Jumalan läsnäolo

2+1

Hei !

Minua kiinnostaisi kuulla, oletko kokenut Jumalan läsnäolon ? Jos olet niin. Minkälaisessa tilanteessa ja miltä se tuntuu ?

33

1827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammsselskka

Monestikin! Rauhoittava hyvä ilmapiiri. Lohduttava, rohkaiseva. Yksin, yhdessä, seurakunnassa, Vapaasrk. . Pyhän Hengen läheisyys on niin voimaannuttavaa. Armolahjojen toiminta Raamatun mukaisesti.
      Viimeksi la puhuin erikoisilla kielillä Heinolan Helluntaisrk,, miehelleni Pyhä Henki antoi selityksen ja tiedon kenelle se viesti on. Niinpä kokouksen jälkeen kerroimme hra x:lle ... hän totesi; tämä on 3. saman sisältöinen sanoma minulle 2 viikon aikana.
      Kiitos Jeesus.

• ikuinen rakkaus

Olen kokenut ja koen jatkuvasti.
      aivan arkisissa asioissa, saan tietoa ja neuvoja, sitä voi sanoa johdatukseksikin. lisään tähän, että olen eronnut kirkosta, eli olen aivan vapaa oman uskoni kanssa.

hän on antanut minulle oman lempinimen ja kutsuu sillä, sanoo että on käyttänyt samaa nimeä ennenkin. meillä on suuri luottamus ja luotan sokeasti hänen neuvoihinsa. en lue raamattua, enkä mitään muutakaan ns. pyhää kirjaa. olen vain oma itseni, olen kokenut paljon elämäni varrella. ensimmäisen kerran hän puhui minulle suoraan silloin, kun olin tosiaan huonossa tilanteessa. saan häneltä voimaa uskoa ja jaksaa, olen selvinnyt mielettömän hankalista tilanteista hänen avullaan.
      en voisi koskaan luopua tästä ystävyydestä.

hänellä on myös hyvä huumorintaju. tiedän asioita tulevasta ja osaan varautua niihin ajoissa. saan tietoa niin paljon, kuin olen pystyväinen ymmärtämään. kyllä hän on näyttänyt itsensä luonnon välityksellä monta kertaa, kun olen niin pyytänyt.
      kerran hän toi haukan aivan parin metrin päähän, sain ihastella sitä ja kuunnella sen erikoista lauluääntä. sitten se kiersi talon matalalla lentäen kolme kertaa aivan vierestäni. olen saanut nähdä tähdenlennon ja sateenkaaren, minkä toinen pää oli aivan vieressäni. nämä ovat vain pieni näyte luonnon kautta kokemastani.

olen myös kirjoittanut hänen välityksellään, siitä syntyi pieni kirja. miltä tämä minusta tuntuu? erittäin rauhalliselta ja ihanalta, minulla on suojelija joka vie aina eteenpäin. ei tule sellaista asiaa, mistä en selviäisi. elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta olen selvinnyt ihan mielettömän vaikeista asioista omalla uskollani, hänen avullaan. aivan sokeasti, en ole koskaan tarvinnut ulkopuolista apua mihinkään. hän toivoo minun nauttivan elämästä ja tekevän mukavia asioita.
      nyt minulla on meneillään hänen asettamansa haaste, minkä palkinnon jo tiedän. kuitenkin olen vain ihminen ja lipsun monta kertaa tekemisessäni. hän jaksaa odottaa ja sanoo, että kun olen päässyt määränpäähäni, siellä se palkinto on odottamassa. etenen hitaasti, mutta etenen kuitenkin. en vaihtaisi häntä mihinkään koko maailmassa, tämä on paras ystävyys ja rakkaus mikä koskaan voi toivoa.

• ...

Aion kysyä että jos olen tehnyt väärin ja pelkään ettei jumala anna anteeksi miten rukoilen anteeksi antoa ja suojaa pahalta?

• -..-

" eli olen aivan vapaa oman uskoni kanssa. ...en lue raamattua "

Mistä tiedät , että se on Jumala ? Raamattu on Jumalan sana, eli elämänleipä. En usko, että ohjaajasi on Jumala.

