Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan samanlaisia ajatuksia nousi esille kuin sinulla. Koivisto viestitti hyvin - kun kerran ollaan kristittyjä niin ollaan sitä sitten reilusti, sitä tunnustaen.
05.04.2006 15:35
.. suora lähetys ja noinkin paljon keskustelijoita eri ryhmittymistä tuoo varmasti monenlaisia näkökulmia esille. Ainahan sitä jotain oppii..avoimin mielin..:)
04.04.2006 20:07
Totta! Tarkistin myös telkku.fi.:stä. Kiitos tiedoista! pitää tosiaan katsoa..
"" 22:05 --Ajankohtainen kakkonen: Jumala-ilta --
Mikä on pyhää vai onko mikään enää pyhää? Miksi yhä useammat voivat elää ilman jumalaa, ja toiset etsivät jumalaa yhä kiihkeämmin? Mihin johtaa fundamentalismi, entä kaiken suvaitseminen? Keskustelemassa pappeja ja pakanoita, kristittyjä ja muslimeja. Studiossa arkkipiispa Jukka Paarma, Helsingin yliopistosta Matti Myllykoski, toimittaja Semira Ben-Amor, muslimi Isra Lehtinen, Nokian Mission johtaja Markku Koivisto, runoilija Arno Kotro, sarjakuvataiteilija Ville Ranta, kansanedustaja Irina Krohn, Suomen Teologinen Instituutista Timo Eskola, Elävä sana -seurakunnasta Jani Liukkonen & Carita Ahvenainen, vapaa kirjoittaja, uskonlahkon jättänyt Pekka Virkamäki, kristillisen koulun opettaja Mari Vesin, Tulkaa kaikki -liikkeestä Salla Ranta, wicca-yhdyskunnasta Johanna Virtanen, imaami Khodr Chehab, sanataituri Jukka Virtanen ja päätoimittaja Jyrki Härkönen. Juontajina Satu Miettinen ja Jan Andersson.""
04.04.2006 19:37
Tuskimpa kukaan helluntailainen mitään kiiltokuvaa omasta seurakunnastaan tällä palstalla pystyy antamaan. Vajavaisia ne helluntailaisetkin on.
Paljossa puutetta ja parantamisen varaa aina löytyy.
Jumala rakastaa ja armahtaa! Jeesus on tienä, totuuden, ja elämän lähteenä. ..:)
04.04.2006 16:03
Eiköhän helluntailaisia ole aina pidetty vähän ulkopuolisina tästä maailmasta ja jonkin sortin "hihhuli hulluina". Vai onkos tilanne jossain vaiheessa sitten muuttunut huonompaan suuntaan?
("suolana" ja "valona" maailmassa (Matt.5:13-16))
:)
04.04.2006 12:45
Ainakaan helluntaiseurakuntien saarnajat Suomessa ei pääse rikastumaan. Jäyhä, nöyrä rivihelluntailainen ei sellaista edes soisi. (kateuskin palvelee asiassa hyvin tasoittavana tekijänä) :)
04.04.2006 12:29
Niin voisiko yksi ja sama Jumala olla kaikkien uskontojen takana?
Mihin valoon joutuisi raamattu sen jälkeen?
Herää monenlaisia kysymyksiä. Mutta ihan hyvä että asioita käsitellään avoimesti:)
26.03.2006 14:38
Löytyy kahvista myös terveyttä edistäviä vaikutuksia.
On tutkittu että kahvissa on myös paljon hyviä antioksidantteja. Ja kofeiini toimii hyvin piristävänä aineena. Totta että liiallinen kahvinjuonti taas rasittaa elimistöä. Mutta kohtuu käytössä kahvi on hyvä nautinto aine tauko- seura- hetkiin.
Antaa lisä potkua hyvän armominsa lisäksi..:)
http://www.kahvi.net/terveys/index.html
Tässä sivustossa kerrotaan kahvin hyvistä terveysvaikutuksista.
Hyviä kahvihetkiä!
26.03.2006 12:59
Viittaamassasi tekstissä kerrottiin kaikkien tulevan uskostaan riipumatta samaan päämäärään. Uskon kohteena täytyy olla jokin Jumala eikös vaan? Siksi vedin tämän Jumalan ja Jumalat tähän asiaan.
Jumalan näkökulma asiaan (kristinusko).- Itse Kaikkivaltias ei tunnusta muita jumalikseen, kuin Itseänsä. Eikä hyväksy ketään muuta lapseksen kuin vain niitä, jotka suostuvat Hänen tavallaan neuvotteluunsa. (hyvin musta valkoista)
(Jes.44:6) "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."
Näissä asioissa tunnustan olevani näitä paheksuttuja ns. "mustavalkoisia",- koska ymmärrän että ei ole olemassa mitään muuta kuin yhden ainoan Jumalan ilmoitettu Evankeliumi.
25.03.2006 23:02
Kristinuskossa ei ole monen Jumalan vaihtoehtoa. Vain yksi ilmoittaja ja tie annettu, joka johtaa perille. Tämä vetää nöyräksi, mutta raamatun ilmoitus on otettava vakavasti. Ainakin minä otan ja uskon!
