Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
riku.m.salminen
profiilit
riku.m.salminen
riku.m.salminen
Vapaa kuvaus
Linkit: https://www.vapaa-ajattelijat.fi, https://www.eroakirkosta.fi
Aloituksia
11
Kommenttia
194
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pariin vuoteen vanhin kirja, jonka olen lukenut oli Alastalon salissa. Nyt on menossa Matti Oittilan Kulkijat ja Antti Holman Järjestäjä.
Että mitäköhän mahdat tarkoittaa...
31.12.2014 17:10
Jännää. Eli on olemassa vain "rauhallisia ja varovaisia kristittyjä" ja "jumalattomia rikollisia" ja "riskejä ottavia koviksia".
Entäs me maltilliset, ajattelevat ateistit?
31.12.2014 17:08
Ihan mielenkiinnosta, mitkä vapareitten näkemykset ovat mielestäsi liian jyrkkiä? Itse vapaa-ajattelijana koen järjestön hyvin maltilliseksi uskonnottomien oikeusturva- ja edunvalvontajärjestöksi. Käsitykseni oli hyvin samankaltainen, ennen kuin tutustuin toimintaan ja periaatteisiin paremmin. Ainakin täällä Tampereella homma on asiallista.
31.12.2014 17:05
Mitäs kirkon palveluita mahdat tarkoittaa? Itse en ole parinkymmenen kirkon ulkopuolella vietetyn vuoden aikana käyttänyt mitään kirkon palveluja...
31.12.2014 17:00
Tai sitten eroajat eivät usko satuihin?
31.12.2014 16:51
On se hienoa, eikö olekin ;-) Onnea valitsemallasi tiellä...
31.12.2014 12:25
Koita nyt ymmärtää, mistä kirjoitat, jooko? Maamme-laulun laulaminen seisaaltaan, lakki päästä ja vaikka käsi sydämellä ei liity uskonnonvapauteen, koska kyseessä ei ole uskonnollinen toiminta vaan jotain ihan muuta.
30.12.2014 00:42
Anna kun arvaan:
Yksittäinen vapaa-ajattelija ilmoittaa henkilökohtaiseksi kannakseen, että masennus ei ole sellainen sairaus, jonka vuoksi eutanasia tulee sallia.
→ "VAPARIT SYRJII MASENTUNEITA!!!"
Yksittäinen vapaa-ajattelija toteaa, että masentunut voi toki päättää päivänsä itsekin.
→ "VAPARIT HALUAA TAPPAA MASENTUNEET!!!"
Ja molemmissa tapauksissa:
→ "Erottakaa Karisma, luopukaa valtiontuesta ja erotkaa vapareista!"
Ja jos yksittäiset vapaa-ajattelijat esittävä useita kantoja.
→ "MIKÄ ON VIRALLINEN KANTA! VAPAREIHIN EI VOI LUOTTAA!!! PAT ON PAREMPI!!!!"
Menikö oikein?
29.12.2014 20:57
Raihoitus nyt ja koita nähdä oman karsinasi ulkopuolelle...
Aivan varmasti moni uskonnoton haluaa kuulua kirkkoon. Suurin osa uskonnottomista ei toivottavasti halua ja siksi eroaa kirkosta.
Kirkko ei suurimmalle osalle suomalaisista ole millään tavalla tärkeä. Muutenhan sen palveluja käytettäisiin.
Katsos kun se, että jotkut toimivat ja ajattelevat jollain tavalla ei kumoa sitä, että jotkut toiset toimivat toisella tavoin.
Kirkko on poliittinen vallankäyttäjä, jonka tavoitteet ovat kaikkea muuta kuin pyytettömiä. Se on paljon lähempänä Päivi Räsästä kuin Jani Toivolaa. Suurin osa kirkon jäsenistä on liitetty siihen kysymättä. Siksi he nyt eroavat.
Sellainen ihminen, joka ei usko jumalaan, eikä käytä kirkon palveluja, mutta ei "uskalla" erota kirkosta on todellakin luuseri. Näin se nyt vaan on. Sori ;-)
29.12.2014 13:33
Aika tarkka lukema... Viitsisitkö avata?
29.12.2014 11:04
Morsianta kunnioitan seisomaan nousten. Hautajaisissa vainajaa. Kastetilaisuuksissa lasta. Muita syitä ei kirkossa käyntiin käsittääkseni ole. Mummot on kuolleet, eivätkä olleet kovin uskonnollisia. Joskus istuin jossain takapenkissä konfirmaatiossa. Luikin pihalle, kun alkoi tympiä.
29.12.2014 02:38
Joo. Sori. Se vähän kilahti... Taisi jäädä sen ulosteet tänne nyt muitten siivottavaksi. Pahoittelen tapahtunutta.
29.12.2014 02:30
Mitäs minä olen nimitellyt? Nimettömiä on vähän vaikea nimitellä...
29.12.2014 02:22
Heh!
Pulu luulee osallistuneensa väittelyyn ;-) Väittelyssä on katsos argumentti ja vasta-argumentti ja perustelut. Sinun lapsellinen jänkkäämisesi ei kyllä muistuta edes etäisesti väittelyä...
Pyrähdäs nyt siitä laumasi luokse niin minä käyn pyyhkimässä shakkilaudan guanosta ja etsin jonkun oikean keskustelukumppanin.
Öitä!
29.12.2014 01:37
Voih. Nyt olen ihan murheen murtama... Miten tästä eteenpäin? En tiedä. Nimetön nettiääliö aukoo päätään asioista, joista ei tiedä mitään. Hirveä nöyryytys!
Hajosin ;-)
29.12.2014 01:21
Voi pientä ressua... Kun et vaan osaa ;-)
29.12.2014 00:45
Ahaa, eli yrität näyttää itseäsi fiksummalta. No, seuraavaa kertaa varten, voin auttaa sinua kertomalla, että hakemasi sana on suomeksi vähemmistö.
29.12.2014 00:34
"minoriteetti"? Oikeasti? Etkö hallitse suomea vai yritätkö näyttää itseäsi fiksummalta?
28.12.2014 23:29
Jos olet oikeasti noin pihalla, ehdotan, että menet mielummin jonnekin muualle keskustelemaan. Täällä tulee vähän kylmää kyytiä, epäilen ;-)
28.12.2014 23:25
Ehdotus: Hanki joku vähemmän vіttumainen harrastus? Ei vai? Miksi ei?
28.12.2014 22:54
8 / 10