Miksi uskovat ovat aina niin tulenpalavan vihaisia ja pohjattoman katkeria?
Eivätkö he tajua olevansa oman uskonsa huonoimpia mahdollisia mannekiineja ja kauppamiehiä? Väittävät uskonsa olevan jotain lähimmäisenrakkautta, mutta kaikki viestinsä ovat aina vain ala-arvoisia solvauksia ja katkeria tulikivenkatkuisia vihaviestejä.
Ja sitten vielä ihmettelevät, kun ketään ajattelevaa humaania ihmistä ei heidän katkerat solvauksensa ja vihaviestinsä kiinnosta. Pyhä Viha ei muutu miksikään rakkaudeksi millään taikatempulla. Se on vain ja ainoastaan vihaa.
Miksi uskovat ovat aina niin katkeria ja vihaisia?
75
199
Vastaukset
Niinpä. Siis nämä uskovat ovat hirveän pahansuovia, ja miettivät vain pahaa. He keksivät vaikka mistä aiheen haukkua toisia. On siinäkin uskovaisuuden "mannekiinit".
- yksin on rankkaa
"Miksi uskovat ovat aina niin katkeria ja vihaisia?"
He ovat kovasti pettyneitä. Vaikka he väittävät Jumalan olevan tukenaan, he itsekin tietävät olevansa yksin. Lisäksi heidän ainoa sallittu hupinsa on suvivirren veisuu. Kyllä siinä hermot menee keltä hyvänsä. Konservatiivisia kristittyjä on kansasta noin 7-8%. Ja noistakin vain osa on niitä tulikivenkatkuisia kristittyjä, jotka sähisevät kiukkuisina kuin ahdistettu kulkukissa jos niiden uskomuksia kyseenalaistetaan.
Mutta noita sähiseviä Jolkkoslaisia ei onneksi ole kuin pari prosenttia.- joo-o
"Mutta noita sähiseviä Jolkkoslaisia ei onneksi ole kuin pari prosenttia. "
Mutta hemmetti että osaavat pitää meteliä.Välillä niiden touhu tuntuu ihan komiikalta kun vaikkapa kirkkohallituksen juoksupoika Keskitalo pitää esitelmän uskontoallergiasta ja todisteena oli nämä jokakeväiset puheet suvivirrestä.
Kirkon suuri ongelma on se, että se on konservatiivien talutusnuorassa. Siksi kirkon jutut laahaa ajastaan jäljessä ja enää joka kymmenes seurakuntalainen uskoo kirkon opettamalla tavalla.
Sitten nämä Jolkkoset, Keskitalot, Häkkiset ja muut etsii syyllistä kirkon alamäkeen vapareista, nettipalvelimesta ja vaikka mistä sen sijaan että katsoisivat peiliin.
Pitää mielumminkin ihmetellä, että ihmiset ylipäätään kuuluvat kirkkoon, esim viimeisessä tutkimuksessa 1,4 miljoonaa harkitsi kirkostaeroamista.
Oletan, että iso syy kirkon alamäen hitauteen on se, että ihmisten enemmistö ei käsitä kuinka konservatiivinen ja ahdasmielinen se heidän kirkkonsa virallinen linja oikein onkaan.- Syöksykierteessä
ikiateisti kirjoitti:
Välillä niiden touhu tuntuu ihan komiikalta kun vaikkapa kirkkohallituksen juoksupoika Keskitalo pitää esitelmän uskontoallergiasta ja todisteena oli nämä jokakeväiset puheet suvivirrestä.
Kirkon suuri ongelma on se, että se on konservatiivien talutusnuorassa. Siksi kirkon jutut laahaa ajastaan jäljessä ja enää joka kymmenes seurakuntalainen uskoo kirkon opettamalla tavalla.
Sitten nämä Jolkkoset, Keskitalot, Häkkiset ja muut etsii syyllistä kirkon alamäkeen vapareista, nettipalvelimesta ja vaikka mistä sen sijaan että katsoisivat peiliin.
Pitää mielumminkin ihmetellä, että ihmiset ylipäätään kuuluvat kirkkoon, esim viimeisessä tutkimuksessa 1,4 miljoonaa harkitsi kirkostaeroamista.
Oletan, että iso syy kirkon alamäen hitauteen on se, että ihmisten enemmistö ei käsitä kuinka konservatiivinen ja ahdasmielinen se heidän kirkkonsa virallinen linja oikein onkaan.Ikiateistit on jo syöksykierteessä ja vapaa-ajattelijoiden jäsenmäärä on romahtamassa. Se on pitkälti seurausta ikiateistin kaltaisten paskanjauhajien vouhkaamisesta netissä.
