Ja sen lisäksi he pakoilevat vastuuta. Miksikö? No minäpä selitän.
Pelkuruus:
Uskovainen on pelkuri, koska hän pelkää omaa rajallisuuttaan, omaa kuolevaisuuttaan, sitä että asioiden tulee päättyä. Hän pelkää sitä että hänen tulee selvitä itse vailla jotain ylimaallista turvaverkkoa ja apua.
Ateisti ei näitä pelkää, vaan tunnustaa että joskus jokainen kuolee ja elämä loppuu, mikään ei ole ikuista. Lisäksi ateisti tunnustaa, että josksu pitää vaan pärjätä itse ja ottaa itseään niskasta kiinni.
Vastuunpakoilu:
Uskovainen ulkoistaa moraalinsa ja henkilökohtaisten päätöstensä seuraukset jollekin ulkoiselle taholle. Jos uskovainen tekee jotain haittaa toisille, hän syyttää saatanaa, sen sijaan että ottaisi vastuun omista teoistaan. Hän siis pakoilee vastuuta.
Saa vapaasti yrittää kiistää. Tähän mennessä kiistoyritykset ovat lähinnä vahvistaneet nämä pointit.
Uskovaiset ovat pelkureita
26
367
Vastaukset
- uskova-urpo
Jumala keksi Saatanan juuri siksi, että hän voisi pakoilla omia kolttosiaan. Pettäjäkin sanoo petetylle, että petin sinua, koska se on sinun syysi. Näin tulee parempi mieli, kun ei tarvitse itse ottaa vastuuta tekemisistään. Kätevää!
Jumala voi siis kolttoset tehtyään hohotella kuin Joulupukki hyvillä mielin ja lähetellä tulvia ja katastrofeja mielin määrin, koska hänellä on Saatana sijaiskärsijänä. Tälläkin hetkellä kuulen Jumalan vahingoniloisen hekotuksen hänen katsellessaan kärsiviä ihmisiä Harvey-myrskyn jäljiltä, koska Saatanahan sen muka aiheutti.- s.e.j.a.p
Ateisiti kun väittää, että vedenpaisumus on täyttä paskaa,siinä näette kaikki on mahdollista. Ihmiset itse hylkää Jumalan,itse ihminen saa aikaan sen, että loppuu Jumalan suojelus ja varjelus. Siksi ei kannata ihmisen olla ateisti. Jokainen joutuu valikoimaan puolensa, niin myöskin ateisti.
- uskova-urpo
s.e.j.a.p kirjoitti:
Ateisiti kun väittää, että vedenpaisumus on täyttä paskaa,siinä näette kaikki on mahdollista. Ihmiset itse hylkää Jumalan,itse ihminen saa aikaan sen, että loppuu Jumalan suojelus ja varjelus. Siksi ei kannata ihmisen olla ateisti. Jokainen joutuu valikoimaan puolensa, niin myöskin ateisti.
Asia on kuitenkin niin, että Yhdysvallat on kovasti kristillinen maa ja nyt se kaikkivoipa, hyvä Jumala sallii niin uskonnollista maata kiusattavan. Jumala ei itse ole osannut päättää, millä puolella hän on. Ei ole suojelu maittanut. On se kyllä ihme ja kumma. Milloinkahan sinä saat tuta Jumalan rakkauden? Sillä katso, Jumala rakastaa sitä, jota hän koettelee. Sinua hän on koetellut vain vähäisellä älyllä.
- wesw
uskova-urpo kirjoitti:
Asia on kuitenkin niin, että Yhdysvallat on kovasti kristillinen maa ja nyt se kaikkivoipa, hyvä Jumala sallii niin uskonnollista maata kiusattavan. Jumala ei itse ole osannut päättää, millä puolella hän on. Ei ole suojelu maittanut. On se kyllä ihme ja kumma. Milloinkahan sinä saat tuta Jumalan rakkauden? Sillä katso, Jumala rakastaa sitä, jota hän koettelee. Sinua hän on koetellut vain vähäisellä älyllä.
Kuinka paljon amerikka on aiheuttanut toisille maille harmia ja surua ja vahinkoa? Jumalan sanassa jos sanotaan "älä tapa" mites on amerikan suhteen? Mitä hyötyä on Kristillisestä maasta, jos siellä ei noudateta Jumalan sanaa?Ei mitään hyötyä, suomessa on myöskin sama edessä, jos ihmiset eivät kääntele kelkkaa,ja käy noudattamaan. Saattaa olla että syyttömät ihmiset siellä joutuu kärsimään,kuka se tietää ,ei kukaan.Millä kieroudella on rahat ja kämpät hommattu. Siinä näkee koko maailma Jumalan voiman,sitä ei pidä vähätellä yhtään,koska kaikki on mahdollista.
