Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä on toteutunut uskovien elämässä Jeesuksen antamien lupausten mukaan. Ja tätä asiaa on todistamassa moni ihminen, täälläkin palstalla:)
(Joh.14:16,17) "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."
(Room.8:16) "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."
Kiitos Jumalalle!
02.03.2006 15:02
Nyt en oikein ymmärrä mitä tarkoitit,, siis mitä mun lauseketta?
Teitenkään tämä palsta ei ole sopiva paikka seksi asioitten käsittelyyn. Jokaisen oma asia on mitä aviovuoteessaan tekee ihan niinkuin sanoit.jne,,
huom.(En ole lukenut kaikkia hellaritytären aikaisempia kirjoituksia)
28.02.2006 20:04
Tuskin ilmenee pelkästään helluntailaiperheissä näitä mainitsemiasi "tabuja". Ei seksiin liittyvistä asioista kovin herkästi perheen kesken avoimesti taideta puhua muutenkaan. Aika arkaluontoisia asioita ja hyvin henkilökohtaisia.
Tietysti oikein tiukkapipoisessa ja lakihenkisen helluntaiperheen ilmapiirissä voi seurata ongelmia hyväksyä omaa seksuaalisuuttaan oikealla tavalla.
28.02.2006 15:35
Minä kuulun helluntaiseurakuntaan, eikä minulta olla koskaan henkilötunnusta ja tilinumeroita jne. pyydetty.
Helluntaiseurakunnissa on käsittääkseni aina ollut vapaehtoinen (uhri/kymmenykset) maksut. Jokainen saa laittaa uhriin niin kuin sydämessään haluaa.
Kyllä jokainen uskossa oleva tietää oman vastuunsa Jumalansa edessä, eikä näin ole mitenkään velvollinen olemaan pastorien kontrollissa, eikä muutenkaan velvollinen hänen talutusnuorassaan kulkemaan.
Kristuksen askelissa ja raamattua lukien nämä riittää.
23.02.2006 19:22
Ainakin niissä helluntaiseurakunnissa joissa olen kulkenut ei esiinny mainitsemiasi ongelmia ja ylilyöntejä. Opetusta on helluntaiseurakunnissa ollut paljon sielullisuudesta ja ääri-ilmiöistä, niistä varoitettu ja ollaan hyvin tietoisia.
11.02.2006 12:21
Adventisteissa on luultavasti monelaista porukkaa joukoissa niinkuin Helluntailaisissakin.
Vaimoni vanhemmat ovat adventisteja ja ovat kehoittaneet minua usein tulemaan adventistiksi jotta ns. valon löytäisin jolla sitten valittujen joukkoon päästään. Ja aika keskeistä on Whiten profetallinen sanoma heidän suustaan.
Onhan heillä ihan raamatullinen opetus Isästä ja Pojasta ja Pyhästä hengestä mutta siihen ne sitten taitavat jäädäkin. Ei minusta ainakaan heidän oppeihin ole lähtijäksi.
10.02.2006 11:15
Kyllä Jeesus tuli uskovalle Elämän Herraksi ihan jokaiselle päivälle. Saadaan myös yhtenä päivänä ruumistamme levätä Jumalan antaman ohjeen mukaan. Jotta emme töiltämme liialta rasittuisi.
Voisihan se raamatun mukainen sapatti lauantai päivä olla kaikkialla maailmassa yhtenevä. Mutta näissä oloissa tilanne on toinen. Joten koitetaan pakanakristittyinä soveltaa asiaa ettemme vaikeuttaisi omaa ja toisten elämää eri tavalla toimimalla (lähimmäisen rakkaus). Eihän Jumala ole rasitteeksi antanut levonpäivää, vaan että virkistyisimme ja hiljentyisimme töiltämme edes hetkeksikään.
08.02.2006 17:34
Ei muuta kuin pitäkää hyvällä omatunnolla sapatin päivää. Ja kiittäkää Herraa sapatin päivästä jota vietätte. Mutta älkää tuomitko toisia epäjumalanpalvojiksi jotka eivät niin tee.
Mikäli haluatte olla esimerkillisiä. Toimikaa uskossanne kiitollisena, iloiten ja rakastaen. Kaikenlainen toisten tuomitseminen on väärin.
Sapatin päivä on lauantai, mutta huomioikaa että suurin osa ei näe sapattikäskyn velvoittavan pakanakristittyjä vanhanliiton Israelin kansalle annettujen määräysten mukaan.