Ihmiset häpeävät ateistien toimintaa. Senkin takia jäsenmäärä on vähentynyt 20 prosenttia päättyvän liittokokouskauden aikana. Kun liiton maine on mennyt, en ollenkaan usko, että jäsenkehitystä voitaisiin kääntää parempaa nykyisten liiton johtajien toimin. Tämä on heille liian vaikea tehtävä.
http://www.ateistit.fi/uutiset/uuti140604.html
On aika kyseenalaistaa liiton toiminta. Liittokokouksessa ei pidä antaa johtoklikin sanella. Kunnolla kyseenalaistamista, kun tällainen syöksykierre on meneillään!
Jos muutosta ei tule, syöksykierre jatkuu ja kannattaa harkita, jatkaako enää jäsenenä moisessa joukossa. Syöksykierteessä kirjoitti:
Ikiateistit on jo syöksykierteessä ja vapaa-ajattelijoiden jäsenmäärä on romahtamassa. Se on pitkälti seurausta ikiateistin kaltaisten paskanjauhajien vouhkaamisesta netissä.
Ihmiset häpeävät ateistien toimintaa. Senkin takia jäsenmäärä on vähentynyt 20 prosenttia päättyvän liittokokouskauden aikana. Kun liiton maine on mennyt, en ollenkaan usko, että jäsenkehitystä voitaisiin kääntää parempaa nykyisten liiton johtajien toimin. Tämä on heille liian vaikea tehtävä.
On aika kyseenalaistaa liiton toiminta. Liittokokouksessa ei pidä antaa johtoklikin sanella. Kunnolla kyseenalaistamista, kun tällainen syöksykierre on meneillään!
Jos muutosta ei tule, syöksykierre jatkuu ja kannattaa harkita, jatkaako enää jäsenenä moisessa joukossa.Vaikka Vapaa-ajattelijoissa ei olisi ketään, niin ei se silti tarkoita, että mikään jumala olisi sen enempää varma tapaus kuin ennenkään.
Ja en ole itse ollut koskaan Vapaa-ajattelijoissa. Ikiateisti ei kuitenkaan ole se, joka panee muut "häpeämään". Minulla on ollut myötähäpeää monen uskovan naurettavuuksien kanssa.- 14+3
Syöksykierteessä kirjoitti:
Ikiateistit on jo syöksykierteessä ja vapaa-ajattelijoiden jäsenmäärä on romahtamassa. Se on pitkälti seurausta ikiateistin kaltaisten paskanjauhajien vouhkaamisesta netissä.
Jos muutosta ei tule, syöksykierre jatkuu ja kannattaa harkita, jatkaako enää jäsenenä moisessa joukossa.Kimmo se vaan jaksaa linkittää omia sökellyksiään tänne.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Vaikka Vapaa-ajattelijoissa ei olisi ketään, niin ei se silti tarkoita, että mikään jumala olisi sen enempää varma tapaus kuin ennenkään.
Ja en ole itse ollut koskaan Vapaa-ajattelijoissa. Ikiateisti ei kuitenkaan ole se, joka panee muut "häpeämään". Minulla on ollut myötähäpeää monen uskovan naurettavuuksien kanssa.Minä en ole koskaan kuulunut vapaa-ajattelijoihin enkä varmasti liitykkään. Syynä yksinkertaisesti se, etten ole koskaan liittynyt mihinkään puolueeseen, järjestöön tai vastaavaan koska en koe sitä omaksi jutukseni.
- 15+7
14+3 kirjoitti:
Kimmo se vaan jaksaa linkittää omia sökellyksiään tänne.
Ja omituisinta on se, että sama kimmo on tuon patin ateisteja.
- Juu juu
ikiateisti kirjoitti:
Minä en ole koskaan kuulunut vapaa-ajattelijoihin enkä varmasti liitykkään. Syynä yksinkertaisesti se, etten ole koskaan liittynyt mihinkään puolueeseen, järjestöön tai vastaavaan koska en koe sitä omaksi jutukseni.
Eikä sua edes huolittaisi jäseneksi.
Olet kävelevä katastrofi. - 14+3
15+7 kirjoitti:
Ja omituisinta on se, että sama kimmo on tuon patin ateisteja.
Ei siinä mitään omituista ole, jos tietää mitä on taustalla. Pat erotettiin juuri Kimmon hämärien touhujen takia vapaa-ajattelijain liitosta ja nyt hän purkaa katkeruuttaan täällä.
- adf
Juu juu kirjoitti:
Eikä sua edes huolittaisi jäseneksi.
Olet kävelevä katastrofi.Päätätkö sinä vapaa-ajattelijoiden puolesta asiat niinkuin teet jumalasikin kanssa?
- 15+7
14+3 kirjoitti:
Ei siinä mitään omituista ole, jos tietää mitä on taustalla. Pat erotettiin juuri Kimmon hämärien touhujen takia vapaa-ajattelijain liitosta ja nyt hän purkaa katkeruuttaan täällä.
ki-ku-palstalla oli sama touhu päällä kuin nyt täällä
myötähäpeä tulee ekana mieleen
- läl läl läl läääää
Lukumäärään nähden isoin meteli lähtee teistä palstan ateistipaskoista, erityisesti tästä ikipaskasta.
