kielikoru

kielikoruuuu

haluaisin kielikorun ja vanhemmilta siihen onkin jo lupa mutta nyt haluisin teidän kommentteja ja kokemuksia tuosta lävistyksestä:)

1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys

2.mitä riskejä kielikorussa on?

3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä

4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen

5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys

voitte laittaa myös muita omia kokemuksia mitä vaan haluatte:)

174

14889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gglbgdjkcg

      Ei sattunu, ei tullu verta, parani paris viikos, ei haitannu pussailuu jne. Makso 45€ x2, koska mulla on niit 2.

      • liian arvokas kieli

        Omakokemus

        1. Laittaminen ei sattunut mutta tulehdus sattui aivan järkyttävästi

        2. Makuaistin menetys

        3. Molemmat mahdottomia jos tulehtuu

        4 laitossa ei tulehtuessa kyllä

        5 Meinas maksaa oman terveyden


      • Kaketaurus

        Olet ihana


      • Anonyymi

        Oot ihan kauhee lävistykset on kauniita jos niitä ei ole paljon!


    • kielikoruu

      1: ei sattunut ollenkaan
      2: ikenet voi vetäytyä ja se narmuttaa ja voi pilata hampaat ja hammaskiilteen
      3:ei haittaa
      4:mulla tuli tosi paljon verta ja siitä kysyisinki että onko ihan normaalia vai osuiko lävistäjä johkin isoon verisuoneen tai paikkaan johka ei olisi saanut osua
      5:45e

      • hmm.

        Kielen anatomiaa voi katsoa kirjoista. Näkee missä menee suonia ym. Aivot ovat hyvin lähellä kieltä ja suuta, jos tulehdus iskee.


      • kielessä lävistys

        Ainoa haitta hygieenisyyden lisäksi on se, että se antaa vaikutelman, että henkilö on TYHMÄ. No mitäpä siinä jos haluaa vaikuttaa tyhmältä.


      • ding dong
        kielessä lävistys kirjoitti:

        Ainoa haitta hygieenisyyden lisäksi on se, että se antaa vaikutelman, että henkilö on TYHMÄ. No mitäpä siinä jos haluaa vaikuttaa tyhmältä.

        Ole yksilöllinen, ota kielikoru. Olet kuten muutkin yksilölliset.


      • Erilainen nuori
        kielessä lävistys kirjoitti:

        Ainoa haitta hygieenisyyden lisäksi on se, että se antaa vaikutelman, että henkilö on TYHMÄ. No mitäpä siinä jos haluaa vaikuttaa tyhmältä.

        Täytyy olla oikein erikoislaatuisen tyhmä, että ottaa lävistyksen juuri kieleen, missä bakteereita vilisee.
        Uskaltakaa nuoret olla erilaisia, ei tartte kulkea massan mukana.


      • jes jeee
        ding dong kirjoitti:

        Ole yksilöllinen, ota kielikoru. Olet kuten muutkin yksilölliset.

        Niin, mutta aika ei ole vielä yksilöllisyyden ihannoimiseen, eikä tulekkaan (siis ihannoimiseen) , siilloin tulisikin kyllä pyrkiä olemaan kykyjensä mukainen.
        Tarkoitan tätä lamauhan aikaa, meidän pitäisi ajatella että on muitakin ympärillämme, no, jos katsot tarpeeelliseksi tuon , (oletan että sinullakin on tuo muotivillitys) Mutta tämä yksilöllisyyden ihannointi tuo hallaa (katoa) yhteiskunnalliseen hyvinvivontiin.


    • pupuppidui

      1. Ei sattunut, jännitti tosi paljon mut yllätyin oikeen kuin kivuton oli.

      2. Jos hoidat oikein, niin ei paljon mitään. Verenmyrkytys, mutta se nyt on teoriassa kaikissa läväreissä mahdollista. Edellisen mainitsemat ikenien vetäytyminen ja kiilteen rikkoutuminen, älä hankaa korua hampaisiin, niin ei pitäisi sitäkään vaivaa olla.

      3. Pari ekaa viikkoa kyllä. Pussailu on kielletty ennen kuin lävistys on täysin parantunut!

      4. Minulla ei tullut ollenkaan, mutta tiedän myös erään joka joutui päivystykseen kun verenvuoto ei tyrehtynyt. Yksilöllistä.

      5. 35 €

      Mä ainakin rakastan omaa kieliläväriäni. :>

    • ....

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys
      teko ei sattunut paljoa, otin 5 päivää sitten mutta nyt kostautuu kun aloin syömään kiinteää ruokaa liian aikaisin ja ryyppäsin.. ala puolelta jomottaa jonniin verran, myös kurkku on kipeä välillä, pahenee näin iltaa myöten. Aamusin kipeimmillään

      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      heti jos epäilyttää että on jokin, käy lävistäjällä ja lääkärillä! ! Ja olla suosiolla juomatta pari ekaa viikkoa, varsinkin jos humalassa tahtoo nämä hoito-ohjeet vähän jäädä. Ja elä paljain käsin koskettele korua, painele mielummin vaikka märällä pumpulipuikolla jos jotain tarvitsee katsella. :)

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä
      en usko, muilla on ainakin tämä aloitus tappi ollut tiellä ja muuta mutta minulla saattaa vaan olla kieli muutenkin isompi niin ei ole tiellä :) riippuu niin paljon henkilöstä, ja voi myöhemmin laittaa vaikka pienemmän pallonkin yläpuolelle


      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen
      Ei ole tullut verta tai mustelmaa.

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys
      Mikkelissä makso 60! Tosi kallista.

      voitte laittaa myös muita omia kokemuksia mitä vaan haluatte:
      Itse käytän mielummin suolaliuosta kun desifointiainetta kun huljuttelen suuta. :) Juon paljon vettä ja huljuttelen sitäkin pitkin päivää, muista vaihtaa heti hammasharja ja myös kieltä kannattaa harjailla! Itse tein sen virheen että heti seuraavana päivänä join pe-su ja nyt pelottaa tämän kielen puolesta. Toivottavasti hengissä säilytään

    • kielikoruuuuu

      tulin kirjoittamaan tänne nyt uudestaan. eli otin tuon kielilävärin ja minulla se ei sattunut kyllä yhtään ja olen todella tyytyväinen tähän:) toi mietityttää vähän kun mulla tuli tosi paljon verta ja teillä muilla ei ilmeisesti melki ollenkaan eli onkohan tuo ihan normaalia et tuli paljon verta;o

      • Pomo mies

        On.


    • niiin

      Olkaa tarkkoja sen hygienian kanssa, nimimerkillä kohta lääkäriin tulehduksen takia.

    • VC-3000 Nodoame-fani
    • Gnasm
    • Saara K.

      Mulla on pillussa 8 läväriä.

      • kkaakkkkaa

        Vittu tonha mä halusinki tietää!


    • horo2+2-4

      sattuu ihan vitusti ja tekee susta iha horon näkösen muutenki

    • Sahara1

      Mulla on ollut nyt 13 vuotta kielilävistys eikä sitä enää huomaa ollenkaan. Oudompaa on mikäli sitä ei kielessä ole. Syömistä ja pussailua ei ole koskaan haitannut. Lävistyksen ottaessani kieli turposi jonkun verran ja puhe oli hetken aikaa sössöttämistä mutta palautui nopeasti normaaliksi :)

    • intiaanit...

      Mitkä ovat kielilävistyksen hyödyt?

      • Pelle123123

        Ainakin hyöty on siinä että sun ei tarvitse jutella tällaisen tyypin kanssa huomataksesi että kyseessä on täysin idiootti vaan sen näkee jo kielilävistyksestä.


      • el ou el
        Pelle123123 kirjoitti:

        Ainakin hyöty on siinä että sun ei tarvitse jutella tällaisen tyypin kanssa huomataksesi että kyseessä on täysin idiootti vaan sen näkee jo kielilävistyksestä.

        The truth has been spoken!


    • 1. Lävistäminen ei sattunut lainkaan vaikkakin jännitin kovasti. Seuraavana päivänä oli hankalaa syödä, mutta muuten ei ongelmia.

      2. Olen kuullut, että kuulemam makuaisti voi kadota hetkeksi tai kokonaan

      3. Paranemisen aikana itselläni ekat 3 päivää oli hankalaa syödä, mutta parannuttuaan ei ainakaan itselleni ole aiheuttanut mitään ongelmia. Ei sitä oikeastaan edes huomaa kun on jo tottunut.

      4. Missään vaiheessa ei tullut juuri lainkaan verta

      5. Itse maksoin siitä 40e, mutta toki hinta riippuu ihan lävistämöstä.

      Kaikki riippuu niin paljon ihmisestä. Toista sattuu, toista ei. Toiselta vuotaa herkästi verta, toisilta ei :) Toivottavasti saat edes vähän perspektiivia aiheeseen näistä ketjun vastauksista.

      • Ymmärrät vielä

        Makuaistin katoaminen kuulostaa kyllä sen luokan riskiltä, että miettisin kyllä kahdesti. Siinä ei sitten itkut auta, kun sattuu huono tuuri kohdalle.

        Hampaiden kiillevauriot ovat pysyviä, kun niitä syntyy. Rahaa palaa korjauksiin myöhemmin reilusti.