08.02.2006 13:06
Jeesus taisi tehdä suuren virheen noustessaan vallankumouksellisesti ylös haudastaan ja valitsemalla nimenomaan tämän ns. väitetyn pakanallisen päivän -Sunnuntai Päivän- /-Herran Päiväksi-jota kristityt Hänen muistokseen ja kiitokseksi pitävät.
Kauhean huonoa omatuntoako pitäisi minun alkaa potemaan sunnutaina päivänä teidän mukaan? Minun on hyvin vaikeata tehdä itsestäni rikollista jos sunnuntaina "elään ja olen leväten" toimessani.
Minä ainakin iloitsen jokaisena päivänä kiitokseksi Jumalalle ja erityisesti Sunnuntai on sekin hyvä siunattu päivä Jumalan tahdon tekemiseen. Joka valikoi päiviään tekee sen Herralle kiitokseksi. Olkoon jokainen päivä siunattu ja hedelmällinen rakkauden tekoihin, ilman tuomitsemisia ja vihan syytöksiä.
Rakkaus on Jumalan. Ja rakkaus ei tuomitse toistaan, vaan haluaa hyvää toiselleen ja itselleen.
08.02.2006 11:40
Kiitos aiheellisesta kehoituksesta! Jeesus on voittaja juuri niinkuin sanot. Ja kun itseensä katsoo ei voi muuta tehdä kuin laskea Hänen varaan.
Elämme ja Hän elää meissä.; iankaikkisesti!
05.02.2006 12:26
Varmasti löytyy aihetta osoittaa sormella jokaista kanssa ihmistä/ lähimmäistään laimin lyönneistä ja rakkaudettomuudesta. Kukapa sitä täydellinen olisi. Helluntailaiset eivät omaa mitään parempia lähtökohtia muihin krisitittyihin nähden, - samaa vanhaa aatua kannetaan mukanamme.
05.02.2006 11:55
Minulla on omat näkemykset muodostuneet raamatusta. Eikä ne ole samat kuin mihin adventistit uskonsa perustavat. Minä perustan uskoni elävään Jeesukseen ja elämään Hänen yhteydessään.
03.02.2006 15:43
Luinko oikein ? Sanoit>>>>>>>
>>>>>Kysymys ei ole päivästä, eikä kysymys ole teoista
03.02.2006 13:07
Ette te ole yksistään evankeliumia julistava liike. Kaikkihan teidät tuntee mitä olette edustamassa. Teistä tulee mieleen mormoonien ja jehovantodistajien lahkot, just samat piirteet omaatte. Profeettaanne elleniä tarjoatte! että häntä seurattaisiin.
EGW:n ympärille tahdotte jokaisen.
Muut Kristilliset kirkot ja seurakunnat haluavat porukat Jeesuksen ympärille.
Sinun käsityksissä on EGW:n tapaan täydellinen dualistinen asetelma, ja siksi olet niin epävarmalla ja rauhattomalla pohjalla uskossasi.
03.02.2006 10:50
Et vastustusta saa aikaan uskovien taholta jos toisit uskovien yhteistä Jumalan sanaan pohjautuvaa raitista opetusta esille.
Mutta ja mutta..
Vaikeata on hyväksyä kaikkea sanomaasi. Kun koko ajan olet tuomassa adventtikirkon ellenististä sanomaa esille. Sehän kärsii inflaation jo heti alku metreillä. Koska ei palvele Jumalan tarkoituksia yhteiseksi parhaaksi, vaan tuo eri puraa ja eksyttää pois Jeesuksen ääreltä.( valhesanomaa)
Mielestäni adventistit tekisi viisaasti jos hylkäisivät "ellenismin" ja keskittyisivät raamatun apostolien suunnan opetuksiin(UT). Vai onkos "ellenismi" niin syvällä uskossa ja hengessä että eron tekemistä ei osata enää?
02.02.2006 10:34
Olkoon niin helluntailaisten kuin muidenkin seurakuntien kerskaus vain Kristuksessa. Vain puhdasta Jumalan Evankeliumia julistava seurakunta palvelee Jumalan tarkoitusta. Ristin sanoma kätkee sisäänsä voiman joka pelastaa ihmisen iankaikkiseen elämään.
Kerskauksemme kohde on Kristus! Luemme hyväksemme vain Hänen ansionsa.
01.02.2006 23:56
Oletkohan koskaan edes käynyt hellareitten kokouksissa?