- joo-o
Kristillistä lähimmäisenrakkautta arvoisa yleisö!
- semmosta se
joo-o kirjoitti:
Tyypillisellä hihhulilla on lähimmäisrakkaus yhtä olematon kuin hänen jumalansakin.
- adf
Eikö sinulla hihhuli ole mitään muuta kuin viha jäljellä? Kannattaisi luopua tuosta uskosta, ehkä sinullekin aurinko paistaisi sinne risukasaan....
- yäk yäk yäk
adf kirjoitti:
Eikö sinulla hihhuli ole mitään muuta kuin viha jäljellä? Kannattaisi luopua tuosta uskosta, ehkä sinullekin aurinko paistaisi sinne risukasaan....
Tulisko musta sitten samanlainen paskanjauhaja ja turhake kuin te jo olette? Sellaista ei kyllä toivoisi kenellekään.
- Teitä rakastetaan
joo-o kirjoitti:
Miksi mun pitäisi rakastaa teidänkaltaisia paskoja, joilla ei ole muuta tekemistä kuin levittyää ateistisia vihaviestejään täällä netissä.
Mutta olkaa huoleti, perkele kyllä rakastaa teitä. Ja saatte satavarmasti kohdata rakkaanne maallisen vaelluksenne jälkeen ja viettää hänen kanssaan aikaa ikuisuudesta ikuisuuteen.
Heippa sitten vaan! - adf
yäk yäk yäk kirjoitti:
Tulisko musta sitten samanlainen paskanjauhaja ja turhake kuin te jo olette? Sellaista ei kyllä toivoisi kenellekään.
Olet jo jäkättävä paskanjauhaja.
- Paskamylly oot
adf kirjoitti:
Olet jo jäkättävä paskanjauhaja.
Niin niin, mutta sä tuotat sitä paskaa, mä korkeintaan jauhan mitä sä olet jo tuottanut.
- adf
Paskamylly oot kirjoitti:
Niin niin, mutta sä tuotat sitä paskaa, mä korkeintaan jauhan mitä sä olet jo tuottanut.
Tajuat siis olevasi täällä pelkkä rähinöivä jäkättäjä. Olisiko aika positiiviselle muutokselle? Jätä tuo jäkättäminen vähemmälle, ehkä meillä voisi olla jotain parempiakin keskusteluita.
- tööt tööt
adf kirjoitti:
Tajuat siis olevasi täällä pelkkä rähinöivä jäkättäjä. Olisiko aika positiiviselle muutokselle? Jätä tuo jäkättäminen vähemmälle, ehkä meillä voisi olla jotain parempiakin keskusteluita.
Voitko keksiä yhtään parempaa keskustelua itse tuottamastasi paskasta?
MÄ häpeän sua ja sun toimintaasi. - adf
Teitä rakastetaan kirjoitti:
Miksi mun pitäisi rakastaa teidänkaltaisia paskoja, joilla ei ole muuta tekemistä kuin levittyää ateistisia vihaviestejään täällä netissä.
Mutta olkaa huoleti, perkele kyllä rakastaa teitä. Ja saatte satavarmasti kohdata rakkaanne maallisen vaelluksenne jälkeen ja viettää hänen kanssaan aikaa ikuisuudesta ikuisuuteen.
Heippa sitten vaan!"Miksi mun pitäisi rakastaa teidänkaltaisia paskoja"
Surullista luettavaa. Eihän sinun meitä tarvitse rakastaa mutta miksi vihata? Raamattu on aika ristiriitainen tässäkin asiassa. Jeesus käskee joissain kohdissa rakastaa meitäkin mutta sitten on taas se sinun suosikkisi, Jumala joka tuhoaa kokonaisia kansoja(paitsi jos niillä on raudoitetut sotavaunut). - adf
tööt tööt kirjoitti:
Voitko keksiä yhtään parempaa keskustelua itse tuottamastasi paskasta?
MÄ häpeän sua ja sun toimintaasi.Etkö tajua olevasi se aggressiivinen osapuoli tässä keskustelussa?
- Jäkä jäkä jäkä jäkä
adf kirjoitti:
"Miksi mun pitäisi rakastaa teidänkaltaisia paskoja"
Surullista luettavaa. Eihän sinun meitä tarvitse rakastaa mutta miksi vihata? Raamattu on aika ristiriitainen tässäkin asiassa. Jeesus käskee joissain kohdissa rakastaa meitäkin mutta sitten on taas se sinun suosikkisi, Jumala joka tuhoaa kokonaisia kansoja(paitsi jos niillä on raudoitetut sotavaunut).Mitä surullista siinä on? Sun kaltaiset paskat levittävät vihakirjoituksiaan kokonaisia kansanosia vastaan Internetissä vuorokaudet ympäri.
Ja sitten kauniiksi lopuksi ne tulee selittämään, miten surullista on, että heidän vihakirjoituksiensa kohteeksi joutuneet eivät RAKASTA heitä.
Heittääkö teillä isopyörä pahastikin?
