Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
riku.m.salminen
profiilit
riku.m.salminen
riku.m.salminen
Vapaa kuvaus
Linkit: https://www.vapaa-ajattelijat.fi, https://www.eroakirkosta.fi
Aloituksia
11
Kommenttia
194
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mediaanipalkka+on+2980€.+Siitä+kirkollisvero+on+keskimäärin+noin+500€
06.09.2022 22:54
Ei+ihan+vielä+ole+50+000+nimeä...
10.10.2021 13:06
Vapaa-ajattelijat+-+katsomuksenvapauden+puolesta+jo+vuodesta+1937!
19.07.2021 09:24
*synnitön...
19.07.2021 09:19
Aloita+synnytön+elämä+-+ryhdy+vapariksi!
19.07.2021 09:19
Moro,
Minä+olin+Steinerfaija.+Kun+nuorin+lapsi+meni+lukioon,+ei+hirveästi+enää+innostanut.+Ammattikasvattajasta+en+tiedä,+kuka+hän+on.+Steinerfaija-nimimerkillä+kirjoitin+aina+sille+tilille+kirjautuneena.+Olen+vissiin+unohtanut+sen+tilin+salasanan+:-D
03.06.2019 15:27
Onko+Suvivirsi+tosiaankin+se+pointti?+Linkitätkö+vaikkapa+viimeisen+viiden+vuoden+ajalta+yhteen+sellaiseen+Vapaa-ajattelijain+liiton+kannanottoon,+jossa+vaaditaan+Suvivirren+poistamista+kevätjuhlien+ohjelmasta?
Aina+toukokuussa+alkaa+nimittäin+hirvittävä+Suvivirren+puolustuspuhe+ja+uhriutuminen+siitä,+että+ilkeät+ja+pikkumaiset+"Vapaa-ajattelijat"+haluavat+kieltää+sen+ja+päivitellään+sitä,+kuinka+naurettavaa+on+kampanjoida+jotain+yksittäistä+virttä+vastaan.+
Niin+onkin+ja+siksi+Vapaa-ajattelijat+eivät+sellaista+teekään.+Ei+sitä+tee+kukaan+järkevä+yksittäinen+ihminenkään+eikä+mikään+uskonnottomien+järjestö.+Kouluissa+on+paljon,+paljon+isompia+katsomuksenvapausongelmia+kuin+mikään+yksittäinen+laulu++-+niiden+epäkohtien+ratkaisemiseen+pyrkivät+ainakin+Vapaa-ajattelijain+liitto,+Humanistiliitto+ja+Uskonnottomat+Suomessa+ry+(Kantelupukin+ylläpitäjä).
03.06.2019 14:48
Eroamalla+kirkosta+voi?
03.06.2019 14:21
Olet+siis+Vapaa-ajattelijayhdistyksen+jäsen?
13.05.2019 21:10
En+ole+kuullut+epäluottamuksesta.+On+selvää,+että+kaikki+eivät+aktiivisesta+henkilöstä+pidä+tai+tule+hänen+kanssaan+toimeen,+mutta+tuskin+kukaan+voi+rehellisesti+olla+sitä+mieltä,+etteikö+pääsihteeri+ajaisi+juuri+niitä+asioita,+jotka+ovat+vapaa-ajattelulle+tärkeitä?+Koirat+haukkuu,+mutta+karavaani+kulkee+;-)
14.01.2019 12:15
Mihin+puolueeseen+Ylikosken+artikkeli+sinun+mielestäsi+Vapaa-ajattelijoita+sitouttaa?
14.01.2019 12:11
Oman+kokemukseni+mukaan+erotettujen+yhdistyksen+pääpukareita+kuvaa+mainiosti+juuri+nuo+termit...
14.01.2019 12:05
Tässä+tämä+"raivoaminen"+kokonaisuudessaan,+jos+tätä+ryhmää+joku+tolkullinenkin+lukee:+
"Liiton+facebook-sivuilla+julkaistiin+joulukuun+jälkipuoliskolla+kuusi+eri+avausta,+joita+myös+mainostettiin+facebookissa+laajemmin.+Mainokset+toivat+noihin+sivujen+avauksiin+varsin+paljon+huomiota,+tykkäyksiä,+myös+kommentteja+ja+kommenteissä+varsin+paljon+myös+vapaa-ajattelijain+vastustajien+kirjoituksia.