        Hampaitaan ei nuorena arvosta tarpeeksi, mutta asia muuttuu, kun niitä menettää tai korjauksia on edessä jatkuvasti. Ei kannata pilata hampaitaan tietoisesti yhtään millään, vähiten jollakin lävistyksellä.


      • korukieli001
        Ymmärrät vielä kirjoitti:

        Makuaistin katoaminen kuulostaa kyllä sen luokan riskiltä, että miettisin kyllä kahdesti. Siinä ei sitten itkut auta, kun sattuu huono tuuri kohdalle.

        Hampaiden kiillevauriot ovat pysyviä, kun niitä syntyy. Rahaa palaa korjauksiin myöhemmin reilusti.

        Hampaitaan ei nuorena arvosta tarpeeksi, mutta asia muuttuu, kun niitä menettää tai korjauksia on edessä jatkuvasti. Ei kannata pilata hampaitaan tietoisesti yhtään millään, vähiten jollakin lävistyksellä.

        Jos kieliläväri on huonosti laitettu, ottaa toki hampaisiin eli on tällöin aivan liian löysä, tosin et silloin kyllä pysty syömäänkään. Itellä 15 vuotta oli ja hampaat on edelleen loistokunnossa, hammaslääkärin mukaan olisivat työttömiä jos kaikilla yhtä hyvät hampaat. Miten se läväri kielen keskeltä hampaisiin ottaa, ei minulla ainakaan. Labret-läväri voi jo hampaisiin hinkatakin, etenkin jos on huonosti laitettu.

        Kaikessa on riski, mutta mielestäni olen lukenut, että esim. makuaistin katoaminen on hyvin hyvin pieni riski - samoinhan kieli voi halvaantua kun laitetaan läväri, mutta tällaisesta olisi varmasti suuret lööpitkin ollut jos olisi tapahtunut.

        Kaikessa on riskinsä, koskakohan tällä intensiteetillä aletaan täällä puhua alkoholin tai ylen-/väärinsyömisen riskeistä. Hieman eri sfääreissä liikutaan esim. verorahojen tuhlauksen suhteen, juuri oli diabeteksen yleisyydestä ja tulevaisuudennäkymistä.

        Korvakorut ovat muuten myös lävistyksiä. Ja jotkut vielä laittavat sellaisia alle 18-vuotiaille. Kielilävistys on toki hieman eri, mutta lävistyksiä on muitakin kuin vain tuo. ERona vain se, että korviksia on ollut kauemmin, ollaan jo totuttu niihin.


    • iIIuminatus

      "Mulla on ollut nyt 13 vuotta kielilävistys eikä sitä enää huomaa ollenkaan. Oudompaa on mikäli sitä ei kielessä ole. "

      voi herrantähäre näitä järjen jättiläisiä ; laitetaan tuollaisiin naurettavan lapsellisiin (anteeksi lapset) härpäkkeisiin rahaa, eikä mitään hyötyä muuta kuin ehkä varoittava esimerkki tyhmyydestä.
      Ja lävistykset kasvoissa paitsi rumia niin myös vaarallisia.Ei pidä ihmetellä ,jos ei saa työpaikkaa, kun ei osaa pitää yllä asiallista ulkonäköä - vai sekö siinä on takana?

      • Sahara1

        Jokaisella meillä on omat mielenkiinnon kohteemme mihin rahamme laitamme ;) Ja aina olen töitä saanut vaikka lävistyksiä onkin. Kaikki ei elä enää 50-luvulla ;)


      • korukieli001

        Niin, ei ole kyllä haitannut työnsaantia koskaan (huom. en ole asiakaspalvelussa). Sitä paitsi, sanon aina, että jos työnantaja puuttuu läväriin niin en edes halua kyseiseen työpaikkaan - kertoo jotain asenteista ja ilmapiiristä. Työpaikalla pitää olla mukava ilmapiiri ja sellainen, että jokainen arvotetaan osaamisensa eikä ulkonäkönsä mukaan. En edes viihtyisi moisella paikalla kauaa vaikka sinne menisinkin. Työpaikalla ollaan 8 tuntia päivässä, joten sillä on merkitystä millaista siellä on, ei työtäkään voi tehdä tehokkaasti ja kaikkensa antaen jos paikka on paska. Olen ollut yli 20v. nuoresta iästäni huolimatta työelämässä ja siitä onnenpekka että on ollut ihania työpaikkoja.

        Mietin aina sitä, että läväreitä vieroksutaan (siis jotkut vieroksuu, heitä onneksi vähemmistö, tämä ei tarkoita että itse ottaisivat mutta että hyväksyvät toisilla) siksi, että se on uusi asia. Miettikää mielessänne, että jos läväreillä olisi korvakorujen pitkä historia ja korvakorut olisivat tulleet vasta nyt niin tässäkin ketjussa kummastelisimme että kuka hemmetti haluaa ottaa reiät korviinsa???!!!

        Mutta tuo on luonnollista, keskimäärin ihminen suhtautuu epäluulolla kaikkeen uuteen. Okei, lävärit ei ole kovin tärkeä asia mutta miettikään jos ikinä ei mentäisi eteenpäin, oltaisiin vieläkin luolissa ja kuljettaisiin jossain lannevaatteissa. Hiukan avarakatseisuutta peliin, tämänkaltaisissa asioissa ei kuitenkaan ole kyse mistään kovin suurista asioista. Enkä avarakatseisuudella tarkoita, että kaikki maailmassa pitäisi hyväksyä. Ihmettelen vaan, että mitä väliä sillä on, jos naapurin liisalla on läväri - meneekö päiväsi pilalle. Monet on aika herkkänahkaisia.


      • modern
        Sahara1 kirjoitti:

        Jokaisella meillä on omat mielenkiinnon kohteemme mihin rahamme laitamme ;) Ja aina olen töitä saanut vaikka lävistyksiä onkin. Kaikki ei elä enää 50-luvulla ;)

        Lävistyksiä ja tatuointeja on laitettu jo ammoisista ajoista lähtien. Että tervetuloa vaan nykyaikaan, alkuasukas-look ei oo nykyaikana pop!


    • 15+8

      Sattuu! Päässä nimittäin. Istu hyvä ihminen alas ja käytä hetkonen aivojasi toivoen, että kohtaus menee ohitse.

    • Lula ylipäätään

      Kuvittelee, että lävistykset olis tyylikkäitä ?

      • Siis

        Kuka, ei Lula. Puhelimeni on pee-askana.


    • ei ole mutta

      1. Voi sattua paljon laittamisen jälkeen ja tulehtuessa.
      2. Vakavia riskejä jos tulehtuu ja turpoaa. Voi tulla nopeasti ongelmia. Siihen on kuoltukin.
      3. Haittaa syömistä alkuun.

      Vanhempana huomaat ettei siinä ole mitään erityisen coolia. Nuorena se on olevinaan hieno ja tietyissä piireissä. Sellaisia riskejä ei kannata ottaa. Muutosta, yksilöllisyyttä ja varmuutta kannattaa hakea muuta kautta. Ja mitä ikinä haluaakin. Siihen ei tarvitse lävistyksiä eikä koko kehon tatutointeja. Se kulttuuri ei myöhemmin kiehdo ehkä samalla tavalla, varsinkaan kaikki lävistykset.

      • aiemmin ainakin

        Moni on niellyt korun osia irrotessa.


      • korutkin paskaa
        aiemmin ainakin kirjoitti:

        Moni on niellyt korun osia irrotessa.

        Jonkin ajan kuluttua onkin sitten perskoru. Kova juttu!


    • No class whatsoever!

      Voiko olla idioottimaisempaa paikkaa "korulle" kuin kieli, jota normaali ihminen ei muille näyttele.

      Toinen esteettisesti järjetön on hammaskoru, joka näyttää siltä kuin vanhanaikainen amalgaamipaikka olisi laitettu todella häiritsevään kohtaan. Tai kuin jotain töhnää olisi takertunut hampaisiin ja siinä sitten vain hymyillään autuaan tietämättömänä. Ehjän hammasrivin rikkominen romulla edustaa äärimmäisen huonoa teinimakua.

    • Älä ala horoksi

      Lävistykset molemmilla sukupuolilla viestittävät horomaisuudesta.

    • hoitsutäti

      Terveysriski on turhan suuri; jos et aivan kuollaksesi halua itseäsi kiusata lävistyksellä niin peru koko päätös. Näin hoitohlökunnan edustajana ja ikäviä tapauksia nähneenä neuvoisin. =)

    • Mietihän vähän

      Näin sairaalassa yhden nuoren naisen, joka oli todella heikossa kunnossa kielilävistyksen takia. Siitä oli tullut yleinen verenmyrkytys ja lääkärit maanittelivat irrottamaan kielikorun. Uhkasivat ottaa väkisin pois jos ei itse anna lupaa. Puheiden mukaan oli hengestä kysymys jo siinä tilanteessa. Kannattaiskohan vähän miettiä ennen kuin alkaa kieltään lävistellä????

      • niinpä.

        Jotkut eivät ehdi sinne sairaalaan saakka edes, kuolema korjaa nopeammin. Ulkomailla niitäkin tapauksia.


    • makupusu

      Ei haluta pussata kielikorutyttöjä. Menee maku.

