Vapaa kuvaus

Olen pohjoisen poikia, syntynyt Torniossa ja kouluni käynyt pääosin Oulussa. Asun nyt Oulussa. Tykkään luonnosta ja kulttuurista. Olen harrastanut aikoinani mm. ilmailua. Eläkkeellä nyt olen. Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Koulut: Kansakoulussa Rantsilan Sipolankylässä, Kalajoen Etelänkylässä, Limingan Ala-Temmeksellä ja Temmeksen Haurukylässä. Oppikoulussa Oulun yhteislyseossa. Korkeakoulut Tampereen yliopisto ja Högskolan i Borås Ruotsissa.

Aloituksia

23

Kommenttia

624

  1. Aboriginaali pärjäsi kotikonnuillaan sen takia, että hän käytti aivojaan. Niissä oli varastoitunut valtava tietomäärä, ja hänen aivonsa prosessoivat sitä tehokkaasti. Hän ei ollu tyhmä, vaikkakin joissakin äö-mittauksissa on sellaisiin tuloksiin tultu.

    Mutta ei abo Lapin tuntureilla pärjäisi. Ei hänellä ole sitä tietoa, mitä siellä vaaditaan. Sen sijaan tunturien saamelainen todennäköisesti pystyisi vastaavaan suoritukseen kuin abo kotikonnuillaan. Saamelaisen aivot sisältävät myös paljon tietoa, jota harmaat aivosolut käsittelevät.

    Ja mikä on opetus? Se, että mitattu älykkyys on sitä, miten hyvin äö-mittauksissa pärjätään. Ja nämä mittarit on suunniteltu länsimaiden ihmisten elinpiiriä ajatellen.
  2. väärässä.
  3. Suomi on suomalainen.
  4. Se on täyttä soopaa.
  5. Kerro itse.