Musta-Valko ajattelu

???

6

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristinuskossa ei ole monen Jumalan vaihtoehtoa. Vain yksi ilmoittaja ja tie annettu, joka johtaa perille. Tämä vetää nöyräksi, mutta raamatun ilmoitus on otettava vakavasti. Ainakin minä otan ja uskon!

Mitä kaikkea meitä rajan toisella puolella odottaa, kuka tietää sen kokemuksen?

Meillä on pakottava tarve pitää kiinni
      uskomuksistamme, kun emme paremmastakaan tiedä.

• ???

Voisitko tarkentaan mitä tarkoitit tuolla monen jumalan vaihtohehdolla? Viittaamassani tekstissä puhuttiin kyllä monista uskonnoista ei monista jumalista.

• ??? kirjoitti:

Voisitko tarkentaan mitä tarkoitit tuolla monen jumalan vaihtohehdolla? Viittaamassani tekstissä puhuttiin kyllä monista uskonnoista ei monista jumalista.

Viittaamassasi tekstissä kerrottiin kaikkien tulevan uskostaan riipumatta samaan päämäärään. Uskon kohteena täytyy olla jokin Jumala eikös vaan? Siksi vedin tämän Jumalan ja Jumalat tähän asiaan.

Jumalan näkökulma asiaan (kristinusko).- Itse Kaikkivaltias ei tunnusta muita jumalikseen, kuin Itseänsä. Eikä hyväksy ketään muuta lapseksen kuin vain niitä, jotka suostuvat Hänen tavallaan neuvotteluunsa. (hyvin musta valkoista)

(Jes.44:6) "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."

Näissä asioissa tunnustan olevani näitä paheksuttuja ns. "mustavalkoisia",- koska ymmärrän että ei ole olemassa mitään muuta kuin yhden ainoan Jumalan ilmoitettu Evankeliumi.

• ???
        JoikaM40 kirjoitti:

Viittaamassasi tekstissä kerrottiin kaikkien tulevan uskostaan riipumatta samaan päämäärään. Uskon kohteena täytyy olla jokin Jumala eikös vaan? Siksi vedin tämän Jumalan ja Jumalat tähän asiaan.

Jumalan näkökulma asiaan (kristinusko).- Itse Kaikkivaltias ei tunnusta muita jumalikseen, kuin Itseänsä. Eikä hyväksy ketään muuta lapseksen kuin vain niitä, jotka suostuvat Hänen tavallaan neuvotteluunsa. (hyvin musta valkoista)

(Jes.44:6) "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."

Näissä asioissa tunnustan olevani näitä paheksuttuja ns. "mustavalkoisia",- koska ymmärrän että ei ole olemassa mitään muuta kuin yhden ainoan Jumalan ilmoitettu Evankeliumi.

"Näissä asioissa tunnustan olevani näitä paheksuttuja ns. "mustavalkoisia",- koska ymmärrän että ei ole olemassa mitään muuta kuin yhden ainoan Jumalan ilmoitettu Evankeliumi."

Ei ole kuin yksi Jumala, vai mitä? Siitä ollaan yhtämieltä. Viittaamani tekstin ydin oli se, että on monta tietä millä saavutetaan päämäärä. Kristinusko ei ole ainoa.

Kaikki uskonnot(uskonnolliset ryhmät) uskovat loppujenlopuksi samaan jumalaan. Menetelmät jolla lopullinen päämäärä saavutetaan on vain erilainen uskonnosta riippuen.

Jumalaan uskominen ei tarvitse muuta kuin uskoa. Kaikki muu on harhaa.

• ??? kirjoitti:

"Näissä asioissa tunnustan olevani näitä paheksuttuja ns. "mustavalkoisia",- koska ymmärrän että ei ole olemassa mitään muuta kuin yhden ainoan Jumalan ilmoitettu Evankeliumi."

Ei ole kuin yksi Jumala, vai mitä? Siitä ollaan yhtämieltä. Viittaamani tekstin ydin oli se, että on monta tietä millä saavutetaan päämäärä. Kristinusko ei ole ainoa.

Kaikki uskonnot(uskonnolliset ryhmät) uskovat loppujenlopuksi samaan jumalaan. Menetelmät jolla lopullinen päämäärä saavutetaan on vain erilainen uskonnosta riippuen.

Jumalaan uskominen ei tarvitse muuta kuin uskoa. Kaikki muu on harhaa.

Niin voisiko yksi ja sama Jumala olla kaikkien uskontojen takana?

Mihin valoon joutuisi raamattu sen jälkeen?

Herää monenlaisia kysymyksiä. Mutta ihan hyvä että asioita käsitellään avoimesti:)

• ???
        JoikaM40 kirjoitti:

Niin voisiko yksi ja sama Jumala olla kaikkien uskontojen takana?

Mihin valoon joutuisi raamattu sen jälkeen?

Herää monenlaisia kysymyksiä. Mutta ihan hyvä että asioita käsitellään avoimesti:)

Esitit hyviä kysymyksiä. Asioiden rehellinen pohdiskelu vaatii pohdiskelijalta erittäin suurta rehellisyyttä ja rohkeutta. Siihen monet eivät ole valmiita. Vanhat ajattelumallit tahtovat tulla kovalla voimalla uusien ideoiden eteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      77
      2109
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1848
    3. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      123
      1454
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      136
      1289
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      137
      1210
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      836
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      806
    8. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      177
      774
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      431
      711
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    Aihe