    • Silpomis ala

      Onko naistensilpomisvuosisata ? Kuka, kirurgitko,ovat saaneet höynäytettävät uskomaan ? Silikonirinnat,rasvaimu,kohotetut pakarat,poistettu leuanalus, nahanveto korvien taakse laskoksille. Kuolleelta intialaiselta otettua tukkaa jatkeeksi,rasva kehosta pois jne. Olisko herrasmiehet yhtä hyviä uskomaan "kauneusihanteita"? -Kenen varoilla kirurgit koulutettu?

    • Dorkat vanhemmat

      Ota se vävistys häpyisiin huuliisi ja sormeta itsesi uneen. Vanhempasi olisi syytä hirttää oitis!

    • Aaah

      Sen takiihan toi otetaan et ku ottaa joltain poskeen nii tekee gutaa . Muista sit käyttää sitä ahkerasti :P

    • Nature is best

      Mitä pirua sinä kielikorulla teet? Kuten tuossa joku sanoi, eihän sitä näytellä muille ja se on vain haitta syödessä ja juodessa, lisäksi puheeseen tulee sammaltamista. Sama koskee huuli, nenä- ja muita kasvokoruja. Ovat kuvottavan näköisiä. Ole sinä ja muut samaa harkitsevat järkeviä älkääkä olko laumasieluja. Persoonallisuus ei ole muotikoruista kiinni.
      Sama koskee liian suuria tekoripsejä, kuten eräällä "viidakon tähtösellä" oli tv-ohjelmassa. Eivätkö he näe, että rumentavat omaa ulkonäköään tällaisille. Myös legginsit pannaan kesän tullen ,seksikkyyden tappajia!

      • korukieli001

        Mitä yleensä koruilla tehdään. Ei kai kaikella nyt tarkoitusta tarvitse olla, relaa vähän. Ensinnäkin JOS koru on väärin laitettu, tulee kuvaamasi kaltaisia juttuja. Ei TODELLAKAAN oikeaoppisesti koru haittaa syömistä, juomista tai puhumista. Itse en edes tuntenut että korua on, sama labret-lävärissä. Nykyään on kai yleistäkin muotia ottaa näitä koruja, itse kun otin 15 vuotta sitten niin ei monella ollut, enkä ole nykyään vain sen vuoksi otttanut pois kun kaikilla muillakin on sellainen.

        Aika harva meistä on mikään oman tiensä kulkija, olkoon kyse koruista tai jostain muusta. Laumasieluja jokainen. Miksei esim. farkuista puhuta samaa. Kaikkihan niitä käyttävät, miksi mennä lauman mukana. Juju tässä elämässä on, että tee kuten haluat, jos se ei loukkaa muita. Se että joku ei tykkää sun läväristä, ei ole syy. Katsokoot muualle.


      • Anonyymi

        Ei ole laumasieluutta jos ottaa lävistyksen/tatuoinnin josta itse tykkää ja jonka itse haluaa. Ei persoonallisuus tietenkään ole koruista kiinni mutta me eletään vapaassa maassa jossa jokanen saa näyttää ja tehdä omalle keholleen just sitä mitä haluaa. Eikä sillä ole mitään väliä näkyykö se lävistys/tatuointi muille, tärkeintä että itse siitä tykkää. Nimimerkillä, itellä 2 tatuointia ja napakoru jotka otin ihan vaan itteäni varten.

        Sulle joka mietit kielikorun ottamista niin jos vaan tahdot ja saat niin todellakin go for it!!!


    • Siiriliiri

      siinä on omat riskinsä minulla tulehtui tosi pahasti. Ja minun siskolla meni kielen sisään se pallo sieltä kielestä

      • suosittelen

        kyllä sattuu ja on kaikkia haittoja aluksi mutta on suihinotossa aivan ehdoton


    • ruman näköstä

      Miksi haluat kielikorun..??

      En ymmärrä tuota ilmiötä ollenkaan

    • juune1

      Voisiko joku viisas,ei siis välttämättä kielikorun käyttäjä,valaista,mitä järkeä ko.asiassa on!Mistään oman persoonallisuuden esille tuomisesta tai vastaavastahan ei kai voi olla kyse?

      • miiiiissy

        Mulle huulikoru on kaunis koriste omassa kropassani, siis omasta mielestäni kaunis :) ei välttämättä muiden mutta sillä ei ole väliä, itseäni varten sen otinkin;)


    • PIPARIPIIA

      Hieroo IHANASTI mun Klitoristani!!!!!!

    • Pojat kyllä tykkää : ) Ota pois vaan !

    • Äiteeeeeeeeee

      Voi hitsi. Minä en antaisi lapselleni lupaa ottaa tuollaista lävistystä.

    • yomismo3

      Minulla on tyttölapsi. Teiniikäisenä teki vaikka mitää reikkiä. Nyt 18v.-na ei käytta niitä. Et sinä ole mikään New Guinean alkuasukas, ole kaunis luonnollisesti. Mä en nähnnnyt yhtä normaalia ihmistä joka tekisi sen. IDIOTAS

    • korukieli001

      Mulla oli lävistys lähes 15 vuotta ilman mitään ongelmia. Sitten tuli jostain kielitulehdus (voi tulla esim. näkkäriä syödessä haava ja sitä kautta pääsee bakteeri) ja kun kieli turposi niin kielikorun yläpallo jäi kielen sisään. Jos olisin yhtään tajunnut mitä seuraavaksi tapahtuu olisin heti ottanut kielikorun pois kun yläosa oli vielä näkyvissä. Pöljä kun ei tajunnut. No antibiootin tehottua turvotus laski, mutta lävistyksen yläpallo jäi kielen sisään! Kieli oli jo pinnalta kuroutunut umpeen, joten piti varata aika erikoislääkärin vastaanotolle jossa oli lekuri ja liuta hoitsuja. Ensin puudutettiin kieli ja sitten tehtiin viilto pinnalle, jotta saatiin korun pää ulos. No kun lävistys oli sen 15 vuotta siinä ollut niin eipä se auennutkaan kiertämällä. Sitten haettiin katkaisutongit ja leikattiin pois.

      En itse juurikaan ole mitään "tarinoita" kuullut, mutta tämä lääkäri sanoi kyllä niitä kaikenlaisia on kun niitä tulee nähtyä vastaanotolla, omani oli vielä lievimmästä päästä.

      Että jos jotain kipua kielessä on ja esim. varsinkin jos tulee verta suosittelen ottamaan korun pois ja puhdistamaan sekä sen että parantelee kieltä ensin. Halvempi kuin että maksaa yli satasen lääkärille ;)

      • ei tietysti tajunnut

        Eihän kielikorun ottaja ole sieltä terävimmästä päästä.


    • mums nams

      En antaisi äitinä lupaa. Sehän tarkoittaa että tyttö haluaa viestiä kaikille pojille olevansa halukas imemään.
      No, jos suunnittelee tulevaisuutta prostituoituna niin ehkä kannattaa ottaa kielilävistys.

      • noh1

        En usko että kukaan tyttö sellaista haluaa viestiä. Eiköhän pojilla itsellään ole se likainen mielikuvitus jos jollakin.


    • pussycat

      mutta voin sanoo kun mun mies otti korun kieleen niin alkoi tulla huisia ja erilaisia tuntemuksia klitoriksella.suosittelen kaikille jotka rakastaa suuseksiä.

    • apsu3

      Yksi asia tuossa tuli mieleeni..Eikä noissa kommenteissa mainittu...
      MANGEETTI kuvaukseen ei voi mennä...Pidäs huoli et sairaalat ovat tuosta
      kielikorustasi tietoisia jos sellanen tilanne tulee ettet itse pysty asiaa kertomaan...
      Et on merkitty Sinun potilastietoihin...

    • kummallista typeryyt

      Minusta kielikoru viestittää heikosta itsetunnosta ja jonkinlaisesta tyhmyydestä.
      Ota koru vain, jos haluat viestittää olevasi tyhmä.

    • Kielaria

      Pillua on hyvä niuolla korun kan ssa ja jos ja kun mimmi korulla varustettuna ottaa poskeen niin a vot, toimii!!

    • Lävistäjä

      Jos ihmiselle olis tarkoitettu kielikoru, niin Luoja olis luonut siihen valmiiksi reijän.
      Jos kielikorua haluaa näyttää, niin Luoja olis luonut siihen metodin, että suu pysyy koko ajan auki ja kieli näkyy. (Huom Te, jotka inhoatte, kun joku syö suu auki...)
      Lävistyskorut eivät suinkaan mielestäni ole kauniita, vaan kuvastavat ottajansa mielenlaatua. Mikä se sitten on, päätelköön lukija itse. Kun eivät ole kauniita, niin mitä ne ovat?
      Miksi ihminen tarvitsee tällaisia "pysyviä" koruja? Eikö kaunis kaulakoru, rannekoru, korvakorut tai sormus riitä?
      Sama juttu on tatuoinnin kanssa. Hetki, jolloin niitä "tarvitsee", voi iän mukana muuttua.
      Muoti viehättää monia nuoria. Sopii miettiä, mikä on tärkeää, sillä moni työpaikka kyllä menee lävistyskorullisilla sivu suun, koska kaikkiin vielä kyseistä korua ottamattomille henkilöille "ovet" ovat vielä auki. Kaikki duunit eivät todellakaan ole niin vapaamuotoisia. Ja jos ei tätä tajua, niin ei kannata ottaa koruakaan, koska ymmärrys ei ole siihen riittävä.
      Ottakaa vaan lävistyskoru näkyvään paikkaan, niin sitten emme tapaa muuten kuin asiakkaana...