- DRHouse
s.e.j.a.p kirjoitti:
Niin, paikallinen tulvahan on ihan sama asia kuin se että vettä tulee 10 kilometriä ympäri planeetan...
- uskova-urpo
wesw kirjoitti:
Kuinka paljon amerikka on aiheuttanut toisille maille harmia ja surua ja vahinkoa? Jumalan sanassa jos sanotaan "älä tapa" mites on amerikan suhteen? Mitä hyötyä on Kristillisestä maasta, jos siellä ei noudateta Jumalan sanaa?Ei mitään hyötyä, suomessa on myöskin sama edessä, jos ihmiset eivät kääntele kelkkaa,ja käy noudattamaan. Saattaa olla että syyttömät ihmiset siellä joutuu kärsimään,kuka se tietää ,ei kukaan.Millä kieroudella on rahat ja kämpät hommattu. Siinä näkee koko maailma Jumalan voiman,sitä ei pidä vähätellä yhtään,koska kaikki on mahdollista.
"Millä kieroudella on rahat ja kämpät hommattu."
Herra on antanut heille kaiken hyvää hyvyyttään, halleluja!!!
Tuo tulva meni kyllä nyt hiukan väärään paikkaan. - uskova-urpo
DRHouse kirjoitti:
Niin, paikallinen tulvahan on ihan sama asia kuin se että vettä tulee 10 kilometriä ympäri planeetan...
Herra osaa loihtia tavaraa tyhjästä ja kadottaa tavaraa hetkessä kadoksiin.
Aivan kuten hän on kadottanut itsensäkin olemattomiin.
- s.e.j.a.p
teisiti kun väittää, että vedenpaisumus on täyttä TOTTA,siinä näette kaikki on mahdollista.
Teistit ovat kaloja ja hyviä (uimaan). Miksi siis paeta tsunamiakaan?
Jumalan itse hylkää ihmisensä - ,itse Jumala saa aikaan sen, että loppuu uskovaiset. suojelus ja varjelus. Siksi ei kannata Jumala olla Jumala . Jokainen joutuu valikoimaan puolensa, niin myöskin Jumala . Kristityt tunnetusti ottavat hikikassinsa nenänpäälle ja ripustavat Jumalat makkaratikkuun.
Osuiko Jeesus naulankantaan vaiko se roomalaissotilas jonka nimeä ei kerrota..- wesw
Trolli,onko kivaa vääristellä toisten kirjoituksia.
- Näinhänseon
Ateisti haluaa, että elämä loppuu kuolemaan ja torjuu muut mahdollisuudet mielestään. Uskova uskoo pääsevänsä taivaaseen. Valaistunut tietää, että kuolemaa ei ole.
- wesw
kekek-kekek kirjoitti:
Kuolee silti.
Niin lihallisesti,mutta ei henkisesti.
- tätttärää
Valaistumassa oleva on taivaassa jo maan päällä ihan reaalisesti ja nirvanassa kuoleman jälkeen. On huikaiseva ero valaistumassa olevan ja uskovan välillä, mutta sitä ei päällepäin useinkaan huomaa.
Valaistuneen ja uskovan välillä on mittaamaton ero. Uskova haaveilee taivaaseen pääsystä, valaistunut on jo ylittänyt taivaan eläessään. Hän ei haaveilee enää alemmista tasoista joita taivaat ovat. - Faktapöytä
Voi typerykset!
Tekeekö oikeasti uskonto ihmisestä
Pelkurin vai tekeekö se mitä tämä
Tietty ihminen on kasvatettu! Ota kaveri pääsi perseestäs ulos! Ihmiset syntyy tasa arvoisina vaikka mistä maasta tai mistä kulttuurista tai uskosta on kotoisin! Tunnen itse ihmisiä joiden usko antaa rohkeutta enemmän kuin pelkoa tai antaa toivoa enemmän kuin epätoivoa! Joten ihminen joka on pelkuri ei ole syntynyt uskossa vaan ihminen joka on pelkuri on syystä
Miten hänet on kasvatettu! Jos näytät lapselle väkivaltaa syntymästä asti niin 100% todennäköisyydellä ottaa esimerkkiä
Ja jää tämän alitajuntaan kiinni ja tavaksi! Nyt herätys !! - sinuusJaminuus
kekek-kekek kirjoitti:
Kuolee silti.
