Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Kivoja, tai ei niin kivoja, mutta huomioita, joista tuli itsellenikin mieleen muutamia.

Voi noita muistoja tietsikoista ja puhelimista. En nyt viitsi edes mainita, tai kerron lyhyesi, kun firmaamme tuli tietokone, oliko 1974? laskutukseen ja kirjanpitoon. Kuinka´ollakaan, kun keksimme, että sieltähän löytyy muutakin kivaa ja kone meni juntturaan. Hätä oli suuri, koska työaika oli loppu ja koneet olisi pitänyt varmuuskopioida. Jotenkin siitä selvittiin.

Koti koneeni olen kahdesti "tuhonnut" ja puhelimen kerran, kun lapseni antoi minulle Erikssonin hienon puhelimen kaikilla mausteilla ja sieltäkin löytyi "kaikkea kivaa", joita kokeilin! Heti siitä tuli se kuuluisa ontuva Eriksson, jota (olikohan ounastelu uudesta puhelimesta)muka ei pystynyt korjaamaan?

Hammaslääkäristä on suurin pettymys, kun minulla oli ns. silta, joka oli irronnut, joten varasin ajan erikoislääkäriltä. Kyllä hän sen sillan irroitti, mutta sanoi, että ne tukihampaat täytyy poistaa ja poisti myös? Se oli virhe, koska niihin juurihoidettuihin hampaisiin, ainakin nykyisin, saa edes jonkinlaista purupintaa rakennettua. Ainakin täällä on erittäin hyvä kunnallinen hammaslääkäri.

Lisäksi nuo sinnikkäät puhelinmyyjät. Aluksi löin luuria kiinni sadatellen sitä ennen, mutta nyt olen muotoillut parempaa, tai pahempaa.

Jos soittaja alkaa lurituksensa; "olet osallistunut meidän kyselyyn"...niin vastaa heti, että en ole ainakaan kymmeneenvuoteen, joten tietosi on väärä. Aikaisemmin oli näitä; "tililläsi on XXX-rahaa", joten tilaa lehtiä.

Jos taas soittaja esittää ensin "mumina" firmansa, josta tiedän, että hän kauppaa isompaa nettiliittymää tai parempaa puhelinta, niin keskeytän hänet sanoilla; minä olen iäkäs mummi, en osta mitään, en myy enkä vaihda, mutta tämä kaikki "nauravalla" äänellä ja lopuksi voin kysäistä, että asiahan tuli nyt selväksi?

On tämä opettelemista, tämä elämä. Juuri kun oppii itsekkin, niin kuolema tulee ja nuoret ei usko, mitä mummi kertoo. En minäkään uskonut äitiäni, joka sanoi, että "elämä tulee olemaan vaikeaa"? Nyt muistan tuonkin sanonnan, koska silloin ajattelin, että "miten muka"? Minullahan oli isä ja äiti, sisko ja veljet. Voi, että sitä oli noin tietämätön.
  2. Viittaat lehden otsikoihin? Mitä sillä tarkoitat? Onko Aleksander Stubb joutunut "mustalle" listalle, vai Paavo Väyrynen?

Sinä jouduit ruuneperin ansiosta ja puolustin sinua, ainakin mielessäni voimakkaasti, muuta tuota sinun Sus-siasi en pysty puolustamaan. Sori.

"Miksi kaivaa verta nenästään, kun se virtaa sieltä entistä voimakkaammin"???