Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5346
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+se+olin.
Teki+taas+saman+vanhan+tempun,+ei+hyväksynyt+kirjattuna,+vaan+täytyi+uudestaan+kirjautua.
13.08.2018 22:32
No+johan+oli+aloitus,+mutta+en+malta+olla+ottamatta+kantaa.
Ei+varmaan+henkilöllisyys+selviä,+enkä+itse+kerro.
Minut+Lieksassa+tuntevat+alkaa+olla+jo+sitä+ikäluokkaa,+etteivät+useimmat+heistä+täällä+juuri+kirjoittele.
Kyllä+joku+nuorikin+tietää,+mutta+he+eivät+ole+lieksalaisia.
Noilla+tiedoilla+joita+olen+antanut,+on+joku+päässyt+jäljille+(täällä+asuva).
Wanhalla_lieksalaisella+voi+joskus+tulla+joku+mielleyhtymä+ja+tajuaa+kuka+olen.
Hänellä+ja+minulla+on+sen+verran+samoja+"latuja"+takanaan.
Jos+on+käynyt+aikoinaan+Simpukassakin+tai+Ankkurissa,+niin+voi+muistaa,+kun+yhdistyy+asioita+Lieksan+ajoilta.
Häneen+luotan+täysin,+ettei+kerro,+vaikka+"sytyttäisi".
Tuohon+musiikkiin+sanoisin,+että+olenhan+minä+ratsastanutkin+"rapakon"+molemmin+puolin.
Se+on+muuten+aika+hieno+laulu,+ja+paras+kuulemani+esitys+siitä+on,+kun+Danny+lauloi+sen+vieraillessaan+esiintymässä+Kiinassa,++satuin+kuulemaan.
11.08.2018 23:24
Olihan+se+ehkä+vähän+erilaista,+kun+kouluttajat+oli+melkein+kaikki+sodan+käyneitä,+joukossa+joku+Saksassa+"ystävyysjoukoissa"+olleita.
11.08.2018 23:10
Kyllä+jo+silloin+aikoinaan+kun+olin+armeijassa,+huomasi,+että+mitä+suuremmasta+kaupungista+oli+kotoisin,+sen+heikompi+kunto,+etenkin+kestävyys.
Poikkeuksia+tietysti+oli,+mutta+tämä+oli+selvästi+nähtävissä.
11.08.2018 23:06
Ei+kertaakaan.
09.08.2018 22:02
Kirjoitit+asiaa.
Olen+joskus+miettinyt+lähtikö+se+heidän+kiinostuksensa+suomalaiseen+talvisodankäyntiin+mahdollisesti+niistä+ajoista,+olivat+kyllä+aika+vaikuttuneita.
Kuten+mainitsin+kaikki+heidä'n+oppikirjansa+aiheeseen+perustuivat+Suomen+armeijan+toimintaan.
Minä+sain+tarjouksen+jäädä+kouluttajaksi,+ja+heti+olisi+irronnut+viiden+vuoden+lupa.+ja+sen+jälkeen+olisin+kuulemma+saanut+kansalaisuuden,+jos+olisi+halunnut.
Sijoitupaikka+vain+olisi+ollut+Alaska,+joka+ei+houkutellu,+mutta+oli+siinnä+muitakin+hyvin+painavia+syitä.
09.08.2018 21:59
Voi+pieni+ystäväiseni,+nyt+vahingossa+ilmaisit,+että+et+ole+käynyt+armeijaa.
Syytä+en+arvaile,+koska+niitä+voi+olla+monia,+ikä,+terveys+yms.
09.08.2018 21:51
Aivan+selvästi+samasta+jyräkästä+on+kyse.
Tykkikoe+epäonnistui+pahoin,+eli+ei+auttanut+mitään.
08.08.2018 23:51
En+tiedä+missä+siellä+nykyään+mikäkin+suku+asuu,+mutta+Rättiniemi+on+Saavanniemen+lammen+puoleisessa+reunassa+oleva+pieni+niemi.
Rättiniemessä+oli+joskus+pieni+mökki,+jossa+vietti+osan+elämästään+eräs+Lieksan+legendoista.
08.08.2018 23:49
Kyllä+ne+olivat+melko+ankaria+aikoja,+joita+en+ainakaan+minä+kaipaa+takaisin.
Tietysti+jotkut+asiat+oli+silloin+paremmin.
08.08.2018 23:47
Tuohon+armeijalle+näyttämiseen+jouduin+siten,+että+minulla+oli+Yliopistolla+kämppäkaverina+Usan+armeijan+luutnantti,+joka+oli+erikoistuntu+talviseen+sodankäyntiin.