      • lävistys

        Korvakorut on myös lävistyksiä, että turha siinä on ulista


      • justiisajoo

        Voi jumalauta mikä täällä porukkaa vaivaa?? Jos joku haluaa otta kielikorunn nii antaa ottaa sen omavalinta ei pitäs teidän persereikiä kutitella... ja täällä osaa sanoo että kielikorun ottajat ovat tyhmiä???? mitä helvettiä?? joidenkin mielestä kielikoru on kiva ja nätin näköinen ja sellasen haluaa yhtälailla kun joku vaikka nenäkoru? eiköhän jokaisesta lävistyksestä löydy se tulehdusvaara.


    • Metallin maku

      Kyllä tuollaiset korut haittaavat pussailua, koska en suostu pussaamaan naista, jolla on metallia suussaan. Hampaiden oikomisraudat OK.

    • Iljettäviä

      On todella ällöttävän näköiisä kaikki korut. Puhe epäselvää ja puhe sössötystä. Asiakaspalvelutehtävissä ei saisi näitä olla, eikä tatuointeja.

      Myös erilaiset alapää lävistykset epähygieenisiä ja keräävät kaiket pöpöt. Repivät ja aiheuttavat useinkin tulehduksia.

      Usein myös suu sieninen, likainen ja aiheuttaa erilaisia sp-tauteja suuhun, alapäähän ja haisevat.

      Naisen tavaran hankaa verille ja miehen penikseen aiheuttaa erilaisia tulehduksia.

    • miru

      Voi, kun ymmärtäisit olla ottamatta!!! Vanhemmatkaan eivät aina ole viisaita maksaessaan ja antaessaan lupaa lapselleen....olipa kyse asiasta kuin asiasta...lieneekö heillä todella kyvyttömyys vai pelko asettaa rajoja...halu vain miellyttää ja jopa lahjoa näitä nuoria pikkutyranneja!!!! en nyt tarkoita, että SINÄ olisit mikään tyranni...päin vastoin osoittaa kypsyyttäsi, kun kyselet toisten kokemuksista....älä mene valtavirran mukaan vaan kulje omaa tietäsi, kun vain tunnet sydämessäsi tekeväsi oikein! Mieti ja anna ajan kulua, ettet tarvitse katua myöhemmin...kaikkea ei tarvitse saada eikä missään nimessä harkitsematta!

    • perverttipertti

      Tuntuu mukavalta kun kielilävärillä varustettu ottaa puhelun Lontooseen :)
      Eli ottaa poskeen. Mukavat tuntemukset kalussa :)

    • idiooooottia

      Kas.vielläkin on näitä itsetuntonsa löytämättömiä nurkissa hiippailevia angsti teinejä, jotka lävistävät kielensä. Luulin jo että ne loppui suomesta joskus 2010. Vaan uusia kasvaa viellä tilalle. Koru on ruma ja alentaa kantajansa " lähiöluokkaan".

    • Profeetta kananperse

      Sattuu aivan helvetisti! Ite otin kaks viikkoo sitten ja en oo voinu syödä mitää vaan eläny sairaalassa mahaletkun avulla. Sain nikkeli-infektion kieleen ja se jouduttiin amputoimaan.

      • minä

        hah haa


    • kielikoruhuora

      ensimmäisinä päivinä haittasi ja oli kielettyö mutta nykyään sen kanssa se on normaalia ja tuntuuu kaikista hyvältä ;) ja saa myön muualla sen tuntumaan hyvältä :D vaan jos osaa käyttäää

    • Kielikorva

      kysy siltä iteltään

    • 13+5

      Miks aloitusviestillä on jo 11 dislikeä?Vaikka en kyllä ihmettele sitä paljoo,en pidä lävistyksistä...

    • Nimetön

      Kyllä se tekee kipeää..

    • anu3

      Minulla oli kielikoru nuorena tyttönä vuosia eikä se juurikaan haitannut. Joskus siihen saattoi joku spagetti kietoutua ympärille. Sitten kerran koru jäi vahingossa hampaitten väliin kiinni ja tempaisin varomattomasti niin, että reikä kielessä repesi. Parani kyllä itsestään, mutta oli pitkään kipeä ja vielä haavan parannuttuakin kieli oli monesti arka. Aloin sairastaa yhtäkkiä jatkuvia kurkkutulehduksia niin, että kurkkuni turposi umpeen enkä pystynyt syömään. Mulla oli puolen vuoden aikana kahdeksan tällaista tulehdusta eikä työterveyslääkäri suostunut laittamaan lähetettä kurkkulääkärille ennenkuin otin lävärin pois. Sanoi ettei lävistys välttämättä suoranaisesti aiheuta kurkkutulehduksiani, mutta edesauttaa pöpöjen oleilua suussani ja kurkussani, kun olin tällaiseen tulehduskierteeseen joutunut. Otin lävistyksen pois, pääsin kurkkulääkäriin ja minulta poistettiin nielurisat. Tulehduskierre päättyi siihen. Otettuani lävistyksen pois myös ajoittainen arkuus kielessäni katosi ja kurkkulääkäri totesikin tutkimuksissaan, että kielessä ei ollut pelkkää reikää, vaan se oli haljennut haaverissa eikä olisi parantunutkaan täydellisesti ellen olisi ottanut korua pois. Lävistys oli pitkään osa minua ja sen poistaminen teki silloin pahaa, mutta nyt näin vanhempana olen tyytyväinen tekemääni ratkaisuun enkä ottaisi uutta lävistystä enää mihinkään.

      Pidä lävistyksestäsi hyvää huolta ja jos pidät siitä, älä välitä muiden mielipiteistä. Toki täytyy huomauttaa, että jotkut työpaikat saattavat olla niin tarkkoja, etteivät ota sinua töihin suusta vilkkuvan lävistyksen vuoksi. Minulle kävi aikoinaan näin. Ja jos jotain ongelmia ilmenee, älä epäröi mennä lävistäjälle ja/tai lääkäriin. Käytä maalaisjärkeä, se toimii pitkälle :)

    • Paskakieli

      Sinusta tulee helkkarinmoinen sössöttäjä jonka puheesta ei saa mitään selvää. Paskakieli siis.

    • 1. Ei todellakaan. Pikkasen kutitti ehkä.
      2. Paljon riskejä mutta mitään vaaraa ei tapahdu jos noudattaa paranemisen sääntöjä hyvin.
      3. Alussa vähän haittaa, mutta sitten tottuu ja se on helppoa.
      4. Tuli vähän verta.
      5. 50euroa koru, ja suuvesi lävistyspaikasta oli 7euroa, joten yhteensä 57 euroa.

      • Buuu! Mitä vittua jotkut laittaa peukut alas mun tässä viestissä? Oonko mä muka niin luuseri?


    • jassu55

      Kielikorun ainut hyvä puoli on siinä, että siitä tunnistaa helposti kuka on idiootti. Toivottavasti saat siitä verenmyrkytyksen ja kuolet.

    • ei ääntä enää

      Sattui ihan älyttömästi ja meni puhekyky lopullisesti

    • kieli pitkällä..

      vastaus nro 1. paskooko karhu metsään?
      2.ei muuta kuin riskejä
      3.ei enempää kuin puikoilla syönti haarukkamiehelle
      4.sen verran että kaverit ja minä pyörryimme
      5.työnsin itse naulan kielen läpi


      jostain kumman syystä kieli turposi illalla suuseksin jälkeen

    • :PPP

      1 Sattui koska lävistyn meni hieman vinoon... ja isosisko pyörty kun se kävi laittamassa kielikorun.

      2 aika pitkälle varmaaan samoja riskejä kuin muissakin

      3. itse en syöny 3 päivään sen jälkeen. Ja pussaamista ei paitsi sitten jos jtn ihan kunnon kielareita niin joo sattuu ja eipä se ole oikein mukavaa kieli turvoksissa... muttä lävistäjä sano että ei saa harrastaa suuseksiä 2-3 viikkoon lävistyksen laiton jälkeen ;D

      4. Joo tuli koska lävistys on vinossa mutta kaveri laittoi samaan aikaan ja ei tullu yhtään verta

    • 1. Ei sattunut

      2.Se voi tulehtua niinkuin kaikki muutkin lävärit

      3. Pussaamista ei haittaa ja syömään ei pysty n. viikkoon mitään kunnon ruokaa kun kieli on turvoksissa. Itse vedin 2viikkoa pilttejä ja join monta litraa vettä päivässä.

      4. Verta ei tullut juuri ollenkaa missään vaiheessa.

      5. 45e

      Se riippuu ihan ihmisestä että sattuuko se, kauan on kieli turvoksissa, tulehtuuko se ja kauan joudut vetää pilttei yms. Mutta aina sen voi ottaa pois.

    • marek

      Mulla oli kielikoru, ei se laitto mitään sattunu mut sitte tuli aika paha tulehus ja se ekana hoidettiin mut jäi syvempi tulehdus josta tuli vaikeet oireet ja osa kieltä jouduttii leikkaamaa josta puhe meni aika puuroks.Nyt alkaa jo sujuu mutta kieli on vähän
      tunnoton sivusta. Enää ei huvita laittaa mitää lävärii.Jos laitat putsaa hyvin ja heti lekuriin jos oireita.