• Aina läsnä

Raamattu on todellakin elämänleipä, mutta ,, ihmiset lukevat tätä "elämänleipäänsä" niin eritavalla että tuskin voisi uskoa että kyseessä on edes sama kirja, mikä ihmetyttää koska Raamattua on niin helppo ymmärtää ihan sellaisenaan.

• Hei nimimerkki, 2 1

Mukava, että olet kiinnostunut Jumalan läsnäolosta. Kyllä, olen tuntenut Jumalan läsnäolon. Ja toivottavasti tulen monesti kokemaan ja niin lujasti uskon. Olen kokenut Jumalan läsnäoloa "missä tahansa"; kirkossa, kotona, rippileirillä, ulkona kävellessä... Se tuntuu levolliselta ja rauhalliselta, vakaalta ja turvalliselta sekä lohduttavalta, jos olen murheellinen. Joka tapauksessa se tuntuu aina hyvältä.

Kesäiloa toivottaa,
      Pirkko-pappi

• Aina läsnä

Jumala on läsnä kaiken aikaa. Syy siihen miksei ihmiset ymmärrä sitä on että heillä on täysin kieroutuneet käsitykset Jumalasta, mutta jos he ajattelevat asian oikein ymmärtävät he että on Jumala läsnä aina, myös silloin kun ihminen torjuu jumaluuden vaikutuksen elämästään.

• Hei Aina läsnä.
        Oikein sanoit, Jumala on aina ja koko ajan läsnä. Jeesus sanoi olevansa kanssamme kaikki päivät maailman loppuun asti. Ja kauniiissa Paimenpsalmissa 23, sanotaan " Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani..." Näihin ja muihinkin Raamatun lupauksiin saamme luottaa, Jumala on mukana kaikessa ja kaikkialla. Mutta toisinaan Jumalan läsnäolon kokee vahvemmin.

Pirkko-pappi

• 111111mmmmm9999xxxxx
      • Aina läsnä

Niinhän se on että Jumalasta on monille tullut jonkinlainen tavaramerkki jota sitten myydään usein hyvälläkin menestyksellä omantunnontuskien kanssa kamppaileville ihmispoloisille. Jumalalla ei kuitenkaan ole näiden "helppoheikkien" kanssa mitään tekemistä.

Olis tosi typerää kieltää Jumala vain siksi että ihmiset ovat niin typeriä.

https://www.youtube.com/watch?v=iETg-9K51Wc

Money money always fany in the rich man world.

• monipuolista

Toki Jumala ikään kuin on läsnä, silloinkin kun ei mitään tuntemusta ole. Väitetäänhän Raamatussakin että hän on laskenut pään hiukset. Eli siis tällä hetkellä Jumala tietää jokaikisen hiuksenkin päässäni, saati ajatukseni jne., nekin joita en itse tiedä.

Läsnäoloa voi tuntea myös joskus silloin, kun tapahtuu jonkinlaista mielenmuutosta Jumalan voimasta, ison pahan suden sydän heltyy ja muistaa Luojaansa, esim. syödessä ruokaa kiittää Jumalaa (mielessään) ja muistaa kaikki nälkäiset ja rukoilee samalle heille ruokaa ja tietenkin miten voisi auttaa ja toisaalta onko banaani, kaakao rehellisesti tuotettu ja rukoilua heidän puolestaan ja toisaalta jos on kyse lihasta, rukoilee että eläinparkoja ei rääkätä.

• heij

Tunnen Jumalan esim. tuulessa ja vesisateessa, kasveissa ja puissa. Näen Jumalan myös ihmisten kasvoista, ja eläimistä. Kaikki mikä on alunperin Jumalan luomaa täällä maanpäällä, muistuttaa minua Jumalasta.

• Henkensä kautta vaikutta uskovissa,se jatkuva olemassa olo.