Oikeastaan ei sovi yleistää hellareitten paikallisseurakuntien toimintaa yhteen muottiin.
Jokaisessa seurakunnassa on pitkälti itsenäiset ja omanlaiset muodot ja ohjelman etenemis järjestyksensä. Yhteistä on ainakin se että kaikissa hellareitten kokouksissa pyritään pysymään ristin sanoman äärellä ja voiman ilmentymät toivotaan olevan samasta lähteestä tulevia.
01.02.2006 23:37
Evankeliointi on aina Hyvän sanoman kertomista ja Jumalan asialla olemista. Tämä EE lähtöisin USA:sta 1960 James ja Anne Kennedyn toimesta, joten näihin aina suhtaudutaan varauksella Suomen maaperällä. Ajattelisin että EE:n istuttaminen jokaiseen seurakuntaan avaisi veljeyttä ja sisaruutta yli seurakunta rajojen, ihan niinkuin sinäkin sen perään kuulutat.;)
Tässä EE;n julkilausuma:
"Raamattu on inspiroitu, ainoa virheetön ja arvovaltainen Jumalan sana.
On yksi Jumala, ikuisesti kolmessa persoonassa oleva: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumala ja ihminen yhdessä persoonassa. Hän syntyi neitsyestä, eli synnittömän elämän, teki ihmeitä ja sovitti synnin sijaisuhrillaan kuolemansa ja vuodattamansa veren kautta. Hän nousi ruumiillisesti kuolleista, Hän nousi Jumalan oikealle puolelle ja Hän tulee henkilökohtaisesti palaamaan takaisin kunniassa ja voimassa.
Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä on täysin välttämätöntä kadotetun ja syntisen ihmisen pelastumiseksi.
Iankaikkinen elämä otetaan vastaan uskon kautta luottamalla yksin Jeesukseen Kristukseen pelastuakseen.
Pyhä Henki asuu kaikissa uskovissa ja antaa heille kyvyn elää jumalista elämää.
Sekä pelastetut että kadotetut nousevat kuolleista - ne, jotka ovat pelastetut elämän ylösnousemukseen ja ne, jotka ovat kadotetut tuomion ylösnousemukseen.
Kaikkien uskovien välillä on hengellinen yhteys meidän Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.
Paikallisseurakunta on ensisijainen Jumalan asettama toiminnan keskus evankelioivalle toiminnalle maailmassa.
Jokainen uskova on saanut Kristukselta käskyn "saarnata evankeliumia kaikille luoduille" ja "tehdä kaikista kansoista opetuslapsia."
Kokemattomat Kristuksen todistajat voidaan parhaiten varustaa kertomaan evankeliumia antamalla heidän osallistua koulutusryhmiin, joissa toteutuu käytännön harjoittelu todellisissa todistamistilanteissa, joita johtaa kokeneempi Kristuksen todistaja."
16.01.2006 12:00
Kyllä tulee sellainen vaikutelma että vasta puolen pyrkimyksenä on "käännyttää" silloin kuin hän tahtoo oman julistuksen kautta saada minut uskomaan hänen omalla tavallaan. (kopion itsestään) Tavoitteena adventisteilla on saada uskomaan ei vain evankeliumiin, vaan myös Whiten profeetalliseen sanomaan.
=(Kyllä sen itsekin tiedät adventistina)
09.01.2006 19:05
Ollaksesi rehellinen jarlau. Eikö ole totta että kuka tahansa ihminen omaksuessaan ja uskoessaan johonkin asiaan tai sanomaan alkaa toimimaan sen mukaisesti.
Whiten sanoma on hyvin omaleimaista kaikkineen näkyineen, ja synnyttäen tietyn ryhmän joka saadaan toimimaan tietyllä tavalla.
Minäkin toimin uskon tunnuksen mukaisesti ojentautuen raamatuun evankeliumiin ja apostolien annettujen ohjeitten mukaan. Uskoen ja toimien sen mukaan.
Miksikäs ei välity yhteys näihin vaimoni sukulaisiin, vaan vastakkais asettelu? Hehän nimenomaa uskovat 100% Whiteen ja 100%Jeesukseen. Whiteen sinäkin kehoitat meitä uskomaan 100% Jeesuksen ohella. Johtopäätös on että kirkkonne ja Whiten sanoman täytyy olla täysin toisenlainen kuin muiden Jeesuksen uskovien ja kristittyjen. Ette muuten olisikaan täällä käännyttämässä uskovia.
09.01.2006 14:17
10 / 15