Vapaa kuvaus

Oon uusi luomus Kristuksessa, Hän puhdisti mun verellään. Ja otti omaksi lapsekseen, poisti pimeän, toi elämän. Olen saanut syntini anteeksi, olen saanut syntyä uudesti. Olen löytänyt aarteen kalleimman, olen löytänyt Jeesuksen. Sanat ja sävel: Heikki Raatikainen Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

10

Kommenttia

318

1. On suomenkielinen versio. Löytyy ainakin CD:ltä "Suuri Hän on / Näky 07". Suomeksi kappaleen nimi on: "Nyt aika on tullut palvoa".

Tuosta linkistä löytyy ainakin näyte siitä:

http://www.dboxi.fi/referenssit.html
  2. Haluaisitko kokea?
  3. Hei Leinikki. Usko on Jumalan teko meissä – Hän sen synnyttää meissä. Mikään seurakunta tai kirkko ei pelasta meitä, ainoastaan Jeesus pelastaa. Toki Raamatun mukainen seurakunta eli seurakunta, joka pitäytyy Raamatun Sanaan, on tärkeä uskovalle uskossa kasvun kannalta ja sisar- ja veliyhteyden kannalta. Jeesus sanoo Raamatussa:

”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa” (Joh 3:3).

Uudestisyntyminen on se uskoontulo, jonka Jumala saa meissä aikaan. Miten sitten synnytään uudesti ylhäältä? Se on Jumalan aikaansaama ihme meissä. Se on lahja, joka on jokaiselle valmistettu. Siksi juuri Jeesus tuli maailmaan, että meillä jokaisella olisi mahdollisuus saada tämä lahja. Jeesus sovitti syntimme ristinpuulla ja korjasi Jumalan ja ihmisen rikkoutuneen suhteen. Nyt uskomalla Jeesukseen ja haluamalla seurata Häntä, saamme synnit anteeksi. Jeesus on luvannut myös:

”…sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos” (Joh 6:37).

Tähän lupaukseen saat tarttua ja vaikkapa ihan omin sanoin voit pyytää Jeesusta sydämeesi ja pyytää syntejä anteeksi – kun haluat seurata Jeesusta. On myös olemassa valmiita syntisen rukouksia, jotka ovat myös hyvä apu, jos tuntuu ettei osaa rukoilla. Laitan tähän yhden mallin, miten esimerkiksi voi rukoilla:

http://www.youtube.com/watch?v=b-ueGTGLPEU

Voit olla varma, että tämä on rukous, jonka Jeesus kuulee. Siunausta sinulle etsimiseen!
  4. Muistan rukouksin. Herra on kanssasi - Hän ei jätä sinua koskaan yksin. Toivon sinulle rohkaisua Psalmista 91:

"Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan." Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
    Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. - Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
    'Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.'"

http://www.youtube.com/watch?v=YI9wjavJxuM
  5. Veikkaisin, että Jeesus kirjoitti maahan paikalla olevien syntejä. Juuri sitä ennen Jeesus oli sanonut: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä". Niitä lukiessaan jokainen paikalla oleva ymmärsi oman syntisyytensä ja meni pois.

Tämä on ainakin yksi teoria, joka on esitetty asiasta.