• Jumalan on Jeesus

aina, kun teen sydämessäni oikeita valintoja, tekoja, hyviä tekoja, ohjeistaessa lapsiani, auttaessani tössäni ihmisiä, Jumala on aistimus minussa itsessä, rauha, tyyneys ja tunne, että tämä on näin hyvä. Aistin Jumalan usein, enemmän kuin koskaan ennen. Jumala on varmuus ja luottamus, "kyllä kaikki järjestyy, etkä ole yksin". Paikkana kirkko on erikoinen, siellä Jumalan aistii eri lailla, on Hän sielläkin, mutta ei niin voimakkaana kuin esimerkiksi ajaessani autoa ja lapseni istuessa siinä vierellä, tai kyydissä. Jumala näyttäytyy ja tuntuu silloin lämpönä ja rakkautena, ja lapsellakin on hyvä olla.

Rakas Jumala, kulje lasteni kanssa, älä heitä hylkää. Aamen.

• En ole kokenut.

• Haluaisitko kokea?

• uusi.luomus kirjoitti:

Haluaisitko kokea?

Ehdottomasti, jos se vain jotenkin olisi mahdollista.

Ei vaan ole kukaan vielä onnistunut kertomaan, miten tuo olisi tehtävissä.

• The_Rat kirjoitti:

Ehdottomasti, jos se vain jotenkin olisi mahdollista.

Ei vaan ole kukaan vielä onnistunut kertomaan, miten tuo olisi tehtävissä.

Rukous voisi olla yksi avain Jumalan läsnäolon kokemiseen. Raamattu lupaan näin:

"Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne" (Jer 29:13).

• uusi.luomus kirjoitti:

Rukous voisi olla yksi avain Jumalan läsnäolon kokemiseen. Raamattu lupaan näin:

"Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne" (Jer 29:13).

Rukousta minä kokeilin pari kertaa. Ei mitään vaikutusta.

Tietysti tuo on aika hyvä catch 22, tuo "kaikesta sydämestänne". Sehän ei onnistu, ennen kuin uskoo. Ja jos uskoo, niin tietysti tuo toimii. Toimii arabeillakin varsin hyvin, joten luultavasti sillä ei ole väliä mihin uskoo.

Eli olisiko tarjolla keinoa, jolla me uskomattomat voisimme yrittää kokea Jumalan läsnäolon.

• The_Rat kirjoitti:

Rukousta minä kokeilin pari kertaa. Ei mitään vaikutusta.

Tietysti tuo on aika hyvä catch 22, tuo "kaikesta sydämestänne". Sehän ei onnistu, ennen kuin uskoo. Ja jos uskoo, niin tietysti tuo toimii. Toimii arabeillakin varsin hyvin, joten luultavasti sillä ei ole väliä mihin uskoo.

Eli olisiko tarjolla keinoa, jolla me uskomattomat voisimme yrittää kokea Jumalan läsnäolon.

No, voin toki rukoilla, että saisit kokea Jumalan läsnäoloa – jos sopii? Itse asiassa kehotus etsiä Jumalaa kaikesta sydämestä kuuluu myös ei-uskoville. Kaikesta sydämestä tarkoittaa tässä sitä, että vilpittömästi etsii Jumalaa. Usko taas on Jumalan lahja, jonka Hän antaa anovalle. Suosittelen vielä rukoilemaan ja odottamaan. Raamattukin kehottaa siihen.

”Hiljenny Herran edessä ja odota häntä” (Ps 37:7).

• uusi.luomus kirjoitti:

No, voin toki rukoilla, että saisit kokea Jumalan läsnäoloa – jos sopii? Itse asiassa kehotus etsiä Jumalaa kaikesta sydämestä kuuluu myös ei-uskoville. Kaikesta sydämestä tarkoittaa tässä sitä, että vilpittömästi etsii Jumalaa. Usko taas on Jumalan lahja, jonka Hän antaa anovalle. Suosittelen vielä rukoilemaan ja odottamaan. Raamattukin kehottaa siihen.

”Hiljenny Herran edessä ja odota häntä” (Ps 37:7).

Jos haluat hukata aikaasi. Tutkitusti rukouksella ei ole vaikutusta.

• The_Rat kirjoitti:

Jos haluat hukata aikaasi. Tutkitusti rukouksella ei ole vaikutusta.

Päinvastoin! Rukouksella on paljon vaikutusta.

• uusi.luomus kirjoitti:

Päinvastoin! Rukouksella on paljon vaikutusta.

Vain rukoilijaan.