Mitä kaikkea meitä rajan toisella puolella odottaa, kuka tietää sen kokemuksen?
Meillä on pakottava tarve pitää kiinni
uskomuksistamme, kun emme paremmastakaan tiedä.
25.03.2006 19:39
Kyllä noita tiukka pipoja löytyy hellareittenkin puolelta.
Päällimmäinen ajatus kristinuskossa tulisi olla että ihmiset omaksuisivat sen elämäksi, -iankaikkisen elämän saamiseksi.
Lähimmäisen rakastaminen on tärkeää. Sekin tulee automaattisesti kun pysytään Kristuksen yhteydessä päivin ja öin.
Onnellisen elämän avaimia on elää mahdollisimman terveellisesti liikkuen ja kunnostaan huolehtien.
Uskossa eläminen on iloitsemista löydöstään.
Riemua että saa olla pelastettu ja Jeesuksen oma :)
20.03.2006 21:29
Mikset käytä käytettävissä olevaa "poisto" kohtaa jos kerran havaitset että kirjoituksestasi tuli huti. Suosittelen että teet sen nyt välittömästi, eikä sinun sitten tarvitse enempää selitellä virhettäsi.
17.03.2006 23:05
-->> mutta on vain yksi pelastava usko ,joka löytyy kaikkien kirkollisten telineitten sisältä--Jeesuksen usko.
07.03.2006 20:01
Voisiko palstan muuttaa niin että keskusteluun saisi osallistua vain rekisteröityneet.
Voitkos kysellä ylläpidolta sellaiselle menettelylle hyväksyntää? Palstalle voisi laittaa opaste jossa kerrotaan asiasta että "vain rekisteröityneet" pääsevät keskusteluun mukaan.
>>muut saisivat sitten vain lukea kirjoituksia.
06.03.2006 15:15
Ihan hyvä huomio ja noinkin sen voi nähdä kuin kerroit.
Ajattelisin että sisimmässään voi säilyttää suhteensa Kristukseen palavana ja samalla elämässä säilyttää hallintaa, niin ettei toimi "ääripään" omaisesti, jolla käsitän ylimenemistä ja kaaos omaista käytöstä jne. Näkisin että Jumala on rauhan ja levon tuoja,- järjestyksen Jumala.
Galleriasi mukaan näytät olevan luterilainen ..eikös Lutherkin painottanut keskitien kulkemista ja varoitti ääripäistä muistaakseni jotenki näin kuvaten... maallistumista ja hurmiollisuutta kahdeksi ketuksi, jotka on sidottuna hännistään pyrkien koko ajan omiin suuntiinsa.
Mitäs muuten itse ajattelet...asiasta; soveltuuko mielestäsi keskitie lainkaan uskovalle?
06.03.2006 09:42
Ikävää jos koet pelkoa helluntailaisia kohtaan. (Ehkä meillä syytä itse kritiikkiin.)
Pääasia totta tosiaan ettet suojele itseäsi Jeesukselta.
"Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" (ef.5:14)
05.03.2006 23:19
Tietysti sanan paikkasi on ihan aiheellinen jokaiselle ja syytä ottaa huomioon.
Mutta mikäli viittaat paikallasi helluntaiherätykseen... Tuskin helluntaiseurakunnissa ollaan ketään eksyttämässä. Kyllä helluntai seurakunnissa halutaan palvella Jumalaa ja raamatun opetuksessa kulkea.
Vai mitä itse ajattelet?
Jumala on vuodattanut suuriakin herätyksen aaltoja eri aikoina monin paikoin, joista sitten syntynyt liikkeitä ja kirkkoja. Yhden herätys aallon seurauksena syntyi helluntaiherätys.
Pääasia että evankeliumin sanoma leviää ja tavoittaa, että jokainen pelastuisi ja tulisi tuntemaan totuuden Kristuksessa.
05.03.2006 23:06
Entäpäs jos kaiken takana onkin näkymätön maailma, johon aistimme saattavat jostain kumman syystä herätä?
Ainakin minä aikoinaan rukoillessani näkymätöntä suurempaa luojaa hädän hetkilläni, sain kokea sisäisen mullistuksen ja kohtaamisen Hänen kanssaan. Tästä seurasi muutosta elämässäni parempaan. Ei huono juttu ollenkaan..:)
02.03.2006 19:41
Tajusin kyllä ;). Ehkä vain ajattelemme ja uskomme eri tavalla asioita. Minä uskon näkyväisten lisäksi myös Jumalalliseen näkymättömään voimaan, ja sen kokemisen kautta siihen, että se voi olla todellisuutta ihmis elämässä. Sinulle sellainen taitaa olla satua ja mielikuvituksen tuotetta.
Joten en vain ole oikea "näkökulma" vastamaan sinun kysymykseen..;)
02.03.2006 18:45
...kysymyshän on täysin todellisesta tapahtumasta, jonka ihmiset myös kokevat sellaisenaan, kuin ne ovat Jeesuksen sanoin luvattuna.
Kuvitteletkos että tapahtuma on vain jotain mielikuvituksen tuotetta?
02.03.2006 17:03
9 / 15