Hän+puhui+esimiehilleen,+ja+pyyntö+tuli+sieltä.
Sain+heiltä++lainaksi+sukset+ja+hieman+muutakin+varustetta.
08.08.2018 23:45
Eläpäs+höpsi+taas.
En+ole+ikinä+kertonut,+mitä+opetin,+enkä+sitäkään,+mitä+opiskelin.
08.08.2018 23:40
No+jätän+kertomatta+tarkemmin+missä+olin.
Kumpaa+Dakotaa+tarkoita,+niitähän+on+kaksi.
Olen+kyllä+käynyt+sielläkin,+mutta+en+asunut.
08.08.2018 23:38
Koska+tiedän+Kurapuron,+niin+voin+sanoa,+että+hänellä+on+paljon+tietoa+vanhoista+asioista.
06.08.2018 23:36
Kyllä+avioliton+aitous+tarkistetaan+muistakin+maista+tulleilta+jos+hakee+kansalaisuutta.
Tiedän+sen+käytännöstä,+koska+olen+hoitanut+joidenkin+"paperisotia"
06.08.2018 23:34
Silloinkin+tavattiin+muutaman+kerran.
Muistan+erään+viikonlopun+kun+menin+käymään+lämmittäjä/yövahtia+tapaamaan.
Hän+oli+aikas+uupunut+kun+vettä+oli+paljon+pannuhuoneessa+ja+pumppu+ei+pelannut.
Minä+nuorena+miehenä+lupasin+tyhjentää+lattian+vedestä+rautainen+sankko+ainoana+välineenä.
Homma+veikin+monta+tuntia.
Vahti+hoiti+sillä+välin+kuivauuniin+lastinvaihdon.
Välillä+autoin+siinnäkin+kun+oli+paksua+koivulautaa+paljon.
Ei+siinnä+hommassa+leikin+leipää+syöty.
Siellä+oli+joskus+vakinaisen+vahdin+sijaisena+isohko+roteva+mies,+nimi+ei+tule+mieleen.
Molemmat+vahdit+mainitsivat+nuoresta+miehestä+(sinusta),+joka+rakentelee+siellä+sivurakennuksessa.
Nuo+mainitsemassi+miehet+tunsin+myös.
Haimakaisella+taisi+olla+2+lasta+vanhempi+poika+ja+nuorempi+tyttö,+heidän+nimensä+muistan,+mutta+en+laita+tänne.
En+varmaan+koskaan+ole+puhunut+heidän+kanssaan,+mutta+tulin+tuntemaan+joidenkin+tapahtumien+kautta.
Tunsin+monia+työntekijöitä,+Eräs+heistä+kuoli+19+v+ikäisenä+rajussa+kolarissa+1955.
Harmi+kun+tehdas+lopetti,mutta+syyt+olivat+juuri+ne+jotka+mainitsit.
Muistan+sinut+kun+kävelit+siellä,+ja+siitä+on+silhuetti+mielessä.
06.08.2018 23:27
Kyllä+kiinnostaa!
05.08.2018 22:50
Siellähän+sinä+olet+ollut,+ja+meillä+on+joitain+yhteisiä+tuttavia+niiltä+ajoilta.
Ihan+harmittaa+kun+en+saa+millään+mieleeni+sinua,+mutta+en+ollut+kovin+paljoa+tekemisissä+Asfalttorin+miesten+kanssa.
Jonkin+sanan+kyllä+heitin+jokaiselle+joskus,+mutta+en+tullut+kuin+kerran+aivan+levityskoneen+taakse+miesten+luo+katsomaan,+ja+se+riitti.
Kuumaa+oli,+ja+kengänpohjat+meinasi+jäädä+siihen.
On+me+silloin+keskusteltu,+mutta+ei+sitä+aavistanut,+että+täällä+kerran+tapaamme.
Puujalkatehtaan+ajoilta+on+hämärä+mielikuva+sinusta.
05.08.2018 22:48
Hintoja+en+koskaan+kysellyt.
Päävastuu+oli+kahdella+kivimiehellä,+jotka+olivat+isä+ja+poika.
Pojasta+jäi+mieleen+erikoisen+valkea+tukka,+ja+mahtavat+lihakset,+kuin+jollain+huippubodarilla.
Lekoja+ja+kiiloja+näkyi+olevan+monenlaisia,+ja+poika+oli+lekamies.
Nimiä+en+muista+ja+enkä+tainnut+tietääkään.
05.08.2018 22:41
Aloittajalla+on+hyvät+periaatteet.
05.08.2018 22:36
62 / 268