Sallikaa mun nyt nauraa teille. Kas näin. HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH - jäkä jäkä jäkä
adf kirjoitti:
Etkö tajua olevasi se aggressiivinen osapuoli tässä keskustelussa?
Missä ihmeen keskustelussa?
Ateostine kirjoittelut on pelkkää paskanheittoa ja vihapuhetta kokonaistia kansanosia vastaan teidän taholtanne.
Mene käymään psykiatrilla, ehkä ne on jo oppineet tekemään sulle päänsiirron. (Pelkkä lobotomia tuskin sua auttaisi.) - adf
Jäkä jäkä jäkä jäkä kirjoitti:
Mitä surullista siinä on? Sun kaltaiset paskat levittävät vihakirjoituksiaan kokonaisia kansanosia vastaan Internetissä vuorokaudet ympäri.
Ja sitten kauniiksi lopuksi ne tulee selittämään, miten surullista on, että heidän vihakirjoituksiensa kohteeksi joutuneet eivät RAKASTA heitä.
Sallikaa mun nyt nauraa teille. Kas näin. HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAHJuurihan sanoin ettei sinun tarvitse meitä rakastaa. Et ilmeisesti osaa lukea.
- irti uskosta
jäkä jäkä jäkä kirjoitti:
Ateostine kirjoittelut on pelkkää paskanheittoa ja vihapuhetta kokonaistia kansanosia vastaan teidän taholtanne.
Mene käymään psykiatrilla, ehkä ne on jo oppineet tekemään sulle päänsiirron. (Pelkkä lobotomia tuskin sua auttaisi.)Miksi uskovat jättävät järkensä käyttämättä? Vai onko sitä alunperin ollutkaan? En minä vaan lämpene mielikuvitusolennoille.
- adf
jäkä jäkä jäkä kirjoitti:
Mene käymään psykiatrilla, ehkä ne on jo oppineet tekemään sulle päänsiirron. (Pelkkä lobotomia tuskin sua auttaisi.)On sinulla fantasiat. Kuinka pitkään olet ollut uskossa?
- Neuvon sua
irti uskosta kirjoitti:
Miksi uskovat jättävät järkensä käyttämättä? Vai onko sitä alunperin ollutkaan? En minä vaan lämpene mielikuvitusolennoille.
Keskustele mielikuvitusolennoistasi psykiatrisi kanssa.
Niillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. - LOL LOL
adf kirjoitti:
On sinulla fantasiat. Kuinka pitkään olet ollut uskossa?
Miten pitkään sä olet ollut ateisti?
- adf
LOL LOL kirjoitti:
Syntymästä asti.
- adf
LOL LOL kirjoitti:
Miksi olet katkera ateisteja kohtaan?
- Utelias?
adf kirjoitti:
Miksi olet katkera ateisteja kohtaan?
Miksi sä vihaat ja haluat tappaa kristittyjä?
Outo olet. - adf
Utelias? kirjoitti:
Miksi sä vihaat ja haluat tappaa kristittyjä?
Outo olet.En vihaa kristittyjä enkä halua tappaa ketään.
- adf
Jäkä jäkä jäkä jäkä kirjoitti:
Mitä surullista siinä on? Sun kaltaiset paskat levittävät vihakirjoituksiaan kokonaisia kansanosia vastaan Internetissä vuorokaudet ympäri.
Sallikaa mun nyt nauraa teille. Kas näin. HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAHViha sumentaa ymmärryskyvyn. Mahdollisesti olet raivostuksissa lukenut näitä viestejä ja lukenut muutenkin ateistien viestit väärin. Se selittäisi paljon.
- Tsot tsot
adf kirjoitti:
En vihaa kristittyjä enkä halua tappaa ketään.
Joo joo, mutta eihän sitä kannatakaan julkisesti myöntää.
- adf
Tsot tsot kirjoitti:
Joo joo, mutta eihän sitä kannatakaan julkisesti myöntää.
Projisoit omia väkivaltafantasioitasi.
- zdsfeds
adf kirjoitti:
Viha sumentaa ymmärryskyvyn. Mahdollisesti olet raivostuksissa lukenut näitä viestejä ja lukenut muutenkin ateistien viestit väärin. Se selittäisi paljon.
Katsokaa! Puhuva aasi!
- adf
zdsfeds kirjoitti:
Katsokaa! Puhuva aasi!
En tiennyt että se oli aasi. No kaikkea sitä oppii. Toivottavasti hän saa ohjausta elämässään selviytymiseen oikeilta ammattilaisilta.
- donnerwetter3
Teitä rakastetaan kirjoitti:
Heippa sitten vaan!Muuten perkle ei kuulu kristinuskoon ollenkaan. On suomalais-balttilainen ukkosenjumala joka toimii yhä edelleen näin kesäaikaan.
"Väittävät uskonsa olevan jotain lähimmäisenrakkautta, mutta kaikki viestinsä ovat aina vain ala-arvoisia solvauksia ja katkeria tulikivenkatkuisia vihaviestejä."
