Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2895

1. Meidän+ikäisten+ei+pitäisi+päätään+vaivata+laihduttamisella/mutta+lihoa+ei+saa+ja+minäkin+olen+ollut+oikein+"voilokiki",+vai+kuinkas+se+menikään+siinä+elokuvassa,+jossa+mies+valitsi+vaimoa+ja+pähkäili,+ettei+olisi+vain+sellainen+"voilokki"?:))Voihan+se+olla,+voi,+voi,+kun+kun+lopussa+saan+labratulokset,+joita+olen+pantannut+kolmisen+vuotta.+Kolesteroli+oli+silloin+koholla+ja+lääkkeet+määrättiin,+mutta+kun+erehdyin+kertomaan,+että+en+ole+syönyt+niitä,+niin+kokeitakaan+ei+otetta,+joten+ajattelin,+että+ei+sitten+oteta+mitään+muutakaan.+(Olenkohan+jääräpää?)Vaikka+painoni+on+ollut+vakio+jo+10-v,+niin+pienikin+ylimääräinen+"herkkupala"+sai+minulle+yllätyksen!+Olin+huomannut,+että+pieni+makea+ruuanjälkeen+hillitsee+liian+ruoan+ahmimisen,+joten+ostelin+sitten+kaikenlaista+naposteltavaa,+mutta+siihenkös+se+jäi?+Tuli+sitten+naposteltua+liikaakin,+vaikka+yleensä+en+edes+pidä+makeasta.+Hups!+2+kg++yli+normaalin+vaihtelun,+joten+nyt+loppui+makustelut.Asia+korjautui+kyllä+aika+pian,+joten+ei+hätä,+mutta+nyt+luotan+jatkossa+tuohon+kunnonkohotukseen,+koska+naapuritaloon+tulee+syksyllä+eläkeläisten+kuntokeskus.Lapsenikin+nauroi+minulle!+Vai+menet+sinä+muka+sinne?+Mitäs+se+sinun+kuntopyörä+siinä+olkkarissa+jaksaa?+Voisitko+hankkia+jonkun+toisen+vaatetelineen+ja+alat+polkemaan+jo+nyt+ja+heti!?Olen+sitämieltä,+että+sitten+ne+sinun+voimasi+heikkenevätkin,+jos+aloitat+jonkun+laihdutuksen,+mutta+eiköhän+se+sinun+lihominen+ole+"vakaan+elämän+ansiosta",+josta+kulkuripoika+nyt+nauttii?:DD
  2. Vaikka+"puolellakorvalla"+kuuntelin+Tangomarkkinoita,+niin+kerrankin+arvasin+voittajan.+Olihan+siellä+upeita,+mutta+niistä+kahdesta+viimeisestä+sen+vasta+arvasin.Teemalta+satuin+katselemaan,+kuinka+Amerikassa+homot+yritetään+parantaa+ja+kyllä+siellä+oli+kaikenlaista+puoskaria,+mutta+tämä+homo+testaaja+ei+parantunut.+No,+sehän+oli+sitä+jenkkien+kärjistettyä+ohjelmaa+ja+itse+olen+edelleen+sitämieltä,+että+siihen+synnytään,+eikä+sitä+voi+parantaa.+Toista+on+nämä+ns.+puoliksi+sitä´sun+tätä,+jotka+mielestäni+vain+julkisuutta+kaipaa.Tiistaina+tuli++ykköseltä+Metsien+kätkemää,+jossa+oli+myös+Piruntulista,+joita+esiintyy+kraaterijärvi+Paasselällä.+Sikäli+minulle+mielenkiintoinen,+koska+itse+olen+ne+nähnyt+usein,+eikä+niiden+luokse+pääse.+No+minä+en+ole+yrittänytkään,+mutta+ihmeellisesti+ne+siirtyy+paikasta+toiseen.+Isäni+on+silloin+joskus+nuorena+niitä+jopa+perämoottori+prutkullaan+yrittänyt+tavoitella,+mutta+äkkiä+ne+oli+siirtyneet+taas+kauemmaksi.+Ihme,+että+niiden+arvoitusta+ei+ole+pystytty+vieläkään+ratkaisemaan?Sini-sirkku+tuolla+kirjoitti+minunkin+lempi+reseptin+noista+sipulin+lyökeistä.+Niitä+ei+nykynuoriso+osaa+käyttää.+Kaupassakin+ne+listitään+(asiakkaat)+roskiin+ja+mikä+ihana+lisä+esim.+kalasoppaan,+puhumattakaan+tuo+vaalea+kastike.+Pelastan+niitä+usein+itselleni+lapseni+luota,+niin+"kokkeja"+kuin+ovatkin,+mutta+sitten+tungetaan+mausteeksi+mitä+ihmeellisimpiä+sössöjä,+että+ei+kiitos+minulle.