Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Otetaanpa esimerkki termistäsi "kriittisesti suhtautuva" jota uskovat eivät kestä. Kuinka normaalia tällainen kriittisesti ammatikseen suhtautuminen oikein on? Sehän vaatii radikaalia eli fundamentalistista suhtautumista uskoviin.
Me tunnustukselliset uskovathan suhtaudumme homokysymykseen kriittisesti. Jos menemme homosivustolle lukemaan kuinka monta IR:n kaltaista uskovaa siellä päivät päästää, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen aktiivisesti käy huutelemassa että homous on syntiä, joudutte helvettiin. Eipä näy!
Entäpä jos suhtaudun kriittisesti vaikkapa perussuomalaisiin, niin jos niissä blogeissa käy, niin ei sielläkään kukaan vuositolkulla samoja asioita jauha. Sama pätee muslimeihin, hinduihin tai muihin idänuskontoihin tai elämäntapoihin. Ei sielläkään ole sellaisat IR:a joka vuodesta toiseen jaksaa piinata näitä ihmisiä ja kutsuu sitä kriittiseksi suhtautumiseksi vuodesta toiseen, eikä luovuta ikinä. Mistä tämä johtuu, voitko miettiä ihan itte asiaa, koska se on perin juurin poikkeuksellista.
01.07.2015 11:44
Kun tätä kysymysten luetteloa katsoo, niin mikä niistä olisi sinulle esitettynä kunnollista keskustelua herättävää? Siis jos joku heittäisi nämä sulle ettesi, kuinka halukas olisit niihin vastaamaan... korkeintaan et "haista IR huilu" olisi ainoa vastaus jonka IR itse vastaisi tällaiseen. Mutta uskon että IR ei alennu sanomaan ns. rumasti, vaan kääntäisi asian taas valheillaan nurin kurin.
Ja kaiken lisäksi, sä olet nämä samayt kysymykset heittäny täällä vuosissa mitattuna kymmeniä ja kymmeniä kertoja ja saanut niihin aina vastauksen, joka tosin ei sinun pahansuopaisuuttasi uskovia kohtaa yhtään tyydytä.
01.07.2015 11:30
IR sä oot kyllä kertakaikkiaan rasittavan lyhytpinnainen, äärimmäisen äärimmäisin suvatsematon ja ärsyttävän hyökkäilevä kommenteissas. Et ota huomioon sitä ettei täällä ole pakko vastata, eikä ainakaan siinä aikataulussa kun sinä haluat vastattavan. Kuitenkin itsellesi annat kaiken oikeuden sekä vaatia vastausta että vittuilla niille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä. Jotenkin vielä lonkeromaisella tavalla kieroilla puheillasi väännät aina asian muiden syyksi. Yrittäisit edes kerran elämässäsi olla suvaitsevainen, antaa toisten uskoa vaikka kuu-ukkoon jos kerran niin haluaa. Mitä se sinua liikuttaa tai olisi sulta pois. Ja jos joku ei vastaa kysymyksiin, niin se on kuule ihan hänen oma asia. Näin sinäkin itsellesi oikeutta jaat. Olen monesti sanonut että te ateistit koette elävänne samalla tavalla kuin somalit hesan steissillä joskus kauana sitten, he kokivat saavansa pelkän kulttuurinsa takia ryöstellä, pahoinpidellä ja raiskata ihmisä ja jos joku ahdasmielinen vartija tuli ottamaan kiinni, niin se oli välittömästi rasistista. Täsmälleen samaa ajatuslinjaa kuin IR täällä, syytetään muita siitä miten itse toimii väärin ja käännetään kaikki, kuten Raamattu sen niin yllättävästi sanoo, kaikella valheen ja vääryyden voimalla. Uskovalla on pelisäännöt, jotka perustuvat totuuteen kun taas ateisteille totuus ja valhe ovat molemmat työkaluja kun elämää eletään.
01.07.2015 11:15
Huomaatteko, laiton ja tämän ilkmestyminen EI OLE Jumalan suunnitelma, vaan profetia. JA SEN TÄHDEN, eli laittomuuden ihmisen tähden Jumala lähettää erillisen eksytyksen, joka ei ole tuo itse laiton, vaan joku muu. Eksytys tulee ihmisille Jumalan toimesta, koska he ovat mieltyneet vääryyteen. Tämä on tarkkaan ajateltuna myös Jumalan viimeinen keino saada eksytettävän ymmärtämään tekonsa ja parantamaan tekonsa. Eksytys ei siis ole rangaistustoimenpiden, vaan toimii kaksiteräisenä miekkana.
30.06.2015 13:43
Etkö koskaan ole lukenut Jumalan sanaa:
2. Tess 2:7-12 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
30.06.2015 13:39
Saahan tuo mielipiteensä sanoa, pettyypähän omiin sanoihinsa aikanaan.
30.06.2015 12:57
Rukoillaan Lindströmin puolesta!