Olen aloittajan kanssa erimieltä tästä. Yleistyksiä kannattaa varoa.- Holy hate
Näin aloittajana totetaisin, että kyseessä oli toki kärjistetty yleistys - mutta tätä palstaa lukiessa huomaa kyllä nopeasti, ettei niinkään kaukana totuudesta.
Valtasosa palstan uskovien viesteistä sisältää lähinnä ateistien törkeää solvaamista ja avointa vihanlietsontaa. Kyllä sen jokainen lukutaitoinen näkee.
Minä olen myös kasvanut uskovassa perheessä ja laajan uskovan suvun parissa, joten on paljon muutakin kosketuspintaa uskovien käytökseen. Ja kyllä se Pyhä Viha sieltä aina päällimmäisenä tunkee esiin, oli kyse sitten ateisteista tai muista uskonnoista tai vaikkapa homoista.
Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun olen saanut kuulla olevani täysin moraaliton saasta, nihilistinen materialisti, kommunistinen joukkomurhaaja, kapitalistinen hedonisti, pahuutta rakastava rikollinen, yhteiskunnan myrkyttävä iljetys ja syöpä, tai syntinen paholaisen palvelija joka ansaitseekin tulla ikuisesti kidutetuksi helvetin tulijärvessä, niin sillä rahalla saisi oikein hyvän auton. Tai oikeastaan hyvän talon, sen auton olisin saanut jo 70-luvulla.
Uskovien usko ilmenee erittäin vastenmielisenä käytöksenä toisia ihmisiä kohtaan ja se lähimmäisenrakkaus on pelkkää lähimmäisenhakkausta. - 15+7
Holy hate kirjoitti:
Näin aloittajana totetaisin, että kyseessä oli toki kärjistetty yleistys - mutta tätä palstaa lukiessa huomaa kyllä nopeasti, ettei niinkään kaukana totuudesta.
Valtasosa palstan uskovien viesteistä sisältää lähinnä ateistien törkeää solvaamista ja avointa vihanlietsontaa. Kyllä sen jokainen lukutaitoinen näkee.
Minä olen myös kasvanut uskovassa perheessä ja laajan uskovan suvun parissa, joten on paljon muutakin kosketuspintaa uskovien käytökseen. Ja kyllä se Pyhä Viha sieltä aina päällimmäisenä tunkee esiin, oli kyse sitten ateisteista tai muista uskonnoista tai vaikkapa homoista.
Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun olen saanut kuulla olevani täysin moraaliton saasta, nihilistinen materialisti, kommunistinen joukkomurhaaja, kapitalistinen hedonisti, pahuutta rakastava rikollinen, yhteiskunnan myrkyttävä iljetys ja syöpä, tai syntinen paholaisen palvelija joka ansaitseekin tulla ikuisesti kidutetuksi helvetin tulijärvessä, niin sillä rahalla saisi oikein hyvän auton. Tai oikeastaan hyvän talon, sen auton olisin saanut jo 70-luvulla.
Uskovien usko ilmenee erittäin vastenmielisenä käytöksenä toisia ihmisiä kohtaan ja se lähimmäisenrakkaus on pelkkää lähimmäisenhakkausta.Palstalla on useampi uskova joiden juttuja ei erota rtollaamisesta ja sitten nämä kaksi tunnettua ja tiedettyä trollia, uskova ja ateisti, jotka tuntuu vuorottelevan.
Trolli nauttii huomiosta jota se täältä saa. Jokainen vastaus trollille haisevaan kommenttiin on turha ja ruokkii vain trollia lisää.
Yksikään uskova tai ateisti ei ole myöntänyt vaihtaneensa radikaalisti näkökulmaa tämän palstan kirjoitusten perusteella eli näiden nettikirjoitusten vaikutus on ymmärtääkseni kohtalaisen pyöreä nolla.
- lskg
Uskonnollinen kasvatus sen saa aikaan. Kun kaikki hauska kielletään lapsena, niin katkeroituuhan siitä.
- ......
Turhan takia on kielletty lapsuus uskiksilta.
- Joopa joo
...... kirjoitti:
Turhan takia on kielletty lapsuus uskiksilta.
Kristittyjen perheiden lapsilla on onnellinen lapsuus.
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä. - lskg
Joopa joo kirjoitti:
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä.Ei ole olemassa kristittyjä perheitä. Vanhemmat voivat olla kirkon tai jonkun muun hihhulilahkon jäseniä ja myös uskoa kristinuskon jumalaan, mutta lapset eivät ole, vaikka heidät nimellisesti johonkin onkin liitetty.
Minä tiedän monia ihmisiä, joiden lapsuus oli juuri hihhulivanhempien takia kammottava. - uskonnoton
lskg kirjoitti:
Ei ole olemassa kristittyjä perheitä. Vanhemmat voivat olla kirkon tai jonkun muun hihhulilahkon jäseniä ja myös uskoa kristinuskon jumalaan, mutta lapset eivät ole, vaikka heidät nimellisesti johonkin onkin liitetty.