Äitini+osasi+tehdä+näitä+"ruuan+jatkeita"+ja+yksi+tuli+mieleeni,+jota+voisi+taas+laittaa.+Tirripaisti,+siis+sianläski+(siivuja)+paloja+ruskistetaan,+siihen+vähän+vettä+ja+kalanpaloja,+johon+lopuksi+lisätään+munakokkeli,+joista+muodostuu+myös+sopivia+paloja.+Kaikki+maistui+lihalta,+ei+kalalta,+jota+meillä+oli+aivan+liian+usein.Olikohan+ne+kalatkin+Piru+siunannut,+koska+lapsen+suussa+ne+ei+enää+maistunut+hyvältä,+kun+joka+päivä+oli+kalaa,+kalaa,+kalaa+ja+taas+kalaa+ja+ne+oli+pyydystetty+sieltä+(Paasivesi)+Paasvedeltä!:DD
  3. reppuriika26.11.2015+21:05Näytä+lisääKun+katselee+mainosten+jouluvärejä,+kortteja,+tonttujuttuja+ja+jopa+kristillisiä+juhlaan+liittyviä+symboleja,+niin+väkisin+nousee+mieleen+kaikuja+lapsuudesta.+Joulu+on+monelle+aikuiselle+todellakin+niin+kuin+suuri+juhla,+johon+valmistaudutaan+ja+sitten+ollaan+jo+kuin+juhlavaatteet+päällä,+mutta+käy+vain+niin,+että+se+odotettu+vieras,+tai+kohokohta+ei+sitten+tulekaan.+Pian+ollaan+sitten+pitkissä+juhlapyhissä+ja+saattaa+olla+jopa+tylsää+ja+fiilis+lattea+ja+on+tyhjä+olo.+Niin+monet+kertovat.Uskon+että+useimmille+se+joulu+ja+sen+odottaminen+on+se+muisto+teitlapsuudesta.+Silloin+kun+lapsuuden+perhe+oli+koossa,+vanhemmat,+isovanhemmat+elivät,+saatiin+olla+lapsia+ja+kokea+lapsen+riemua+ja+kodin+lämpöä.Minun+lapsuudessa+elämä+maalla+oli+todella+sitä+mitä+noissa+perinteisissä+joulukorteissa.+Elettiin+maalla,+oli+paljon+lunta+ja+pakkasta.+Mökit+nukkui+lumiset,+tintit+ja+punatulkut+pyrähtelivät+kauralyhteissä+illan+hämärtyessä,+jänö+hyppeli+hangella,+lumi+narskui+ja+aisakello+soi+hevosen+vetäessä+rekeä+koulun+joulujuhlista+tullessa+kuun+helottaessa+taivaalla.Oli+naavaisia+kuusia+ja+mielikuvitus+toi+melkein+näkyville+suuren+tonttu-ukon+hämmentämässä+suurta+mustaa+puuropataa+metsän+siimeksessä.+Jouluna+työläs+arki+hetkeksi+pysähtyi+ja+aikuisilla+oli+aikaa+tempautua+lasten+leikkeihin.Olisi+se+tietenkin+kivaa+jos+voisi+lentää+viisikymmentä+vuotta+ja+jopa+ylikin+ajassa+taaksepäin,+mutta+se+ei+ole+enää+mahdollista.+Ei+sinne+enää+pääse+pukeutumalla+tonttuasuun+ja+koristamalla+kuusi,+leipomalla+pipareita,+ei+sitä+ole+enää+lapsi,+ei+ole+vanhempia,+ukkia+ja+mummia,+tätejä+ja+setää+nuorena+rakentamassa+sitä+tunnelmaa.+Ei+ole+enää+edes+sitä+pientä,+mutta+rakasta+kotimökkiä+ja+navettaa+pihapiirissä+ja+savuntuoksuista+saunaa+metsän+laidassa.+Neppe-koirakin,+joka+riehui+kuin+hulvattu+tohinan+keskellä,+on+maannut+siellä+jossain+koivun+alla+ikiuntansa+vuosikymmenet+ja+ei+voi+tulla+juhlaa+kruunaamaan.Jotenkin+kun+tämän+kaiken+tajuaa,+niin+ei+enää+alistu+vuosi+vuodelta+odottamaan+sitä+jotain,+jonka+tunnelman+kyllä+tietää,+mutta+jota+ei+silti+voi+enää+ikinä+saavuttaa.+Miksi+siis+alkaisin+huijaamaan+itseäni.Jokaisella+on+kai+se+muistojen+ihana+lapsuuden+aika,+joka+kulminoitui+tunnelmaan+nimeltä+"joulu".+Kyllä+sen+mainos-+ja+bisnesmaailma+meissä+tiedostaa.reppuriikka+on+herkkä+kirjoittaja,+jonka+muistin+ja+tässä+on+siitä+esimerkki+esittelyksi+näin+aluksi..
