Vapaa kuvaus

Huumorintajuinen, itsepäinen, Stadilainen :D

Aloituksia

0

Kommenttia

77

1. Korjaan: Kaikki se, mikä ei ole kahden elävän täysi-ikäisen ihmisen välistä, on pervoa.
  2. Ottermode ja builtfat.
  3. Meidän päiväkodissa ihan samat tekosyyt ja se nyppii tosi pahasti päähän kun meille kuitenkin päiväkotiin tutustuttaessa sanottiin, että "meillä ollaan aina ulkona, säällä kuin säällä". Pakkaset tuli, niin ei voineet olla ulkona kylmän takia ja kun otin asian puheeksi, niin sitten vasta ilmeni, että eivät mee ulos, jos pakkasraja ylittyy ja heillä se on -10 astetta. Sitten tuli sateet ja ei taaskaan ulkoilua. Syynä se, että vaatteet kastuu eikä ne kuivu tarpeeksi nopeasti. Mä vaan kysyn, että miten ne kura- ja sadevaatteet oikein puetaan, jos tavalliset vaatteet niiden alla kastuu. Ulkoiluajatkin on kuulemma aamupäivällä 9 ja 11 välissä ja iltapäivällä 14:30 eteenpäin, mutta siltikin iltapäivällä hakiessa eivät välttämättä ole vielä lähempänä 16 ulkona vaikak ulos ovatkin menossa.

Sitten kun ei ulkoilla, niin lapset ei nuku päiväunia. Kun päiväunet jää nukkumatta, niin se kostautuu illalla yliväsymyksenä ja levottomana yönukkumisena.

Lapset voi siis tosi hyvin kun ei ulkoilla edes suositusten mukaan (päivittäin vähintään 2h ulkoilua!) ja sitten päiväunetkin jää välistä. Kyllä päiväkodeissa pitäisi toimia vähintäänkin yhtä hyvin lasten ulkoilujen, nukkumisten ja rytmien kanssa kuin miten kotona oleva vanhempi toimii lastensa kanssa. Itse olisin kotona ollut sinne 3v asti, mutta pakko se jonkun on tienata sitä rahaa eikä paljon oo tienaajissa valinnan varaa kun taloudessa vain minä ja lapsi.
  4. Ymmärtääkseni taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeella ja tontillaankin. Mielestäni se on vain hyvä, sillä miksi tupakoimattomien täytyy sietää sitä karseaa hajua omassa kodissaan vaikkei itse poltakaan? Ikävää on kesälläkin kuumalla pitää parvekkeen ovea auki kun savut ja savujen haju tulee sisään kun naapurit polttelee. Ei se lapsellekaan ole mukavaa.