    • Syökää minut!

    • hilsu

      jos eitellä ole niin hyi

    • Okfjfeo

      Mine tieta että haita se parittelu..

    • Olen rainbowdash120!

    • vastaaja123

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys
      V: Ei yhtään. Kivuttomampi kuin napakoru, korvalävistykset tai tatuoinnin otto.

      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      V: No komplikaatioitahan voi lähtökohtaisesti tulla mistä vain toimenpiteistä. Olen kuullut "tarinoita" makuaistin heikkenemisestä, tunnon lähtemisestä jne. Ääritapauksiahan löytyy aina. Tästä näkökulmasta kun lähdetään mittaamaan riskejä, voidaan aatella, että ehkä huomenna jään auton alle kun valitsen väärän tien, taikka sairastun todennäköisemmin diabetekseen jos juon kokista, voi alkaa pelkäämään syöpää ja mahdollisia tartuntoja sairaalassa. Riskejä on moneen lähtöön.

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä
      V: Ei. Ei haittaa syömistäkään. Enemmänkin kielikorun läsnäoloon on tottunut, ja syöminen tuntuu oudolta, ellei korua ole kielessä. Kielilävistyksen oton jälkeen noin viikon ajan on kipeä, mutta kiinteääkin ruokaa voi syödä, kun ottaa noin tuntia ennen ruokaa 400mg buranan. Muuten keittoja, ja nestemäistä ruokaa.

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen
      V: Nähdäkseni tuli hyvin vähän. Niin kuin muissa lävistyksissäkin.

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys
      V: 45e.

    • huohhh

      hei c'mooon!!!!!!!! eletään nytten 2014 lukua!! te kaikkitietävät päänaukojat voitte mennä muualle valittamaan täältä. nykyajan teinit/nuoret ei ehkä ole samallaisia kuin te nuorena eli noin -80luvul :DDDD
      varmaa teijän elämää liikuttaa jos alle 18 vuotias nuori haluaa/ottaa lävistyksen? tarviiko joka asiaan puuttua?antakaa hei olla! :D ihan oikeesti

      • Pitäkää rojunne

        On myös olemassa luokkia joihin ihmiset väistämättä jakautuvat. Eihän naama täynnä lävistyksiä oleva voi vaatia että tämä on täysin konservatiivinen tyyli nykyään, ja että haluaisi myös presidentti ehdokkaaksi sitten kun pornotähden urastaan jää eläkkeelle.

        Ja eivätkä ne joilla itsellään on lävistyksiä, tatskoja, ja bb hakemus vetämässä, ala edes aloittajan lävistyksistä mitään moralisoimaan.

        Onko tarkoitus että kun on vuosi 2014 niin kaikkien täytyy tehdä kaikkea samaa?

        Eikös läväreillä ja taskoilla muutenkin viestitä sitä ettei edes haluta mukaan virallisempaan ja hillitympään tasoon.


      • erimieltä

        hei vaan iottelles, eikös keskustelu tarkoita juuri sitä että jokainen sanoo just mitä mieltä on? Vaikka se sitten olisi eri mieltä kuin sä?
        Jos et kestä muiden mielipiteitä mene vessaan keskustelemaan peilikuvas manssa.


    • huohhh

      ja mitenniin kielikoru tekee ihmisestä huorahtavan? tai tyhmän? XDD gaad miettikää ennenko tuutte aukoo tänne :DDD kuolen nauruu tääl

    • Hööökoööhöö

      Siis oikeesti? Ottaako joku kielilävärin? Idiooooottttopervopersepeölellle!

    • huohhh

      kerroppa mulle mitä vikaa kielilävistyksessä on?? ittekkii oisin ottanut kielilävistyksen mut otinki sit kulma.!

    • Haittaa varmasti myös suihinottoa.

    • hoho1

      1. Ei sattunut, mutta en ymmärrä miks tällästä pitää kysyä koska kivun määrä on kaikilla yksilöllistä. Kaveri otti samaan aikaan, ja hälle sattui. Eli..

      2. Itsellä oon huomannut vaan sen että jos puraset sitä niin ei varmaan tee hyvää hampaille jos kunnolla sattuu haukkaamaan :D

      3. Jos haittais, tää lävistys ei varmaan olis niin suosittu

      4. En muista, eikä kiinnosta :D Join jäävettä

      5. 50e

      Tosiaan niinku jo sanoin kaikki on yksilöllistä. Esim mä pystyin jo samana iltana syömään pitsaa, eikä tarvinu pitää pilttiä puputtaa. Kaks viikkoo meni joka aamu särkylääkettä napsiessa, kun alko särkemään päivän mittaan ku puhu. Erittäin helppohoitonen kyllä :D

    • molo1

      Suikkiiotossa : EHDOTTOMASTI 3 ¨¨¨¨ plussaa......Terskan alapuoli saa nannaa !!!!!!!

    • pöljä

      ikinä ei saa ottaa korua pois jos tulehtuu!

    • Jekki tutkimus aiheutaa suusyöpää

    • kielikoruinentyttö!

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys

      2.mitä riskejä kielikorussa on?

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys

      voitte laittaa myös muita omia kokemuksia mitä vaan haluatte:)

      Ei sattunu ottaminen yhtään.
      Riskeistä en tiiä! En pahemmin oo ottanu selvää :D
      Ei haittaa pussaamista, eikä syömistä, eikä mitään. Purkkaa on inhottava syyä!
      Ei tullu yhtään verta.
      Mulla makso about 20e kun perhetuttu teki sen. Se on oikeestikki lävistäjä.

    • Neerekka

      Suihinottokoru. Semmoisen viestinhän tuo lähettää, että minä tyttö/poika tykkään nuolla pimpsaa/imeä kikkeliä. Jos haluat tuota viestiä julkisesti kaikille välittää niin laita ihmeessä koru. Itse en tuollaista antaisi lapseni laittaa...

    • Hammaslääkäri

      Kielikorun / lävistyksen ottaja ottaa melkoisen terveydellisen riskin. Ehkä sittenkin pitää paikkansa väittämä, että kolmannes nuoristamme on jossain elämän vaiheessa psyykkisen hoidon tarpeessa..

    • tarja1

      Muistathan, että limakalvolävistyksiä eli mm. kielikorua, ei saa käyttää hoitoalan ammateissa, joten voi haitata jossain vaiheessa ammatinvalintaa. Tai sitten otat aina työvuoroon tullessa pois.

    • Helppo nachos

      Laitoin korun pään läpi. Ensin sattui, mutta sitten en enää tajunnut mitään.

    • killutinkieli

      Kuulin yhdelta naiselta, että se otetaan sen takia, että kullinlutkutus kiihottaa miestä enemmän jos kielessä on joku klöntti. Kiva varmaan kielikorun kanssa ylpeillä.
      Ja joo eletään 2000-lukua eikä olla mitään alkuasukkaita kaikenmaailman lävistyksineen ja taikauskoineen.
      Ei tiedä mitä menetät sen kielesi takia, muutakin kun terveytesi.
      Ja jos sitä jotain kuppaista ku...a lipsuttaa, niin kaikki pöpöt sinne koloihin jää muhimaan. Yök.
      Miksi yleensä pitää pilata oma ulkonäkö jollain kamalilla tatuoinneilla ja lävistyksillä. Kannattaa ennemmin selvittää, miksi pitää ihan tosissaan ottaa joku reikä kieleen, ei siihen vaan löydy mitään järjellistä syytä..
      Ole erilainen, ole sellainen miksi sinut on luotu.

    • Isofaija

      Kielikoru on järjetön, järkyttävä muoti-ilmiö

    • Koskee vieläkin

      Kieli on jo täynnä koruja. Mutta iskin viikonloppuna naulan pikkukaverin läpi, on muuten makee eikä ole joka pojalla.

      • Jo vain!

        Osoitit teollasi todella korkeaa älykkyyden astetta!


    • rautanaama

      Itse otin kieli- sekä huulikorut pois,kun en enempää hampaita tahtonut hajottaa. Muovikorut ei vaan kelvanneet,joten luovuin noista kaikista koruista. Tuli tosiaan toisinaan purastua vahingossa kielikorua,niin on totta tosiaan legot kärsineet :/ Olihan sen korun kanssa muuten kiva leikkiä,mutta mieluummin pidän hampaani jne. Jokane tehköö mite tykkää.

    • ....................

      Eikö se ole hullua pitää suussa koko ajan jotakin ylimääräistä?

      • kielikoruuuu

        lueskelin näitä teidän naurettavia vastauksia ja sain kyllä varmaan loppu elämäni naurut :D sanotte että oon huora ja haluan lutkuttaa kullia sillä kielikorulla vaikka ette totuutta edes tiedä :D miettikääny omia vastauksia mitä ootte tänne kirjotellu..:D voi hyvä luoja auta armias ku ihmiset on niin vitun tyhmiä:D


      • lutkutilutkuti
        kielikoruuuu kirjoitti:

        lueskelin näitä teidän naurettavia vastauksia ja sain kyllä varmaan loppu elämäni naurut :D sanotte että oon huora ja haluan lutkuttaa kullia sillä kielikorulla vaikka ette totuutta edes tiedä :D miettikääny omia vastauksia mitä ootte tänne kirjotellu..:D voi hyvä luoja auta armias ku ihmiset on niin vitun tyhmiä:D

        lurps, lurps


      • 13*13
        kielikoruuuu kirjoitti:

        lueskelin näitä teidän naurettavia vastauksia ja sain kyllä varmaan loppu elämäni naurut :D sanotte että oon huora ja haluan lutkuttaa kullia sillä kielikorulla vaikka ette totuutta edes tiedä :D miettikääny omia vastauksia mitä ootte tänne kirjotellu..:D voi hyvä luoja auta armias ku ihmiset on niin vitun tyhmiä:D

        Ihminen taidat olla itsekin?