Ruumis kuolee, mutta henki ei, eli se todellinen sinuus / minuus ei ikinä kuole.
- nukkuu.yöt
Aamulla klo. 3.00 valvova pelkää varmasti.
- DRHouse
Syystä että? Tuolla logiikalla jokainen yötyötä tekevä pelkää.
- ja.vielä.pierettääkin
Totta. Pelkään, etten saa päivällä unenpäästä kiinni.
- nukkuu.yöt
DRHouse kirjoitti:
Syystä että? Tuolla logiikalla jokainen yötyötä tekevä pelkää.
Kommettisi selventää entisestään omaa tilannettasi. Työnantajasi maksaa sinulle palkkaa työstä. Pakoilet siis vastuuta kirjoittelemalla öisin houreitasi tänne. Jos olet yrittäjä, olet laiskanläntä sellainen.
- DRHouse
nukkuu.yöt kirjoitti:
Kommettisi selventää entisestään omaa tilannettasi. Työnantajasi maksaa sinulle palkkaa työstä. Pakoilet siis vastuuta kirjoittelemalla öisin houreitasi tänne. Jos olet yrittäjä, olet laiskanläntä sellainen.
Kuka sanoi että teen yötyötä? Sanoin että määreesi mukaan yötyötä tekevät pelkäävät. Muu on ihan omaa kuvitelmaasi, joten taidat olla pahasti harhainen.
- OdotatkoDaavidia
Aika osoittaa myös nykyajan työnantajien kyvyn tehdä mitään sopimuksia asianosaisten kesken.
"Uskovainen on pelkuri, koska hän pelkää omaa rajallisuuttaan, omaa kuolevaisuuttaan, sitä että asioiden tulee päättyä. Hän pelkää sitä että hänen tulee selvitä itse vailla jotain ylimaallista turvaverkkoa ja apua."
En minä uskovaisena omaa rajallisuutta pelkää. Tajusin sen vasta täysin uskoon tultuani. Kukaan meistä ei selviä aina yksin, kaikki tarvitsevat jossain elämän vaiheessa turvaverkkoa tai apua. Toki on hyvä opetella pärjäämään myös omillaan, tätä usko ei kiellä.
"Uskovainen ulkoistaa moraalinsa ja henkilökohtaisten päätöstensä seuraukset jollekin ulkoiselle taholle. Jos uskovainen tekee jotain haittaa toisille, hän syyttää saatanaa, sen sijaan että ottaisi vastuun omista teoistaan. Hän siis pakoilee vastuuta."
En koe ulkoistavani, koska olen samaa mieltä sen "ulkoisen tahon" eli tapauksessani kristinuskon Jumalan kanssa. Toisaalta jokainen meistä on enemmän tai vähemmän ulkoa tulevien vaikutteiden varassa, usein tietämättäänkin. En myöskään syytä saatanaa omista teoistani tai laiminlyönneistäni, vaan kannan itse vastuuni mokistani ja pahoista teoistani siinä määrin kun kykenen.
Kaikella kunnioituksella sinulla ja minulla on hyvin erilainen käsitys kristinuskosta, uskosta jota minä elän todeksi joka ainoa päivä.- DRHouse
Eli et ole oikea kristitty.
DRHouse kirjoitti:
Eli et ole oikea kristitty.
Ei vaan paremminkin en ole olkinukkesi mukaisen määritelmäsi kristitty. Tunnen aika ison joukon kristittyjä, yksikään heistä ei sovellu määritelmäsi alle. Voisiko olla mahdollista että sinulla on vääriä käsityksiä kristityistä?
- 12___13
"Uskovainen on pelkuri"
Kuulostat äärimmäisen suurelta valehtelijalta, mutta jos tuo pitäisi paikkaansa, olisi se erittäin valitettavaa, koska:
"Mutta pelkurien ... ... ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja
tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Ilm. 21:8- DRHouse
"Kuulostat äärimmäisen suurelta valehtelijalta, mutta jos tuo pitäisi paikkaansa, olisi se erittäin valitettavaa, koska:"
Varaudu siis ottamaan aurinkorasvaa mukaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.913942Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973297Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1242608Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2071928Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201774Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä951658Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m791645- 1101519
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11291- 571182