  4. Kaiketi+muistatte+juttuni+joka+toi+yli+500+vastausta+lyhyellä+aikavälillä.+Vastauksissa+ei+sanoja+säästelty,+piti+oikein+hymähdellä+kun+leimattiin+maailman+vanhimman+ammatin+harjoittajaksi+useaan+kertaan,+suorasukaisesti+HE---TIN+ovea+availtiin.+Muistan+minä+ainakin,+koska+on+sitä+itse´kukin+ollut+"Korpilammella",+siis+vastaavissa+reissuissa+ja+jonkun+puolustuksenkin+yritin+väsätä,+mutta+kadotukseen+ja+helvetin+kiirastuleen+meikäläiset+tuomittiin.Pientä+on+se,+jos+vain+palstalla+riidan+haastajaksi+mollataan,+mutta+meidän+kaltaiset+ruodittiin+kaikesta+yksityis`elämästäkin+tyyliin,+että+kyllä+minä+tiedän!+Piru+teidät+perii.+Onnellisia+ette+ole+koskaan+ja+kukahan+se+on+meidänkin+onnen+ollut+todistamassa?Minä+olen+ainakin+tyytyväinen+elämääni,+siis+ainakin+onnekas,+koska+mies+elää,+samoin+lapset+ja+lapsenlapset.+Lämmin+koti+on+ja+ruokaa+riittävästi.On+myös+mukavia+asioita,+niitä+salaisuuksia+nuoruudesta,+joita+on+kiva+muistella+nyt+mummina+ja+joskus+niitä+sisareni+kanssa+"ruoditaankin",+koska+molemmilla+tuntuu+olevan+sellaista,+jonka+on+siskoltaan+salannut+silloin+ja+nyt+tulee+sellainen+"ahaa"+elämys,+että+noinkos+se+menikin?+Nyt+minä+ymmärrän+senkin,+mutta+pahinta+on,+kun+toinen+muistaa+väärin+ja+aina+minun+tekemäni,+kuten+minä+siskoni!:))+Muutaman+päivän-viikon+mykkäkoulu+ja+taas+muistuu+ihana+asia,+josta+on+pakko+soittaa,+koska+siskollani+ei+ole+nettiä.Päivänkakkaralla+arvon,+olenko,+en,+olenko,+en+olen!