Minä tiedän monia ihmisiä, joiden lapsuus oli juuri hihhulivanhempien takia kammottava.Jos lasten kasvatus perustuu julmaan jumalaan, jonka rangaistusta ja ikuista kidutusta on pelättävä, niin eipä ole lapsella hääppöset eväät tulevaisuutta ajatellen. Onneksi sain olla lapsena melko rauhassa uskontuputukselta, vaikka vanhempani jonkinlaisia kristittyjä olivat olevinaankin.
- adf
Joopa joo kirjoitti:
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä."Kristittyjen perheiden lapsilla on onnellinen lapsuus."
Riippuu siitä noudattavatko raamattua vai ovatko vain nimellisiä kristittyjä. Silloin ei ole mukava lapsuus jos raamattua otetaan mukaan. - Totuus on tämä
uskonnoton kirjoitti:
Jos lasten kasvatus perustuu julmaan jumalaan, jonka rangaistusta ja ikuista kidutusta on pelättävä, niin eipä ole lapsella hääppöset eväät tulevaisuutta ajatellen. Onneksi sain olla lapsena melko rauhassa uskontuputukselta, vaikka vanhempani jonkinlaisia kristittyjä olivat olevinaankin.
Ateistilasten kasvatus perustuu julmiin ja väkivaltaisiin vanhempiin.
- juu juu
adf kirjoitti:
"Kristittyjen perheiden lapsilla on onnellinen lapsuus."
Riippuu siitä noudattavatko raamattua vai ovatko vain nimellisiä kristittyjä. Silloin ei ole mukava lapsuus jos raamattua otetaan mukaan.Mistä sä sen luulet tietäväsi, kun olit oman todistuksesi mukaan ateisti lapsesta lähtien.
Mua hävettää sun valehtelusi, olisit edes kerran elämässäsi rehellinen. - adf
juu juu kirjoitti:
Mistä sä sen luulet tietäväsi, kun olit oman todistuksesi mukaan ateisti lapsesta lähtien.
Mua hävettää sun valehtelusi, olisit edes kerran elämässäsi rehellinen.Kaikki ovat ateisteja syntyessään, minuun se aivopesu vaan ei koskaan toiminut vaikka minut riparillekin pakotettiin.
- uskonnoton
Totuus on tämä kirjoitti:
Eivät minun tapakristilliset vanhempani julmia olleet. Minä olen ateisti, olen ollut sitä aina.
- adf
http://www.gotquestions.org/Suomi/lasten-kurittaminen.html
"Monet raamatunkohdat suosittelevat fyysistä kuritusta. "Älä jätä poikaa kurituksetta -- ei hän kuole, jos saa keppiä. Kun annat hänelle keppiä, pelastat hänet tuonelan tieltä” (Sananl. 23:13-14; katso myös 13:24; 22:15; 20:30). Raamattu korostaa vahvasti kurin tarpeellisuutta; me kaikki tarvitsemme sitä ollaksemme ahkeria ja me opimme kurin parhaiten nuorena. Ne lapset, joita ei kuriteta, kasvavat usein niskuroivina, he eivät kunnioita auktoriteettia ja sen johdosta heidän on myös vaikea vapaaehtoisesti totella ja seurata Jumalaa. Jumala itse käyttää kuria korjatakseen meidän käytöstämme, johdattaakseen meidät oikealle tielle ja rohkaistaakseen meitä kääntymään pahoista tavoistamme (Ps. 94:12; Sananl. 1:7; 6:23; 12:1; 13:1; 15:5; Jesaja 38:16; Hepr. 12:9)."
Onko raamattu ateistinen teos? Kaikkea sitä kuuleekin. - adf
"Tästä seikasta on tullut vieläkin kiperämpi sen vuoksi, että hallitukset ovat alkaneet luokitella kaikenlaisen fyysisen kurituksen lasten pahoinpitelyksi. Monet vanhemmat eivät piiskaa lapsiaan, koska he pelkäävät ilmiantoa viranomaisille ja lastensa pois ottamista. Kuinka vanhempien tulisi toimia, jos hallitus on tehnyt lasten fyysisen kurituksen laittomaksi? Room. 13:1-7 mukaan vanhempien tulee alistua valtiovallalle. Valtiovalta ei saisi koskaan olla ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa ja fyysinen kuritus, raamatullisesti ajatellen, on lasten edun mukaista. On kuitenkin parempi, että lapset pysyvät perheen yhteydessä, jossa he saavat ainakin jonkinasteista kurinpitoa, kuin että lapset menetetään valtiovallan huostaan."
Eikö olekin hienoa tuo raamatullinen oppi? - adf
http://jezebel.com/5856956/pastor-still-advocates-using-the-rod-after-third-child-dies
"Ei hän kuole jos annat hänelle keppiä" ei pitänytkään paikkaansa. Kolme jo kuollut raamatullisen kuritusoppaan keppirangaistuksista. - lue enemmän
Joopa joo kirjoitti:
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä."Kristittyjen perheiden lapsilla on onnellinen lapsuus.