    • maku1

      En kyllä antais sun ottaa poskeen mun jortikkaa,eikä se kyllä ottais etenkään mitään metallia!! Mutta takaa päin voisin antaa sulle kunnon kyytiä!! Mulla nimittäin on vauhtipusseissa hiukan metallin tuntoa koska se on niin rautaisessa kunnossa,sekä jortikka!!!!

    • ____

      oot sairas

    • Jos paljon harrastaa suuseksiä alapäästä karvasten miesten kanssa niin pian on kieli kun pesukoneen nukkasihti.

      • Ahhhaahhahaa

        REPS!!! =D


    • MULTA TULI JO

      kyllähän tuo kielikoru tuntuu aika ovelalta kikulin varressa.

    • Tatuoija2k14

      Suihinotto koru tuo on stimuloimaan vastapuolen kyrpää ;)
      Ei sille muutakäyttöä ole!

    • Kokeillut

      Hei,
      laita suuhusi korun kokoinen helmi ja pidä sitä kielelläsi aamusta nukkumaanmenoon asti. Sitten tiedät haluatko korun.

    • Kielivamma?

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys

      Ei sattunut

      2.mitä riskejä kielikorussa on?

      Hepatiitti, HIV, halfaantuminen. Minulle kävi niin, että kieli halfaantui osittain. En osaa sanoa tiettyjä sanoja enää oikein. Esimerkiksi Hufipuisto on vaikea sana minulle halfaantuneen kielen vuoksi.

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä¨

      Ei haittaa. On mukava imeä poikakaverisi kalua päivittäin. Hänkin nauttii siitä.

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen

      Jonkin verran. Ehkä desi enemmän kuin mitä sinun takapuolesta koripallojoukkueen "jatkojen" jälkeen.


      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys

      Liikaa. Sinä saat sen käteenvedolla

    • Reijätön kieli paras

      Jospa ensin mietit, MIKSI oikeastaan kielilävistyksen haluat? Ethän vaan siksi, että se on in?

      Järjetöntä, typerää ja jopa lapsellista se oikeasti on, usko pois. Käytä aivojasi, hoksaat otsekin.

    • Onneksi olkoon, kielikorulla merkitset kuuluvasi ns. alaluokan ihmisiin ja näytät muutenkin halvalta, yksinkertaiselta ja epäterveelliseltä. Onnea valitsemallasi polulla.

      • annnu-

        :D kuuluukohan muutkin lävistykset tähän kategoriaan, korviksetkin on lävistys..

        Mä kuulun sitten ylpeänä yksinkertaiseen, epäterveelliseen, halpaan alaluokkaan joka kykenee olemaan tekemättä ihmisistä liiallisia tuomioita heidän ulkonäkönsä perusteella :)) onnea valitsemallasi tiellä!


    • outopappa

      no mittäs jos laittaisitki anaalis 2 tommost rinkulaa myös heehehehehhehehehe DDDDD

    • sdsdf 30 v

      Mä en kyllä ymmärrä mitä apuakaan kielikorusta voisi olla? Mulla ei itellä oo muita koruja ku rillit ja se piisaa ihan mahtavasti. Niitäkin saa koko ajan varoa ettei kolisis liikaa eikä mikään tökkäis linssiin eikä mitään kuumia höyryjä tai happoja roiskuis niihin. On saanut varoa jo 20 vuotta. Ala-asteella oli takahampaissa liimalla 4 rautanuppia kiinni ja niissä täytyi pitää kumirenksuja jotta hampaat ois oiennu asentoon. VOI ETTÄ NE NUPIT JOSKUS IKÄVÄSTI RAAPI KIELTÄ ja hampaita särki ku puristeli yhteen. Sitten joutu vielä semmosta kitalakilevyäkin käyttämään. Tosin eihän mun kärsimykset varmasti mitään ollu niien rinnalla jokka joskus on niitä rautoja joutunu pitämään.

      Nauttisit vaan jos sulla ei oo mitään ylimäärästä kamaa ruumiissa. Tulis kuitenkin sit kielen napituksen jälkeen sullekin monesti mieleen että voi ku ois kiva taas vetää kieli tuosta hampaijen välistä niin että pääsee eroon siitä kielen pintaan ajottain kertyvästä kuonasta jms.
      Se ei kyllä varmasti helpota oloa yhtään. Ja aattele eihän kukaan ees nää sitä kotua ellet kule koko ajan suu auki kuin jokin vammainen. Se vaan sielä suusa koko ajan ikävästi painaa ja saat peljätä nielasekko sen vahingosa henkeen vaikka yöllä.

    • Tape82

      Saattaa tuntua kullinpäässä ihan hyvältä, mutta en ole itsekäs josten en suosittele kenellekään. Turhan paljon riskejä noissa, kielikoruton suihinottokin on ihan riittävän nannaa.

    • ...

      Se sattuminenkin on niin yksilöllistä, lävistäjäni sano, että yleensä napakoru on kivuliaampi kuin kielikoru. Minulla napakoru ja kulmakoru ei tuntunut ollenkaan, mutta kielikoru kyllä sattui.

      Jos kielikoru osuu kovaa hampaaseen, hammas voi lohjeta, sekä koru voi pilata hampaiden kiilteen.

      Kieli turposi aikalailla seuraavina päivinä, joten muutaman ensimmäisen päivän ajan syöminen varsinkin oli tosi hankalaa. Koru tuntui koko ajan olevan tiellä ja siihen sattui syödessä. Kieli tosiaan oli niin turvonnut, että se sekä tuntui iljettävältä, että näytti tyhmältä.

      Itsellä ei tullut lävistettäessä verta ollenkaan, lävistäjä sanoi, että muutaman ensimmäisen päivän ajan, se voi välillä vähän tihkua verta, mutta itsellä ei vuotanut missään vaiheessa.

      Lävistys maksoi peruskorulla vaihtotapilla 39e.

    • tinturini

      Mä oon yli 30 vee ja sain kielikorun rippilahjaks sillon 15 vuotiaana. En oo katunu kun kerran, kun kännipäissään purasin koruun niin, että hampaasta lohkes pala. Mutta muten en kyl ikinä ota tota pois jossei oo pakko. Eikä ikinä oo mitään haittaa ollu.

    • tiän

      Sinulle "kielikoruuuu":
      Sattuu tosissaan ja kieli paisuu kovasti.
      Syöminen ja puhuminen on sitten viikon tai kaksi vaikeaa.
      Tulehtumisrisiki on suuri. Eli putsata saat vähän väliä, ettei esim. ruoka mene haavaan.

    • annnu-

      No mulla ei kielikorua ole mutta huulessa on lävistys joka on mun omiin silmiin kaunis ja tuo vähän särmää mun ulkonäköön :) Pidän siitä tosi paljon, kaikille noi lävistykset sattuu yksilöllisesti, mulle ei esimerkiksi nuorempana kulmaan sattunut yhtään kun nyt taas sitten huuleen sattui aivan perhanasti. Verenvuotokin on yksilöllistä, mulla ei ole vuotanut mistään korusta juuri ollenkaan verta. Tulehtumisriski on olemassa, niinkuin esimerkiksi silloin jos menee tikku sormeen. Oikeanlainen hygienia on tärkeää jotta lävistys pysyy kunnossa.

      Liika on tosin liikaa, en itsekään pidä useista lävistyksistä kasvojen alueella ja jokaista kannattaa harkita tosissaan. Tulehduksen sattuessa sitä korua ei saa ottaa pois vaan mentävä ensin lävistäjälle joka neuvoo tulehduksen laadun, riittääkö apteekista saatava antibioottinen voide vai käännytkö lääkärin puoleen.

      Mietin itse vuoden ennenkuin kävin viimeviikolla hakemassa lävistyksen huuleen, ko paikassa huulilävistys maksoi 40 euroa ja kielilävistys 50, sen enempää en valitettavasti osaa neuvoa. Muista kuitenkin että jos otat lävistyksen, otat sen itseäsi varten, omasta halusta koristella vartaloasi etkä siksi että kaverillakin on :)

    • jokullll

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys
      -Ei yhtään. Kielen anatomiasta johtuen neula suorastaan sukeltaa sen läpi ja on kivuton. Jälkikipu kuitenkin voi olla kovakin (koska turpoaa paljon).
      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      -Oikein laitettuna ammattilaisella lähes nolla. Koru laitetaan steriilisti oikeaan kohtaan ja hoidetaan kotona ohjeiden mukaan (pesu lämpimällä vedellä ja suolaliuoksella tarvittaessa, ei suuvesiä tms joka tappaa hyvätkin bakteerit jotka parantaa lävää).
      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä
      -Alussa kun ei ole tottunut ja kieli turvonnut niin joo. Samoin liian pitkä tappi voi vaikeuttaa, eli vaihdata koru heti parantumisen jälkeen miel. lävistäjällä. Hän osaa katsoa oikean koon.
      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tai lävistyksen jälkeen
      -Ei. Lävistämisessä verta ei kuulu tulla kuin tippa korkeintaan, muuten on lävistetty suoneen, eli väärin.
      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys
      -en muista. Paljon aikaa. Ei ole enää ollut lävää vuosiin.