30.06.2015 12:52
Minä kans luulen että jotain kertakaikkiaan poikkeavaa on meidän hallituksestamme vielä tulossa. Näette kun jonain päivänä, jopa ihan lähiaikoina otetaan aamuhartaudet ja rukouksetkin mukaan hallitustyöhön. Alkaa yhteistyö Jumalan kanssa.
30.06.2015 12:16
Mikä ihmeen tutkiva tuomio? En koskaan ole käsittänyt sellaista. Tiedän vain yhden tuomion, joka on lopullinen tuomio. Ei Jumala elä ajassa, vaan ajan ulkopuolella. Ei hänellä ole tarvetta ottaa aikaa mihinkään tuomioihin, vaan hänelle kaikki käy silmänräpäyksessä tai sitten miljoonissa vuosissa, se on yks lysti.
30.06.2015 00:11
Aika tuntevasti tyhjensit aisaa zalaam.. Kyllä mä grilleissä oon pyöriny tuolla pokemaailmassa ja kuullu jos jonkunlaiset jorinat ja tarinat. Ei kukaan mulle kyl ihan päälle pääse käymään siinä mielessä. Mutta kuten itse totesit, minä haluan antaa ja jakaa paljon usko niille jotka sitä kaipaavat.
30.06.2015 00:03
Tiäks.... aivan sama!
29.06.2015 23:59
Osaatko kiroilla niin ettet käyt äyhtään oikeeta sanaa, vaan teet itsestäsi täydellisen idiootin kirjoittamalla pelkkiä kirosanoja peräjälkeen. Nyt joku luulee että ymmärrät jotain kieltä ja osaat kommunikoida.
29.06.2015 23:31
Älkää ajatelko että asetus Johanneksen yläpuolelle. Se ei ole tarkoitus, päin vastoin kun siteeraan Johannesta, olen hänen alapuolellaan. Johannes on esikuvani monessa suhteessa.
29.06.2015 22:43
All right, mä kuittaan.
29.06.2015 21:39
Niipä Rakas veljeni, enkä minä tätä kerro siksi että valehtelen, kuolisin saman tien jos Pyhän Hengen vilpin teikisin. Tämä henki on sen sijaan vienyt minut monta kertaa jo sellaiselle matkalle, jota on vaikeaa selittää. Tästä syystä olen saanut julistaakseni www.pelastussanoma.fi sivustolla sanaa joka on hieman väkevämpää kuin perus Joohanneksen evankeliumi, joka on silti parasta perusravintoa mitä ikinä voi olla vasta uskoon tulleelle. Tämä sanoma on väkevää ja se tulee Pyhästä Hengestä, sen voin vakuuttaa.
29.06.2015 21:37
AI niin, mun profiilikuvassa on tuoppi olutta :D
29.06.2015 21:26
Minä kerron vain muistelmiani. Kuitenkin minulla on henkilökohtainen ja äärimmäisen intensiivinen kokemus. Eli kun muistelen adventistikikrossa erästä saarnaa jossa tunnettu pappismies kertoi omia kokemuksiaan raamatunluvusta ja sen uskottavasta ymnmärryksestä, niin hän sanoi että KAIKKI on uskosta kiinni. Sitten hän alkoi kertoa että kun hän oli teologisessa ja sitten raamattuopistoissa ja hän luki ja luki, hän luki kolmekymmentä vuotta Raamattua tajuamatta siitä paljokaan, paitsi joka jakeen ulkoa. Mitä se hyödytti häntä osata Raamattu ulkoa jos hän ei ymmärtänyt mitä se tarkoittaa? Tämä sanoma herätti minut miettimään.
Sitten tuli sen minun päivä, jolloin Pyhä Henki tuoli ja vei minut Raamattumatkalle. Se oli niin voimallinen etten voi sitä sanoin kertoa. Se vei minut monessa tilanteessa pois ajasta, jonnekin kaukaisuuteen ja minä sain nähdä sielun silmin asioita joita en voisi kuvitella järjellisessä olomuodossani näkeväni tai tajuavani. Ne oli matkoja jonnekin maailmaan joka oli ihanan lisäksi outo ja kummallinen. Se oli sellainen jossa Jeesus oli kuin istuisi veiressä ja opettaisi. Joka ei tätä ole kokenut, se ei voi sanoa Raamatusta paljon.
29.06.2015 20:23
Olen vastannut kymmeniin kysymyksiisi ja vielä pyydät sitä ainoata yhtä.
29.06.2015 20:13
Sinetti, Ninni ja muut ystävät: https://www.facebook.com/jarmo.eklund.1
29.06.2015 20:12
Milloin sinä 1234567... oppisit perustelemaan kuulopuheitas, jotka olet jotain kuullut joita pidät sitten faktana. Minua suuresti surettaa ettet osaa ajatella itse asioita.
29.06.2015 19:28
53 / 121