  5. hmp.f....teit+kivan+aloituksen.Älä+masennu,+mutta+sitähän+et+teekään,+noin+positiivinen+luonne.Aluksi+ajattelin,+että+osaan+kaiken,+koska+mihinkään+en+tarvinnut+apua+siis+ennen...+mutta,+mutta?+Onko+pakko+olla+rehellinen?+Mieluusti+vastaisin+totuuden+mukaan+vain+eppu2+sanoin,+paitsi+en+lötkötele+aamulla+sängyssä+vaan+täällä+lueskelen+teidän+illan+juttuja+aamuisin+ja+kaikki+kirjoitukset+luen+aamukahvini+keralla.Nuorena+"osasin"+kaiken+ja+teinkin.+Purin+jopa+sen+kuuluisan+pölynimurin+ja+todellakin+piilotin+sen,+koska+ei+siitä+enää+toimivaa+tullut,+mutta+osasin+purkaa,+joten+ainakin+5+pointsia+minulle.+Tästä+toisesta+menee+ne+toiset+5+pointsia,+koska+"putsasin"+lapseni+leivänpaahtimen+ja+suihkutin+sen+vedellä!?+Ääliö!Kyllä+paahdin+toimii,+mutta+vain,+kun+painan+itse+jatkuvasti+painiketta+alas,+siis+se+ylös+nostaja+ei+toimi.+Tämä+on+suurin+haasteeni+ollut+jo+5-vuotta,+että+joskus+minä+ratkaisen+tuonkin+ongelman?Taisi+mennä+minun+osaaminen+pahasti+miinuksen+puolelle,+eikä+sitä+varppina+nosta+sekään+osaamiseni,+kun+parkkipaikkoja+arvuuteltiin+(meidän+perhe)+Espoossa,+että+mistä+olisi+hyvä+paikka+Hesassa?+Miksi+minä+sain+aina+kuulla,+että+on+parempi,+kun+sinä+jätät+auton+kotiin?+Kyllä+minä+sen+huomasin,+kun+keskustelu+päätyi+jotenkin+"maireasti",+että+kysytäämpä+äidiltä?+Nyt+siirtelen+noita+tehtäviä+mielessäni+aina+huomiseen,+vaikka+osaankin+tehdä+hyvin+sen+hellan-+ja++uunin+pesun,+niin+rajansa+kaikella.+Nyt+on+tullut+liikaa+asioita,+joita+en+hallitse,+enkä+haluakkaan+hallita,+kuten+tämä+tietotekniikan+ihmeet.
  6. nuotiollaoleva??"Siis+onnea+valitsemallenne+tielle+kaikki+yksinäiset+huonotuuliset!Eihän+noin+mutta+kuitenkin+noin".Aloitus+kirjoituksessasi+oli+hyvä,+mutta+loppu+oli+arvostelua+aiheettomasti,+kuka+mitenkin+kirjoittaa?+Kiinnitin+sanaan+"kaikki+yksinäiset,+huonotuuliset"?samaa+yksinäisyyttää+Mitäs+sitten,+jos+oletkin+joskus+itse+yksinäinen?+Oletko+ajatellut,+kuinka+"maailma"+heittelee+meitä+joskus+puolelta+toiselle?Hetkinen,+luin+uudestaan+"nuotiolla+olevan"+kirjoituksen+ja+muistin+jotain+oleellista+nuoruudestani.Siihen+sopisi;+"samaa+yksinäisyyttä"?+Ja+siitä+tuli+mieleeni+ja+sitä+en+unohda+koskaan.!Nuorena+minulla+oli+lähimmälle+tanssilavalle+25+km+ja+toiselle+30+km+.+Kaumpina+kävin+52+km+päässä+ja+saatajakin+sieltä+erehtyi+mukaan!+Luovutti+25+km+päässä!++Nuo+lähimmät+tiesivät,+missä+"hornantuutissa"+asuin,+joten+eivät+saatolle+pyrkineet,+vaikka+kovasti+hakivat+tanssimaan.+Niin+oli+nuoren+tytön+mieli+tanssien+ihanuudesta+ja+siitä+riemusta+nauttiva,+että+aina+sinne+lavalle+lähdin.+Lehmän+lypsy+pikaisesti.+Päivän+hitti+radiosta,+joka+oli+"joku+pyykkäri",+mutta+äkkiä+fillarin+selkään.Sen+muistan+ja+painoin+sen+mieleeni.+Koskaan+en+saa+kuvitella+edes+vanhana,+että+minulla+olisi+ollut+hauskaa?+Kun+siinä+aamunkoittoa+katsoi+yksinään,+eikä+saattajista+ollut+tietoakaan,+niin....ikävä+se+oli,+jonkun+nuoren+luo,+halailemaan+edes.Mitäpä+minä+salailemaan+itseäni,+mutta+yksikin+moitteen+sana+häivyttää+minut+täältä.+Tämä+oli+tässä,+minun+nuoruuteni.+No,+ei+todellakaan+kaikki.