    • :-----)

      Onpa taas vaihteeksi tasokasta keskustelua täällä :) Tiedustelet ihan asiallisesti miltä kielilävistyksen ottaminen muista tuntui - miinuksia sataa niinku viimeistä päivää. Porukka tulee nälvimään ja jotkut huutelee asiattomuuksia, näille sitten niin pirusti plussaa. Joo-o.

    • 17+11

      tervejärki. täytyy olla kyllä aik tyhmä ihminen jos jonkun lävistyksen ottaa jotain toista henkilöä varten. Lävistyksiä otetaan ihan itteensä varten etähaluaa näyttää erilaiselta ja on omanlaatuinen ja että niitä halutaan koristamaan kehoa kielikoru ei tee ihmisestä huuooraa eikä pohjasakkaa! jos jollakin on ongemia kielikoruun liittyen ni mahtaa olla aika vitun tylsä elämä kun jaksa päätänsä vaivata muiden asioilla ja vittuilla täälä sellaset 50 käppänä akat jostain mistä ei ite pidä. tietty saa sanoa mielipiteensä mutta joku raja silläkin. varsinkin kun pääsee tänne naamattomana haukkumaan ja vinkuu nii kannattaa ihan kattoo peiliin. keho on meille annettu jokaiselle koristeltavaks miten iten ikinä kukin haluaa sama kun sanoisin jollekkin "oot ihan vitun idiootti kun sulla ei ole lävistyksiä. se tekee susta huoooran ja alentuvan ihmisen joka haluaa vaan imee kullia" voi hyvä luoja näitä ihmisiä.

      • tervejärki

        Onko sinulla lävistys kallossa ja aivoissa, kun on suomen kielikin noin hukassa?


    • KALLE KELLO

      Ainakin sen huomaa heti, kun nämä kellä on kielikoru suussaan ja alkavat puhua, niin "puhe" on sössöttävää sönkköystä. Joten uusi sönkkääjä on taas syntymässä, ota saman tein häpyhuuliisi, nänneihin ja vaikka persesilmään

      • sdfvswdfv

        Ja sitten niien kielikorutettujen naistenpitää mennä ration hilipatipippakanaville töihin sössäämään tussu-ässiään ja karkottamaan kuulijat.
        Kyllä on silloin ikävä näitä vanhoja kunnon ääniä, kuten Klaus Liekehtivää ja Heikki Peltosta. Eivät oo mitään narisevia sösseleitä


      • sdfvswdfv

        Ja sitten niien kielikorutettujen naistenpitää mennä ration hilipatipippakanaville töihin sössäämään tussu-ässiään ja karkottamaan kuulijat.
        Kyllä on silloin ikävä näitä vanhoja kunnon ääniä, kuten Klaus Liekehtivää ja Heikki Peltosta. Eivät oo mitään narisevia sösseleitä


    • suomi24444

      minä en ainakaan sössötä kielikorun kanssa eikä kyllä kukaan muukaan mun kaveri. en tiedä mistä olet kuullu et joku sössöttäis kielikorun jäljiltä.

    • isot lapset.

      hullut, huono kasvatus.

    • EI typeryyksille

      Toivottavasti sattuu niin perkeleesti.

    • voiittujenkevät

      Uskomatonta, että ihmiset tulevat kommentoimaan kysymystä, johon ei ole omakohtaista kokemusta.

      Oikeasti, hävetkää.

      "Koska niiQ v1ttu mä en tykkää niin saa kukaan muukaan tykätä!! Nih!!!!221"

    • Decanted

      Miksi juuri kieleen?

      • huoh123456789

        sama kun joku kysyisi miksi juuri punaiset hiukset. miksi juuri valkoinen paita miksi sitä miksi tätä. siksi koska ihmiset haluaa sitä.


      • paita tai reikä
        huoh123456789 kirjoitti:

        sama kun joku kysyisi miksi juuri punaiset hiukset. miksi juuri valkoinen paita miksi sitä miksi tätä. siksi koska ihmiset haluaa sitä.

        höh.


      • xcv bv

        Epämukava ja epäkäytännöllinen täytyy kielikorun olla. Ei sen mukavampi kuin vaikka puoliksi katapäähänpikkuriikkisen verran kantapäähän upotettu nasta jonka tähen täytyy koko ajan kävellä varpaillaan ettei se painus syvemmälle.
        Se kielikoru ei taatusti helpota syömistä ollenkaan. Sitten täytyy olla vielä koko ajan kieli keskellä suuta ettei vahingosa purasis hampailla siihen. Aatella jos on hypätessä kieli hampaie välis niin ei se hampaie väliin jäävä pallo kovin mukavalta voi tuntua.


    • 4............

      4. Kyllä. Valui viimeiset veritipat ja kuolin

    • Solidaarisuutta

      Suuseksikoru on patriarkaatin keino alistaa naisia !

    • miki-66

      Ei ole vanhemmilla ihan kaikki kotona kun antavat kakaralleen luvan ottaa kielilävistyksen!

    • itse lävistämistapahtuma ei itseäni sattunut juuri ollenkaan, mutta siitä pari seuraavaa viikkoa sit sitäkin enemmän!

    • Aikansa kutakin

      Minulla itse lävistystapahtuma sattui, mutta jälkikäteen ei ollut kipuja tai verenvuotoa. Sen huomasin, että lävistyksen kanssa kuolaneritys lisääntyi :D Kuolasin päiväunilla tyynyn märäksi, mikä sitten loppui kun otin lävistyksen pois :) Ruokien kanssa ei ongelmia.

    • dsfvsdf

      Ei tuo aloituksen esimerkkikuvassa oleva suu kyllä tuota hökötystä tarvis ollenkaan. Ihan luomunakin ois jo aivan kyllin hekumallisen näköinen

    • aabeeceedeeee

      Lähes mikä tahansa muu läväri on parempi vaihtoehto kuin kieli. Kielilävärissä ei ole paljon muuta järkeä, kuin suihinotossa ehkä lisätuntuma miehelle.

    • Kivesrengasfetissi

      Tuumin tässä lävistä molemmat kivekseni. Sellaiset isot sonnin nenärenkaat käynny mielessä pitkään. Meinaan vaan miten kauan kestää, et päsee pallilävistyksen jälkeen taas jalkeilleen ja takas baariin?

    • tonguepiercinglover

      Ei sattunut yhtään!! Olin ihan pihalla kun lävistäjä otti pihdit suusta ja sanoi että valmista, kun ei ollut tuntunu missään. Itsellä ei turvonnut ja korunkin vaihdoin lyhyempään alle viikkoa myöhemmin suositusten vastaisesti, kun tuo pitkä koru häiritsi. Ei oireillut millään tavalla siis. Kyseisen lävistyksen otin Joensuussa Underground Storessa ja 30€ maksoi, eikä tullut verta. Olen ottanut kielen jälkeen myös huulikorun ja kaksi kulmakorua, näistä kulmaan sattui eniten. Syömään tottui korun kanssa muutamassa päivässä ja siitäkin vielä homma helpottuu kunhan koru vaihdetaan lyhyempään. Pussaillessa ei ainakaan itseä häiritse, eikä se ainakaan omaa kumppaniani ole häirinnyt. Nyt koru ollut yli puolitoista vuotta enkä kyllä aijo ottaa pois. Oli (jos korvia ei lasketa) oma eka lävärini jonka otin kun olin 15v x)

    • kielikoru!

      Olen itse ottanut kielikorun,tuli aika vähä verta.
      1.kävi vähä mutta tuli sitten verta jonkun verran.
      2.ei haittaa pussailuu ei oo ainakaa kumppania häirinny.
      3.makso 45 euroa ei paha

      mulla on nenässä,korvissa,kilessä lävistys eniten ehkä kävi nenä tai kieli.

    • kurttuiset kuvat

      Mihin lävistyksiä tarvitaan? Ei mihinkään. Mihin tatuointeja tarvitaan? Ei mihinkään.
      Tai ootas, kun mietin hetkisen: lävistys- tai tatuointifirman rahapussin lihottamiseen niitä tarvitaan tietenkin. Voi että, kun keksisin jonkun yhtä upean höperön trendikkään rahanansaitsemismetodin, että saisin tyhmiltä ihmisiltä höynäytettyä rahat pois, niks naks.

    • pettet8ri

      Miks ottaa moisia järjettömiä "koruja".

    • Jebani

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys
      -Tottakai sattu, mutta eriasia paljonko ;) ehkä saman verran mitä verikokeen otto.

      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      -Se on pahassa bakteeri pesässä joten se tulehtuu herkästi ellei sitä hoida niinkuin kuuluu. muita ei nyt tuu mieleen

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä
      -No muutamaan päivään ei voi kunnolla syödä eikä vetästä mitään kielareita mutta kun se on parantunut ni ei sitä ees huomaa

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen
      -Lävistettiin niin tuli semmonen pikku tippa vaan, ei oo sen jälkeen tullu

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys
      -30€

    • Miksi Iso Haloo?