Pääsääntöisesti+mitään+ei+poistettu+ja+moniin+myös+vastattiin+liiton+nimissä+(vastaajina+toimi+kolme-neljä+henkilöä).+Monilla+fb-sivuilla+on+paljon+tiukempi+moderointi,+joka+kohdistuu+esimerkiksi+vapaa-ajattelijain+lähettämiin+kirjoituksiin.
Monista+vapaa-ajattelijain+vastaisista+kirjoituksista+ilmenee,+että+liiton+tosiasiallista+toimintaa+ei+tunneta,+ei+edes+nettisivuja+tai+Vapaa+Ajattelija+-lehteä.+Joukossa+on+ollut+tahallista+"tietämättömyyttä"+mutta+myös+aitoa.
Näin+ollen+keskusteluissa+kannattaa+välillä+viitata+siihen,+mitä+vapaa-ajattelijat+todellisuudessa+tavoitelevat,+kuten+esim.+tavoitteisiin+ja+strategiaan:+http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/12/27/mika-on-vapaa-ajattelijain-liiton-strategia+"
Voisiko+joku+osoittaa+tarkasti,+mikä+tässä+viestissä+on+"raivoa"...
13.01.2019 20:24
Kannatan+aina+omalla+nimellä+ja+naamalla,+vähintään+pysyvällä+nimimerkillä+kirjoittelua.
17.10.2018 21:22
Tän+vekkulin+vastaukset+oli+jo+ennakkoon+selvillä.+Lienen+siis+selvänäkijä...+Nyt+meni+sitten+mun+ateismini+pöntöstä+alas.+Ja+eikun+tienaamaan+tällä+kyvylläni!
17.10.2018 21:21
Wikipediakin+tuntee+ainakin+20kpl+luojajumalia.+Kaikista+niistä+puhutaan+taruissa.++Kaikki+nämä+luojajumalat+ovat+"kaiken+olevaisen+luojia",+joten+ensimmäinen+lauseesi+on+heti+virheellinen.+Muu+hörinä+meneekin+jo+sitten+minun+käsityskykyni+ulkopuolelle,+koska+keskityn+tekemisissäni+ja+ajattelussani+todellisiin+asioihin+;-)
17.10.2018 21:15
Toistaiseksi+kaikki+jumalolennot+ja+näiden+aiheuttamiksi+väitetyt+ilmiöt+on+todistettu+aukottomaksi+normaaleiksi+luonnonilmiöiksi.+Abrahamilaisten+uskontojen+jumala+ei+eroa+millään+muulla+tavoin+ns.+"pakanajumalista"+kuin+sillä,+että+sen+takana+on+valtavan+vaikutusvaltaisia+koneistoja,+jotka+ylläpitävät+tätä+harhaa.
Minua+säälittää+ihminen,+joka+ei+tajua+olevansa+harhaanjohdettu.++Väitti+sitten+olevansa+uskovainen+tai+agnostikko+(jälkimmäinen+vellihousuuttaan,+vaikka+ei+edes+tiedä,+mitä+agnostisuus+tarkoittaa)
10.10.2018 17:26
Vain++Suomi+24++ylläpidolla+on++moderointioikeudet.++Yksittäisillä+palstoilla+ei+enää+ole+"seriffiä"+tai+"luotsia",+joka+voisi+poistella+viestejä.+Joku+on+siis+ilmoittanut+viestin+ja+palvelun+ylläpito+on+kokenut+ilmoituksen+olevan+asiallinen.+Voitte+vaikka+kokeilla+ilmoittaa+tämän+minun+viestini+positettavaksi.+Jos+se+sen+vuoksi+sitten+poistuu,+niin+oletukseni+siitä,+että+poistettavaksi+ilmoitetut+viestit+tarkastetteisiin,+ei+pitäne+sitten+paikkaansa...+Jos+tämä+taas+jää+tähän,+olin+oikeassa.
10.10.2018 16:47
Ei.+Ei+yhtään,+eikä+missään.
08.04.2018 17:33
Olet+oikeassa!+Tuon+kohdan+voisi+poistaa,+koska+OPH+kielsi+juuri+kaikenlaisen+uskonnon+harjoittamisen+varhaiskasvatuksessa.+Eli+tämä+tavoite+on+toteunut.+Kiitos+muistutuksesta.+Pikku+hiljaa+edetään+kohti+sekulaaria+Suomea+:-)
19.02.2018 23:30
1 / 10