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä."
Luepa joskus vaikka Hannu Lauerman kirjoja uskonnollisesta hulluudesta. Voisit muuttaa käsityksiäsi. Vaikka luulen kylläkin että et maailmasta mitään vielä tiedä, etkä myöskään ymmärrä mitä kaikkea raadollisuutta maailma ja sen uskomukset pitävät sisällään. - Kyllästynyt
Joopa joo kirjoitti:
Ateistiperheiden lapset ovat niin kuin Petri Karisma, alkoholismia ja väkivaltaa perheessä.Niinkö? Oletko sinä kristityn perheen kasvatti?
Kristityn perheen lapsi oppii olevansa syntinen ja synnillä ansainneensa kadotuksen, usein siis ikuisen helvetin kärsimyksen. Hän oppii, että Jumalan piti kuolla, koska hän on niin syntinen, ettei mikään muu olisi häntä pelastanut. Kitua, kärsiä ja kuolla. Hän oppii, että on olemassa jotain pahempaa kuin mörkö, jotain äärimmäisen pahaa, joka etsii voidakseen kaikin tavoin viekotella ja houkutella hänet pahuuteen, jonka seuraukset ovat kamalat.
Eikä tämän oppiminen edellytä, että vanhemmat erikseen näillä asioilla pelottelisivat. Lapset kuuntelevat kirkossa, miettivät Raamatun tarinoita jne. Kyllä se oppi sieltä imeytyy, vaikka sitä yrittäisi kaunistellakin.
Ja tämä on mielestäsi onnellinen lapsuus?
- adf
Hihhuli näköjään näki tarpeelliseksi tehdä vasta-aloituksen johon kopioi taas ideansa tästä ketjusta. No se olikin oletettavissa.
- Hyvä hyvä
Hyvä niin, saadaan edes yksi rehellinen ketju tänne palstalle.
- adf
Hyvä hyvä kirjoitti:
Sinä olet siinä valehtelussa kunnostautunut. Liekö uskonnostasi johtuvaa?
- adf
Hyvä hyvä kirjoitti:
adf:
"Eihän sinun meitä tarvitse rakastaa mutta miksi vihata?"
jäkättäjä:
"Ja sitten kauniiksi lopuksi ne tulee selittämään, miten surullista on, että heidän vihakirjoituksiensa kohteeksi joutuneet eivät RAKASTA heitä."
Onko sinulla ymmärryskyky täysin uskonnollisen vihan peitossa? - Hupsista vaan
adf kirjoitti:
Sinä olet siinä valehtelussa kunnostautunut. Liekö uskonnostasi johtuvaa?
Suomalaiset on sitten kristittynä kansakuntana varmaan oikeita suurvalehtelijoita?
- adf
Hupsista vaan kirjoitti:
Suomalaiset on sitten kristittynä kansakuntana varmaan oikeita suurvalehtelijoita?
Voitko avata ajatustasi?
- adf
Hupsista vaan kirjoitti:
Ei Lutherkaan tee meistä antisemitistejä vaikka suomalaiset ovat pitkään luterilaisina itseään pitäneet. Jos sitä tarkoitit?
Sinä sen sijaan olet valmis valehtelemaan uskontosi puolesta joten sinun uskontoosi se ilmeisesti kuuluu.
- irti uskosta
Pikemminkin tuo vaikuttaa uskovaisessa perheessä kasvaneen teinin angstilta. Ei näillä sivuilla mitään "kunnon" uskovaisia ole. Täällä pyörii vain kaikkein kilahtaneimmat tyypit. Uskonnollisen kodin kasvatit, jotka eivät ole saaneet päästää missään ylimääräisiä "höyryjä" pihalle.
- vanha äijä
Sinä valehtelet. Uskovaiset eivät ole ollenkaan vihaisia ja katkeria. Minulla on jo ikää, ja olen nähnyt monia uskovaisia ja uskonnottomia. Ilmeisesti olet pentu, etkä parempaa osaa. Kirjoittelet pelkkää älyttömyyttä. Ateismin hedelmät ovat sellaisia.
vanha äijä
Aloitus oli selkeästi läpileikkaus näistä tämän palstan pahimmista fanaatikko-uskovista.
Holy hate kun sanoi, että "kyseessä oli toki kärjistetty yleistys - Valtaosa palstan uskovien viesteistä sisältää lähinnä ateistien törkeää solvaamista ja avointa vihanlietsontaa."
En väitä, etteikö omat kommenttini kuuluisi joskus tyylillisesti samaan kategoriaan, mutta mielestäni erona on usein se, että yritän silloinkin perustella tutkitulla tiedolla mielipiteeni.