      Mietin pitkään ennenkuin otin kielikorun. Kasvoissa minulla ei ole lävistyksiä. Miksi niin iso haloo? Tietysti Kielikorussa on riskinsä, mutta saa kiittää omaa tyhmyyttään jos siitä ei pidä kunnolla huolta.
      Lävistyksen teko ei sattunut, koska sen teki ammattilainen ns. nopeasti.
      Luin läpi mahdolliset riskit/seuraukset, mutta vältin ne seuraamalla tarkasti ohjeita. Enkä ''leiki '' kielikorulla.
      Lävistyksen jälkeen kieli turpoaa on vaikeuksia puhua ja on kipeä noin 3-7pv neuvotaan, että jääpalojen imeskely auttaa turvotukseen. Vältä maitotuotteita alussa jotta bakteerit ei keräänny ja muuta kieltä keltaiseksi. Vältä myös tulisia ruokia ekat 2vk ja älä ärsytä kieltä syömällä kiinteää ruokaa noin 5päivään. Aina syötyä kannattaa purskutella suu vedellä. Parannuttua kunnolla kielikoru ei haittaa syömistä eikä pussailua ( paitsi jos tekee kielarin mikä näyttää siltä kuin yrittäisi syödä toisen )
      Lävistäessä on riskinsä , että lävistäjä mokaa suosittelen menemään tunnetulle tekijälle ja ottaa selvää asiasta etukäteen. Minulla verta ei tullu juuri lainkaan.
      Lävistys maksoi 40€ sain alennusta 10€
      Kielikoru on 1 helpoiten parantuvista lävistyksistä ja todella suosittu nuorten joukossa. En ole kielikoruja vastaan enkä myöskään niitten puolella. Nuorena tehdään tyhmiä asioita toisista oppii ja toiset jää kaduttamaan ( kuten tatuointi ) lävistyksen saa aina pois ja niistä jäävät jäljet on pieniä. Kannattaa aina miettiä kaksi kertaa mihin ottaa lävistyksen, mitä siitä voi seurata ja onko se sen arvoista :) Lävistykset EI tee ihmisestä tyhmää !!

    • Kielikorun omistanut

      Tässä siis vastaus henkilöltä, jolla on ollut kielikoru:

      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys
      - Ei sattunut. Kyseisen lävistyksen teki ammattilainen ja antoi minulle myöskin hyvät hoito-ohjeet lävistyksen laiton jälkeen.

      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      - Itse siis otin kielikorun useita vuosia sitten ja nykyään minulla sitä ei enää ole. Koska suussa olevat lävistykset ovat haitallisia hampaille/ikenille. Alunperin itselläni oli sekä huulikoru, että kielikoru. Huulikorusta luovuin, kun se alkoi "kuluttaa/vetäyttää" ientä ja kielikorusta kun siihen tuli vahingossa/tahattomasti purtua pari kertaa. Ilman näitä juttuja, minulla olisi edelleenkin nuo lävistykset.

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä
      - Pussaamiseen/muuhun liittyen, riippuu vastapuolesta. Jotkut tykkää, jotkut ei.
      - Syömiseen liittyen: muistaakseni ensimmäiset n. 2 viikkoa kieli oli turvonnut ja syöminen/puhuminen hankaloittui. Ihan ensimmäiset päivät lävistyksen oton jälkeen taisi mennä ihan keitto/sose tavaralla...
      - Muista kuitenkin paranemisen kannalta seurata hoito-ohjeita, jos päätät korun ottaa!

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tai lävistyksen jälkeen
      - muistaakseni ei tullut verta, eikä ollut kivulias. Tosin kipukin on yksilöllistä.

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys
      - Hintaa en enää muista, koska siitä on jo vuosia aikaa. Ja tuskin se enää samoissa lukemissa olisikaan.

      Jos kyseisen lävistyksen päädyt ottamaan, niin ymmärtääkseni kannattaa pitää sitten muovisia koruja. Koska se on hiukan pehmeämpää materiaalia. Joten, jos vahingossa sitä puret, niin se ei ole niin vahingollista, mitä olisi purra metallista korua...

      Itse olen nähnyt kielikoruja oman ikäisillä (25v) , sekä nuoremmilla, että vanhemmilla ( 40v). Tosin harvemmin tuolla vanhemmalla sukupolvella. Mutta kannattaa valmistautua siihen, että tulet myöskin joiltain saamaan jotain negatiivistakin kommenttia. Perustuen siihen, että maailmasta löytyy myös idiootteja.

      Hmm... muuta kokemusta. Itselläni meni aluksi hetki (en osaa sanoa kuinka kauaa) siihen, että tottui kielikoruun. Ja sama juttu toisinpäin, kun sen otti pois.

    • pakokauhu

      Minua melkein oksettaa, jos näen jollakin korun kielessä tai huulessa. En tiedä miksi.
      Itselläni on kahdet lävistykset korvissa.
      Joskus joudun istumaan ratikassa noiden vastapäätä. Jos on pitkä matka minun on noustava ja jäätävä pois sillä tulee niin paha olo, jos en voi laittaa lehteä eteen.

    • Lävistetty

      Mulla kaks kielikorua
      1. Ei sattunu
      2. Hampaat voi vaurioitua, jos vaikka pureskelee korua tms.
      3. Aluksi tietysti hankala syödä kun kieli turvonnut ja kipeä, mutta ei parantuneena edes huomaa korujen olemassa oloa
      4. Ei tullut verta
      5. En maksanut kummastakaan mitään :)

    • leidi14

      KIELIKORU ON LAITON!!!!!!!!! Ja lisäksi se on epähygieenisin koru koska kieleen tulee mätää ja kaikkee muuta esim.ruuantähteitä!

    • Helouitsmii

      Täällä on jo paljon vastauksia mut jokanen kokemus kumminki varmaa aina vähän eri :D
      Joten:
      1.sattuiko sinulla kyseinen lävistys?
      -varsinainen lävistäminen ei sattunut paljoa, nipistystä sellainen 5sekuntia. Lävistymisen sattuminen tuleekin sitten myöhemmin (itselläni ainakin)! Kun lävistys alkoi siinä 30min jälkeen turvota, se vihloi ärsyttävästi. Tuntui epämiellyttävältä koko iltapäivästä lähtien ihan seuraavaankin päivään. Seuraavina päivinä ei vihlonut/ärsyttänyt niin paljoa mutta epämukavalta turvonnut kieli tuntuu.

      2.mitä riskejä kielikorussa on?
      -En osaa sanoa hermo tms riskeistä. Kun ottaa hyvällä lävistäjällä normaalin kielikorun, hän katsoo että menee keskeltä ja oikeaan kohtaan. Merkkaa tussilla pisteen. Riskeinä on ainakin poikittain menevässä, ns "snake eyes" (?) kielikorussa monetkin seikat. Kielikoru voi haitata hampaita jos puree hampaan paskaksi tai muuten vaan kuluttaa pintaa. Eräällä naisella oli aivan keskell purukalustossa kolo, kun oli kielikorua siinä pyöritellyt.

      3.haittaako tuo esim pussaamista taikka syömistä?
      -Ei haittaa! Aluksi tietenkin syöminen on hankalaa, jos on turvonnut kieli/koru liian pitkä. Olen kuullut, että jollain jää nuudelit kiinni koruun mutta itsellä ei sitä ongelmaa. Suosittelen lyhyempää korua, ei onnistu puraisemaankaan sitä.

      4.tuliko paljon verta kun se lävistettiin tsi lävistyksen jälkeen?
      - Itseltäni ei tullut ollenkaan verta lävistämisen jälkeen, lävistyksen yhteydessä hieman.

      5.paljon sinulla maksoi kyseinen lävistys?
      -Maksoi 30e :D oli jonkin sortin erikoispäivä, normaalisti olisi maksanut 40e.

      Muuta:
      -Parantui n. 1-2 vk. Hain lyhyemmän korun 1,5-2vk jälkeen muistaakseni.

      -Sain "ilmaiseksi" > kävin siisvaihtamassa lävistysliikkeessä.

      -Turvotus laski n. 3pvssä, kiinteää ruokaa meni jo toisena päivänä, hieman vaikeasti.

      -Hieman tuli sönkötettyä puheessa mutta vain r/s kirjaimia. Sekin kesti päivän pari.

      -Kyllä, hammaslääkäri huomautti korusta negatiiviseen sävyyn.

      -Otin lävistyksen 16v. Ikäraja oli lävistysliikkeessä 16v. Ei kysytty papereita, mutta luultavasti ne kysytään. Yleensä kielikorun ikäraja joko 16v tai 18v, joissain tapauksisa tehdään 14 v jos vanhempien lupa/mukana.

    • Anonyymi

      Kyllä se mulla sattu ja verta tuli, pariin viikkoon ei voi syödä mitään kiinteetä, ei haittaa pussaamista, puhuminen saattaa olla vaikeeta jos kieli turpoo mut ei oo vaarallista ja mulla makso 40€

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      549
      3240
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1445
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1281
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1246
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      165
      1216
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1173
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      100
      1029
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      952
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      912
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      814
    Aihe