Testeissä on toki ollut vaikutusta sillä, että henkilö on esimerkiksi tiennyt hänen puolestaan rukoiltavan. Valitettavasti vaikutus on ollut täsmälleen sama riippumatta siitä, rukoiltiinko oikeasti vai ei.

Mutta jos se saa sinut tyytyväiseksi, niin siitä vaan. Ei haittaa minua. Ja jos jostain syystä olenkin väärässä ja muutun uskovaiseksi/koen uskonnollisen kokemuksen lähiaikoina, niin yritänpä muistaa tulla tänne kertomaan.

• Olen kokenut esimerkiksi rukoillessa. Jumala on myös luvannut Sanassansa, että Hän on omiensa kanssa päivien loppuun saakka. Se on lupaus ja siihen saa luottaa, vaikkei aina tunnetasolla sitä kokisikaan.

• epäuskovainen

Ettekö te pellet tajua, että uskotte johonkin olemattomaan!? Ei mitään vitun Jumalaa ole! Voi helvetti..Te ootte ihan oikeesti sairaita te uskovaiset. TOI ON SAIRAUS! Mistä vitusta te tiedätte että joku homo ois olemassa? Ei oo todisteita. Eipä oo pappaa näkyny. Onkii varmasti teidän kuoltua teidät jollakin virvelillä taivaasee..

• epäuskoivainen

Luuletteko oikeesti et joku olematon taikuripelle onkii teidän mädäntyneet ruumiit jollai mato-ongella sinne pilvii lentelemää? Suosittelen että menette lääkärin tai psykologin puheille, tai jonkin muun ammattilaisen. Onko muka kaikki tapahtunut niin, että joku vitu puliukko on napsauttanu sormia, ja sanonu "tulkoon valo" ja valo syttyi. On siinä meillä taikuripappa. Ja ne jotka väittää, että olemme kaikki muka Jumalan lapsia, nii mite mies voi synnyttää 7miljardia ihmistä taivaasta käsin. voi vittu järki käteen saatanan epäsivistyneet luuserit.

• Samaa mieltä!
        epäuskoivainen kirjoitti:

Luuletteko oikeesti et joku olematon taikuripelle onkii teidän mädäntyneet ruumiit jollai mato-ongella sinne pilvii lentelemää? Suosittelen että menette lääkärin tai psykologin puheille, tai jonkin muun ammattilaisen. Onko muka kaikki tapahtunut niin, että joku vitu puliukko on napsauttanu sormia, ja sanonu "tulkoon valo" ja valo syttyi. On siinä meillä taikuripappa. Ja ne jotka väittää, että olemme kaikki muka Jumalan lapsia, nii mite mies voi synnyttää 7miljardia ihmistä taivaasta käsin. voi vittu järki käteen saatanan epäsivistyneet luuserit.

Niimpä, olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa. Uskovaiset on sairaita ja naurettavia. Kädet ristissä rukoillen jotain olematonta huoraa. Miettikää oikeesti, että voiko muka joku luuseri leijua jonku red bull-tölkin taivaassa. Vitun nolot.

• Samaa mieltä!
        Samaa mieltä! kirjoitti:

Niimpä, olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa. Uskovaiset on sairaita ja naurettavia. Kädet ristissä rukoillen jotain olematonta huoraa. Miettikää oikeesti, että voiko muka joku luuseri leijua jonku red bull-tölkin taivaassa. Vitun nolot.

*redbull-tölkin avulla

• Vastalause

Se uskoo kuka tahtoo monet uskoo jumalaan

• XDXDXD
        Vastalause kirjoitti:

Se uskoo kuka tahtoo monet uskoo jumalaan

Varmaa onki olemas joku vitus taikova luuseripelle joka muka osaa parantaa vittu mäki rupeen uskoo taikuri luttisee oikeesti miettikää ny iha oikeesti ei ees voi mennä epätodellisemmaks XD Joku helveti simulaattorikyrpä olematojooseppi muka taikomassa taivaas XD

• Joku vaan

Jep :D

• ....................

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      32
      3515
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2653
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1724
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      120
      1492
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1479
    6. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1427
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      25
      1258
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1126
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1113
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      1015
    Aihe