+tutkimiselle,+siinä+sitä+oppii+ja+saa+uutta+pohdiskeltavaa.