Ja mitähän ne sun teismin hedelmät oikein on, kultaomenia hopeamaljassa vai jotain ihan muuta?- Epäuskova humanisti
ikiateisti kirjoitti:
vanha äijä
Aloitus oli selkeästi läpileikkaus näistä tämän palstan pahimmista fanaatikko-uskovista.
Holy hate kun sanoi, että "kyseessä oli toki kärjistetty yleistys - Valtaosa palstan uskovien viesteistä sisältää lähinnä ateistien törkeää solvaamista ja avointa vihanlietsontaa."
En väitä, etteikö omat kommenttini kuuluisi joskus tyylillisesti samaan kategoriaan, mutta mielestäni erona on usein se, että yritän silloinkin perustella tutkitulla tiedolla mielipiteeni.
Ja mitähän ne sun teismin hedelmät oikein on, kultaomenia hopeamaljassa vai jotain ihan muuta?Minä käyn tällä palstalla nauramassa teille ateisteille! Ja makeasti naurankin!
Ei tarvitse kuin kirjoittaa, että "ateitit eivät ole tutkitusti älykkäitä", niin kymmenen tuppukylän peräkammarin aikamiesateistia ryntää esittämään vastalauseitaan.
Yleensä ateistit myös muistavat kirjoittaa vastineissaan jotain mielisairaasta hihhulista. Onko sana "mielisairas" jäänyt tämän palstan ateisteille jotenkin korvien väliin soimaan?
Jatketaan taas: "Ateistit eivät mielestäni ole kovinkaan älykkäitä." - Mitäs tästä sanotte? Puskii, ateistit, väittäkää nyt vastaan!'
Hah hah hah hah hah!
PS. En ole vähimmässäkään kristitty tai mikään muukaan uskovainen, kannatanpa vain ihmisten vapautta ja oikeutta uskoa ja olla mitä itse tahtovat. - adf
Epäuskova humanisti kirjoitti:
Minä käyn tällä palstalla nauramassa teille ateisteille! Ja makeasti naurankin!
Ei tarvitse kuin kirjoittaa, että "ateitit eivät ole tutkitusti älykkäitä", niin kymmenen tuppukylän peräkammarin aikamiesateistia ryntää esittämään vastalauseitaan.
Yleensä ateistit myös muistavat kirjoittaa vastineissaan jotain mielisairaasta hihhulista. Onko sana "mielisairas" jäänyt tämän palstan ateisteille jotenkin korvien väliin soimaan?
Jatketaan taas: "Ateistit eivät mielestäni ole kovinkaan älykkäitä." - Mitäs tästä sanotte? Puskii, ateistit, väittäkää nyt vastaan!'
Hah hah hah hah hah!
PS. En ole vähimmässäkään kristitty tai mikään muukaan uskovainen, kannatanpa vain ihmisten vapautta ja oikeutta uskoa ja olla mitä itse tahtovat."PS. En ole vähimmässäkään kristitty tai mikään muukaan uskovainen, kannatanpa vain ihmisten vapautta ja oikeutta uskoa ja olla mitä itse tahtovat."
Vaikka siinä tulisi ruumiita ja muita uhreja? Oletpa jalo... - irti uskosta
ikiateisti kirjoitti:
vanha äijä
Ja mitähän ne sun teismin hedelmät oikein on, kultaomenia hopeamaljassa vai jotain ihan muuta?Ne hedelmät taitavat olla pikemminkin mätiä omenia. Mutta milläpä uskovainen mielikuvitusolentojaan perustelisi.
Monia uskovia näyttää kiukuttavan sekin, ettei uskovia enää katsota ylöspäin niinkuin ennenvanhaan, että uskovaisuus on vain yksi,mutta perusteiltaan kyseenalainen vakaumus muiden vakaumusten ja maailmankatsomusten ja elämäntapojen joukossa.
- syy on narsismissa
"Miksi uskovat ovat aina niin tulenpalavan vihaisia ja pohjattoman katkeria?"
Toi alun viesti ei oikein kolahtanut mulle. Mun mielestä suurin osa krisseleistä uskovat liian haaleasti ja mukautuvat liikaa tämän maailman sääntöihin.
"Ja sitten vielä ihmettelevät, kun ketään ajattelevaa humaania ihmistä ei heidän katkerat solvauksensa ja vihaviestinsä kiinnosta."
Tämän kautta ymmärrän kyllä jos useat krisselit vihaavat sinun kaltaisia ihmisiä ja haluavat eroon sinusta. Humanismi kun ei kuulu kristinuskoon.
"Se on vain ja ainoastaan vihaa."
Totta. Se on pelkkää vihaa ihmisenihannointia kohtaan. Eräs erittäin selkeä kohta löytyy Matteuksen evankeliumista jossa Jeesus osoitti hyvin selkeästi sen ettei hän tule hyväksymään Pietarin humanistista pelleilyä.
- Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: "Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!" Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" (Matteus 16:22-23)
- Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. (Matteus 16:24-25)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.323515Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652653Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151724- 1201492
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1321479- 1021427
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?251258Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411126Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141113Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591015